In het kort: Barça kan volgende week kampioen worden door puntenverlies Atlético

In het kort: Barça kan volgende week kampioen worden door puntenverlies Atlético

zondag 22 april 2018 om 23:07

Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

Atlético Madrid laat punten liggen tegen Betis
Atlético Madrid, de nummer twee van de Primera Division, heeft zondagavond duur puntenverlies geleden tegen Real Betis. In Madrid bleef het bij 0-0. Die remise betekent dat koploper FC Barcelona bijna kampioen is. Wint Barça volgende week zondag bij het Deportivo La Coruna van trainer Clarence Seedorf, dan kan de champagne ontkurkt worden. Atlético heeft nu 72 punten uit 34 duels. Aartsrivaal Real Madrid staat op de derde plek met 68 uit 33. 

Köln koerst af op degradatie, Mainz bibbert
In de Bundesliga is het doek bijna definitief gevallen voor 1.FC Köln. De hekkensluiter speelde zondag met 2-2 gelijk tegen Schalke 04 en heeft met nog drie duels te gaan een achterstand van acht punten op een veilige plek. Het FSV Mainz van Nigel de Jong verloor op bezoek bij FC Augsburg met 2-0. Mainz, SC Freiburg en VfL Wolfsburg staan nu allemaal op 30 punten. De zestiende plek - nu voor Freiburg op basis van het doelsaldo - betekent aan het einde van de rit deelname aan de nacompetitie. 

Plaats een reactie

zaterdag 21 april 2018 om 15:23
Die Salah zou bij Feyenoord niet misstaan.....;-)
Vind ik leuk
JDW1988 +2335
zaterdag 21 april 2018 om 15:27
Hahah, die kost net zoveel als dat nieuwe stadion!
Vind ik leuk
Hattrick +10312
zaterdag 21 april 2018 om 15:39
Heel Liverpool zou bij Feyenoord niet misstaan :p
Vind ik leuk
R2 +4793
zaterdag 21 april 2018 om 18:25
Bij geen van al onze topclubs haha! Achja hopelijk komen meer van onze toppers ooit terug. Kuyt en Van Persie in de eredivisie heeft toch z'n charme.
Vind ik leuk
Hattrick +10312
zaterdag 21 april 2018 om 18:28
Dat is waar :)
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 21:19
droom lekker verder Feyenoord Seizoen 2017/2018
Vind ik leuk
HveenLFC +4471
zaterdag 21 april 2018 om 15:24
Gewoon een slechte prestatie neergezet. Van Dijk was goed overigens.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 17:22
Leek wel of de spelers al met kop bij Roma waren.

Maar wat was de scheids slecht zeg. Die hegazy had er af gemoeten voor die mep met zijn vuist in de ribben vwn ings ( krijgt ie niks voor ) en later slaat die gozer salah in het gezicht ( krijgt ook niks ).

En die vrije trap waar de 2-2 uitviel was ook geen vrije trap
Vind ik leuk
Bayern FC +2324
zaterdag 21 april 2018 om 20:48
En juist die mepper kreeg de shirt van Salah :D
Vind ik leuk
JDW1988 +2335
zaterdag 21 april 2018 om 15:25
Eens te meer is maar weer eens gebleken hoe blij we mogen zijn met een back als Robertson.

Keer op keer gaat Moreno in de fout, net als de andere back Gomez.

We staan weer met beide benen op de grond, op naar de CL volgende week.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:34
Liverpool moet toch volgend jaar echt de verdediging renoveren,vooral in de breedte moet het beter.
Vind ik leuk
JDW1988 +2335
zaterdag 21 april 2018 om 15:38
Ja met name Klavan en Moreno zien kwijt te raken.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:41
Precies!
Vind ik leuk
Bayern FC +2324
zaterdag 21 april 2018 om 21:11
Denk dat Liverpool meer zal moeten aan besteden voor andere spelers. Wat als Salah en Mané weg gaan?
Vind ik leuk
JDW1988 +2335
zaterdag 21 april 2018 om 22:53
Dan zullen er 3 vleugelspelers aangetrokken moeten worden.

Wat er nu rondloopt voor de breedte is gewoon erg minimaal.
Vind ik leuk
Bayern FC +2324
zondag 22 april 2018 om 11:46
Ik hoop dat Liverpool intact blijft...ze hebben een selectie om mee te doen voor de titel.
Wat je net zei voor de breedte dat klop.
Vind ik leuk
JDW1988 +2335
zondag 22 april 2018 om 13:42
Als:
* Salah en Firmino blijven
* Lallana een heel seizoen fit is/blijft.
* En op elke linie een versterking toegevoegd word.

Dan is Liverpool een goede kanshebber in mijn ogen om echt weer eens reëel mee te kunnen strijden om de titel.

Karius vordert zich, nu hij het vertrouwen krijgt, prima.

Ik verwacht dat Emre Can transfervrij vertrekt, dus daar zal ook een versterking voor gehaald moeten worden.
Vind ik leuk
Bayern FC +2324
zondag 22 april 2018 om 16:47
Ik vind dat Liverpool vooruitgang boek. Alleen te veel gelijkspellen. 4 nederlagen is echt niet veel.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4610
zaterdag 21 april 2018 om 15:33
West Brom verdiende de overwinning. Creëerde meer kansen dan Liverpool jammer dat ze vrij wel gedegradeerd zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 15:34]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 21:01
Ik heb de 1e helft WBA geen kans zien krijgen. En toen zag ik de einduitslag.
Raar.

Liverpool zal ook wel een beetje aan de CL denken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 21:02]
Vind ik leuk
#KeizerIn +4610
zaterdag 21 april 2018 om 21:48
Tweede helft creëerde WBA veel meer.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 15:11
Dat moet dan wel
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:33
WBA strijdt, de top lijdt.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 20:43
Lijdt de top met een lange IJ of korte EI?
Vind ik leuk
Zippy +3612
zaterdag 21 april 2018 om 16:53
Niet alleen Moreno en Gomes krijgen van mij een onvoldoende.
Maar ook Van Dijk was schuldig aan, in mindere maten het eerste doelpunt, maar zeker aan het tweede doelpunt, de gemakzucht kwam weer boven drijven bij Van Dijk.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 18:39
Liverpool is in ieder geval op de goede weg ten opzichte van afgelopen seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 20:45
Ai Kuijt jou wedstrijd aan een zijden draadje,zou jammer zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 21:14
Zonde van Sunderland. Portsmouth ook zo'n verhaal.. Prachtige club, Europees gespeeld en vervolgens zakte het eerst snel weg.
Vind ik leuk
remakil +4170
zaterdag 21 april 2018 om 21:19
Mooi dat Kuyt geblesseerd is! Speelde een smering spel, als assistent-trainer met Teijsse. Hoop dat hij maanden last houdt, smerige kloothommel. Schijnheilige kwal is het...
Vind ik leuk
Teo Smith +19323
zaterdag 21 april 2018 om 21:48
Sunderland gaat lekker. Na volgend jaar league two...
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 22:08
Als ze net als York zijn is er volgend jaar iig geen promotie.. hh
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 23:58
Dan heeft kuyt een aardige gewone afscheidwedstrijd lekker vertrouwd op de bank bij gio
Vind ik leuk
JustH +8893
zondag 22 april 2018 om 23:25
Heeft ook meer dan genoeg aandacht gehad, of eigenlijk naar zich toe getrokken
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 00:03
Het was al een kwestie van tijd.... nu nog minder....

Barcelona de onbetwiste en terechte kampioen!
Vind ik leuk
Kevinm +1477
maandag 23 april 2018 om 10:34
Barca zondag met Denis Suarez en Alcacer in de basis beginnen, zodat ze niet winnen. Dan de week erop thuis tegen Real Madrid kampioen worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

In het kort: Barça kan volgende week kampioen worden door puntenverlies Atlético