Onderzoek bevestigt slecht Veltman-nieuws: zes tot negen maanden out

Onderzoek bevestigt slecht Veltman-nieuws: zes tot negen maanden out

maandag 23 april 2018 om 17:11

Joël Veltman is zes tot negen maanden uit de roulatie. Ajax laat dat maandagmiddag weten via de officiële kanalen. Onderzoek heeft uitgewezen dat de voorste kruisband in de rechterknie van de captain is gescheurd. 

Veltman zal op korte termijn worden geopereerd, meldt Ajax. Het lijkt erop dat de verdediger dit kalenderjaar sowieso niet meer in actie komt. Afgelopen donderdag raakte de Oranje-international geblesseerd tijdens het thuisduel met VVV-Venlo.

Kort na dat onheil werd al duidelijk dat het om ernstig knieletsel ging. Maandagmiddag werden de slechte vooruitzichten bevestigd. Veltman (26) kan nu sowieso een streep zetten door zijn plannen om in de zomer op zoek te gaan naar een nieuwe club. Het contract van de aanvoerder loopt nog door tot medio 2020.

Plaats een reactie

maandag 23 april 2018 om 17:13
Balen voor hem. Had toch verwacht dat hij in het aankomende seizoen gewoon weer aankon sluiten.
Vind ik leuk
Hattrick +9572
maandag 23 april 2018 om 17:24
Zeker balen voor hem. Er zal nu ook helemaal geen club meer voor hem komen ( als die er al zou komen )

Sterkte Joël!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:28
Twente zoekt nog een nieuwe back voor volgend jaar in de Jupiler leaque;-)
Vind ik leuk
Hattrick +9572
maandag 23 april 2018 om 17:35
Word lastig als hij dan nog geblesseerd is. 6 tot 9 maanden. Ik ben niet kapot van Veltman maar zo slecht als soms geschetst wordt is hij ook weer niet
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:39
Nee precies, zie in hem geen aanvoerder maar kan als back en backup voor centrum prima en hoewel hij zeker niet sprankelend of foutloos is, als Ajax zijnde kan je hem er prima bij hebben.

Ajax zal nu wel op zoek gaan naar extra verdedigende impulsen, geen overbodige luxe trouwens.
Vind ik leuk
Hattrick +9572
maandag 23 april 2018 om 17:43
Daarom. Niveau Jupiler League is dan ook overdreven.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:57
Er stond ook een knipoog achter...
Vind ik leuk
Hattrick +9572
maandag 23 april 2018 om 18:04
Je weet maar nooit hoe iemand het bedoeld hier op vp :p
Vind ik leuk
035 +2700
maandag 23 april 2018 om 19:52
Ondanks dat een slechte opmerking!!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:44
Onze Brenet is 10x beter. Kan zelfs linksback staan
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:56
Je kan overdrijven
Vind ik leuk
Hattrick +9572
maandag 23 april 2018 om 18:03
Brenet is nog een erger zelfs...
Vind ik leuk
PSVFU +1090
maandag 23 april 2018 om 18:04
Je bent een 0 vergeten...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:08
Haha Brenet. Die gast kan er helemaal niks van. Verliest zo vaak de bal. laten we met zijn allen hopen dat ien blijft spelen
Vind ik leuk
Mauritz +1099
maandag 23 april 2018 om 19:26
Moet je nagaan dat je met zo'n speler erbij gewoon simpel kampioen wordt. Hoe slecht is de nummer twee dan wel niet!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:47
Nie slecht als je 3 sterren op je shirt heb
Vind ik leuk
Dedan002 +2338
maandag 23 april 2018 om 17:25
Kans was groot, gezien de beelden en zijn reactie, dat het de kruisband zou zijn. Dan kun ja vaak pas na een maand of 10 weer volledig meedoen. Eind volgend seizoen dus.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:27
Geen transfer
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:09
Reactie verwijderd VP.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 18:16]
Vind ik leuk
feyeniels +23190
maandag 23 april 2018 om 17:13
Dat is klote voor hem. Ik weet niet wat zijn plannen waren, maar een eventuele transfer van de zomer kan hij dan ook wel vergeten.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
maandag 23 april 2018 om 17:14
Ach, Locadia was ook geblesseerd toen ie naar Brighton ging he.
Vind ik leuk
#Keizerout +17280
maandag 23 april 2018 om 17:17
Ik dacht ook 'Brighton even bellen.'
Vind ik leuk
jaja_PSV +33307
maandag 23 april 2018 om 18:57
#Veltmanout
Vind ik leuk
#Keizerout +17280
maandag 23 april 2018 om 19:01
Haha
Vind ik leuk
Mass +3780
maandag 23 april 2018 om 17:27
Hij was toen weer zo goed als fit....totaal niet te vergelijken
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
maandag 23 april 2018 om 19:47
Volgens mij is hij pas meer dan een maand later gedebuteerd.
Vind ik leuk
feyeniels +23190
maandag 23 april 2018 om 17:43
Klopt. Vond ik toen ook best wel een risico. Ik weet niet precies meer wat Locadia had en hoe lang hij eruit lag, maar bij een zware blessure als die van Veltman moet je altijd maar afwachten hoe een speler terugkomt.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:46
Doe dan,rare reactie
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
maandag 23 april 2018 om 17:51
Doe dan heeft vaak rare reacties!! On: sterkte Joel!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:37
Maar was minder zware blessure en is veel betere speler.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:28
Das ff minder,jaartje later een transfer
Vind ik leuk
Tim +2932
maandag 23 april 2018 om 17:13
Slechtste timing ooit, zowel hij als de club zijn aan een transfer toe. Beterschap Jo!
Vind ik leuk
2cents +45698
maandag 23 april 2018 om 17:15
Inderdaad, maar vooral voor hemzelf klote.

Sterkte.
Vind ik leuk
Alain2708 +8746
maandag 23 april 2018 om 17:14
Dag eventuele transfer!
Klote voor hem, beterschap en een goede revalidatie gewenst.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
maandag 23 april 2018 om 17:14
Pfff zeker geen fan van hem, maar dit gun je niemand.

Sterkte, Joël!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:23
Mee eens, een matige en smerige speler gatverdamme. Maar dit gun je zelfs hem niet, sterkte jongen!
Vind ik leuk
035 +2700
maandag 23 april 2018 om 19:55
Dat laatste moet het eerste vergoeilijken? Dat is pas gatverdamme!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:47
Prima 035!. "Smerige speler".
Dat zegt er een uit Den Haag, waar figuren als Kramer vandaan komen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 23:51
Geef die jongen een broodje kroket! :P
Vind ik leuk
5by5 +1237
woensdag 25 april 2018 om 02:50
Liever een speler als Kramer dan een huilebalk als Weghorst.
Vind ik leuk
5by5 +1237
maandag 23 april 2018 om 20:28
Wat gun je niemand? Er 9 maanden uitliggen een vermogen verdienen en er niets voor hoeven doen ? Ja klinkt echt als een hell hoor.

Denk dat Ajax hoopt dat die na zijn blessure niet terug komt op het zelfde niveau gezien ze er dan nog steeds geen klote aan hem hebben
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:15
Misschien dat Ajax nu tot de winterstop van volgend seizoen mee kan doen om de eerste plaats.

Alle flauwekul op een stokje,
Natuurlijk sneue bak voor die jongen. Al helemaal met het oog op een transfer deze zomer.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:29
maar de eerste regel zegt al genoegd weer.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:16
Gewoon kut! Wordt vaak uitgefloten maar is sinds zijn negende jaar al Ajacied!! Had deze zomer een transfer moeten maken eigenlijk...sterkte pik!!
Vind ik leuk
isnake +1922
maandag 23 april 2018 om 17:31
Ik vind het sowieso behoorlijk ziek, al dat negativisme, gefluit en dergelijken tegen eigen spelers. Gebeurd bij veel clubs. En dan vaak nog bij spelers die door de voetbalpraatprogramma's zoals VI worden gepakt.
Ik ergerde me er ook dood aan als ik het in het stadion hoorde. En zie het bij veel clubs terug. Wat mij betreft verkopen ze gewoon geen kaartjes meer aan "fans" die spelers aan het uitfluiten zijn.
En het is echt niet zo dat spelers daar beter van worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:31]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:36
Nou ja, je hoeft ze natuurlijk ook niet altijd de hand boven het hoofd te houden. Maar doe het dan na de wedstrijd! Ze mogen heus wel merken dat het slecht was. Wij moeten hard werken voor de centjes en de mannetjes doen een beetje leuk voetballen. Als de tegenstander duidelijk beter is heb ik er niet zoveel moiete mee maar op inzet verluezen kan niet als topclub! Maar dat tokkie gedrag van donderdag tegen Ziyech en het opwachten van de bus en dan met je poten aan de spelers zitten slaat nergens op!!
Vind ik leuk
isnake +1922
maandag 23 april 2018 om 17:51
Oh, als ze na een wanprestatie een fluitconcert krijgen bij het betreden van de kleedkamers, tijdens de rust, dan kan ik me daar nog wel wat bij bedenken. Maar tijdens een wedstrijd een speler uitfluiten omdat een actie een keer mislukt.... Ik heb het gezien met een speler die beter speelde dan de meesten maar omdat die nu eenmaal op het lijstje stond gelijk werd uitgefloten omdat er iets mis ging.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:51]
Vind ik leuk
MojoRisin +8332
maandag 23 april 2018 om 17:16
Dat gun je niemand natuurlijk..
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:16
Pff jammer
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:17
Als ik jouw gebruikersnaam zo zie, geloof ik niet helemaal dat je dit meent.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:19
Ech wel henkie dit gun je niemand toch
Vind ik leuk
Hammie +1056
maandag 23 april 2018 om 17:17
Mis je niets

Gunstig voor 020

Misschien ook niet nu wil niemand hem hebben
Vind ik leuk
#KeizerIn +4428
maandag 23 april 2018 om 17:20
Je kan beter niet reageren.
Vind ik leuk
Hammie +1056
maandag 23 april 2018 om 17:41
Hoezo, hij naait iedere week een collega een oor aan. En maar vragen om kaarten en schreeuwen en rollen.

Tis lullig voor hem, en zeker ook voor tegenstanders, want hij kan beter mee doen(zwakke voetballer) maar er zijn zeker collega die dit niet erg vinden.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:09
Dat naaien van collega voetballers begint hier in Nederland standaard te worden,je zag het eerst alleen bij internationale wedstrijden en dat vonden we toen klasse het hoorde erbij maar het is nu de normaalste zaak van de wereld om bij het minst geringste duwtje te gaan liggen huilen en rollen en het begint me steeds meer te irriteren al die komedianten ze verpesten het voetbal juist.
Vind ik leuk
JustH +8846
maandag 23 april 2018 om 19:26
Inderdaad reageer dan niet
Vind ik leuk
Sil95 +8432
maandag 23 april 2018 om 17:22
Ik vraag me af over hoeveel capaciteit jij beschikt..
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:32
daar gaat het helemaal niet om, het gaat om een speler die zo geblesseeerd raakt en dit gun je niemand. Als ik de KNVB was zou ik de beelden nog eens goed bekijken, want hij geeft hem wel een beuk met zijn elleboog en dat bracht hem uit zijn evenwicht.
Vind ik leuk
Hammie +1056
maandag 23 april 2018 om 17:44
Wat een dom gelul kerel

Tegenstander doet niets, hij zet zelf zijn been verkeerd neer..
Vind ik leuk
stollie38 +16459
maandag 23 april 2018 om 17:54
Doe maar niet reageren gast. Als je geen verstand van voetbal hebt. Anders beter uitkrammie gaan heten.
Vind ik leuk
Quareck +5500
maandag 23 april 2018 om 18:17
Natuurlijk is het een fout, maar als we voor elke duw rood gaan geven wordt het stil op het veld. Gewoon een lichte overtreding met helaas voor Veltman hele zware gevolgen.
Vind ik leuk
Hammie +1056
maandag 23 april 2018 om 19:52
Hé paardepiemel jij het er verstand van aan je logo te zien.

Zeker vaak van de commode gevallen vroeger
Vind ik leuk
stollie38 +16459
maandag 23 april 2018 om 21:18
Leer eens typen of ben je het zusje van Sjaak12? Allebei 12 en nog geen balletjes ingedaald
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 21:19]
Vind ik leuk
Hammie +1056
maandag 23 april 2018 om 21:46
Zielepoot bahbah hij kan niet winnen net als z’n cluppie....
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:40
Zo overbodig dit. Als voetballer nog redelijk, als collega een matennaaier, maar dit gun je hem niet.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:17
Balen voor hem.. Transfer deze zomer zal lastig worden.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4428
maandag 23 april 2018 om 17:19
Sterkte captain! Jammer dat onze echte leider zolang er uit ligt. Niet de beste voetballers, maar ging wel altijd door het vuur.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:20
Had ie beter brandweer man kunnen worden voetballen is niet zijn ding
Vind ik leuk
#KeizerIn +4428
maandag 23 april 2018 om 17:22
Als je al als klein jongetje bij Ajax speelt kan je echt wel wat. ;)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:11
2 titels gewonnen als basisspeler. Brenet kan echt beter gaan vissen. Wat is die gast slecht zeg.
Vind ik leuk
zwollie +6127
maandag 23 april 2018 om 18:28
Commentaar geven is ook niet jou ding.
Vind ik leuk
Groen +307
maandag 23 april 2018 om 17:20
Klote. Beterschap...
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
maandag 23 april 2018 om 17:21
Contract verlengen
Vind ik leuk
Sil95 +8432
maandag 23 april 2018 om 17:21
Je kunt alles van Joel vinden.. maar dat dit hem nu overkomen moet is wel erg sneu. Alles leek erop te wijzen dat hij deze zomer de stap wilde gaan maken. Dan gooit zo'n hevige blessure vervolgens roet in het eten.

Sterkte met revalideren , Joel Veltman!
Vind ik leuk
Cookee +8565
maandag 23 april 2018 om 17:23
Beterschap jongen, waardeloos dit, ook nog vlak voor de vakantie.
Veel sterkte met je herstel.
Vind ik leuk
13 +9616
maandag 23 april 2018 om 17:24
Altijd zo jammer dat je zo lang zoet bent met zo’n blessure! Transfer naar de kloten en altijd lastig om je erna weer in de basis te knokken, dus ook niet goed voor vooruitzichten toekomstige transfer.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:26]
Vind ik leuk
Boi +333
maandag 23 april 2018 om 17:24
Dit is echt klote... dit gun ik niemand, echt niemand...
Vind ik leuk
Jarinr10 +4269
maandag 23 april 2018 om 17:25
Sterkte Joel, dit is echt zuur!
Vind ik leuk
De Haan +110
maandag 23 april 2018 om 17:27
Poe slecht moment voor hem. Sterkte kerel
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:27
Lekker contract uitdienen , rustig revalideren en dan gratis de deur uitlopen achter twee jaar, dan is die 28 en kan die toch nog mooi paar jaar voetballen,
Geen transfersom dan kom je wel ergens aan de bak altijd!
Vind ik leuk
Ale +3228
maandag 23 april 2018 om 17:29
Flink balen. Volgend jaar valt veltman nog in de arena te bewonderen......
Vind ik leuk
isnake +1922
maandag 23 april 2018 om 17:32
Ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt. Dat is bij zo een blessure zeker niet altijd het geval.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:35
Hou toch je mond onnozele, om hier nu zo te reageren
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:30
Gelukkig voor hem doorlopend contract, sneu
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:31
Mooi balen dit zeg

Gun je niemand

Dat allemaal door doe lompe actie van Seuntjes

Het is niet eens bestraft
Vind ik leuk
Champ1 +31
maandag 23 april 2018 om 17:35
Dat kan ajax nog weleens het kampioensschap gaan kosten
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:43
of PSV...
Vind ik leuk
5by5 +1237
maandag 23 april 2018 om 17:46
Goed nieuws voor Ajax
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:52
Die raak je dus niet kwijt in de zomer
Vind ik leuk
Cookee +8565
maandag 23 april 2018 om 17:55
Hoop dat je wel enig gevoel ook bij zijn lijden kunt opbrengen toch?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:53
Dat wel hoor.
Maar denk dat ajax,best wel van hem af wil.
Vind ik leuk
Cookee +8565
dinsdag 24 april 2018 om 18:08
Misschien maar hoe lang duurde het voor de linksback een goede invulling kreeg? Dat duurde jaren.
Vind ik leuk
Cookee +8565
maandag 23 april 2018 om 17:54
Keek die foto nog een keer, koude rillingen, daar te liggen.
Maar mooi van Ziyech even de menselijke kant tonen.
Ook het gezicht van Schone spreekt boekdelen, warm... niet gemeen bedoeld.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:05
Dat is balen. Elke sporter wil zoiets liever niet meemaken. En men kan zeggen wat ie wil, maar Veltman heeft een Ajax hart en geeft alles.
Vind ik leuk
mcmodd +18770
maandag 23 april 2018 om 18:15
Nu mag hij blij zijn dat hij nog twee jaar een contract heeft. Maar of hij ooit nog in Amsterdam aan het spelen komt moet je maar afwachten. Tegen die tijd is de nieuwe back goed ingewerkt en mag Veltman opnieuw op het bankje plaatsnemen. Ik heb echt met hem te doen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:17
Neem aub de tijd om te revalideren. Langzaam, langzaam aan.
Vind ik leuk
Unity +12
maandag 23 april 2018 om 18:17
Dit gun je niemand, ook veltman niet.
Vind ik leuk
Voebtal +2002
maandag 23 april 2018 om 18:17
Heel veel sterkte..
Vind ik leuk
Hoogeveen +5340
maandag 23 april 2018 om 18:25
Beterschap en sterkte met het herstel.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:31
ieder nadeel heb zijn voordeel
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:34
Sterkte voor Veltman. Bij herhaling lijkt hij al voor contact door te knakken in knie, zou misschien nog tot niets hebben geleid, maar op dat moment raakte Seuntjes hem, weg zelfcorrigerend vermogen van eigen lijf
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:38
hoe lang schorsen we die seuntjes waarom kramer 7 wedstryden
Vind ik leuk
VVVke +2156
maandag 23 april 2018 om 19:17
schorsen we?
Als Veltman op gepaste afstand blijft is er niets aan de hand.
Vind ik leuk
JustH +8846
maandag 23 april 2018 om 19:30
Mafkees
Vind ik leuk
VVVke +2156
maandag 23 april 2018 om 19:37
Ik vind je ook lief
Vind ik leuk
Tweey +971
maandag 23 april 2018 om 20:22
Omdat die eikel zijn kruisband scheurt?
Vind ik leuk
JustH +8846
maandag 23 april 2018 om 20:33
Scheurde jij maar al je banden.
Vind ik leuk
Tweey +971
maandag 23 april 2018 om 20:41
Fietsbanden?
Vind ik leuk
JustH +8846
maandag 23 april 2018 om 21:07
Knie, enkel, banden met familie en vrienden, ze mogen van mij allemaal scheuren en verbreken. Het is je van harte gegund.
Vind ik leuk
Tweey +971
maandag 23 april 2018 om 22:52
020 kneusje
Vind ik leuk
JustH +8846
dinsdag 24 april 2018 om 07:57
Naar he, als iemand jou ook wat gunt.
Het zijn eigenlijk je eigen woorden en je eigen wensen.
Dus wie is het kneusje?
Vind ik leuk
Tweey +971
dinsdag 24 april 2018 om 10:29
Nee totaal niet. Maar je blijft een kneusje.
Vind ik leuk
JustH +8846
dinsdag 24 april 2018 om 10:54
:-)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:54
Verdomme, weer een jaar veltman bij Ajax. Echt een prima speler om erbij te hebben voor de zwakkere tegenstanders/beker en bij blessures, maar wat heb ik me de afgelopen jaren kapot geergerd aan hem tijdens europese wedstrijden.
Vind ik leuk
Peyax +165
maandag 23 april 2018 om 19:02
Om eerlijk te zijn denk ik dat dit juist een positieve werking heeft voor ajax
Vind ik leuk
Tweey +971
maandag 23 april 2018 om 20:21
Ik ga steeds meer in Karma geloven.
Vind ik leuk
ajaxdev +265
maandag 23 april 2018 om 20:21
Dat is flink balen voor joël veltman. Wens hem oprecht sterkte met zijn herstel
Vind ik leuk
JoeyC +722
maandag 23 april 2018 om 20:26
Tot 9 maanden uitgeschakeld en daarna ook nog eens op het niveau terug zien te komen. Dat wordt dus gezinsuitbreiding ;)
Wel balen voor hem en Ajax.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:29
niks aan de hand he KNVB/ gewoon een schande voor het voetbal de leiding van de KNVB!!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:51
Daar gaat zijn wk deelname
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:56
Eindelijk goed nieuws voor Ajax dus.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:32
Karma!!!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:39
Beste nieuws in jaren! Over en sluiten... wegwezen hoppa......
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 00:48
Klote timing dit voor hem. Is altijd kut natuurlijk, maar goed. Wordt knap lastig om je plekje straks weer terug te veroveren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onderzoek bevestigt slecht Veltman-nieuws: zes tot negen maanden out