'Te vroeg' vertrokken bij Ajax: 'Veel gebeurd man. Vaak ruzies met De Boer'

    'Te vroeg' vertrokken bij Ajax: 'Veel gebeurd man. Vaak ruzies met De Boer'

    woensdag 25 april 2018 om 07:59

    Ricardo Kishna kijkt met een wrang gevoel terug op zijn vertrek bij Ajax. De linksbuiten verruilde de Amsterdammers in de zomer van 2015 voor SS Lazio, maar denkt achteraf dat hij te vroeg is vertrokken.

    "Ik was graag langer gebleven, maar de situatie was er gewoon niet naar", vertelt de linksbuiten, momenteel herstellende van een zware knieblessure, in gesprek met Andy van der Meijde in diens rubriek Bij Andy in de auto. "Ik had het erg naar mijn zin, we hadden een leuke groep. En een leuke trainer? Tja...", lacht de vleugelaanvaller als een boer met kiespijn. Van der Meyde doelt op toenmalig trainer Frank de Boer, met wie Kishna regelmatig overhoop lag. "Frank was op zich prima, maar er is veel gebeurd man. Veel ruzies met hem gehad, maar vooral over kleine dingetjes."

    De Noord-Hollander vond dat Kishna te weinig deed op de training, maar de 23-jarige Hagenaar is het daar niet mee eens. "Als ik vier keer scoor tijdens een partijtje en hij vervolgens vindt dat ik te weinig doe... Ja trainer, wat wil je nou? Ik ben geen speler die veertien, vijftien kilometer per wedstrijd rent. Dat heb ik ook tegen hem gezegd: als je zo iemand zoekt, stel dan iemand anders op."

    Kishna benadrukt echter dat hij en De Boer geen gezworen vijanden zijn. "Als ik hem nu tegenkom, geef ik hem een knuffel en zeg ik: hoe is het, trainer? Ik ben hem wel dankbaar, want hij heeft me bij het eerste gehaald en laten debuteren. Op zich is het een prima kerel."

    Plaats een reactie

    Objectief +3068
    woensdag 25 april 2018 om 08:08
    Goeie speler met een verkeerde kop. De Boer wilde hem completer maken. Ironisch genoeg werd hem dat ook verteld in Italië.
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    woensdag 25 april 2018 om 08:12
    Dat blijft een probleem voor die jongen inderdaad. Talent te over, maar dat lijkt ten koste te zijn gegaan van mentaliteit.

    Ook in de jeugd waren er te vaak dingen. De enige die hem echt raakte was Gery Vink, maar dat was wel omdat hij een gezamenlijke vijand kweekte die ze een poepie gingen laten ruiken.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:07
    bedankt Andy. Puur lesmateriaal voor De Toekomst. Voor trainers om de spelertjes voor te houden hoe het dus niet moet, de selectiecommissie die bepaalt wie er doorstroomt in de opleiding en voor de TD die een eerste contract aanbiedt.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1311
    woensdag 25 april 2018 om 08:12
    Laat dit een voorbeeld zijn voor de rest
    Vind ik leuk
    aartstyle +1121
    woensdag 25 april 2018 om 08:16
    Haha wat een prutser. Ik heb er 4 gescoord op de training dus dan is het goed en hoef ik niet mee te verdedigen (zeker ook nog een potje twee tegen twee). Een training is ook om conditioneel en fysiek fit te raken voor de wedstrijd. Als je er in de wedstrijd 4 maakt zal Frank er echt niks van zeggen. Maar als je niet zo goed bent als Messi zul je toch echt moeten mee verdedigen in het huidige voetbal.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    woensdag 25 april 2018 om 08:21
    Tja....4 keer scoren in een trainingspotje geeft je natuurlijk allenrecht op een basisplaats.

    Is een beetje de Kramer insteek. Die vond extra trainen op vrije trappen ook maar zonde van de energie.

    Als dat de houding is, dan verdien je het shirt niet, van welke club dan ook.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2428
    woensdag 25 april 2018 om 08:40
    En ik verwacht dat de Boer in 95% van de gevallen gelijk had, deze jongen heeft niet de juiste mentaliteit zoals wel meer Ajacieden dat niet hadden
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    woensdag 25 april 2018 om 08:49
    Tja, natuurlijk is het allemaal de schuld van de trainer...
    Vind ik leuk
    Garinsha +4776
    woensdag 25 april 2018 om 10:10
    Hmmmmm het is zeker de schuld van de spelers...?

    Voor jou info.. dit was niet de enige speler waar de boer ruzies mee had.. dus aan wie ligt het dan????? Ajax... inter... maar nee het ligt nooit aan de trainer.. want het is ten slotte Koning Frank de boer.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    donderdag 26 april 2018 om 13:47
    In het geval van een El Hamdaoui zou ik toch echt denken aan El Hamdaoui. En inter is echt zoveel beter gaan presteren na De Boer...
    Vind ik leuk
    Garinsha +4776
    donderdag 26 april 2018 om 14:19
    Je praat over dingen die er niet toe doen.. het gaat er voornamelijk om dat hij problemen met de spelers bij zowel ajax als inter.. en dat kan echt niet alleen aan de spelers liggen. Nou ze winnen wel weer wedstrijden.. dat was onder frank de boer een moeilijk verhaal.. de man denkt namelijk dat hij voetbal heeft uitgevonden.. Koppig!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    donderdag 26 april 2018 om 17:02
    Een paar jaar na het vertrek van De Boer ja. De trainer na De Boer hield het ook maar kort uit. Maar in het geval Kishna ligt het aan Kishna. Een snotneus die net komt kijken en in wedstrijden vaak te kort schoot, maar het toch allemaal beter weet dan iemand die al jaren en jaren meedraait
    Vind ik leuk
    Garinsha +4776
    donderdag 26 april 2018 om 18:07
    Elk verhaal heeft 2kanten.. het kan niet alleen van kishna komen
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    vrijdag 27 april 2018 om 11:39
    Tuurlijk kan dat wel. Hij geeft eigenlijk zelf al aan dat hij niks deed met de kritiek die hij kreeg.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4776
    vrijdag 27 april 2018 om 11:59
    Dat kan niet!!! Elk verhaal heeft 2kanten doe niet zo achterlijk... jij wilt het echt doen lijken dat frank de boer niets fout heeft gedaan.. maar het ligt echt niet alleen aan kishna. Hoe jong en eigenwijs hij ook was.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    vrijdag 27 april 2018 om 12:08
    Ik zeg niet per definitie dat ie niks fout heeft gedaan. Maar kishna geeft zelf aan dat ie eigenlijk niet luisterde naar De Boer. Plus dat ie ook nog eens een zaakwaarnemer heeft die erg goed is in het zwart maken van de trainer. En over twee kanten gesproken, we horen nu alleen de kant van Kishna
    Vind ik leuk
    Garinsha +4776
    vrijdag 27 april 2018 om 12:10
    Nou dan heb je niet opgelet in de jaren.. want frank heeft vaker zijn verhaal gedaan zoek het maar op op youtube
    Vind ik leuk
    Mari +8513
    woensdag 25 april 2018 om 08:49
    Wat Kishna en vele andere spelers niet door hebben is dat er meer is dan het eigen spel en korte termijn.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    woensdag 25 april 2018 om 09:03
    De Boer houdt van jonge volgzame ideale schoonzoons, mondige spelers kan hij gewoon niet mee omgaan, slaagt dus daarom ook niet bij kritische volwassen spelers in het buitenland.
    De Boer is een echte jeugd trainer.

    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    vrijdag 27 april 2018 om 11:40
    Van Gaal??????
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    vrijdag 27 april 2018 om 11:43
    Van Gaal was het laatst Trainer bij MU om op je vraag een antwoord te geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 09:58
    Hier spreekt een talent die denkt dat de voetbalwereld op hem zit te wachten. Dan is dit dus hoe het met je afloopt. Je moet iedere dag keihard trainen om beter te worden en niet lopen zeuren.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2255
    woensdag 25 april 2018 om 10:09
    Krishna was wel een goede speler, maar heeft helaas toch de verkeerde mentaliteit (getoond). Als de trainer wil dat je harder werkt, dan moet je je daar niet tegen verzetten. Uiteindelijk heeft ook de trainer maar 1 doel, en dat is je beter maken. Ruzietjes met je trainer hebben om kleinigheden lijkt mij niet verstandig. Waarschijnlijk had hij onder De Boer alleen maar beter geworden.
    Vind ik leuk
    alaaf +988
    woensdag 25 april 2018 om 10:18
    Wat een loser! Dus als je vier keer scoort mag je minder doen? Wat een mentaliteit
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:51
    Geeft aan dat kIshna het wat mij betreft nog steeds niet snapt. Wellicht met meer trainingsarbeid en spiermassa hij ook wat minder geblesseerd zou zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 11:22
    Tjonge jonge 4 goals in een partijtje da's een hele prestatie
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 12:10
    Er zijn er heeeel veel die tevroeg vertrekken
    Vind ik leuk
    Blindsy +11092
    woensdag 25 april 2018 om 12:24
    En als je dan op de tribune zit bij Lazio, wetende dat je in 3 seizoenen maar 22 x in n competitieduel hebt meegedaan... voornamelijk ingevallen of voortijdig gewisseld..denk je dan nooit eens: misschien had de trainer gelijk, en hád ik meer moeten doen? Zat hij misschien niet extra achter je vodden aan, omdat hij het talent in je zag, en wilde dat je er alles uit haalde? Even los van je blessure is je internationale carrière waarschijnlijk over en sluiten.
    Willem van Hanegem zei altijd: je moet je pas zorgen maken als ik niks kritisch meer tegen je zeg. Want dan heb ik je opgegeven. En zo is het.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    woensdag 25 april 2018 om 13:26
    Conclusie? Dus stelde de trainer iemand anders op. Tot ziens wanneer je wilt lopen voor je geld.
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    woensdag 25 april 2018 om 23:19
    was jong en eigenwijs en de verkeerde zaakwaarnemer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Te vroeg' vertrokken bij Ajax: 'Veel gebeurd man. Vaak ruzies met De Boer'