'Te vroeg' vertrokken bij Ajax: 'Veel gebeurd man. Vaak ruzies met De Boer'

    'Te vroeg' vertrokken bij Ajax: 'Veel gebeurd man. Vaak ruzies met De Boer'

    woensdag 25 april 2018 om 07:59

    Ricardo Kishna kijkt met een wrang gevoel terug op zijn vertrek bij Ajax. De linksbuiten verruilde de Amsterdammers in de zomer van 2015 voor SS Lazio, maar denkt achteraf dat hij te vroeg is vertrokken.

    "Ik was graag langer gebleven, maar de situatie was er gewoon niet naar", vertelt de linksbuiten, momenteel herstellende van een zware knieblessure, in gesprek met Andy van der Meijde in diens rubriek Bij Andy in de auto. "Ik had het erg naar mijn zin, we hadden een leuke groep. En een leuke trainer? Tja...", lacht de vleugelaanvaller als een boer met kiespijn. Van der Meyde doelt op toenmalig trainer Frank de Boer, met wie Kishna regelmatig overhoop lag. "Frank was op zich prima, maar er is veel gebeurd man. Veel ruzies met hem gehad, maar vooral over kleine dingetjes."

    De Noord-Hollander vond dat Kishna te weinig deed op de training, maar de 23-jarige Hagenaar is het daar niet mee eens. "Als ik vier keer scoor tijdens een partijtje en hij vervolgens vindt dat ik te weinig doe... Ja trainer, wat wil je nou? Ik ben geen speler die veertien, vijftien kilometer per wedstrijd rent. Dat heb ik ook tegen hem gezegd: als je zo iemand zoekt, stel dan iemand anders op."

    Kishna benadrukt echter dat hij en De Boer geen gezworen vijanden zijn. "Als ik hem nu tegenkom, geef ik hem een knuffel en zeg ik: hoe is het, trainer? Ik ben hem wel dankbaar, want hij heeft me bij het eerste gehaald en laten debuteren. Op zich is het een prima kerel."

    Plaats een reactie

    woensdag 25 april 2018 om 08:07
    Je had voor je plekkie moeten vechten kerel. Een super talent due veel kon bereiken. Erg jammer.
    Vind ik leuk
    Hattrick +10924
    woensdag 25 april 2018 om 08:13
    Zeker een groot talent! Maar al die blessures werken ook niet echt mee. Hij is jammer genoeg meer geblesseerd dan dat hij speelt.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:27
    Zijn mentaliteit heeft ook niet meegewerkt. Hij zegt het eigenlijk zelf al 'ik ben geen speler die 14/15km gaat rennen in een wedstrijd' als dat je instelling is zul je nooit de top bereiken
    Vind ik leuk
    Hattrick +10924
    woensdag 25 april 2018 om 08:45
    Sommige voetballers zijn daar fysiek gewoon niet toe in staat, toch ben ik het deels wel eens met je wat betreft zijn mentaliteit.
    Vind ik leuk
    plein19 +1113
    woensdag 25 april 2018 om 09:04
    die 14 km is volgens mij meer mentaal dan fysiek
    Vind ik leuk
    Hattrick +10924
    woensdag 25 april 2018 om 09:19
    Met zijn knieën ben ik daar niet van overtuigd.
    Vind ik leuk
    plein19 +1113
    woensdag 25 april 2018 om 10:03
    Als dat de reden is dan hoort hij niet bij Ajax te spelen. Hoe jammer dat ook is
    Vind ik leuk
    Hattrick +10924
    woensdag 25 april 2018 om 10:05
    Doet hij ook niet :p
    Vind ik leuk
    inimini +1692
    woensdag 25 april 2018 om 11:34
    Als er gewoon een nieuwe kruisband in zit, is dat geen probleem. Alleen niet iedereen heeft de natuurlijke conditie om veel te lopen, dus moet je dat trainen.

    Maar dan kom je dus op mentaliteit, komt net kijken en zegt tegen de trainer: "Als ik niet gewoon lekker met die bal mag pielen en alleen energie mag leveren wanneer ik de bal heb, dan speel ik toch niet".
    Vind ik leuk
    Renzo +93
    woensdag 25 april 2018 om 11:36
    Wandel snelheid van 6km per uur kom je al op 9km per wedstrijd.

    Je mag van een buiten/middevelder toch wel verwachten dat ze per wedstrijd 12 tot 14 km lopen?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +10882
    woensdag 25 april 2018 om 08:25
    Is een veel gehoorde kreet in het voetbal.

    Maar helaas gaat het volgens mij niet echt op. Het is een beetje een dooddoener.

    Het is ook heel erg afhankelijk van de relatie speler-trainer. Trainers hebben gewoon voorkeuren voor bepaalde spelers terwijl ze het in anderen totaal niet zien zitten.

    Frank moest Kishna niet, dus hoe hard je dan ook voor je plekje vecht, je krijgt het niet. Want Frank vond andere dingen belangrijk (hard trainen) dan waar Kishna goed in is.

    Vergelijk het met Boilessen, twee jaar lang de ene na de andere wanprestatie maar schopte het wel tot aanvoerder onder de Boer. Want trainingsbeest met zoals achteraf bleek ook nog eens een hele verkeerde mentaliteit. Maar die was gewoon zeker van zijn plekje onder de Boer tot ie z'n contract niet tekende.

    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:30
    Dat is naruurlijk onzin, als dat zo was geweest dan had de boer hem toch uberhaupt niet de kans gegeven en zoveel speeltijd?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +10882
    woensdag 25 april 2018 om 09:28
    Kennelijk heb je alleen de titel van het stukje gelezen en verder niets.

    Helemaal geen kans geven is iets anders dan als trainer een speler niet zien zitten omdat hij bijv niet hard genoeg traint.

    En de slechte relatie maakt dan weer dat een trainer op die speler veel kritischer is dan op de rest van de selectie etc etc

    Kishna had een contract, zat bij het eerste en kon aardig voetballen. Logisch dat je dan toch kansen krijgt.

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:23
    Kennelijk houd jij van complete telegrammen schrijven. Jij stelt dat frank kishna niet moest. En daar reageer ik op. Als hij kishna niet moest, had hij hem niet laten debuteren en bij het 1e gehaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:38
    Onbegrijpelijk
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:37
    Inderdaad
    Vind ik leuk
    Guusman +5661
    donderdag 26 april 2018 om 00:49
    .
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Objectief +2818
    woensdag 25 april 2018 om 08:08
    Goeie speler met een verkeerde kop. De Boer wilde hem completer maken. Ironisch genoeg werd hem dat ook verteld in Italië.
    Vind ik leuk
    2cents +45931
    woensdag 25 april 2018 om 08:12
    Dat blijft een probleem voor die jongen inderdaad. Talent te over, maar dat lijkt ten koste te zijn gegaan van mentaliteit.

    Ook in de jeugd waren er te vaak dingen. De enige die hem echt raakte was Gery Vink, maar dat was wel omdat hij een gezamenlijke vijand kweekte die ze een poepie gingen laten ruiken.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:07
    bedankt Andy. Puur lesmateriaal voor De Toekomst. Voor trainers om de spelertjes voor te houden hoe het dus niet moet, de selectiecommissie die bepaalt wie er doorstroomt in de opleiding en voor de TD die een eerste contract aanbiedt.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1120
    woensdag 25 april 2018 om 08:12
    Laat dit een voorbeeld zijn voor de rest
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:13
    Veelste vroeg naar Italië,wel 1 geluk voor hem,er zijn er meer die ruzie hadden met de boer. :-)
    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    woensdag 25 april 2018 om 08:43
    Ook allemaal lui die daarna zoooo succesvol zijn geweest...
    Vind ik leuk
    #KeizerIn +4732
    woensdag 25 april 2018 om 08:15
    Echt heel jammer! Was echt heel goed. Eindelijk weer eens een linksbuiten met een linkerbeen. Jammer dat hij zo vroeg vertrokken is en al helemaal jammer dat hij naar Italië vertrokken is, want komt daaf fysiek te kort.
    Vind ik leuk
    aartstyle +572
    woensdag 25 april 2018 om 08:16
    Haha wat een prutser. Ik heb er 4 gescoord op de training dus dan is het goed en hoef ik niet mee te verdedigen (zeker ook nog een potje twee tegen twee). Een training is ook om conditioneel en fysiek fit te raken voor de wedstrijd. Als je er in de wedstrijd 4 maakt zal Frank er echt niks van zeggen. Maar als je niet zo goed bent als Messi zul je toch echt moeten mee verdedigen in het huidige voetbal.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +17682
    woensdag 25 april 2018 om 08:21
    Tja....4 keer scoren in een trainingspotje geeft je natuurlijk allenrecht op een basisplaats.

    Is een beetje de Kramer insteek. Die vond extra trainen op vrije trappen ook maar zonde van de energie.

    Als dat de houding is, dan verdien je het shirt niet, van welke club dan ook.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2337
    woensdag 25 april 2018 om 08:40
    En ik verwacht dat de Boer in 95% van de gevallen gelijk had, deze jongen heeft niet de juiste mentaliteit zoals wel meer Ajacieden dat niet hadden
    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    woensdag 25 april 2018 om 08:49
    Tja, natuurlijk is het allemaal de schuld van de trainer...
    Vind ik leuk
    Garinsha +3920
    woensdag 25 april 2018 om 10:10
    Hmmmmm het is zeker de schuld van de spelers...?

    Voor jou info.. dit was niet de enige speler waar de boer ruzies mee had.. dus aan wie ligt het dan????? Ajax... inter... maar nee het ligt nooit aan de trainer.. want het is ten slotte Koning Frank de boer.
    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    donderdag 26 april 2018 om 13:47
    In het geval van een El Hamdaoui zou ik toch echt denken aan El Hamdaoui. En inter is echt zoveel beter gaan presteren na De Boer...
    Vind ik leuk
    Garinsha +3920
    donderdag 26 april 2018 om 14:19
    Je praat over dingen die er niet toe doen.. het gaat er voornamelijk om dat hij problemen met de spelers bij zowel ajax als inter.. en dat kan echt niet alleen aan de spelers liggen. Nou ze winnen wel weer wedstrijden.. dat was onder frank de boer een moeilijk verhaal.. de man denkt namelijk dat hij voetbal heeft uitgevonden.. Koppig!
    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    donderdag 26 april 2018 om 17:02
    Een paar jaar na het vertrek van De Boer ja. De trainer na De Boer hield het ook maar kort uit. Maar in het geval Kishna ligt het aan Kishna. Een snotneus die net komt kijken en in wedstrijden vaak te kort schoot, maar het toch allemaal beter weet dan iemand die al jaren en jaren meedraait
    Vind ik leuk
    Garinsha +3920
    donderdag 26 april 2018 om 18:07
    Elk verhaal heeft 2kanten.. het kan niet alleen van kishna komen
    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    vrijdag 27 april 2018 om 11:39
    Tuurlijk kan dat wel. Hij geeft eigenlijk zelf al aan dat hij niks deed met de kritiek die hij kreeg.
    Vind ik leuk
    Garinsha +3920
    vrijdag 27 april 2018 om 11:59
    Dat kan niet!!! Elk verhaal heeft 2kanten doe niet zo achterlijk... jij wilt het echt doen lijken dat frank de boer niets fout heeft gedaan.. maar het ligt echt niet alleen aan kishna. Hoe jong en eigenwijs hij ook was.
    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    vrijdag 27 april 2018 om 12:08
    Ik zeg niet per definitie dat ie niks fout heeft gedaan. Maar kishna geeft zelf aan dat ie eigenlijk niet luisterde naar De Boer. Plus dat ie ook nog eens een zaakwaarnemer heeft die erg goed is in het zwart maken van de trainer. En over twee kanten gesproken, we horen nu alleen de kant van Kishna
    Vind ik leuk
    Garinsha +3920
    vrijdag 27 april 2018 om 12:10
    Nou dan heb je niet opgelet in de jaren.. want frank heeft vaker zijn verhaal gedaan zoek het maar op op youtube
    Vind ik leuk
    Mari +4676
    woensdag 25 april 2018 om 08:49
    Wat Kishna en vele andere spelers niet door hebben is dat er meer is dan het eigen spel en korte termijn.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6785
    woensdag 25 april 2018 om 09:03
    De Boer houdt van jonge volgzame ideale schoonzoons, mondige spelers kan hij gewoon niet mee omgaan, slaagt dus daarom ook niet bij kritische volwassen spelers in het buitenland.
    De Boer is een echte jeugd trainer.

    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    vrijdag 27 april 2018 om 11:40
    Van Gaal??????
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6785
    vrijdag 27 april 2018 om 11:43
    Van Gaal was het laatst Trainer bij MU om op je vraag een antwoord te geven.
    Vind ik leuk
    Gustavo +2928
    woensdag 25 april 2018 om 09:53
    Is hij van de generatie Riedewald, Bazoer, Tete en El Ghazi?

    Zo ja, dan is er in die tijd iets fout gegaan in het doorselecteren van de jeugdselecties. Het percentage mentaal zwakken is opvallend hoog in die lichting.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 09:58
    Hier spreekt een talent die denkt dat de voetbalwereld op hem zit te wachten. Dan is dit dus hoe het met je afloopt. Je moet iedere dag keihard trainen om beter te worden en niet lopen zeuren.
    Vind ik leuk
    HupHolland +579
    woensdag 25 april 2018 om 10:09
    Krishna was wel een goede speler, maar heeft helaas toch de verkeerde mentaliteit (getoond). Als de trainer wil dat je harder werkt, dan moet je je daar niet tegen verzetten. Uiteindelijk heeft ook de trainer maar 1 doel, en dat is je beter maken. Ruzietjes met je trainer hebben om kleinigheden lijkt mij niet verstandig. Waarschijnlijk had hij onder De Boer alleen maar beter geworden.
    Vind ik leuk
    alaaf +175
    woensdag 25 april 2018 om 10:18
    Wat een loser! Dus als je vier keer scoort mag je minder doen? Wat een mentaliteit
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:51
    Geeft aan dat kIshna het wat mij betreft nog steeds niet snapt. Wellicht met meer trainingsarbeid en spiermassa hij ook wat minder geblesseerd zou zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 11:22
    Tjonge jonge 4 goals in een partijtje da's een hele prestatie
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 12:10
    Er zijn er heeeel veel die tevroeg vertrekken
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    woensdag 25 april 2018 om 12:24
    En als je dan op de tribune zit bij Lazio, wetende dat je in 3 seizoenen maar 22 x in n competitieduel hebt meegedaan... voornamelijk ingevallen of voortijdig gewisseld..denk je dan nooit eens: misschien had de trainer gelijk, en hád ik meer moeten doen? Zat hij misschien niet extra achter je vodden aan, omdat hij het talent in je zag, en wilde dat je er alles uit haalde? Even los van je blessure is je internationale carrière waarschijnlijk over en sluiten.
    Willem van Hanegem zei altijd: je moet je pas zorgen maken als ik niks kritisch meer tegen je zeg. Want dan heb ik je opgegeven. En zo is het.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    haarlemx +269
    woensdag 25 april 2018 om 13:26
    Conclusie? Dus stelde de trainer iemand anders op. Tot ziens wanneer je wilt lopen voor je geld.
    Vind ik leuk
    Gerro +5057
    woensdag 25 april 2018 om 23:19
    was jong en eigenwijs en de verkeerde zaakwaarnemer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Te vroeg' vertrokken bij Ajax: 'Veel gebeurd man. Vaak ruzies met De Boer'