Salah-mania na glansoptreden tegen Roma: 'beste ter wereld' en stuk land in Mekka

Salah-mania na glansoptreden tegen Roma: 'beste ter wereld' en stuk land in Mekka

Gepubliceerd: woensdag 25 april 2018 om 11:54wo 25-04-2018 om 11:54

Mohamed Salah wordt bedolven onder superlatieven na zijn Champions League-optreden tegen AS Roma. Clublegende Steven Gerrard vindt de Liverpool-aanvaller zelfs de beste speler ter wereld.

"Hij is op dit moment zonder twijfel de beste speler ter wereld", aldus Gerrard bij BT Sport. "Het is moeilijk om Salah te vergelijken met Cristiano Ronaldo en Lionel Messi, omdat zij het al over langere periodes laten zien. Maar Salah is in de vorm van zijn leven, dat is duidelijk."

Met 43 doelpunten en 12 assists in zijn debuutseizoen bij Liverpool breekt Salah alle records. Ook tegen AS Roma stelde de Egyptenaar niet teleur met twee goals en twee assists. 'Salah is een monster. Hij is overal', schrijft La Gazzetta dello Sport. 'In het tijdperk van Messi en Cristiano lijkt er een derde grote ster te zijn verschenen tussen de twee buitenaardsen van het voetbal', stelt Marca.

Salah werd onlangs al uitgeroepen tot Speler van het Jaar in de Premier League. Een gemeente in Mekka wil hem zelfs belonen met een stuk land. "Als de Saudische regelgeving het toestaat, dan krijgt Salah een stuk land in het heilige Mekka", zegt een lokale bestuurder tegen de Egypt Independent. "Een andere optie is om een moskee te laten bouwen in zijn naam."

Plaats een reactie

casperdk +386
woensdag 25 april 2018 om 11:58
Het is een goeie speler, maar dit is toch allemaal wel doorslaan met hoofdletter D.
Vind ik leuk
Koeroe +12458
woensdag 25 april 2018 om 12:00
Dat van mekka wellicht maar wat gerrard zegt is geen speld tussen te krijgen. Absoluut de beste samen met Ronaldo en Messi.
Vind ik leuk
casperdk +386
woensdag 25 april 2018 om 12:03
Messi en Ronaldo hebben bewezen dit jaren op rij te kunnen. Wat Salah afgelopen jaar gepresteerd heeft, is niets minder dan briljant en wellicht op het niveau van Ronaldo en Messi. Ik wil alleen wel nog zien of hij dit pak 'm beet 5 jaar op rij kan. Gun het hem wel hoor, want lijkt me een prima gozert.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 07:45
Gouden bal is een jaarlijkse prijs. Dus er moet niet andere jaren worden gekeken. Als liverpool de CL wint Door salah dan hoort hij hem te krijgen.
Vind ik leuk
dhrwobo +36884
woensdag 25 april 2018 om 12:07
Ik vind het geen doorslaan. op dit moment is Salah de beste speler ter wereld. In de sterkste competities (Engeland en CL) laat hij zien dodelijk te zijn in doelpunten en assists. Plus een ontzettend bescheiden en professionele speler. Hij verdient dit jaar de gouden bal in mijn ogen. Al hebben we nog een goed half jaar voor de boeg, als hij dit vast kan houden, dan gaan we als voetballiefhebbers nog veel van hem smullen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28978
woensdag 25 april 2018 om 12:09
A.S. Roma ging eraf....maar tegelijkertijd ging de grootste nederlaag naar...José Mourinho, die hem bij Chelsea wegstuurde zonder ook maar één kans te geven.
Vind ik leuk
casperdk +386
woensdag 25 april 2018 om 12:13
Bij Roma zelf heeft Salah ook niet week in week uit de sterren van de hemel gespeeld, dus zat er mss wel wat in. In ieder geval tof voor hem dat ie nu z'n weg gevonden heeft bij Liverpool.
Vind ik leuk
RtdDub +13431
woensdag 25 april 2018 om 12:58
Gerrard, die zijn hele carrière voor Liverpool speelde is dan ook de aangewezen persoon om een objectief oordeel te vellen over een Liverpool speler die inderdaad lekker bezig is.
Vind ik leuk
Xtacy +516
woensdag 25 april 2018 om 12:02
Gisteravond zonder twijfel de beste speler van de wereld!
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 12:02]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:05
Zo veel voetballers kwamen er gisteravond ook niet in actie.
Vind ik leuk
Xtacy +516
woensdag 25 april 2018 om 12:47
Daarom juist ;-)
Vind ik leuk
base +2357
woensdag 25 april 2018 om 13:07
Onderschat onze top handballer Strootman niet.;)
Vind ik leuk
willem_hvn +165
woensdag 25 april 2018 om 12:05
Een stuk land in Mekka lijkt me wat overdreven, maar wat een fantastische speler is het! Echt genieten. Kan me sinds lange tijd weer eens verheugen op duels van Liverpool. Kijk er altijd ontzettend naar uit om die gasten te zien spelen.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19581
woensdag 25 april 2018 om 12:08
Hulde voor Salah!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:09
Wat moet je nou met een stuk land in Mekka?
Er groeit daar helemaal niets.
Vind ik leuk
base +2357
woensdag 25 april 2018 om 13:08
olie genoeg daar heb ik liever dan een veld prei. ;)
Vind ik leuk
Boi +562
woensdag 25 april 2018 om 12:13
Nou... dat zou een hele eer zijn, een stuk land in Mekka naar je vernoemd te krijgen in het Heilige Land, of een moskee naar je vernoemd te krijgen, echt een hele eer!!
Vind ik leuk
Bep Slatter +11259
woensdag 25 april 2018 om 12:19
Ja dat schaar ik dan gelijk aan een atractie in de efteling naar iemand vernoemen vooral in het sprookjesbos.


Maarwatheeft die gozer een topseizoen, ongelooflijk.
Vind ik leuk
Kramertje +938
woensdag 25 april 2018 om 12:23
Bij Salah valt alles goed dit jaar (in de competitie en de champions league)

mischien ook mede door Firmino en Mane want die vinden elkaar blindelings.

Salah speelde bij AS Roma al aardig trouwens.
Vind ik leuk
linkspoot +697
woensdag 25 april 2018 om 12:37
We moeten ophouden met te doen alsof Messi en Ronaldo de enigen zijn. Deze 2 sterren vallen vooral op door hun doelpuntenproductie en dat is elk seizoen natuurlijk absurd hoog. Maar als je ziet dat Salah op een halve finale CL 2 doelpunten en 2 assists geeft, dan kun je hem gewoon niet negeren. Daarnaast heeft Salah bij AS Roma bewezen dat hij een grote voetballer, bij Chelsea kreeg hij geen kans en zijn kwaliteit viel al op bij FC Basel. Bij Liverpool lijkt alles op zijn plek te vallen, met een geweldige coach als Klopp die Guardiola 2 of 3 keer heeft geKLOPPT.

Tijden veranderen, dus ook sterren veranderen, maar sommigen lijken krampachtig bij slechts een paar spelers vast te houden. Velen vinden Messi en Ronaldo buitenaards, maar voor mij zijn het gewoon normale mensen die met de juiste spelers omringd zijn om zo goed te kunnen voetballen.

Messi en Ronaldo hebben beiden te veel Ballon d’Ors ontvangen, terwijl spelers als Iniesta net zo goed die prijs had kunnen verdienen. Ballon d’Or moet dit keer naar Salah gaan en de volgende keer naar iemand anders.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
woensdag 25 april 2018 om 13:00
Iniesta en anderen hebben meer technische kwaliteiten dan Ronaldo, die het niet van aangeboren talent maar van hard werken moet hebben, zijn maniertjes maken hem (samen metzijn tekort aan briljantie) veel kleiner dan de Messi’s en Iniesta’s van deze wereld.
Vind ik leuk
Nistel +3583
woensdag 25 april 2018 om 13:50
Laat hem eerst maar een paar seizoenen wereldtop presteren. Hij is bijna 26 en tot dit seizoen had er amper iemand van hem gehoord. Redelijke productie bij Roma afgelopen 2 seizoenen, maar ook weer niet buitengewoon. Dat was het eigenlijk wel.

Ronaldo en Messi waren van jongs af aan al wereldtop en doorslaggevend op het allerhoogste niveau voor hun clubs. Dat is wel even een wereld van verschil.

Eenjaarsvliegen hebben we genoeg gezien. Snel omhoog schrijven van spelers gebeurt met grote regelmaat, maar hoeveel maken dat er inderdaad op langere termijn ook echt waar?

Neemt niet weg dat Salah momenteel een ongelooflijk topseizoen draait, maar dat geeft hem nog niet dezelfde status als een Messi of Ronaldo.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 07:50
Gouden bal is geen ouvre prijs. Je moet hem in 1 jaar verdienen. Salah verdiend hem momenteel gewoon
Vind ik leuk
Nistel +3583
donderdag 26 april 2018 om 08:02
Ik heb het dan ook niet over de Gouden Bal, maar dat Salah opeens in hetzelfde rijtje genoemd zou moeten worden met Ronaldo en Messi.
Vind ik leuk
linkspoot +697
donderdag 26 april 2018 om 09:18
Als je zo gaat beginnen, laat Messi bij een ander club spelen. Hij heeft enkel bij Barca gespeeld en that's it. Met het nationale team van Argentinie speelt hij ook minder en heeft hij nog geen prijs weten te winnen. Dus nogmaals, laten we Messi niet overhypen van zijn prestaties bij Barcalona, want als hij bij AS Roma zou spelen zou het waarschijnlijk vies tegenvallen. Ik zeg daarmee niet dat Messi geen geweldige speler is, in tegendeel, ik bewonder hem, omdat ik zelf ook linksbenig en kort ben :P Maar hij is niet buitenaards, er zijn er namelijk meer zeer goede spelers. Dit keer vind ik Salah de beste speler.
Vind ik leuk
dijkie87 +1299
woensdag 25 april 2018 om 12:56
mag nog niet eens de veters strikken van messi en ronaldo lol hij speelt net 1 jaar goed laat hem dit is 10jaar doen dit niveau
Vind ik leuk
linkspoot +697
donderdag 26 april 2018 om 09:21
Laat Messi bij verschillende clubs zo presteren als bij Barca, zoals Ronaldo dat wel doet. En Salah in mindere mate ook.
Vind ik leuk
Janjan +437
woensdag 25 april 2018 om 12:57
Even afwachten of het geen Vincent Jansen verhaal word.....Aantal weken was namelijk Harry Kane de man.....geen vergelijking nog met Messi en Ronaldo .....die status die hun hebben gaat over jaren ....
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 12:58]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:59
Als Liverpool de C.L. wint mogen ze van mij de gouden bal aan Ronaldo geven hoor....
Vind ik leuk
base +2357
woensdag 25 april 2018 om 13:11
Mooi dat jullie het voor jullie helden opnemen naar het is een prijs voor beste van het seizoen en geen oevre prijs dus wat Messi en Ronaldo andere seizoenen hebben laten zien heeft er niks mee te maken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 13:12]
Vind ik leuk
#TenHagOut +490
woensdag 25 april 2018 om 13:22
Goeie speler Salah. Doet me een beetje denken aan de speelstijl van Kluivert en die zie nog wel beter worden.
Vind ik leuk
SimonSays +6402
woensdag 25 april 2018 om 13:39
Die Engelsen zijn nog een heel stuk beter in overhypen dan wij in Nederland zijn, vooral over alles wat uit de Premier League komt. De Gea houdt een paar magistrale ballen tegen en is meteen de beste ter wereld, Salah speelt een fenomenaal seizoen en is meteen de beste ter wereld.

Er lopen een paar mannen op aarde die het jaren achtereen laten zien en prijzen winnen voor hun club en land. Maar in Engeland zijn ze zo verzot op hun eigen competitie dat ze alles en iederern ophemelen die er bovenuit steekt. Wat is nou 'momenteel de beste ter wereld'? Dan kan iedereen met een bevlieging even zijn 'beste ter wereld momentje' halen (mits spelend in de Engelse competitie natuurlijk).

Dat gezegd hebbende, zijn Salah en De Gea goede spelers (Salah moet het echter volgend jaar weer laten zien). Alleen dat gehype vanuit Engeland is naar mijn mening heel misplaatst.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 17:18
Fenomeen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws