VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: spits

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: spits

    dinsdag 15 mei 2018 om 12:00

    De Eredivisie zit erop en dus is het weer de hoogste tijd om het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar samen te stellen. Dat doen we met hulp van onze bezoekers.

    De komende periode krijgen jullie per positie/linie de kans te stemmen op de door ons genomineerde kandidaten. De speler met de meeste stemmen in de onderstaande poll krijgt een plekje in het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar. De vijf genomineerden voor de positie van spits zijn:

    Luuk de Jong (PSV)
    Bijna zat-ie in Bordeaux en ook de Mexicaanse grootmacht Clúb America wilde hem hebben. Uiteindelijk bleef De Jong 'gewoon' bij PSV. Daar sleepte de targetman zijn derde landstitel in vier jaar binnen. De Jong scoorde in 28 Eredivisie-duels twaalf keer. 


    Wout Weghorst (AZ)
    Zijn irritante gedrag, emotionele uitbarstingen en alles-of-niets-interviews zorgen wekelijks voor discussie. Tja, een aparte vogel is het wel, Wout Weghorst. Bovenal heeft de lange spits van AZ een droomseizoen achter de rug. Hij scoorde achttien keer in de Eredivisie én maakte in maart zijn debuut in het Nederlands elftal. 


    Tim Matavz (Vitesse)
    Met Matavz en Luc Castaignos haalde Vitesse in de zomer twee spitsen van naam in huis als opvolgers van Ricky van Wolfswinkel. Waar Castaignos weinig klaarspeelde en nu met stille trom terugkeert naar Portugal, was collega-aanvaller Matavz juist van onschatbare waarde voor de Arnhemse club. Matavz scoorde zestien keer en maakt met Vitesse nog kans op plaatsing voor een Europees ticket. 


    Bjorn Johnsen (ADO Den Haag)
    Schotland, Bulgarije, Portugal, Spanje: in de afgelopen zes jaar verkaste Johnsen naar de ene na de andere club in het buitenland. In juli dook de Noorse targetman plots op in Den Haag. Hij werd dé revelatie van de ploeg van trainer Fons Groenendijk. Johnsen (negentien goals) scoorde uiteindelijk nét niet vaak genoeg om aan de haal te gaan met de topscorerstitel van de Eredivisie. 


    Fran Sol (Willem II)
    De absolute publieksfavoriet in Tilburg. Het was een bizar seizoen voor Sol, bij wie in oktober een tumor werd geconstateerd. Verrassend snel keerde de Spaanse goaltjesdief terug op het veld. Dankzij onder meer de goals van Sol, zestien in totaal, speelde Willem II zich veilig. Legendarisch was natuurlijk de 5-0 thuiszege op PSV. Sol maakte drie goals in dat duel. 

    Wie is volgens jou de beste spits van dit Eredivisie-seizoen? Laat je stem horen in de poll!

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: linksbuiten

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: rechtsbuiten

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: aanvallende middenvelders

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: controleur

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: centrale verdedigers

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: linksback

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: rechtsback

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: keeper

    Poll

    Wie was dit seizoen de beste spits?

    (4166 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 15 mei 2018 om 12:07
    Ik vind johnsen omdat hij de meeste goals heeft gemaakt en mij het meest heeft verrast.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:07
    Wout natuurlijk.

    Presteert boven mijn verwachting.
    Laat heel AZ naar grote hoogte stijgen.
    En heeft nota bene het Nederlands Elftal gehaald.

    Henkie op 2.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4037
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:14
    Beide oneens. Weghorst irritante speler. Dat viel helemaal op in de laatste wedstrijd toen hij Jahanbaks geen goal gunde. Henk komt veel te kort. Ik schat Jizz Hornkamp hoger in. Ik heb Fran Sol gekozen. Maakte wat mij betreft de beste indruk. Temeer omdat hij bij Willem 2 speelt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:45
    Dat een speler irritant is heeft weinig met voetbalkwaliteiten te maken.

    Henkie op 2 was uiteraard bedoeld met een knipoog.
    Vind ik leuk
    JapAZ +525
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:33
    Irritante speler? Kun je dat onderbouwen met voorbeelden? Ipv iedereen maar na te papagaaien.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11416
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:37
    Weghorst is inderdaad een kwalletje en een huilebalk. De Jong is ook zo'n type die er ook nog eens maar 12 heeft gemaakt, veels te weinig voor een spits met zoveel ervaring. Ik ga in principe natuurlijk voor onze eigen spits Matavz, die er nog meer had kunnen maken als hij niet zo lang geschorst was. Maar als ik eerlijk ben vind ik het van Sol een goede prestatie om zoveel goals te maken bij willem 2.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:08
    Ik kies voor johnsen, omdat ik het totaal niet had verwacht. De rest was ook prima overigens.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:10
    Dit is echt kiezen tussen de lamme en de blinde,dan maar Wout.
    Vind ik leuk
    Rafael +796
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:11
    Van Persie jonguh!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:13
    Waarom staat Jorgensen er niet bij?? Die is beter dan de rest.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5288
    woensdag 16 mei 2018 om 18:32
    Die speelde dit seizoen als een natte gaykrant. Als IJsselmeervogels hem nu zou contracteren dan zou de bevolking daar uit protest de straat op gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:20
    Heej ik heb het niet over Stuntelaar:):):)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:14
    Weghorst of Sol.

    Weghorst prima seizoen boven verwachting.

    Maar Sol 16 doelpunten bij Willem 2 is ook echt heel knap.
    Vind ik leuk
    Entombed +1127
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:39
    Ik heb voor Sol gekozen. Die vent heeft me echt verbaasd! Goed doe je dat wat hij heeft gedaan in godsnaam bij Willem 2. Ben heel benieuwd of hij dat ook bij een 'betere' club kan.
    Vind ik leuk
    Hyena +28712
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:16
    Kan hier geen overduidelijke keuze in maken. Vind het allemaal redelijke spitsen, maar ook echt niet meer dan dat. Luuk de Jong en Weghorst vind ik dan net een beetje boven de rest uitsteken.
    Vind ik leuk
    Tossa +2123
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:24
    Nou, Ruud Wubbers, hier heel verrassend geen speler van Pec. ;-)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:28
    Terwijl er met Parzyszek, Menig en Israelsson genoeg was om uit te kiezen, schande VP!
    Vind ik leuk
    HanV +4242
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:31
    Dan moeten we nog even wachten op het 99e bericht dat PEC een mindere 2e helft van het seizoen speelde.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:44
    En dat er veel spelers bij pec vertrekken, of toch weer de tweet van de veurzitter?
    Vind ik leuk
    fr0do +1328
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:37
    Toch wel lachwekkend dat Luuk de Jong hier tussen staat. Dat is dan ook alleen maar omdat PSV kampioen is en er gewoon iemand van de kampioen tussen moet....
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +798
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:41
    Waarom staan Huntelaar en Dolberg er niet bij VP?
    Vind ik leuk
    Ricklek +1898
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:10
    Beide minder gepresteerd dan de mensen die er wel opstaan zelfde geld voor RvP en Jorgensen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:45
    Van mij mogen de credits naar Fran Sol.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14200
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:49
    1. Sol
    2. Johnsen
    3. De Jong
    4. Weghorst
    5. Matavz
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:55
    Belachelijk dat er zoveel op de jong word gestemd, elke spits kan geweldig veel doelpunten maken bij een top 3 club. De credits moeten gaan naar fran sol of johnson. Want ook weghorst heeft matig gepresteerd met dit az om hem heen
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:17
    Met Weghorst, Sol, Johnsen of Matavz zou PSV geef kampioen geworden zijn. De Jong is echt waanzinnig belangrijk geweest dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:05
    Ik zeg Sol en dan Weghorst,

    Sol is omdat hij veel scoort goed speelt en onverwacht is met tussen door de ziekte.

    Weghorst omdat het niet verwacht was (Heracles is zijn plafond) en toch zo belangrijk zijn voor een AZ ( al is Janhanbaksh daar ook 60% aandeel in)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:16
    Sol 1e en onze hard werkende Luuk
    Vind ik leuk
    DuWijk +313
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:27
    Wat ben ik blij dat Sol bovenaan staat zeg. Weer een malle Psv’er die bijna bovenaan staat.

    Luuk de Jong, laat me niet lachen. Hele 1e seizoenshelft verguisd en zelfs op de bank gezeten. Wat moeten er veel Psv’ers of familie van de Jong op deze site komen.
    Vind ik leuk
    DuWijk +313
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:30
    Eigenlijk de meeste zielige poll van het elftal van het jaar.

    Waar je bij andere posities lastig een keuze weet te maken (bij rechtsbuiten kan je er zelfs wel 3 kiezen), kies je hier toch liever niet haha.

    Tijd dat Dolberg en Jorgensen weer in vorm raken.
    Vind ik leuk
    roynba +553
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:30
    De Jong, Weghorst en Johnsen waren echt goed. De Jong kwam goed terug en is wederom heel belangrijk geweest voor PSV, maar ik stem toch voor Sol. Goede speler en een vervelende periode achter de rug gehad. Zou niet misstaan als Luuk PSV zou verlaten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:48
    Dit is kansloos zolang mensen stemmen op clubvoorkeur.
    De koelste killer voor de goal is Tim Matavz, vind ik.
    Vind ik leuk
    Rambodinho +211
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:06
    Fran Sol natuurlijk. 16 goals spelende bij Willem II de nummer 13 van de eredivisie en bovenal tijdens dit seizoen een tumor laten verwijderen.
    Heel knap!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:20
    Vp ik heb e3n voorstel. Bijde spitsen heb jeniet echt mensndie er bovenuitsteken, alleen johnsen en sol een beetje. Bij rechtsbuiten heb je 3 mensen die er in moeten zitten. Dus waarom niet een rechtsbuiten in de spits?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39022
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:36
    Luuk de Jong.

    Sol en Weghorst heb ik echt van genoten. Omdat ze boven zichzelf uitstegen.

    Maar kwalitatief was Luuk dit seizoen by far wederom de beste spits in de eredivisie. De rest komt daar echt niet bij in de buurt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:15
    Appels met peren vergelijken. Plaats elke spits eens in het team van de ander en hoe zou het mogelijk dan uitpakken. De prestaties van Johnsen en Sol vind ik dan het grootst!
    Vind ik leuk
    allround +1620
    woensdag 16 mei 2018 om 12:16
    Ik vind Schahin een erg goede spits. Logisch dat hij niet veel in scoringspositie kwam, met hetgeen er om hem heen liep. Ondanks dat, is hij erg sterk aan de bal en zeker in 1-1 situaties. Daarbij heeft hij een goed inzet en zorgt er voor dat zijn medespelers ook in scoringspositie komt. Ook heeft hij een vecht mentaliteit wat bij ADO past. Van As moet maar eens uit zijn stoeltje komen en met zijn zaakwaarnemer , hij is transfervrij!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:42
    Bij vertrek van Johnsen zou Schahin inderdaad gepolst moeten worden. Het viel mij ook al op wat een enorme krachtpatser het is en een bal goed vast houdt. Dat is de vereiste van een targetman en hij zou echt goed bij ons passen
    Vind ik leuk
    Baijiu +1364