Kraay: 'Het is gewoon onvoldoende voor de Eredivisie, Twente was véél beter'

Kraay: 'Het is gewoon onvoldoende voor de Eredivisie, Twente was véél beter'

Gepubliceerd: zondag 13 mei 2018 om 19:04zo 13-05-2018 om 19:04

Hans Kraay leeft mee met Dick Advocaat. De Sparta-trainer hield zicht op handhaving door een 2-2 gelijkspel tegen FC Dordrecht, maar zal een paar jaar ouder zijn geworden.

En dat is niet zo gek, stelt Kraay bij FOX Sports. De analist keek zijn ogen uit tijdens Sparta - Dordrecht. "Hij heeft echt matige spelers, hè... Echt matige spelers. Ik heb hem gisteren even gesproken. Hij zei: die jongens willen zo verschrikkelijk graag, maar we hebben zoveel van hetzelfde. Bij zijn vorige clubs kon Dick twee of drie opdrachten meegeven aan zijn spelers. Nu maximaal één."

Kraay vraagt zich af welke Sparta-spelers wél Eredivisie-waardig zijn. "Deroy Duarte, Robert Mühren en Stijn Spierings, maar dan houdt het op. Het zijn allemaal zesjes of minder. In de kleedkamer zal Dick ook wel tekeer zijn gegaan, dat kan toch bijna niet anders. Maar sommigen kunnen gewoon niet beter. Het is gewoon onvoldoende voor de Eredivisie. Twente had echt beter materiaal, véél beter materiaal."

Poll

Gaat Sparta zich handhaven onder Advocaat?

(2703 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 13 mei 2018 om 19:06
Die pakken Emmen wel!
Vind ik leuk
munkikiii +2106
zondag 13 mei 2018 om 20:52
Dat dacht NEK ook
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
zondag 13 mei 2018 om 19:07
Roda is wat mij betreft de enige eredivisie waardige ploeg in de play-offs op dit moment.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:13
En zelfs die gaan het niet redden!
Vind ik leuk
Rodajc +17394
zondag 13 mei 2018 om 19:15
Ejjjj hoop het wel hoor Superboer.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:40
Haha,snap ik.Worden 2 spannende potjes.
Vind ik leuk
Spartan +7131
zondag 13 mei 2018 om 19:20
Roda is idd veruit het sterkst.
Maar ook die kunnen het lastig krijgen omdat het ook afhangt van geluk.

Maar Roda redt het wel!
Vind ik leuk
pietprecies +9496
zondag 13 mei 2018 om 19:35
Roda heeft wel de pech dat ze sowieso meer moeten scoren dan Almere na de 0-0
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
maandag 14 mei 2018 om 05:16
Niet dus...
Vind ik leuk
rjc71 +1597
zondag 13 mei 2018 om 19:27
Maar het blijven rare wedstrijden
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:28
Hebben ook leuke spelers... avdijaj shahien en rosheuvel. asouar.
Vind ik leuk
munkikiii +2106
zondag 13 mei 2018 om 20:53
Nou dan ben jij de wedstrijd niet aan het kijken !!! Ik gun het Almere van harte want die spelen gewoon beter dan Roda en Emmen gun ik het ook die speelde ook leuk voetbal
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
zondag 13 mei 2018 om 21:05
Ik baseer het ook niet op 1 wedstrijd. De laatste maanden speelt Roda prima voetbal.
Vind ik leuk
munkikiii +2106
zondag 13 mei 2018 om 21:07
Ja alleen gaat het nu niet om de laatste paar maanden maar om vandaag en daar staan ze voorlopig nog met 0 1 achter en spelen ze bar slecht !!!
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
maandag 14 mei 2018 om 05:15
En die liggen eruit...
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:24
Bleek het dus ook niet te zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:08
Sparta is heel zwak. Zal volgend seizoen niet veel beter worden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12326
zondag 13 mei 2018 om 20:08
Jij weet al wat ze aan versterking willen aankopen ?
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:54
Ja
Vind ik leuk
rpaulp50 +12326
maandag 14 mei 2018 om 07:19
Namen ?
Vind ik leuk
Godin1 +1105
zondag 13 mei 2018 om 19:09
Sparta heeft gewoon alle geluk gehad, net als in de competitie. Was eens een leuke en goede ploeg, maar nu echt een slecht bij elkaar geraapt team. Come on Emmen!
Vind ik leuk
Spartan +7131
zondag 13 mei 2018 om 19:21
Statistieken van deze wedstrijd niet gezien? Geluk!
Vind ik leuk
Godin1 +1105
zondag 13 mei 2018 om 19:29
Statistieken zeggen niks. Geluk is geluk en dat houdt een keer op.
Vind ik leuk
tikkietoe +5787
zondag 13 mei 2018 om 19:10
In de nacompetitie hoef je niet eredivisiewaardige spelers te hebben, slechts spelers die JL niveau onder zich kunnen houden. Als Sparta dat lukt hebben ze maximaal geprofiteerd van het afdwingen van nacompetitie en handhaven ze zich weer een seizoen.


Vind ik leuk
stratumseind +187318
zondag 13 mei 2018 om 19:12
Het is niveau 0,0 maar ja als je daar nu pas verbaasd over bent...........
Vind ik leuk
Smithsonian +37998
zondag 13 mei 2018 om 19:12
Lul niet kraay.
Twente had maher en assaidi en die jensen. Dat is niet genoeg.
Vind ik leuk
013Tilburg +419
zondag 13 mei 2018 om 19:13
Kraag geeft Sparta hier dus eigenlijk een compliment. Met een veel mindere selectie niet rechtstreeks degraderen.
Aardig van hem.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4500
zondag 13 mei 2018 om 19:16
Dicky is stiekem ook niet een hele bijzondere trainer/coach
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:34
Wanneer Dicky Sparta in de ere-divisie weet te houden is het stiekem een hele goede trainer
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4500
zondag 13 mei 2018 om 19:48
Vind je dat werkelijk? Een speler of 8 gehuurd in de winter. En het spel werd met de week slechter...
Meer respect voor zo'n Robert Molenaar en Roda.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:25
Molenaar had met Roda niet in de degradatiezone mogen komen. Zijn gewoon te laat begonnen met voetballen.

Dick haalt alles uit Sparta er zit gewoon niet meer in.
Knijpt hij er meer uit dan zit er bloed bij.
Vind ik leuk
Caniggia +1049
zondag 13 mei 2018 om 19:27
Nou zoveel beter was dat materiaal blijkbaar niet,want Sparta leeft nog steeds waar Twente al dood is.Je bent zo goed als de plaats waar je staat.
Vind ik leuk
Dezeun +5669
zondag 13 mei 2018 om 19:30
Kun je nagaan hoe slecht verbeek het gedaan heeft
Vind ik leuk
Mosquito +18217
zondag 13 mei 2018 om 19:34
Met z'n schijtbakkenvoetbal :~)
Vind ik leuk
Stefan311 +417
zondag 13 mei 2018 om 19:40
Van mijn part mogen Sparta en Roda handhaven. Heb wel zin in 2 pittige potjes tegen onze vrienden uit Doetinchem!!
Vind ik leuk
Dordtenees +1186
zondag 13 mei 2018 om 19:57
En dan staan die Spartanen ons nog blij en bijdehand uit te zwaaien ook, terwijl ze zich kapot moeten schamen
Vind ik leuk
Counterattack +11283
zondag 13 mei 2018 om 20:06
Knappe prestatie van Dick.
Jammer dat NEC het niet heeft gered, qua historie en stadion (gras) en achterland, maar ook daar onvoldoende kwaliteit voor eredivisie.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2263
zondag 13 mei 2018 om 20:20
Hahahaha hoe serieus moet je deze debiel nemen. Spierings eredivisie waardig? Grootste grap van de eeuw. Buiten dat speelt Sparta natuurlijk angstig maar hallo het gaat om degraderen of niet. Dat gejank altijd achteraf. Twente was toch echt de slechtste anders stonden ze niet onderaan.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6332
zondag 13 mei 2018 om 20:20
Maar de bijna de gehele eredivisie had financieel baat bij degradatie Twente. Vandaar de verassende uitslagen ineens.
Vind ik leuk
HanV +4879
zondag 13 mei 2018 om 21:09
Voor de nummers 11-18 is dat maar 175.000 EUR aflopend naar 35.000 EUR, ik denk niet dat ze daar wakker van liggen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6332
zondag 13 mei 2018 om 21:13
Gezamenlijk loopt het op tot ongeveer 10 miljoen. Alleen het komende jaar is er door de degradatie al een directe winst van bijna 6 miljoen voor de eredivisie clubs
Dus dat is zeker een factor geweest.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 21:14]
Vind ik leuk
Pieterv14 +501
zondag 13 mei 2018 om 20:38
Des te knapper van Sparta en advocaat dat hij boven Twente is geëindigd in de competitie. Chapeu!
Vind ik leuk
Breda-mike +422
zondag 13 mei 2018 om 21:02
En fred friday. Prima speler. Sparta gaat het gewoon redden!
Vind ik leuk
Mo +11875
zondag 13 mei 2018 om 21:12
Dat maakt het extra schandalig dat niet Sparta maar Twente onderaan is geeindigd
Vind ik leuk
Blindsy +15853