Atlético Madrid verslaat Marseille en pakt derde Europa League-winst

    Atlético Madrid verslaat Marseille en pakt derde Europa League-winst

    woensdag 16 mei 2018 om 22:37

    Diego Simeone heeft een nieuw succesverhaal geschreven met Atlético Madrid. De finale van de Europa League werd met 3-0 gewonnen van Olympique Marseille, dankzij een dubbelslag van Antoine Griezmann. Voor de Madrilenen betekent dit de derde eindzege in acht jaar tijd.

    Halvewege de eerste helft was de openingstreffer een feit. In een tot dan toe gezapige wedstrijd ging de defensie van Marseille ernstig in de fout. Doelman Steve Mandanda speelde André-Frank Zambo Anguissa in, die de bal vervolgens verkeerd aannam en dat dodelijk afgestraft zag worden door Atlético. Griezmann bleef koel en brak de ban in het Parc Olympique Lyonnais.


    Hoewel het door Björn Kuipers geleide duel plaatsvond in Frankrijk, leek Marseille geen enkel thuisvoordeel te hebben. Kort na de rust gooide Atlético de wedstrijd in het slot: Koke vond Griezmann, die de 0-2 aantekende met een heerlijk stiftje over Mandanda heen. Eerder hadden de Fransen al een tweede klap te verwerken gehad, toen aanvoerder Dimitri Payet het veld geblesseerd moest ruimen. Een doelpunt van Gabi, diep in de slotfase, maakte het Madrileense feest compleet. 

    Plaats een reactie

    Bengelino +11602
    woensdag 16 mei 2018 om 22:38
    Je moet gvd gelijk die kans erin schieten....nu was het na de 1-0 voor Atletico klaar, Mooie winnaar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 22:41]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:39
    Waarom vloeken?
    Vind ik leuk
    Bengelino +11602
    woensdag 16 mei 2018 om 22:41
    Sorry pastoor
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:39
    HAHA GEEN CASH MONEY VOOR FEYENOORD

    :-D
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 16 mei 2018 om 22:40
    Hebbie hem weer. Neukfout
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:41
    Niet iedereen heeft dezelfde koosnaampje die je ouders je hebben gegeven jochie

    :-)
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    woensdag 16 mei 2018 om 22:51
    Jouw vieze stinkende arrogante rotzooi cluppie moet ook voorronde spelen en 4 jaar geen prijzen is zorgwekkend. Daar zou ik me druk om maken ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:34
    Maak je niet druk om mij cluppie. 4 jaar geen prijzen of 1x in de 18 jaar landskampioen worden....

    Ik weet waar ik mn geld op zou zetten ;-)
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    woensdag 16 mei 2018 om 23:44
    Waar zijn jouw hersencellen gebleven?
    -Geld inzetten terwijl je nooit zekerheid hebt.
    -niet druk maken om je 020 betekent dat je niks om je club geeft.
    - dat je überhaupt in Rotterdam woont.
    Niet te serieus nemen met jou!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:57
    - ALS ik mn geld zou inzetten, dan weet ik wat mij het meeste kans zou opleveren (maar ik gok sowieso niet)

    - ik zei dat JIJ je niet moest druk maken om mijn cluppie

    - Geboren en getogen Rotterdammer én verstand van voetbal

    Jij kan niet inzien of iemand hersencellen heeft omdat je er zelf over geen enkele beschikt.

    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    woensdag 16 mei 2018 om 23:59
    Verkeerd geboren en getogen dus ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 00:30
    Je support een club omdat je een bepaalde connectie erbij voelt, niet omdat je toevallig uit dezelfde stad komt. Maar dats mijn mening...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11083
    donderdag 17 mei 2018 om 03:14
    Precies, of 10-0 nederlaag op je naam.pfff
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 17 mei 2018 om 00:36
    18..
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 16 mei 2018 om 22:52
    Dezelfde nog wel. Dat schrijven gaat nog niet echt lekker hé?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:35
    Nee daar heb ik jou voor, mijn personal spellingbitch :-)

    Bedankt voor je inzet vandaag!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 16 mei 2018 om 23:41
    Jij ook xx
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 22:46
    Jij bent een gestoorde gek en dit lijkt mij een gevalletje voor de geheime dienst om in de gaten te houden. dit soort personen moeten haast wel een gevaar voor de samenleving zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:35
    Een dorpsgek toch ook?
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 10:03
    Ik ben gewoon een gezellige vent.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:48
    Dan ken je mij nog niet. Maar dat hou ik liever zo gekke gerrie
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8688
    woensdag 16 mei 2018 om 22:48
    Dat betekent ook dat als jou clubje weer eens kampioen wordt, ze niet rechtstreeks in de CL komen...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:36
    Moeten ze maar harder werken.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:38
    GEFELICITEERD
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +741
    woensdag 16 mei 2018 om 22:41
    Je hoeft niet te schreeuwen. We zijn niet doof...
    Vind ik leuk
    Bengelino +11602
    woensdag 16 mei 2018 om 22:41
    Ik schrok er ook van
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2265
    woensdag 16 mei 2018 om 22:39
    Dat is slecht nieuws voor feyenoord.. Al was het wel verdiend.. Madrid was beter..
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:41
    Mee eens.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 16 mei 2018 om 22:57
    Absoluut maar als die spits die bal er na 10 min inschiet had ik t nog willen zien. Werden ontzettend in t zadel geholpen bij die 1-0. Die Griezmann is wel echt fantastisch he
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8688
    woensdag 16 mei 2018 om 22:40
    Atletico is verdedigend de beste ploeg van de wereld. Ze geven echt niks weg. Vandaag heeft Marseille welgeteld 1 kans gehad in de hele wedstrijd. Als je dan ook nog Griezmann en Costa in de anval hebt... Verdiende winnaar, verweg de beste club in de EL dit jaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 22:42]
    Vind ik leuk
    Laliga +2043
    woensdag 16 mei 2018 om 22:40
    Jonges tege de mannen. Atletico maar 4/5 kansen nodig schieten er 3 in. Al met al terechte winnaar al moet ik zeggen dat ik het raar blijf vinden dat je van cl doorstroomt naar el maar goed
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    woensdag 16 mei 2018 om 22:46
    Is bedoeld om dit toernooi van een kwaliteits impuls te voorzien.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9027
    woensdag 16 mei 2018 om 22:40
    Netjes hoe Atletico een wedstrijd kan controleren zonder goed te spelen, welverdiende overwinning!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91395
    woensdag 16 mei 2018 om 22:41
    Was ook wel te verwachten allemaal, Atleti is nooit in gevaar gekomen.

    Griezmann moet blijven!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    woensdag 16 mei 2018 om 22:42
    Vond het een vrij saaie wedstrijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:43
    Na de pijnlijke aftocht van Payet was de wedstrijd ook gespeeld in het voordeel van Atletico. Dan zie je toch maar weer wat voor matig ploegje er over blijft als je de ster uit het elftal haalt.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3546
    woensdag 16 mei 2018 om 22:47
    Karma noemt men dat... Ik heb geen enkel medelijden met die Payet die Ronaldo in de finale van het EK bewust uit de wedstrijd heeft geschopt helaas mocht dat niet baten want Portugal pakte gelukkig de cup.
    Vind ik leuk
    power +5597
    woensdag 16 mei 2018 om 23:01
    Idd,,,,Ze hadden gepakt, niet verdient eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk
    BassieN +11253
    woensdag 16 mei 2018 om 22:47
    Terechte winnaar maar wat is die Griezmann een ongelofelijk klein kind
    Vind ik leuk
    Schaar +1490
    woensdag 16 mei 2018 om 22:48
    Atleti Atleti Atletico de Madrid. Terechte winnaar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    woensdag 16 mei 2018 om 22:48
    Terecht

    Gun het Atlético
    Vind ik leuk
    TheMariner +3509
    woensdag 16 mei 2018 om 22:49
    Wint er dit seizoen toch nog één club uit Madrid een Europese hoofdprijs.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3546
    woensdag 16 mei 2018 om 22:49
    Lekker voor Payet dat hij een blessure opliep vergeet nooit maar nooit meer dat hij Cristiano uit de wedstrijd trapt in de EK finale gun dat walgelijk mannetje niets helemaal niets voor Payet!
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 22:53
    Altijd als er een ploeg met die cup staat denk ik terug aan die keer dat voor het laatst een Nederlandse club een prijs pakte in Europa
    ..
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4223
    woensdag 16 mei 2018 om 22:54
    Terechte winnaar van een saaie finale
    Vind ik leuk
    psv1996psv +130
    woensdag 16 mei 2018 om 22:55
    Zoals verwacht maar had meer een uitslag als 1-0 verwacht.
    Toch erg knap dat Atletico doet het nu al jaren goed in europa.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4444
    woensdag 16 mei 2018 om 22:56
    Wat is die Griezmann goed. Daarnaast is Atleti toch wel taktisch ijzersterk, toch wel bewonderswaaedig. Marseille viel zwaar tegen
    Vind ik leuk
    Verratti +1985
    woensdag 16 mei 2018 om 23:03
    Vrij saaie vertoning. Een goede keeper en verdediging als basis en het helpt wel als je zoveel klasse hebt voorin. Zoveelste EL-overwinning voor Atleti. Een terechte overwinning. Gefeliciteerd Atletico!!

    Vind ik leuk
    derksen +8795
    woensdag 16 mei 2018 om 23:26
    Vreselijk dat atletico
    Niet om aan te gluren
    Maar ja wel prijs
    Tis net moudefhino 2.0 die achterlijke simione
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    donderdag 17 mei 2018 om 05:22
    Heel mooi en dik verdiend.
    Vind ik leuk
    Godin1 +951
    donderdag 17 mei 2018 om 07:04
    Terechte overwinning van een echt TOP team! Gefeliciteerd Atleti!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Atlético Madrid verslaat Marseille en pakt derde Europa League-winst