'FC Twente moet zeventien slechtnieuwsgesprekken voeren door degradatie'

'FC Twente moet zeventien slechtnieuwsgesprekken voeren door degradatie'

donderdag 17 mei 2018 om 09:02

FC Twente schrapt op kantoor en in ondersteunde functies zeventien banen. Dat meldt TC/Tubantia op basis van betrouwbare bronnen.

Het regionale medium heeft vernomen dat directeur Erik Velderman het reorganisatieplan naar de ondernemingsraad heeft gestuurd. Bij Twente werken, buiten de spelers, 134 medewerkers, verdeeld over 111 voltijdbanen. Ook in de technische en medische staf gaan er banen verdwijnen. Die mensen krijgen dat spoedig te horen. Twente kan door de degradatie niet anders dan snijden in de kosten.

RvC-lid Dennis Schippers geeft uitleg. "Als je zoveel omzet verliest, moet je ingrijpen anders komt de continuïteit van de hele club in gevaar", legt hij uit aan Tubantia. "Voor de medewerkers die het aangaat is dit bijzonder zuur."

De begroting van Twente was vorig seizoen dertig miljoen euro, maar wordt door de degradatie zo'n achttien miljoen euro. De Tukkers hebben momenteel 44 selectiespelers. Ook dat aantal moet flink naar beneden. Verder zijn er spelers in het eerste en tweede elftal van wie het (huur)contract afloopt. Schippers zegt dat Twente in gesprek is met een aantal nieuwe spelers. "Dat ziet er best goed uit."

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 09:05
Sterkte Tukkers!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:23
Dit zijn mensen die zich altijd met hart en ziel hebben ingezet voor de club. Kunnen aan de hele situatie niks doen maar worden wel het hardst geraakt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:25
Dat weet je als je bij een voetbalclub gaat werken. Zuur, maar wel iets wat van te voren geplanned stond
Vind ik leuk
Post +78
donderdag 17 mei 2018 om 09:42
Hoezo bij een voetbal club dit gebeurt toch nog dagelijks in het bedrijfsleven en is toch Niks anders dit is voor iedereen vervelend.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:11
De top blijft zitten en besmeurt zichzelf met bonussen terwijl de kleintjes het veld moeten ruimen ja. Krijg steeds meer zin en de neiging voor mijzelf te beginnen...
Vind ik leuk
#Keizerout +17207
donderdag 17 mei 2018 om 11:38
Bij bepaalde clubs verwacht je denk ik dat je wel veilig zit.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:31
Reorganisatie tot op de bodem
Vind ik leuk
Ruud40 +10879
donderdag 17 mei 2018 om 14:23
Maar wel weer op zijn "twents"

De Tukkers hebben momenteel 44 selectiespelers. Ook dat aantal moet flink naar beneden.

Schippers zegt dat Twente in gesprek is met een aantal nieuwe spelers. "Dat ziet er best goed uit."
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 15:43
Als je Twente insite leest (hetzelfde verhaal) zie je dat Twente van nog eens 17 spelers afstand doet (uit contract, verkoop en gehuurden terug).
Daartegen wilden ze wel "versterken" en waren ze met enkele (minder dan die 17) spelers in gesprek waren.
Vind ik leuk
frankn27 +4721
donderdag 17 mei 2018 om 11:15
thanks!
En ik denk toch ook de eredivisie, berichtje gezien dat Twente meest bekeken was achter de top 3? Meer dan het sprankelend spelend AZ?
Lees ook nergens een bericht dat Twente al bijna aan de 10.000 seizoenkaartverlengingen zit, exclusief 2.000 nieuwe aanmeldingen (voetballers die normaliter op zondagmiddag zelf voetballen en nu naar Twente kunnen) sponsoren zitten hier nog niet bij in vorig jaar waren dat er zo n 6.000 dus we zitten waarschijnlijk al wel op 15.000 man op dit moment. Successupporters he? :)

Ontopic: sneu voor de mensen, en sterkte gewenst voor hun!
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 15:44
Positief bericht over Twente?
Uit den boze!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:06
Weet nog niet iedereen in Enschede dat ze gedegradeerd zijn?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 09:08
Hoezo?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:31
Nog 17 slechtnieuwsgesprekken
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
vrijdag 18 mei 2018 om 07:26
134 werknemers wisten allemaal dat Twente gedegradeerd was.
Maar niemand hiervan wist nog hoeveel en wie zelf eruit gestuurd (ontslagen) zou worden.
Dat zijn er 17.
Dus nog tegen 17 mensen slecht nieuws brengen.
Met andere woorden: 17 slechtnieuwsgesprekken.
Zo duidelijk genoeg?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 09:05
Ben je nou echt serieus? Denk je werkelijk niet dat ik begreep wat ze ermee heben bedoeld? Snap je sarcasme en/of cynisme?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
vrijdag 18 mei 2018 om 10:43
Dit was ook sarcasme/cynisme van mij.

Jij doelde op de 17 slechtnieuwsgesprekken, dat ze nog 17 mensen moesten vertellen dat Twente gedegradeerd was.
Kon ik je een duimpje geven omdat dit leuk gevonden was.
Maar ik dacht, wie de bal kaatst................
Even goede vrienden hoor!
;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:07
Is natuurlijk rampzalig voor deze mensen. Nog veel erger dan voor de supporters, terwijl deze mensen waarschijnlijk er ook nog supporter bij zijn.
Vind ik leuk
Metal +2205
donderdag 17 mei 2018 om 09:08
Ben wel benieuwd met welke nieuwe spelers ze gaan komen. Moeten haast afvallers zijn bij andere clubs waarvoor geen vergoeding betaald hoeft te worden. Het zou lachwekkend zijn als men transfersommen gaat betalen terwijl je zoveel mensen op straat zet.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 09:11
Ook een 20 jarige speler (CV iets van 1,98 lang) van Tot. Hutspor.
Of het wat is weet ik niet maar speelde wel in de jeugd daar.
En spelers kun je niet vergelijken met die andere mensen die ontslagen worden want die worden niet gehaald van hun geld.
Zoals je leest zijn er nog "maar"44 spelers van de 70.
Ook hiervan gaan waarschijnlijk 17 van vertrekken.
En Twente is een voetbalclub, dat betekent dat je spelers nodig hebt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:13]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:18
Maar 70 contractspelers bij FC Twente is toch van de zotte?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 09:21
Klopt, maar omdat er nu 44 zijn weet ik niet of dat wel waar was.
Zoals zovaak worden er wel "vergissingen" over Twente geschreven, maar nooit hersteld.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:24
Lijkt mij ook wat teveel of Twente moet zoveel jeugd gecontracteerd hebben.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:52
Calimeromodus on
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 10:41
???????
Verklaar je nader!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:56
Over elke club word weleens een vergissing geschreven daarin zijn jullie niet de uitzondering, daarom niet zo zielig doen
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 12:19
Ik doe niet zielig maar zeg wat feiten.
Kijk, dat Twente door heel Nederland iets misgunt wordt kan ik zelfs heel goed begrijpen.
Maar Twente was destijds (met koeieletters) zwarter gemaakt dan ze werkelijk waren.
Waarom geen rectificatie?
Ook nu met de betaling werd er weer geschreeuwd: Twente wil niet betalen, terwijl ze om vrijstelling van betalen vroegen.
Komt wel anders over toch?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:30
Wat is het verschil tussen niet betalen en een vrijstelling volgens jouw?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 12:42
De manier waarop.
Vrijstelling vragen (aan de clubs) is niet hetzelfde als: niet willen betalen.
Dat Twente achteraf via de gerechterlijke weg alsnog probeert van betalingen restant (1/3 deel) af te komen omdat de clubs het weigerden, doet niet ter zake, omdat ze (media) dat toen nog niet wisten.
Maar ach, eerder maakte ik me er veel drukker om, nu weet ik dat het toch niets meer uitmaakt omdat iedereen die geen warme gevoelens voor Twente hebben al hun standpunt hebben gemaakt en wat er ook gebeurd ze het toch niet meer herzien.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:42
Die vrijstelling die al in de overeenkomst stond in geval van degradatie, bedoel je? Dus nee, komt niet anders over.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 12:43
Even goed lezen..............niet willen betalen of...........vrijstelling vragen.
Met welke uitspraak gooi je nog meer olie op het vuur???????
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:46
Die vrijstelling stond er al in, dus bij degradatie hoefden ze toch al niet meer te betalen tot ze weer promoveerden. Ze willen echter van de volledige regeling af, omdat er wat sponsors zijn die dat liever hebben.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 14:26
Je hebt gelijk.
Maar ik heb het over de media.
Twente vroeg aan de clubs of ze wilden afzien van de betaling (kwijtschelding)
Maar de Media schreef met koeieletters: "Twente wil niet betalen!".
Dat is mijn punt!
Waarom niet gewoon geschreven dat Twente om kwijtschelding vroeg.
Dan komt het bij iedereen toch anders over?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 19:59
Ze hadden het misschien iets anders kunnen formuleren, maar het komt in principe op hetzelfde neer. Ze willen er vanaf, dus willen ze niet meer betalen en dat proberen ze dan ook nog eens te bewerkstelligen door creatief met de waarheid te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:15
Ik lees vrijstelling als kwijtschelding, dus niet willen betalen. En als je op de hoogte bent is door de degradatie de betaling sowieso uitgesteld todat ze weer naar de Eredivisie gaan
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 14:27
Zie mijn reactie boven aan Ronald Gearry Waasdorp
Vind ik leuk
frankn27 +4721
donderdag 17 mei 2018 om 11:16
voor 3 teams he? ook allemaal jeugdcontractjes?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:15
@Metal. Mensen zoals jij weten nog steeds niet dat er in het Oosten des land kapitaalkrachtige mensen zijn die met hun hart verbonden zijn met FCT. Nee niet alleen Fam Wessels. Geen transferbedragen? Wie ben jij om dat te bepalen? Voor de rest mond dicht graag.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:16]
Vind ik leuk
Metal +2205
donderdag 17 mei 2018 om 09:26
Haha, op je kleine pikkie getrapt. Wie ben jij om te bepalen dat ik mijn mond moet houden?
Transfersommen betalen voor spelers en aan de andere kant mensen in de bijstand plaatsen (met alle mogelijke gevolgen van dien) zou gewoon niet moeten kunnen. Dat is sociaal toch onverantwoord en ik meen dat Twente toch ook vooral een sociale taak heeft.
Als die mensen dan toch geld willen investeren, laat ze deze mensen dan ook helpen.
Als supporter begrijp ik dat je graag ziet dat de club vol voor promotie wil gaan en geweldige spelers gaat halen. Maar wat als het niet lukt? Dan moet je het jaar erop nog veel harder saneren. Begin gewoon weer bij de basis en dat is je jeugdopleiding. Dat aangevuld met spelers die je transfervrij kunt halen moet de basis worden voor de komende jaren. En niet te veel spelers huren, want die zijn vaak weer gevlogen na een jaar en kun je weer opnieuw gaan bouwen. Nu moet je het fundament goed gaan neerzetten en zorgen dat je weer een stabiele club gaat worden.
Met een grote achterban en enkele grote sponsoren/kapitaalkrachtige personen die achter de club staan moet je kunnen overleven. Ook als dat betekent dat je niet in het eerste jaar meteen weer promoveert.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:44
Bullshit en onzin van de grootste plank. Nou mond dicht over mijn club en concentreer je op je eigen club.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:51
Kijk, en dit soort gasten zorgt ervoor dat de gunfactor richting Twente nog even wegblijft. Wat een arrogantie zeg.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:25
De discussie gaat over dat hij even zegt dat Twente niet spelers mag kopen. Wie is hij omdat te bepalen?? Heeft helemaal niks met arrogantie te maken. Twente is bezig Met schoon schip actie, op allerlei geledingen binnen de club. Daarbij gaan er heel wat spelers weg en moeten er ook weer wat komen. Laat Twente het even zelf bekijken wie ze als versterkingen zien en of ze er wat voor moeten neerleggen. Inversteerders genoeg In en rond om de club die dat graag doen voor de club. Maar mag Twente even zelf hun weg bepalen graag. Dank u.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:03
Ehmm, ik wil niet lullig zijn maar volgens mij zegt hij nergens dat Twente geen spelers MAG kopen. Het enige wat hij zegt (en daar ben ik wel met hem eens) is of het wel verstandig is om kapitaal uit te gaan geven aan spelers terwijl je aan de andere kant mensen de WW in stuurt. Ik vind niet dat hij daar iets verkeerds mee zegt. NAC moest na de degradatie in 2015 ook de helft van het kantoorpersoneel ontslaan, maar voor seizoen 2015/2016 is er voor geen enkele speler een transfersom betaald. Het seizoen erop trouwens ook niet. We hebben toen alleen maar transfervrije spelers gehaald die de klus moesten klaren. Ja oke, en wat hulp van City gehad, eerlijk is eerlijk.

Kijk, dat Twente inzet op directe terugkeer naar de eredivisie kan ik me heel goed voorstellen. Maar hoeveel risico is men bereid daarvoor te nemen? De kans dat het niet lukt is namelijk best groot als je ziet wat er komend seizoen in de juup zit. Als je dan een redelijk aantal "dure" spelers onder contract hebt kan dat zomaar de kop kosten.
Vind ik leuk
frankn27 +4721
donderdag 17 mei 2018 om 11:18
hoezo zou je iedereen over 1 kam scheren als er een klein groepje is? Twente al 12.000 seizoenkaarten verkocht, is nog exclusief de sponsoren (vorig jaar ook zo n 6.000) als je met dat soort feiten nou weer beetje gunfactor voor ons krijgt zou leuk zijn en dan dit soort mensen links laat liggen :)
Vind ik leuk
FCG1971 +214
donderdag 17 mei 2018 om 15:48
FC Twente, de club die niet mocht degraderen want dat zou een faillissement betekenen. Ik wacht er nog steeds op maar denk dat het er helaas niet van gaat komen op de korte termijn.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:07
Denk dat maar over je eigen club ooit. De rat Hans Nijland die schimmige zaken met Zaakwaarnemer Pavlovic doet. We hebben allemaal gezien wat voor achterbakse gast dat is. Lekker doorgaan daarbij het hoge noorden. Komen ze vanzelf wel achter.
Vind ik leuk
FCG1971 +214
donderdag 17 mei 2018 om 17:40
Je tekst is wat moeilijk te lezen maar ik heb mijn best gedaan. Volgens jou is Nijland een rat en doet hij schimmige zaken met Pavlovic. Je maakt me nieuwsgierig .
Vind ik leuk
Donnygo +925
donderdag 17 mei 2018 om 10:17
Dat gebeurd bij zoveel bedrijven back office minder uitgaven front office investeren. En bij een voetbal club is het enige investeren dat ze weer verder/terug gaan brengen is toch juist investeren in Trainer, spelers en TD?
Dus het gehele transfer som mogen ze niet betalen is gewoon onzin, snijden aan 1 kant om te kunnen investeren aan de andere kant.
Vind ik leuk
Bdog +4444
donderdag 17 mei 2018 om 09:15
Lijkt me een zege als je die slangenkuil mag verlaten!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:18
Of goednieuwsgesprekken, laat ze het bekijken daar.
Vind ik leuk
Deck010 +428
donderdag 17 mei 2018 om 09:19
Dat is toevallig. Dit seizoen hadden ze ook al 17 slechtnieuwsgesprekken.....oh nee.....17 slecht wedstrijden.
Vind ik leuk
Jur74 +6037
donderdag 17 mei 2018 om 09:27
Schippers zegt dat Twente in gesprek is met een aantal nieuwe spelers. "Dat ziet er best goed uit."

Maar wel onder de betaling aan de andere clubs vandaan willen komen!!!!!!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 10:47
Zoals zo vaak wordt de zwarte Piet totaal aan Twente geschreven.
Grote kop: Twente wil niet betalen.
Maar in werkelijkheid had Twente een verzoek ingediend bij de andere clubs om onder hun betalingen te mogen komen ivm degradatie (inkomsten derving).
Zeg maar vragen om kwijtschelding.
Maar verzoek is afgewezen.
Dus Jur......ook jouw club heeft geen sociaal gevoel
Vind ik leuk
Jur74 +6037
donderdag 17 mei 2018 om 10:54
Wat ik begrepen heb was al vast gelegd dat fct niet hoeft te betalen als ze in de jl spelen, omdat er dan minder inkomsten zijn. Ze dreigen nu zelfs met juridische stappen, maar zijn wel bezig met spelers. Dat vind ik niet kloppen. Ik ben het met je eens dat ze het proberen vanwege de inkomstenderving, maar ze weten ook dondersgoed dat een mondelinge afspraak ook bindend is.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 15:50
Klopt dat ze bezig zijn met spelers maar waarom lees je hier nergens dat Twente ook afstand (wilt) doet (doen) van 17 spelers?
Spelers die ze proberen te verkopen oa Assaidi, Liendl.
Spelers die uit hun contract lopen oa Maher, El Hamdaoui.
Spelers die terug gaan na huur periode oa Tighadiouini, Cuevas.
Spelers waar contract niet van wordt verlengd (optie) oa Ter Avest (te duur)
Logisch toch dat er vervangers moet komen?
Vind ik leuk
Jur74 +6037
vrijdag 18 mei 2018 om 08:47
Deels met je eens. Wat als ze de spelers niet verkopen als Liendl, Assaidi Jensen? Die drukken met hun salaris ( geen verkeerd salaris begreep ik ) ook flink op de begroting. Dan kun je toch gewoonweg geen spelers halen als je enkele miljoenen achteruit gaat in budget?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
vrijdag 18 mei 2018 om 10:49
Klopt helemaal wat je zegt.
Maar Twente heeft alleen nog maar gesprekken gehad met diverse spelers.
En naar ik meen pas met ééntje serieus (jeugd speler van Tot. Hutspor).
De gesprekken verliepen volgens Schippers goed.
Misschien werd er wel verteld als die en die vertrekken, kun je bij ons komen of zo.
Maar je hebt wel gelijk dat er eerst verkocht moet worden, alhoewel er wel salaris vrij komt van de reeds vertrokken spelers (huurspelers, eind contract spelers)
Vind ik leuk
Jur74 +6037
vrijdag 18 mei 2018 om 11:07
Er komt salaris vrij idd met het vertrek van transfervrije/gehuurde spelers. Blijven alle sponsors met hetzelfde bedrag dan weet je in ieder geval dat je dat kunt gebruiken voor eventueel nieuwe spelers.

Hoe zit het met de jeugd bij fct, loop daar niks rond?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
vrijdag 18 mei 2018 om 12:10
Naar mijn weten niet veel.
Ze staan niet voor niets ergens onder in de middenmoot van de derde divisie.
Maar ik heb wel hoop.
Kammetje (Evert Bleuming) is terug als hoofdscout.
Hij had vroeger wel goede (jeugd)spelers gescout oa Arnoutovics, Brama, Douglas, Elia, Berghuis, fam John (Collins en ola), Quincy Promes.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 12:32]
Vind ik leuk
Jur74 +6037
vrijdag 18 mei 2018 om 12:20
Dan heeft hij in het verleden idd goede spelers gescout, hopen dat dat weer op niveau komt en dat het "1e" zo gauw mogelijk weer terug komt.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
vrijdag 18 mei 2018 om 12:31
Thanks
Vind ik leuk
frankn27 +4721
donderdag 17 mei 2018 om 11:20
sterker nog, zolang Twente in de Jupiler league speelt hoeven ze niet te betalen... dat is destijds afgesproken...

Mooie cijfers he, meer mensen keken naar Twente dan naar AZ afgelopen seizoen op tv... we blijven de 4e club op bepaalde vlakken Jur hoe spijtig ook voor jou :)
12.000 seizoenkaarten al (zonder de sponsoren nog), AZ dan?
Vind ik leuk
Jur74 +6037
donderdag 17 mei 2018 om 11:29
Wat heeft het aantal verkochte seizoenskaarten bij Az te maken met twente?

Leuk hoor dat je probeert mijn club te betrekken bij de wanpraktijken van twente, ,maar dat raakt kant noch wal.
Vind ik leuk
frankn27 +4721
donderdag 17 mei 2018 om 12:30
Ik vind het leuk om aan jou te vermelden omdat je altijd zo anti-twente....
Vind ik leuk
Jur74 +6037
donderdag 17 mei 2018 om 12:44
Kerel, lees dan ook de reactie van 10:54.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 15:54
anti Twente of niet, daarom hoef je niet een andere club te "kleineren".
Met tegenargumenten komen vind ik wel dat dit moet mogen.
Alhoewel daar weer mensen daar weer tegen zijn.
Vind ik leuk
Teo Smith +19304
donderdag 17 mei 2018 om 09:32
Eerder 73...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:34
jammer voor de mensen die hun ziel en zaligheid hebben gegeven voor deze club ,hoop dat ome joop ze een hart onder de riem stuurt
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
donderdag 17 mei 2018 om 09:38
Twente heeft het allemaal zichzelf te danken. Zal ze goed doen jaartje JL. Worden ze nederig van, ipv dat arrogante gedrag wat ze jaren lang vertoonde. Alsof ze een Manchester City zijn, eigen schuld dikke bult. Oh ja en gewoon betalen Duitsers! Afspraak is afspraak.
Vind ik leuk
Maxidi +3297
donderdag 17 mei 2018 om 09:52
Verdrietige situatie
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 10:18
Ontzettend zuur voor de hardwerkende clubmensen die de dupe worden van het beleid. Hoezo heeft Twente überhaupt zo veel spelers onder contract staan? Die gekke Van Halst heeft iedereen die een bal kan raken maar meteen een contract gegeven. Dat loopt gigantisch in de kosten, en het levert aan verkopen niks op want wie wil er nou een type v/d Lely?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:20
ik denk dat ze nog wel een paar jaar jl spelen ,met wie gaan ze het dan doen volgend seizoen ?
Vind ik leuk
Gustavo +2693
donderdag 17 mei 2018 om 10:25
117 mensen in ondersteunende taken op een begroting van 18 miljoen is onmogelijk. Helemaal als je bedenkt dat 40% van die 18 miljoen opgaat aan spelerssalarissen. Daar gaan nog veel meer mensen op kantoor hun baan verliezen.
Vind ik leuk
Bossie020 +3229
donderdag 17 mei 2018 om 10:27
Ik denk niet dat ze daar zo verbaasd over zijn. Dat is immers een jaarlijks terugkerend ritueel.

In 2013/2014 werkten er nog 229 Full time employees. Een seizoen later 209, in 2015/2016 nog maar 161 en 2016/2017 139. Jaarlijkse kost dus.
Vind ik leuk
HanV +3184
donderdag 17 mei 2018 om 13:42
111 fte's hebben ze het over. Daar zal per club wel verschil tussen zitten wat er onder valt. Bij Groningen is het maar 63, maar bij Heerenveen dan weer 108 (beide uit de jaarverslagen). Bij Vitesse was het 80, maar die tellen de staf op bij de spelers, 68. FC Twente lijkt dus nog steeds wat hoog te zitten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:56
Dat is toch wat iedereen wilde in Nederland.. dat deze mensen ontslagen zouden worden......????????
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:13
Ik ga er wel vanuit als twente volgend jaar weer promoveert naar de eredivisie dat ze al die mensen wel weer aannemen?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 17 mei 2018 om 12:23
Ach, Co Adriaanse liet ooit, toen hij coach was bij Willem II, de koffie jufrouw om duistere redenen ontslaan.
Is zij ook terug gekomen nadat Cootje vertrokken was?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:54
17 maar? Dat zijn 110 fte die overblijven.... Op kantoor he! (exclusief spelers) ffe voorbeeld, nac deed het met 52 fte INCLUSIEF spelers!)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:09
Ja, maar wij zijn dan ook niet zo'n grote club als Twente he ;-)
Vind ik leuk
John M. +3848
donderdag 17 mei 2018 om 15:23
Bij het schrappen zou ik beginnen bij Velderman en Schippers dan heb je de grootste kosten weg.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:07
Dan is Twente miljoenen kwijt aan transitievergoedingen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'FC Twente moet zeventien slechtnieuwsgesprekken voeren door degradatie'