Gifbeker moet leeg voor Dost: rampweek eindigt met verlies in bekerfinale

    Gifbeker moet leeg voor Dost: rampweek eindigt met verlies in bekerfinale

    zondag 20 mei 2018 om 20:44

    De gifbeker moet helemaal leeg voor Bas Dost. Een dramatische week bij Sporting Portugal eindigde zondag met een 2-1 nederlaag tegen Aves in de bekerfinale.

    Vijf dagen nadat Dost en zijn medespelers door vijftig hooligans werd aangevallen, stond de ploeg van trainer Jorge Jesus met de sterkste elf op het veld. De nasleep van het geweld was nog te zien: de Nederlandse spits begon met een enorme pleister op zijn voorhoofd en kreeg in de tweede helft een groene tulband aangemeten.

    Sporting maakte een slechte indruk in de bekerfinale. Al na een kwartier nam Aves via Alexandre Guedes de score. De Aves-spits was in de 72e minuut ook goed voor de 2-0 na balverlies van Gelson Martins. Pas na de tweede treffer gooide Sporting de schroom van zich af en werd het ook wat gevaarlijker.

    Dost kreeg na 79 minuten een levensgrote kans, maar raakte de paal. Even later maakte Fredy Monteiro wel de aansluitingstreffer na goed doorkoppen van Dost. In de hectische slotfase slaagde Sporting er niet meer in om nog de gelijkmaker te forceren. De Portugese topclub eindigt het seizoen daardoor zonder prijzen.

    Plaats een reactie

    Nouwske +1989
    zondag 20 mei 2018 om 20:47
    Haha tjah, je vraagt je af of de wedstrijd niet een week uitgesteld had moeten worden
    Vind ik leuk
    Aal +20073
    zondag 20 mei 2018 om 21:00
    Omdat een stel debielen dat doet? Ga je ze nog lekker benadelen de tegenpartij.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8208
    zondag 20 mei 2018 om 21:01
    Misschien wel. Dortmund was ook niet zichzelf na die aanslag p de bus, dit is net zo erg geweest.

    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:26
    de wedstrijd van dortmund werd maar 1 dag later gespeeld om het voorval, deze wedstrijd zit 5 dagen tussen.... ik zeg niet dat het geen impact heeft op de spelersgroep maar 1 dag of 5 dagen maakt best verschil lijkt me
    Vind ik leuk
    Morris +19966
    zondag 20 mei 2018 om 20:48
    Bas dost het erom..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:52
    Nou hebben die debielen nu hun zin??
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1175
    zondag 20 mei 2018 om 20:56
    Dost raakte de lat; niet de paal
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:56
    Krijgen ze nu weer een pakslaag.!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:57
    Ik dacht gelezen te hebben dat hij weigerde te spelen
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    zondag 20 mei 2018 om 20:59
    Sporting had deze pot met 5-0 moeten laten lopen.... eens kijken of er nog wat strijkijzer helden zijn
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8189
    zondag 20 mei 2018 om 21:11
    Morgen staan de Sporting fans met hun potten hebben en houden voor het stadion.
    Dost kan beter een transfer afdwingen en vertrekken .
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:16
    Leuk voor die kutfans.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1454
    zondag 20 mei 2018 om 21:25
    Meer zat er niet in. :(
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3056
    zondag 20 mei 2018 om 21:27
    Jammer voor Dost, zo'n beker staat toch leuk op je cv.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:31
    Logisch als je voorbereiding zo verstoord is.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:54
    Mooi dat ze verloren hebben. Een club met zulke fans verdient niks.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gifbeker moet leeg voor Dost: rampweek eindigt met verlies in bekerfinale