'Buffon nog lang niet klaar: vierjarig (!) contract, acht miljoen per jaar'

    'Buffon nog lang niet klaar: vierjarig (!) contract, acht miljoen per jaar'

    woensdag 23 mei 2018 om 14:37

    Gianluigi Buffon krijgt er maar geen genoeg van. De Italiaanse krant La Repubblica weet dat de veertigjarige doelman op het punt staat om een vierjarig (!) contract te signeren bij Paris Saint-Germain. Buffon zal in de Franse hoofdstad zo'n acht miljoen euro per seizoen opstrijken. 

    De legendarische doelman krijgt bij PSG de gelegenheid om na ieder seizoen te bepalen of hij wil blijven voetballen óf in een andere rol aan de slag gaat bij de kampioen van Frankrijk. Wanneer Buffon zijn contract onder de lat uitdient, is hij 45 jaar. 

    Dinsdagmiddag zat de 176-voudig international voor de eerste keer om de tafel met PSG, weet La Repubblica. De onderhandelingen verliepen vlot en over het salaris van de sluitpost - zoals gezegd zo'n acht miljoen euro per seizoen - werd vrij snel overeenstemming bereikt. 

    Buffon speelde sinds 2001 bij Juventus. Met De Oude Dame won de sluitpost tal van landstitels en bekers. Afgelopen zaterdagavond nam hij op grootse wijze afscheid

    Plaats een reactie

    Guntherr +899
    woensdag 23 mei 2018 om 14:36
    Gewoon doen haha, heb je 4 jaar zekerheid op nog wat extra poen. Of natuurlijk gewoon cashen in de woestijn, niet dat hij het nodig heeft.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +618
    woensdag 23 mei 2018 om 14:39
    Waarom cashen in de woestijn? Je leest toch dat (mits dit op waarheid berust is) hij 8 miljoen per jaar kan krijgen in Parijs. Plus, de eigenaar van PSG is praktisch de eigenaar van al het zand in de woestijn. Dat brengt hij wel naar huiskamer van Buffon als hij dat wilt
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    woensdag 23 mei 2018 om 14:53
    1 woord: Waaauw!
    Vind ik leuk
    Guntherr +899
    woensdag 23 mei 2018 om 14:55
    Toch kan je meer verdienen met de naam Buffon in de woestijn. Je leest mijn reactie toch.
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    woensdag 23 mei 2018 om 15:05
    Wat is meer?

    Die gast heeft een contract tot zijn 44e!

    Daarbij staat PSG niet bepaald bekend om het feit dat ze gierig zijn wat betreft tekengeld!

    Daarbij is het een prachtige club om voor te spelen en in Parijs wonen lijkt mij geen straf.
    Vind ik leuk
    HJR +6351
    woensdag 23 mei 2018 om 16:00
    Die laatste zin heb je mis denk ik. Elke dag dat Frans om je heen, lijkt mij verschrikkelijk ;)
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    woensdag 23 mei 2018 om 16:02
    Ik denk dat bijv. Nederlands of Duits veel lelijker klinkt voor een vreemdeling dan "dat Frans" !

    Zeker voor een Italiaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:13
    Ja net of Buffon geld nodig heeft na zo’n carrière...
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2792
    woensdag 23 mei 2018 om 18:26
    Je doet je naam eer aan haha ;)
    Maar het is wel waar wat je zegt!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13301
    woensdag 23 mei 2018 om 14:43
    Ik vind dit een beetje jammer. Blijf dan bij je liefde Juve, waar hij zoveel gehuild heeft. Dit valt toch een beetje onder ordinair extra geld scheppen en verraad naad de club die jou tot een grootheid maakte. Zonde zonde en een anti-climax.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8202
    woensdag 23 mei 2018 om 14:44
    Of Parma, zijn oude club die volgend jaar weer in de Serie A speelt.
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    woensdag 23 mei 2018 om 14:54
    Beetje jammer? Parijs is echt geen straf als je kijkt naar waar menig speler heengaat om te cashen in zijn oude dagen...
    Vind ik leuk
    M.Bombarda +1858
    woensdag 23 mei 2018 om 15:09
    Helemaal mee eens. Ik had dit ook niet verwacht van Buffon. Het is zijn goed recht maar een beetje jammer is het inderdaad wel. Parma was leuk geweest, had hij kunnen bijdragen aan hun poging om in de serie A te blijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:23
    Waar is die clubliefde dan?
    Valt me dit tegen zeg. En wat ben ik weer trots op Totti
    C'è solo un capitano.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:33
    als juvefan heb ik hier geen probleem mee, alle jaren alles gegeven. als je dit op deze leeftijd nog kan doen. chapeau.

    En wat ben ik weer trots op Totti
    C'è solo un capitano.

    smerige acties en nix gewonne ;) buffon lacht met dit ;)
    Vind ik leuk
    HJR +6351
    woensdag 23 mei 2018 om 16:07
    Totti niks gewonnen?? Landskampioen, paar Italiaanse bekers, Gouden schoen, topscorer in Italië en niet geheel een onbelangrijke prijs: wk2006 weliswaar met Italië, maar toch. Kon naar Madrid maar koos om bij Roma te blijven ondanks dat Roma geen absolute topclub is. Dat zijn in mijn ogen: real, Barca, Bayern, Psg, Juve, Atletico en paar Engelse clubs. Noem het maar nix ;)

    Edit: en een selfie gemaakt natuurlijk :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    woensdag 23 mei 2018 om 15:40
    Waar is die clubliefde?

    Na al die jaren?

    Kom op zeg, die heeft hij allang bewezen!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1649
    woensdag 23 mei 2018 om 14:59
    Niet nodig heeft ? Volgens mij heeft buffon ooit verteld dat hij al ze geld kwijt was geraakt en diep in shit zat en dat hij dankzij juve er weer boven op is gekomen en dat is volgens mij 3/4 geleden gebuurt, hij zal best geld hebben maar niet wat jij denkt
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:30
    Het is geen woestijn, jij werkt ook niet in de klei.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 14:37
    Hij wordt daar keeperstrainer. GEEN keeper meer. Toch ??? Met zoveel geld haal je toch gewoon Oblak als keeper.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8202
    woensdag 23 mei 2018 om 14:38
    Zeker wel, hij gaat gewoon keepen tot zijn pensioen:-)
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1655
    woensdag 23 mei 2018 om 14:37
    Wauw jammer ik hoopte meer op een club die ik de CL zou gunnen.
    Dat gun ik Buffon zeker maar PSG alles behalve
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3505
    woensdag 23 mei 2018 om 15:09
    Mischien dat PSG dit keer wel de kwartfinale haalt
    Vind ik leuk
    yuuup +8442
    woensdag 23 mei 2018 om 14:37
    Die lacht zich een deuk.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 14:38
    "Onderhandelingen liepen vlot.." Ja 8 miljoen, dan snap ik het wel haha.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    woensdag 23 mei 2018 om 14:39
    Had hij geen gok verslaving?

    Tja dan moet je even door keepen om nog wat centen over te houden
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 14:42
    Als hij vraagt "Hoeveel geld zet je erop dat ik een gokverslaving heb", weet je het zeker.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13301
    woensdag 23 mei 2018 om 14:52
    Of dat hij op google intoetst : " Hoe kom ik van mijn gokverslaving af " en daarna kiest voor de optie : Ik doe een gok
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2876
    woensdag 23 mei 2018 om 14:54
    Niet dat ik weet, ik las ooit dat hij zijn geld kwijt is geraakt omdat hij het geïnvesteerd had in een bedrijf wat niet liep of wijngaarden die niet liepen.
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    woensdag 23 mei 2018 om 16:37
    Een wijngaard loopt nooit..

    Dan krijg je dronken druiven;-)
    Vind ik leuk
    pos +7635
    woensdag 23 mei 2018 om 14:40
    Het is hem gegund hoor maar PSG is nu echt zo'n club die eigenlijk gewoon niet past bij het beeld dat ik en de meesten van hem hebben. Dat van een clubman dus.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +578
    woensdag 23 mei 2018 om 14:41
    Top. Met deze mentaliteit heerlijk gun het hem volledig. Die Tuchel weet wat ie doet.
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +362
    woensdag 23 mei 2018 om 14:41
    Ergens wel jammer.. Buffon is Juventus en andersom. Had dan bij Parma teruggekeerd en daar jaartje gaan spelen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    woensdag 23 mei 2018 om 15:11
    Had het ook mooier gevonden als hij zn carriere bij Juve zou afsluiten, maar kan het hem niet kwalijk nemen om bij PSG even 8 miljoen per haar te gaan verdienen toch?
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +362
    woensdag 23 mei 2018 om 15:12
    Nee wie zou het niet doen. En altijd nog beter dan de zandbak. Maar toch jammer.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 14:44
    Wat een bullshit. Kopen om het kopen. Helemaal klaar met dat PSG
    Vind ik leuk
    Stig +1608
    woensdag 23 mei 2018 om 14:45
    Maar als je nu nog voor 4 jaar tekent bij Qui Qui Paris, waarom blijf je dan niet gewoon bij de Club die al jaren in je hart zit?
    Voor de Eurootjes zal hij het ook niet bepaald moeten doen denk ik.
    Ik begrijp dat niet.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1874
    woensdag 23 mei 2018 om 14:45
    Moeilijk om Buffon ergens anders te zien dan bij Juventus.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 14:45
    Krankzinnig!
    Vind ik leuk
    RtdDub +8599
    woensdag 23 mei 2018 om 14:49
    Tuttosport zegt 2 jaar voor 7 miljoen per jaar.
    En dan een rol voor de wk in Qatar, wat natuurlijk ook een feestje georganiseerd door die engerds van PSG is.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +1160
    woensdag 23 mei 2018 om 14:54
    Volgend jaar psg - juventus in de finale champions league
    Vind ik leuk
    De Belsj +896
    woensdag 23 mei 2018 om 21:56
    Ja en Buffon die na de verlengingen de beslissende strafschop stopt. Heerlijk,
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +1160
    woensdag 23 mei 2018 om 22:01
    Of in blesurre tijd met een 0-0 stand een simpel rolletje van dybala door ze benen laat rollen, ook lachen
    Vind ik leuk
    davidben +3438
    woensdag 23 mei 2018 om 14:55
    Verdiep je eens in het verleden van deze fascist, dan wordt deze proleet echt niet meer zo geliefd.
    Vind ik leuk
    remakil +4357
    woensdag 23 mei 2018 om 14:57
    De wanhoop bij PSG wordt met het jaar groter! Maar ze kunnen nog 250 mijoen uitgeven en dan nog winnen ze de CL niet...
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:01
    pfffff...wat doe je jezelf aan G.L.
    Vind ik leuk
    PSVFU +2539
    woensdag 23 mei 2018 om 15:03
    HELD!
    De grootste keeper aller tijden denk ik. Zeker op het gebied van winnaarsmentaliteit!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4542
    woensdag 23 mei 2018 om 15:03
    belachelijk bedrag
    Vind ik leuk
    plein19 +1239
    woensdag 23 mei 2018 om 15:22
    prachtige laatste klus. Hopelijk stopt hij wanneer hij nog fit is. 4 jaren is wel erg lang
    Vind ik leuk
    Twente +33
    woensdag 23 mei 2018 om 15:25
    Jammer als hij dit doet. Dat verpest zijn status als mister Juventus
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78707
    woensdag 23 mei 2018 om 15:42
    Dat niet, die heeft zijn sporen verdient en zal altijd op handen gedragen blijven worden!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25983
    woensdag 23 mei 2018 om 15:37
    Doet ie goed.... wel eerst nog ff een schorsing uitzitten, maar dat zal de pret niet drukken!
    Vind ik leuk
    Blindsy +7174
    woensdag 23 mei 2018 om 15:37
    Wil helemaal niets afdoen aan de imposante carriere van Buffon.. maar 8 miljoen per jaar? Is natuurlijk volstrekt lachwékkend. Als hij klaar is, mag hij zich meteen aanmelden bij de 40+ afdeling van Juventus, voor het walking football-team.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78707
    woensdag 23 mei 2018 om 15:41
    Als dit echt waar is, de tering zeg. 4 jaar!! Had dan liever gehad dat hij nog twee jaar bij Juve had gebleven.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1413
    woensdag 23 mei 2018 om 16:10
    Ik dacht precies hetzelfde , helemaal gelijk !
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:44
    Buffon man van Juventus, nog even ergens anders naartoe, het is je gegund topper. Ook daar zal hij alles geven wat hij waard is.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:45
    Van zowel buffon als vanuit PSG's standpunt zou ik deze transfer wel begrijpen. Buffon kan nog lekker even voetballen in een wat minder zware competitie, maar tegelijk wel voetballen op Europees toneel en daarnaast kan hij flink cashen in een mooie stad. Daarnaast kan hij zijn persoonlijkheid ook nog mooi gebruiken om wat positiviteit in de kleedkamer te brengen. En voor PSG is dat natuurlijk ook belangrijk. Daarnaast is het doel van PSG,met het uitgeven van zoveel geld aan spelers, om PSG op de kaart te zetten en met zo'n legende in je team word je toch weer populairder. Toch zit er ook een keerzijde aan het verhaal, want hiermee sluit hij zijn romantische loopbaan toch af bij een, toch wel erg plastic en kapitalistisch club, die alleen maar geldtekens zien...
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:06
    Wat lult iedereen toch over zijn persoonlijkheid , grote clown is het
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:08
    Wat maakt hem 'een grote clown'?
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:47
    Sorry voor het regelmatig gebruik van 'Toch' en 'Daarnaast 😉
    Vind ik leuk
    kerel +1489
    woensdag 23 mei 2018 om 16:01
    Wat is clubliefde? Iniesta.. buffon.. als zelfs zulke iconen dit al doen.. voetbalwereld is de wereld van gedrochten.. all fake.. all about the money
    Vind ik leuk
    timo45 +395
    woensdag 23 mei 2018 om 16:06
    Buffon is duidelijk gecontracteerd om Neymar in gareel te houden
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1413
    woensdag 23 mei 2018 om 16:08
    Had gewoon lekker bij Juve gebleven voor nog 1 of 2 jaar en dan stoppen .
    Vind ik leuk
    Bizzy +16115
    woensdag 23 mei 2018 om 16:14
    DOEN !
    Vind ik leuk
    SvL +127
    woensdag 23 mei 2018 om 16:17
    Een van onze laatste spelende legendes van ons voetbal. Wat heeft deze man toch een persoonlijkheid en uitstraling. Binnen en buiten het veld een fenomeen.
    Vind ik leuk
    NESAFCA +61
    woensdag 23 mei 2018 om 16:25
    Zo kan het toch ook! Waarom de woestijn in of na het Oosten of Westen?

    8 miljoen per jaar.

    Zou ironisch zijn dat als Juve Psg gaat treffen en Buffon ervoor zorgt dat Juve verliest in een CL knockoutfase wedstrijd.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 16:43
    Heel apart, zal wel keeperstrainer worden op een gegeven moment ,mag ik hopen voordat hij een heup breekt.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 16:53
    Good old buffon geweldig kan zo zn rollator achter int doel zetten 😂
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21613
    woensdag 23 mei 2018 om 17:03
    Wat een sportman. Benieuwd hoelang hij het gaat volhouden!
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:05
    Belachelijk , wordt ie 42 .., had gewoon moeten stoppen , overschatte keeper
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:07
    Hoop dat ie tegen juventus komt en er 6 achter zijn tyfus oren krijgt
    Vind ik leuk
    linkspoot +651
    woensdag 23 mei 2018 om 17:36
    Geloof er niks van. 8 miljoen per seizoen??? Ik heb veel respect voor Buffon, maar zo een salaris gaat hij echt niet krijgen, hoe sympathiek hij ook is.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:43
    Alles in zijn gedrag is altijd overdreven , als wout weghorst zich zo gedraagt toept iedereen wat een aansteller maar als buffon het doet os het ineens “ italiaanse passie “
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:57
    Mooi om te zien hoeveel hypocrieten er hier weer zijn. Wanneer Iniesta beslist dat die niet meer op het hoogste niveau kan spelen en nooit tegenover zijn oude club wilt komen te staan en daarom naar Japan gaat, beginnen mensen negatief te praten over hem. En nu Buffon zelfs waarschijnlijk in een topcomp blijft en op het allerhoogste niveau blijft presteren, maakt het opeens niet uit. Doe eens normaal man, dit is zeker de domste keuze die Buffon kan maken als dit klopt. Als je zoveel houdt van je club, dan blijf je net zo goed bij hun keepen als je anders toch naar een Psg gaat
    Vind ik leuk
    FCG1971 +364
    woensdag 23 mei 2018 om 18:04
    Wat een vreselijke vent die olieboer van PSG. 8 mln per jaar voor een 40-jarige keeper. Belachelijk, compleet doorgeslagen en minachting voor de hardwerkende arbeider. Dit soort malloten maakt het voetbal helemaal kapot.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:18
    Dik verdiend.
    Vind ik leuk
    hassel +452
    woensdag 23 mei 2018 om 18:32
    Wisselgeld voor PSG, de marketing zal een veelvoud opbrengen.
    Vind ik leuk
    FACT +1955
    woensdag 23 mei 2018 om 18:51
    KATSSSJING!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    lemon9 +706
    woensdag 23 mei 2018 om 18:53
    Top sportman die gun ik alles een voorbeeld
    Vind ik leuk
    knapzak +1432
    woensdag 23 mei 2018 om 19:31
    ik had respect voor de man buffon
    als dit waar is , en hij doet het is in 1 klap mijn respect weg
    mijn respect voor de keeper blijft wel natuurlijk
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7802
    woensdag 23 mei 2018 om 20:15
    Daar gaat zijn carrière ! Stom zeg
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +406
    woensdag 23 mei 2018 om 20:42
    Als hij dan tegen Juve moet opeens alles doorlaten
    Vind ik leuk
    Pimman +875
    woensdag 23 mei 2018 om 22:01
    Held!
    Vind ik leuk
    Bart078 +13
    donderdag 24 mei 2018 om 14:08
    deze man is echt een held, en ik hoop dan ook echt dat hij doorgaat met keepen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Buffon nog lang niet klaar: vierjarig (!) contract, acht miljoen per jaar'