Van der Vaart kreeg belletje van Van der Sar: 'Natuurlijk wilde ik dat'

    Van der Vaart kreeg belletje van Van der Sar: 'Natuurlijk wilde ik dat'

    woensdag 23 mei 2018 om 15:37

    Toen Rafael van der Vaart in 2016 een telefoontje kreeg van Edwin van der Sar, hóópte hij eigenlijk dat de algemeen directeur van Ajax belde over een eventuele terugkeer naar Amsterdam. Van der Sar vroeg Van der Vaart echter om informatie over Heiko Westermann. 

    De inmiddels 35-jarige Van der Vaart vertelde dat woensdagmiddag, tijdens een Q&A-sessie via Instagram. "Ik dacht dat het voor mij was. Natuurlijk wilde ik terugkeren. Maar hij belde voor Westermann. Ik zei: koop hem, het is een goede speler. Ik baalde wel, want het ging niet om mij."

    Het werd dus geen Ajax voor Van der Vaart, maar FC Midtjylland. Zijn Deense avontuur verliep uitermate teleurstellend. Na twee jaar is de linkspoot nu op zoek naar een nieuw avontuur. 

    "Ik wil in ieder geval nog een paar jaar voetballen en vind het erg leuk om wedstrijden te analyseren op televisie. Maar ik zou ook graag trainer willen worden." Zelfs een rentree in de Eredivisie sluit de routinier niet uit. "Misschien. Ik sta open voor alles."

    Poll

    Van der Vaart terug in de Eredivisie: zie jij het gebeuren?

    (2947 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 23 mei 2018 om 15:44
    Hopelijk wordt ie na zijn actieve carrière geen scout.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1143
    woensdag 23 mei 2018 om 15:46
    Als het vrienden zijn is het ook wel moeilijk te zeggen hij kan er geen zak van ;)
    Vind ik leuk
    Gerro +5386
    woensdag 23 mei 2018 om 16:27
    Hij had ook kunnen antwoorden je moet heiko en mij nemen
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:48
    Als hij een speler scout die net van het niveau is als zijn goal met de hak wie klaagt er dan ?
    Vind ik leuk
    Quareck +5968
    donderdag 24 mei 2018 om 05:45
    Dat was een schitterend doelpunt, jammer dat hij vol blijft houden dat het de bedoeling was! De hele wereld zag dat hij voorwaarts op zijn muil klapte en dat er een bal op zijn voet viel..
    Vind ik leuk
    M.Bombarda +1655
    woensdag 23 mei 2018 om 15:49
    Misschien was hij zo teleurgesteld dat het niet over hem ging dat hij een grap heeft uitgehaald met Edje...
    Vind ik leuk
    j-roen11 +626
    woensdag 23 mei 2018 om 15:57
    Of juist wel als het maar niet in Amsterdam is!
    Vind ik leuk
    Champ +121
    woensdag 23 mei 2018 om 16:06
    Mag wel, maar niet bij Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 16:55
    Misschien dacht hij als ik zeg dat hij goed is lijk ikzelf beter vergeleken met hem 😂
    Vind ik leuk
    Donnygo +1143
    woensdag 23 mei 2018 om 15:45
    Emmen of Fortuna grijp je kans een ervaren speler zo voor het op rapen;)
    Vind ik leuk
    Foebele +46385
    woensdag 23 mei 2018 om 15:45
    Het is sneu hoe Raffie zo enorm weinig zelfreflectie heeft en maar niet wil inzien dat hij sinds 2012 al geen profvoetballer meer is.
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +364
    woensdag 23 mei 2018 om 15:46
    Haha wat een verhaal 😂 Rafael heeft flappie wel verkeerd ingelicht.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4489
    woensdag 23 mei 2018 om 15:46
    ik hoop dat hij nog vaker advies gaat geven
    Vind ik leuk
    Eleveldski +614
    woensdag 23 mei 2018 om 15:46
    Daar heb je dus je eigen ruiten mee ingegooid. Met de woorden, koop hem, hij is gied.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:47
    Misschien een jaartje NEC??
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:13
    Zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:48
    Paar jaar geleden dacht er geen haar op zn hoofd op een terugkeer en nu smeekt tie als t ware.. misschien een staffunctie meer niet
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25725
    woensdag 23 mei 2018 om 15:49
    Bij de intocht naast de Sint is ongeveer de enige staf waar ie naar kijken mag...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25725
    woensdag 23 mei 2018 om 15:49
    "Ik zei: koop hem, het is een goede speler."

    Die Raffie wordt vast ook geen trainer....
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 23 mei 2018 om 16:04
    Hopelijk voor hem wordt hij ook geen spelersmakelaar.
    Dan staat ie volgend jaar bij de voedselbank.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8437
    woensdag 23 mei 2018 om 15:49
    Echt bizar hoe sommige spelers zichzelf kunnen blijven overschatten.

    Als Van Der Vaart terug had willen komen had dat in de zomer moeten zijn vóór zijn laatste seizoen bij HSV. Maar hij deed zelf liever daar bank zitten en daarna nog een jaar Spanje.

    En dan verbaasd zijn dat ze niet voor jou bellen..

    Maar wel goed terug gepakt, met je Westermann aanraden. Een van de redenen om zo snel mogelijk van Overmars af te komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:50
    Heiko Westermann had wel een zeer belangrijke rol in de kleedkamer destijds bij Ajax. Dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:51
    Net zoals de jeugdtrainertjes in Eindhoven!!

    Een voorbeeld voor ons allen...
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2392
    woensdag 23 mei 2018 om 15:54
    Rare voorbeelden hou jij er op na zeg.. Vroeger te weinig liefde gehad van je moedertje?
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:54
    Jij bedoelt toch niet die jeugdtrainer die nog steeds op de Toekomst werkzaam is? Is dat het voorbeeld waar jij hier op doelt?
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2392
    woensdag 23 mei 2018 om 15:52
    Tja zo heeft een fluffer ook een heel belangrijke rol in een film van lichte zeden, echter is het geen rol waar je ouders echt blij van worden denk ik..
    Vind ik leuk
    pos +7536
    woensdag 23 mei 2018 om 15:50
    Voor de catering heb je altijd mensen nodig.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7195
    woensdag 23 mei 2018 om 15:52
    Hij was zooo teleurgesteld, dat hij Ajax expres Westermann heeft aanbevolen. En hoe dat afgelopen is, hebben we rollend van de bank, via Studio Sport en Voetbal Inside kunnen volgen.
    Overigens wel lachwekkend hoe Raffie serieus dacht dat Sar hem in 2016 nog wilde aantrekken. Want hoe tenenkrommend dát was gelopen, hebben we de afgelopen 2 jaar met Raffie's avonturen in Denemarken wel kunnen volgen. Afgelopen seizoen zelfs maar 2x5 minuten gespeeld. Een jeugdspeler die in de voorbereiding een paar keer mag meedoen in een oefenpotje, maakt meer speelminuten dan Raffie een heel seizoen maakte.
    Hoe mooi je carriere ook was, ergens rond je 31e ben je gestopt met voetballen, alleen laat je je er nog steeds miljoenen voor betalen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:55
    Westermann aanbevelen én dan goeie wedstrijdanalyses willen doen. Tja.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 16:08
    Ja, die Rafael had er wel kijk op!
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 16:11
    Fc Emmen?
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1382
    woensdag 23 mei 2018 om 16:11
    Dat hebben we gezien hoe goed hij was !
    Vind ik leuk
    BartBroos +229
    woensdag 23 mei 2018 om 16:13
    Wat een sukkel die gast. Ego eindbaas
    Vind ik leuk
    heur es +98
    woensdag 23 mei 2018 om 16:15
    Naast speler zul je ook geen scout worden voor Ajax!

    Over trainer worden twijfel ik ook, Heiko Westermann.

    Denk dat jij Ajax wat geld verschuldigd bent.
    Vind ik leuk
    Budazonen +177
    woensdag 23 mei 2018 om 16:17
    Hij had moeten komen na zijn Duitse avontuur. En niet als ie helemaal op is.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +534
    woensdag 23 mei 2018 om 16:19
    Sneu bericht.
    Vind ik leuk
    Debeul +2
    woensdag 23 mei 2018 om 16:23
    Emmen heeft gehengeld
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11504
    woensdag 23 mei 2018 om 16:29
    Zit vd Vaart tegenwoordig in de redactie van VP? Waarom is er zoveel gelul rondom vd Vaart, wat is daar nou zo interessant aan?
    Hij moet gewoon lekker stoppen, ga lekker genieten samen met je familie en vrienden, het is leuk geweest zo.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7329
    woensdag 23 mei 2018 om 16:32
    "koop hem, het is een goede speler"

    Hoe verzin je het. Westermann is dé miskoop van de laatste 10 jaar.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1143
    woensdag 23 mei 2018 om 16:39
    Nou onder Jol met Atouba en Mido die waren wel iets erger nog Atouba 3 jaar geen bal aangeraakt en komt en Mido woog 300 kilo. Zelf van Burgerking van nog sneller
    Vind ik leuk
    dezink +954
    woensdag 23 mei 2018 om 16:55
    Balen dat ze niet voor jou bellen en dan uit nijd Westermann de hemel in prijzen .
    Vind ik leuk
    Bolle twin +213
    woensdag 23 mei 2018 om 17:00
    Ja ja frikandel van de vaart heeft er verstand van Westerman haaaaaaa
    Vind ik leuk
    haarlemx +423
    woensdag 23 mei 2018 om 17:03
    En omdat het niet over jou ging, zei jij koop Westerman hahaha. About getting even.....
    Vind ik leuk
    Dorzon +3893
    woensdag 23 mei 2018 om 17:15
    Hij dacht als ze mij niet willen zeg ik dat het topper is
    Vind ik leuk
    pietprecies +1973
    woensdag 23 mei 2018 om 17:33
    En bedankt Raf...
    Vind ik leuk
    14forever +7963
    woensdag 23 mei 2018 om 17:36
    Telstar is niet gepromoveerd toch?
    Vind ik leuk
    Pimman +720
    woensdag 23 mei 2018 om 17:52
    Ik vond Heiko wel een baas hoor..
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:09
    Nou hij heeft er wel kijk op. Mijn god wat een drama was dat zeg.
    Scout wordt Raffie in ieder geval niet lijkt me.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:13
    Vd vaart had ook kunnen bellem als hij zo graag naar ajax wou gaan.
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    woensdag 23 mei 2018 om 18:23
    Rafaël, we wilden je hebben maar toen wilde jij niet en ging je zakken vullen bij betis.. is oké hoor maar je kwam 10 kilo zwaarder van de kroketten terug en vervolgens adviseer je Heiko. Doe me een lol, wordt nooi scout bij Ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 20:07
    Emmen sla je slaggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:05
    Misschien bij fc doorzakkers
    Vind ik leuk
    Sazzz +11177