'Stiekem hopen ze hem nog een jaar te kunnen huren van Ajax. Die kans lijkt klein'

    'Stiekem hopen ze hem nog een jaar te kunnen huren van Ajax. Die kans lijkt klein'

    donderdag 24 mei 2018 om 11:40

    Fortuna Sittard hoopt Perr Schuurs nog een seizoen op huurbasis van Ajax te kunnen overnemen, schrijft het Algemeen Dagblad. Of het de promovendus gaat lukken, moet worden afgewacht. De kans lijkt klein.

    Schuurs tekende afgelopen winter een contract voor 4,5 jaar bij Ajax en werd nog tot het einde van dit seizoen verhuurd aan Fortuna. De promovendus hoopt 'stiekem' dat Schuurs nóg een jaar op huurbasis kan spelen in Sittard. 'Stiekem koestert Kevin Hofland, assistent-trainer van Fortuna en de man die de lijnen uitstippelt, nog de hoop dat Schuurs een jaar gehuurd kan worden van Ajax. Die kans lijkt klein', schrijft de ochtendkrant.

    Schuurs gaf onlangs aan dat hij voor zijn kans wil gaan in het eerste elftal van Ajax, maar ook dat hij er vrede mee heeft als hij bij Jong Ajax moet beginnen. Algemeen directeur Edwin van der Sar vertelde recentelijk bij Rondo dat Schuurs een speler voor de toekomst is. 

    Fortuna heeft met de verkoop van Schuurs op financieel gebied een megaslag geslagen. Volgens het Algemeen Dagblad heeft Ajax een recordbedrag van twee miljoen euro betaald aan Fortuna om Schuurs over te kopen. 'Mede daardoor kan het financieel lang zo noodlijdende voetbalbolwerk weer vrijer ademhalen.'

    Poll

    Wat is het beste voor Schuurs?

    (3208 stemmen)

    Plaats een reactie

    Eddy T67 +1218
    donderdag 24 mei 2018 om 11:43
    Bij Fortuna weet hij in ieder geval zeker dat hij gaat spelen. Bij Ajax moet je dat nog maar afwachten. En zal hij wellicht weer in de JL spelen. Aan de andere kant....wat goed is komt snel. Zie de Ligt. Ben benieuwd hoe het hem vergaat bij Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:44
    Met CL kwalificaties op het oog wil je gewoon dat alles dik dubbel bezet is. Ze gaan hem 100 percent niet verhure
    Vind ik leuk
    3puntertje +952
    donderdag 24 mei 2018 om 11:51
    Weet je dat 100 procent zeker?:)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:53
    Bij Ajax weet je het nooit zeker. Maar ik ga er van uit dat ze verstand hebben, want dit zijn gewoon basics. Dus ja volle 100 percent.
    Vind ik leuk
    Cappie +6675
    donderdag 24 mei 2018 om 12:45
    Dus nee, niet de volle 100 procent... ;)
    Bij geen enkele club weet je iets 100% zeker.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +1117
    donderdag 24 mei 2018 om 12:52
    Of percent ?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    donderdag 24 mei 2018 om 12:21
    Als ze hem verhuren zal dat vlak voor de deadline zijn. Je moet er toch rekening mee houden dat de Ligt nog vertrekt bij een super bod en dan heb je Schuurs gewoon zelf nodig. (En zelfs zonder vertrek zou ik hem er bij houden ivm de dubbele bezetting die je als club graag wilt hebben.)
    Vind ik leuk
    Gustavo +4761
    donderdag 24 mei 2018 om 14:12
    “Wat goed is komt snel”? Jouw meissie vindt van niet hoor.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10344
    donderdag 24 mei 2018 om 17:37
    Hij moet misschien eerst met Jong Ajax spelen, maar hij traint natuurlijk elke dag met het 1e elftal. En op die trainingen ligt het niveau iets hoger dan bij Fortuna Sittard verwacht ik.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3028
    donderdag 24 mei 2018 om 11:43
    Met Wober, De Ligt, Schuurs en Magallan heb je 4 centrumverdedigers waarbij De Ligt wellicht nog vertrekt en de komst van Magallan nog niet helemaal definitief is. Ik zie wel kansen voor Schuurs in het eerste elftal.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1160
    donderdag 24 mei 2018 om 12:29
    Schuurs is absoluut nog niet klaar voor Ajax 1...was bij Fortuna gewoon 1 van de velen. Dat hij aanvoerder was heeft te maken met het opschroeven van de verkoopprijs en dat is aatdig gelukt. 2 miljoen is niet misselijk voor een JL speler
    Vind ik leuk
    Rodajc +9559
    donderdag 24 mei 2018 om 12:52
    Bij Fortuna was hij wel degelijk een van de betere en dragende spelers, werd ook duidelijk gemist als Heerings het over moest nemen. Heeft de potentie om te slagen bij Ajax, maar idd nu nog geen basisspeler denk ik.
    Vind ik leuk
    Mistered +123
    donderdag 24 mei 2018 om 13:36
    Wat een onzin! Hij stak er wekelijks me kop en schouder boven uit. Of hij het bij Ajax gaat redden , tja dat is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7559
    donderdag 24 mei 2018 om 17:37
    Blijkbaar heb je fortuna niet gevolgt.was een van de dragende spelers en aanvoetder. Wij hopen hier allemaal dat we nog een jaar gebruik mogen maken in de eredivisie van schuurs maar die heeft zelf aangegeven dat de kans daarop heel klein is. Als hij moet kiezen tussen bij fortuna spelen of jong Ajax dan kan hij beter bij fortuna spelen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:43
    Gaat 'm niet worden. Veel te groot risico voor ajax. Als de Ligt nog weggaat hou je weinig over. Met die Argentijn erbij heb je dan echt niet genoeg
    Vind ik leuk
    WG +709
    donderdag 24 mei 2018 om 11:47
    Lekker verhuren aan Fortuna, ideale kans om Eredivisie ervaring op te doen.
    Vind ik leuk
    Thilo +2490
    donderdag 24 mei 2018 om 11:49
    Uhm.... nee.
    Vind ik leuk
    Rsp5 +244
    donderdag 24 mei 2018 om 11:52
    Alsjeblieft niet verhuren. Gewoon in de basis.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:53
    Die moet je gewoon lekker nog een jaar in Sittard stallen, dan speelt hij wekelijks op Eredivisie niveau.

    Denk dat het nu vooral Jong Ajax wordt voor hem.

    Beter was zo'n Unnerstall constructie geweest.

    Vind ik leuk
    buenosje +369
    donderdag 24 mei 2018 om 12:06
    Bij Jong Ajax speel je ook tegen NEC, Sparta, Twente, Roda o.a.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +1968
    donderdag 24 mei 2018 om 12:35
    En bij Fortuna tegen PSV, Feyenoord, AZ, Vitesse, etc. Wat zal leerzamer zijn?
    Vind ik leuk
    buenosje +369
    donderdag 24 mei 2018 om 12:53
    Ik denk Jong Ajax en af en toe Ajax 1. Alvast wennen aan het systeem en de cultuur. Of denk je dat je veel leert als je continu wordt afgedroogd, wat ik wel verwacht volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +1968
    donderdag 24 mei 2018 om 13:21
    Wennen aan het systeem is zulke onzin he. Daarnaast lijkt het mij beter om week in week uit op het hoogste niveau te spelen, ook als je steevast afgedroogd wordt. Omgaan met tegenslagen is een zwaar onderschatte kwaliteit in het voetbal en een kwaliteit die bij veel Ajax-spelers ontbreekt.
    Vind ik leuk
    buenosje +369
    donderdag 24 mei 2018 om 15:23
    Ik vind niet dat het onzin is dat je moet wennen aan het systeem. Iedereen heeft toch een andere speelstijl? Een speler kan geweldig zijn in het ene team en bij het andere team totaal geen potten breken. Of een nieuwe trainer die altijd even tijd nodig heeft om spelers zijn manier van spelen aan te leren/bij te brengen. Dus zomaar van de één op de andere dag een speler in passen gaat niet altijd op. Daarnaast ben ik het met je eens dat omgaan met tegenslagen een kwaliteit is die onderschat wordt, maar ook bij Ajax heeft men tegenslagen gehad de afgelopen jaren, dus leer je die niet alleen bij Fortuna.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +1968
    donderdag 24 mei 2018 om 15:28
    Dat heeft in mijn ogen meer met gebrekkige scouting te maken dan met ‘wennen aan het systeem’. Je hebt helemaal gelijk niet elke speler even goed rendeert in het systeem, maar een jaar lang wennen in jong Ajax gaat daar in mijn ogen weinig aan veranderen. Zivkovic is daar een mooi voorbeeld van.
    Vind ik leuk
    buenosje +369
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:50
    Het is dan ook niet de bedoeling dat hij een jaar lang moet gaan wennen in Jong Ajax lijkt mij. Maar goed, bedankt voor de inhoudelijke discussie zonder gezeik!
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +1968
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:11
    Right back at ya! Er is niks mis met een verschil van inzicht, dat is alleen maar leerzaam. :)
    Vind ik leuk
    Bullet +2411
    donderdag 24 mei 2018 om 13:10
    Ligt eraan hoever je bent in je ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9131
    donderdag 24 mei 2018 om 12:03
    Met de blessure van Veltman en het vertrek van Viergever en Dijks zijn de opties achterin plots dun geworden. De Ligt wordt ook dagelijks in verband gebracht met meerdere clubs , bovendien heeft die Argentijn nog altijd niet getekend. Dat biedt een jongeling als Schuurs kansen. Het zou zomaar kunnen dat hij zich binnen no time in het eerste van Ajax speelt. Wat goed is , komt snel. Dat hebben we bij een Matthijs de Ligt ook kunnen zien.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3072
    donderdag 24 mei 2018 om 12:29
    Met Magallan (er vanuit gaan dat hij gewoon komt) en Schuurs heb je 2 centrumverdedigers terug waarvan Schuurs multifunctioneel is. Wober kan evt linksback of iemand vanuit Jong Ajax doorschuiven, Bakker? Al met al een lastige keuze.
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    donderdag 24 mei 2018 om 12:03
    2 Miljoen een megaslag, lol

    Met Fortuna in de Eredivisie is Schuurs verhuren misschien nog niet eens zo'n gek idee, alhoewel het mij beter lijkt om Schuurs bij Jong ajax aan het ajax systeem te laten en wennen en in plaats daarvan spelers als Mitchell Bakker, Noa Lang of Orejula aan Fortuna te verhuren, want die zullen het volgend seizoen weinig speel minuten zien bij ajax 1
    Vind ik leuk
    renemar +436
    donderdag 24 mei 2018 om 12:05
    Ook als Magallan komt zou ik hem niet verhuren. Dan heb je met De Ligt, Magallan, Schuurs en Wöber 4 CV's. Dubbele bezetting, precies goed. Je krijgt onherroepelijk met blessures en schorsingen te maken. Frenkie de Jong wil naar eigen zeggen naar het middenveld.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9131
    donderdag 24 mei 2018 om 12:13
    Zo kijk ik er dus ook tegenaan! Ook hoort de concurrentie bij een club als Ajax groot te zijn. Bovendien met het oog op volgend seizoen waarin er hopelijk ook Europees voetbal wordt gespeeld hebben we als Ajax zijnde een ruime selectie nodig.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7195
    donderdag 24 mei 2018 om 12:11
    Gaat niet gebeuren. Wie moet er dán de verdediging van Jong gaan leiden ?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:14
    Persoonlijk denk ik dat de stap van Eerste Divisie naar Ajax te groot is. Dus blijf óf bij Fortuna voor 1 jaar. Waarschijnlijk speelt hij dan wel om degradatie. Óf hij wordt verhuurd aan een club waar talenten de kans krijgen en waar ze niet tegen degradatie moeten spelen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18217
    donderdag 24 mei 2018 om 12:20
    Voor 2 miljoen lekker shoppen bij Sparta, Roda of Twente
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Foebele +46385
    donderdag 24 mei 2018 om 12:21
    Ik zeg doen, want na een goed jaar JPL heeft die jongen niets te zoeken bij weer een jaar JPL maar dan bij Ajax. Dat wennen aan speelstijl enzo is echt de grootste onzin ooit!

    Lekker een jaartje eredivisie ervaring op laten doen bij Fortuna en bij Ajax door gaan met de Ligt, Wober en die nieuwe aankoop. Wellicht zelfs nog een aankoop doen, want de Ligt is na volgend jaar natuurlijk zeker weg en dan kan Schuurs zijn plek proberen te veroveren volgend jaar met een jaar eredivisie ervaring in de benen.

    Ik zie Schuurs bij Ajax echt niet een heel seizoen veel aan spelen toe komen, dan zou hij dus Wober en Magallan uit de basis moeten houden en als dat lukt zegt dat ook wel wat over die 2. Wobertje vond ik trouwens een prima seizoen draaien, niet opvallend maar dat is juist goed want verdedigers vallen alleen op als ze opzichtig falen of als ze dermate uitblinken als een Sanchez.
    Vind ik leuk
    Morris +19974
    donderdag 24 mei 2018 om 13:05
    Zoveel verdedigers hebben we niet hoor
    Vind ik leuk
    Foebele +46385
    donderdag 24 mei 2018 om 13:27
    De Ligt, Wober, Magallan en dan moeten ze dus nog iemand halen, want De Ligt is na volgend jaar zeker weg.

    Dan heb je dit jaar 4 verdedigers (met die tweede aankoop) en speelt Schuurs veel in de eredivisie, volgend jaar is de Ligt weg en komt Schuurs en heb je al 2 verdedigers met een jaar extra ervaring bij de club en Wober waarmee hij de strijd mag aangaan.
    Vind ik leuk
    Morris +19974
    donderdag 24 mei 2018 om 14:50
    Magallan is nog niet binnen. Dan hou je er 2 over. Verhuur schuurs is riskant. 1 flinke blessure en er is een probleem
    Vind ik leuk
    Foebele +46385
    donderdag 24 mei 2018 om 15:35
    Hij is nog niet binnen nee, maar er wordt aan gewerkt en je kan ook werken aan nog een transfer. Als de Ligt weg gaat moet er toch weer iemand komen?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:28
    Ben bang dat het salaris van Schuurs nu al probleem gaat vormen, die moet bij Ajax en tig voudige verdienen dan wat hij had bij Fortuna.

    Of een Traore constructie...1 miljoen voor huur en het salaris overnemen
    Vind ik leuk
    mcmodd +19710
    donderdag 24 mei 2018 om 13:52
    Lamme en blinde, jullie zullen er samen over gepraat hebben ;-) Maar het is gewoon mogelijk dat Ajax het salaris betaalt, hij is tenslotte bij Ajax in dienst, en hem voor een klein maandelijks bedrag, door Fortuna te betalen, bij Fortuna te laten spelen. Het is ook in Ajax belang dat deze knaap de ED-ervaring opdoet die hij nodig heeft als hij in Ajax 1 gaat excelleren. Hebben jullie het er nog even over? Dan horen we het vast nog
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 16:09
    Dan houden ze hem lekker bij Jong Ajax en kan hij wat vlieguren maken en wennen aan het systeem ipv voetballen tegen degradatie
    Vind ik leuk
    mcmodd +19710
    donderdag 24 mei 2018 om 17:17
    Ik denk dat ze hem eerder ED-ervaring willen laten opdoen, we zullen het zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:38
    Als nu al blijkt dat hij een speler is voor de toekomst dan zou ik hem nog een jaar bij Fortuna laten. Win/win, lijkt me. Met Fortuna op het hoogste niveau, maar Ajax zal wel weer wat anders doen.....
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 12:39
    Verhuur hem inderdaad een jaar. Beter dan dat jong ajax.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19710
    donderdag 24 mei 2018 om 13:54
    Ja, dat Jong Ajax is toch niet veel en al helemaal niet de komende competitie. Er is me toch een hoop concurrentie bijgekomen, dat wil je niet weten.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:02
    dat vind ik nou het mooiste hoe meer concurrentie des te meer moet iedereen harde hun best doen waar ze misschien veel beter worden dan wat ze nu zijn bijvoorbeeld
    Vind ik leuk
    mcmodd +19710
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:46
    Dat geldt dan voor alle JL clubs.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:54
    ja dat geld voor alle clubs of ze nu in de Eredivisie spelen of in de eerstendivisie spelen of wat voor divisie het ook allemaal mag zijn.

    Zo kun je tenminste aan de spelers vaak wel zien of ze echt een basis plek willen in het team of niet.

    Zo zie ik het tenminste kijk iedereen kijk er misscien anders tegen aan dan ik maar ik zie het zo.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    donderdag 24 mei 2018 om 12:43
    Deze jongen gewoon zijn kansen geven bij Ajax. Liever niet bij Jong steken, maar gewoon laten beginnen als bankzitter en op gepaste momenten zijn kansen geven.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:49
    Hadden ze tijdens de onderhandeling moeten afdwingen, nu zijn ze te laat.
    Vind ik leuk
    Pimman +720
    donderdag 24 mei 2018 om 13:08
    Jezus hoe bedenk je dit bericht..
    Vind ik leuk
    deltiaan +1056
    donderdag 24 mei 2018 om 13:18
    bij fortuna heeft hij geen vooruitgang meer
    Vind ik leuk
    Splintair +1407
    donderdag 24 mei 2018 om 13:22
    Zeker in de eredivisie, jaar verhuren, maar alleen als de ligt blijft lijkt me?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:54
    De tweede heiko westerman
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Stiekem hopen ze hem nog een jaar te kunnen huren van Ajax. Die kans lijkt klein'