Jans: Een aardige spits, maar op dit moment is er geen concrete interesse

    Jans: "Een aardige spits, maar op dit moment is er geen concrete interesse"

    zaterdag 26 mei 2018 om 11:31

    Ron Jans verwijst enkele geruchten rond FC Groningen naar het rijk der fabelen. De Eredivisie-club zou zich willen versterken met IJsselmeervogels-doelman Jaimy Schaap, maar dat klopt volgens de technisch manager niet.

    Ook Benjamin Girth, een spits van Derde Bundesliga-club SV Meppen, zou op het lijstje van Groningen staan. Jans daarover: "Hem hebben we wel een keer bekeken. Het is een aardige spits, maar op dit moment is er geen concrete interesse", vertelt Jans aan het Dagblad van het Noorden

    Niet alles wat in de media verschijnt is waar, zegt Jans. "Er zijn tal van personen die er belang bij hebben geruchten de wereld in te helpen. Ik heb dat als trainer bij PEC ook vaak genoeg meegemaakt. Dan zou er interesse zijn voor een bepaalde speler, maar in vijftig procent van de gevallen was het gewoon niet waar. Dat gaat ook nu op voor namen die ik voorbij hoor komen."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:33
    Die scouting begrijp ik niet helemaal daar.
    Je zou toch denken dat een mooie grote club als Groningen de lat wat hoger zou leggen...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:35
    Tot nu toe hebben ze alleen Doan gehaald, toch niets mis met dat niveau?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:40
    Nee die is wel goed.
    Bedoel meer de belangstelling voor amateur spelers en nu weer een speler uit de 3e Bundesliga...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:40
    Heb je het artikel ook gelezen?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:45
    Zeker. Jij ook?
    Of wil je nu gaan ontkennen dat er veel berichten over interesse in spelers uit de lagere regionen van het voetbal rondom Groningen circuleren?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:09
    Die berichten circuleren, maar zoals Ron zegt klopt daar dus geen hol van.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:38
    Dat hoop ik.
    Zie liever Cassiera daar straks in de spits staan.
    Vind ik leuk
    Farmer +8923
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:26
    Daar zijn ze mee bezig, voor hoever ik weet is er al een akkoord, er worden alleen nog wat details gladgestreken, maar ga er maar van uti dat Cassiere voor het aankomende seizoen aan FC Groningen wordt verhuurd.

    Daarnaast heeft FCG, Zeefuik, definitief overgenomen...Dus ik snap je negatieve kritiek niet zo goed.

    Omdat ze een amateur-coach hebben gehaald? Buijs is een oude bekende ván FCG, en als je het stukje van Jans had gelezen in zijn korte periode als Cursus-docent bij de KNVB, was juist Buijs een vd weinige coaches die hem echt bijbleef. Daarnaast: 'oude bekende'; Buijs was een vechter op het voetbalveld, altijd voorop knokkend voor elke grasspriet, en die mentaliteit brengt hij over op zijn spelers: Precies die angel die Groningen juist zo miste, de afgelopen 2(4? onder vd Looi was het ook niet altijd even best, al heeft die beker een hoop goedgemaakt natuurlijk)seizoenen.
    Vind ik leuk
    HanV +3382
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:19
    Dat waren toch allemaal versterkingen voor hun jong Groningen?
    Vind ik leuk
    Romario9 +9421
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:42
    Ze hebben ook die verdediger die ze van Ajax hadden gehuurd nu permanent overgenomen toch?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:58
    Klopt Zee fuik
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +3009
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:37
    Dat moet dan wel uit kunnen qua begroting. Groningen leeft naar de grote van hun portemonnee.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:52
    Wat denk je zelf? Dat ze deze spelers allemaal voor het eerste elftal halen? Je moet niet alle berichtjes geloven. Ze hebben 1 spits van Kozakken Boys gehaald, om hem een kans te geven, maar die zul je komend seizoen niet heel veel zien spelen, tenzij hij zich erg snel ontwikkeld. Groningen is bezig met Zeefuik en Cassierra, daarna komt er waarschijnlijk niets meer, tenzij er iemand vertrekt.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:54
    Denk dat Cassiera een goede spits kan zijn voor Groningen. Zou mooi zijn als die komt.
    Vind ik leuk
    Toppert +1477
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:39
    Je onderschat het niveau van de Duitse derde divisie. Op onze top 6 na, zou geen enkele eredivisie ploeg daar om het kampioenschap strijden. Twente zou er zelfs eenvoudig degraderen (alleen al vanwege het fysiek). Dus er spelen meer dan voldoende spelers die een aanwinst zouden zijn voor de FCG
    Vind ik leuk
    Romario9 +9421
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:41
    “Niet alles wat in de media verschijnt is waar“

    Dat kan Jans wel mooi zeggen in de media, maar hoe weten wij dat dat klopt dan?
    Vind ik leuk
    Metal +2296
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:47
    Omdat de media niet te vertrouwen is. Het blad moet vol. En iets opkloppen is natuurlijk heerlijk wegtypen voor een journalist.
    En heel soms verzin je iets wat waar blijkt te zijn...dan kun je je op de borst kloppen net een primeur.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:51
    S.V Meppen, daar heeft Johan Derksen
    ook wat gras 'geverticuteerd'
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:01
    Als het aan Nijland gelegen had was Doan niet gekocht, maar ja dan was de pleuris uitgebroken en had hij kunnen vertrekken (ben benieuwd welke lijken er uit kasten gekomen zouden zijn). Maar de enige spelers waar FCG nu nog naar kijkt zijn spelers die op een veel lager niveau voetballen en spelers die niets kosten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:47
    Waar is dit op gebaseerd? Nijland heeft het beste met de club voor en wilde Doan ook heel graag kopen, en heeft dat ook gedaan. Ik snap die haat richting Hansie niet, want zonder hem was er nu niet eens een FC Groningen
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:26
    Als padt vertrekt, zou ik als FC gelijk die Unnerstahl halen. niert een keeper van tweede klasse
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:34
    Psv heeft die al gekocht... praat niet mee als je nergens de ballen verstand van heb:)
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:27
    Als je dan een spits wilt halen haal dan die Amerikaan bij Reading op die verhuurd was aan Telstar
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:37
    Novakovich, bij Telstar inderdaad een goede speler, maar dan zit je altijd met het probleem of ze het in de eredivisie ook kunnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:39
    Waar haalt Johan Drent het fabeltje vandaan dat Nijland geen Doan had willen kopen.???Is hij zo bij de FC-Groningen ingevoerd dat hij dit zo op dit forum kan schrijven??? Neem van mij aan, Johan, dat de hele technische staf én directie, het volledig eens waren om deze speler te contracteren. Volgens mij heb jezelf dit verhaal verzonnen of uit één of ander bokkeblaadje te voorschijn getoverd. Pure speculatie dusss.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4418
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:59
    Komt tijd, komt raad!!
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1382
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:48
    3e Bundesliga wat heb je daar nou te zoeken ?? Jans had weer teveel gezopen zeker
    Vind ik leuk
    John040 +1100
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:07
    Jans wil Lammers huren bij vertrek Dumfries
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:26
    Sorry hoor maar lammers is een spits en Dumfries speelt bij Heerenveen, is verdediger en wil juist naar PSV? Beetje onlogische redenering heb je hier
    Vind ik leuk
    John040 +1100
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:18
    Ja maar Groningen zoekt ook nog een spits maar als jij dat niet snapt. En echt goh Dumfries een back neeee toch.
    Vind ik leuk
    Caniggia +623
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:30
    Het zijn wel de categorie spelers waar Groningen interesse in heeft Goedkoop.
    Vind ik leuk
    John040 +1100
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:18
    Goedkoop huren maar goedkoop om te kopen niet kunnen ze beter de midkopen van Ajax proberen
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 12:04
    Wat heeft gratis/goedkoop/huren te maken met het niveau van een speler?? Helemaal niks!! Genoeg spelers bij meerdere clubs in de ere en JL die gratis/goedkoop of gehuurd waren maar uiteindelijk toch zichzelf bewezen hebben. Niet alleen fcg doet het dus op deze manier. Maar ff zeiken over een club is natuurlijk lekker en dan heb je weer een goed gevoel over jezelf. Als het financiel minder gaat moet het op deze manier en de ene keer heb je geluk en de andere x iets minder. En dan nog, waarom miljoenen betalen als het ook voor niks kan? Dan ben je een dief van je eigen portemonee, vaak worden er miljoenen voor een speler betaald en valt hij ook door de mand, weg geld!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jans: "Een aardige spits, maar op dit moment is er geen concrete interesse"