Tukkers wijzigen structuur: 'Nieuwe Bruggink, Vennegoor en Oude Kamphuis opleiden'

    Tukkers wijzigen structuur: 'Nieuwe Bruggink, Vennegoor en Oude Kamphuis opleiden'

    dinsdag 12 juni 2018 om 13:43

    FC Twente gaat geen opvolger zoeken voor Michel Jansen als hoofd opleidingen bij FC Twente. Daarnaast wil de club terug naar 'een sterk regionaal karakter'. Dat meldt Tubantia.

    Tegenover de krant verklaart hoofd scouting Evert Bleuming dat de club zich heeft gestoord aan het feit dat veel spelers uit andere delen van het land naar de opleiding kwamen. Het leidde voor Kenneth Zandvliet, hoofd jeugdscouting, tot zijn ontslag. "De scouting zal zich nog meer richten op de regio. FC Twente is een club die op allerlei manieren verbonden is met de streek en we mogen trots zijn op onze talenten hier in de regio. We willen dat de nieuwe generatie Bruggink, Vennegoor en Oude Kamphuis weer de toon gaan zetten in onze jeugdteams."

    Daarnaast moeten de lijnen tussen alle selecties korter worden. "We willen voor meer aansluiting zorgen en onze jonge talenten met een goede potentie eerder bij de hoogste teams betrekken, zodat zij op het (trainings)veld sneller ervaringen op kunnen doen."

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +15700
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:47
    Geef er maar een draai aan. Er is natuurlijk niet eens geld voor een opvolger, laat staan een echte jeugdopleiding.
    Beetje in de regio kijken en dan doen alsof je het wiel uitgevonden hebt...
    Vind ik leuk
    Eanske +3902
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:01
    Huh? Ze doen alsof ze het wiel hebben uitgevonden zeg je?
    Ik lees dat ze terug willen naar hoe ze de zaken 10 jaar geleden aan pakten. En jij ziet dat als innovatie waarmee ze pronken?

    Mij rest nu slechts 2 vragen. Wat gebruik je, en waar haal je dat? Moet absoluut goeie shit zijn.
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:20
    Terug naar de basis noemt men dat. Geen gelul maar hard werken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:33
    De kogel is betreft de minderheidsaandelen nog niet door de kerk. Dat laat nog heel even op zich wachten. Zodra de afspraken beklonken zijn, zal Twente meer kunnen op die gebieden.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29193
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:25
    Precies. Gelul in de ruimte.... meer niet.

    Doe nog 's een dooddoener!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:47
    Dus ze willen een wèl nieuwe bruggink, maar dan ook een òude Kamphuis? Rare jongens, die tukkers 😂
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 14:12]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:47
    Mooi dat Twente de provincie niet meer gaat leegroven. Het is natuurlijk te zot voor woorden dat de trein van Zwolle naar Enschede iedere ochtend ramvol zit met 12 jarigen in Twente trainingspakjes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:21
    Maar wel zeer begrijpelijk van die jochies.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:23
    Omdat iemand ze gouden bergen heeft belooft die nu allemaal gebakken lucht blijken te zijn?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:39
    het schijnt dat FC Twente dus populairder is dan PEC.....
    Vind ik leuk
    BonusMalus +512
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:48
    Bruggink zo snel mogelijk stappen laten maken binnen de organisatie.
    Hoop dat ie snel hoofdtrainer wordt en van de buis af is.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11179
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:50
    Ik vind m best relaxed
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:51
    Bruggink op tv is heerlijk. Hij is op zaterdagavond altijd katslam en op zondag intens brak, daar kan ik wel om lachen.
    Vind ik leuk
    Tomajo +327
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:51
    Tukkers wijzigen structuur:
    -Jupiler bier standaard.
    -jong ploegen als tegenstanders.
    -nooit meer glorie, altijd een dal
    Vind ik leuk
    Eanske +3902
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:57
    Haha het is echt heerlijk om te zien dat iemand zó hard probeert om grappig te zijn om vervolgens nóg harder te falen. Chapeau. Je moet wel een echte dwaas zijn om dit te presteren.
    Vind ik leuk
    Tomajo +327
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:01
    Hahaha hap hap hap.
    Doet het nog pijn?
    Ik gun ze vanharte terug te komen. Maar als ze al met zulke uitspraken komen daar in Twente vrees ik het tegenover gestelde.
    Echt een dwaas jij gelijk selectief vooroordelen ;)
    Vind ik leuk
    Eanske +3902
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:04
    Nee hoor. Ik kijk oprecht uit naar de JL volgend seizoen.
    Nog meer kijk ik uit naar jouw volgende poging om grappig te zijn.

    Ik denk dat het juist een goede zaak, en een noodzaak is, om meer te richten op de jeugd en de regio.
    Met het opdoeken van de jeugd en het focussen op aankopen is het nou namelijk niet echt voortvarend gegaan de afgelopen jaren. Maar jij zal dat schijnbaar anders hebben beleefd.
    Vind ik leuk
    Tomajo +327
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:07
    Ik ben zelf 22 en een Feyenoord supporter.
    Ik heb op 1 kampioenschap en 3 knvb bekers amper 'glorie' gekend.
    Dus wat betreft het gebruik van jeugd (en de noodzaak daarvan) zitten we op 1 lijn.
    Neemt niet weg dat je alsnog een stoker bent.
    Elke reactie op een ander moet je persee een uithaal maken .
    Las net iets van welke drugs gebruik je etc... moeilijk he een mening accepteren
    Vind ik leuk
    Eanske +3902
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:10
    Ik ben een stoker?

    Tomajo +325 dinsdag 12 juni 2018 om 13:22Noooit meer Twente !
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/821137/-w-r-vertrek-bij-fc-twente-contract-assistent-trainer-niet-verlengd-.html

    Gelukkig ben jij van een echte toegevoegde waarde op dit forum, en ben jij totaal niet van het stoken.
    Vind ik leuk
    Tomajo +327
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:20
    Nooit meer Twente verwijzend naar het spandoek van mijn cluppie in dat stadion van ze.
    Helaas u pist weer naast de pot , minkukel
    Vind ik leuk
    Eanske +3902
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:37
    Dus als je ergens naar verwijst, is het per definitie niet stoken? Ah oké. Of was het toch een andere poging van jou om lollig uit de hoek te komen?

    En minkukel?
    "Elke reactie op een ander moet je persee een uithaal maken .(...) moeilijk he een mening accepteren"

    Jij komt er wel. Ga vooral door met een briljant figuur slaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 14:38]
    Vind ik leuk
    Tomajo +327
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:58
    Wel geinig dat je elke discussie het aan de stok krijgt met die 'VP-ers'
    Denk toch dat een spiegel jou grote oplossing is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:02
    Tomato, kijk ff naar je reacties en el unicum zn reacties! Kijk dan naar de likes die jij krijgt en de likes die hij krijgt. Dan ga je nog ff in jezelf en oordeel je gewoon zelf nog een keer over je eigen opmerking! Die was nl niet grappig
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:54
    ze mogen dan wel veel jaarkaarten verkocht hebben,zodra ze niet in 1 keer promoveren gaat 1/3 echt niet nog een keer verlengen om ze nog weer een heel jaar te zien zwoegen tegen top oss een de rest
    Vind ik leuk
    Donnygo +2545
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:02
    Dan vergis jij je denk ik echt in de liefde voor de club in de regio. Veel van hen hebben de club ook vanuit het niks op zien komen. Voor Munsterman was de club zo goed als dood.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:06
    Pas na het kampioenschap zag je opeens overal mensen met Twente sjaaltjes, na een paar jaar JL is voor al die mensen de lol er echt wel weer af.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:28
    Nee hoor, stadion uitbreiding (de eerste) was ver voor het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    Eanske +3902
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:44
    Ik vind het zo schattig als zo'n opmerking van een Zwolle supporter afkomt welke in 2007/2008 zelf nog geen 3.500 toeschouwers had gemiddeld, tegenover de 13.000 nu. Wat nog steeds maar net de helft is van het aantal gemiddelde supporters wat naar de degradatie van Twente heeft gekeken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:53
    Zeg ik ergens dat die mensen bij Zwolle blijven als we weer een paar jaartjes juup spelen? Natuurlijk blijven die mensen niet, dat doen ze nergens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:35
    Nog zo'n waarzegger twente kan met zijn aanhang niet kapot snappen jullie dat niet! dat willen jullie graag maar dat zal nooit gebeuren !
    Vind ik leuk
    Maan88 +2905
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:10
    Werd tijd ook. Welke jeugdspeler is er de laatste jaren via Twente of een omweg doorgebroken?
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:23
    Justin Hoogma, Joey Pelupessy, Thomas Bruns, Mike Te Wierik, Ter Avest
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:27
    Doorgebroken is mijns inziens wat anders dan "in het betaald voetbal beland"
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:29
    Dan zijn er helaas niet veel doorgebroken in Nederland
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:38
    De vraag is gaat Heracles daar lang van genieten. In Enschede kotsen ze op de houding van Heracles. Ik denk dat die samenwerking misschien wel afgekocht gaat worden. Dan moet Heracles zelf de broekriem op houden. 2,5 miljoen tegenover een betaling van 2 ton.
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:24
    Heracles heeft in het verleden inderdaad het meeste baat gehad van de gezamelijke opleiding. Mede omdat Twente de spelers schijnbaar niet goed genoeg vond. Terwijl Twente
    altijd eerste recht gehouden heeft. Dat kotsen begrijp ik niet zo? Ik zou wel kunnen bedenken dat de huidige deal aangepast moet worden richting 50/50 qua kosten, maar dan is het eerste recht natuurlijk niet meer van toepassing. Ach en uitkopen kan inderdaad tja
    Vind ik leuk
    Maan88 +2905
    woensdag 13 juni 2018 om 16:33
    Eigelijk niets dus
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:30
    Als echte jeugdspeler alleen Ola John, Nu hebben spelers zoals Promes en Berghuis natuurlijk ook bij Jong Twente gespeeld.
    Vind ik leuk
    mark10776 +147
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:05
    Karim El Ahmadi, Arnautovic, Wout Brama, Frederik Jensen
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11404
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:38
    Ah, de jeugdscout is nog niet ontslagen of Evert Bleuming komt alweer met zijn kritiek. Misschien had Bleuming zijn irritaties in een veel eerder stadium aan Kenneth Zandvliet kunnen mededelen, zodat deze er wellicht iets mee had kunnen doen.
    Vind ik leuk
    buenosje +520
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:56
    Toen zat dhr. Bleuming in Utrecht. Niet de positie om anderen aan te spreken denk ik..
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11404
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:11
    Dus FC Twente ontslaat vanwege bezuinigingen een jeugdscout, maar stelt wel een (nieuwe) Hoofdscout aan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:56
    Kenneth Zandvliet komt uit de portefeuille van die Kale (JvH). Twente is bezig met een schoonschip actie en deze kenneth Zandvliet heeft in de afgelopen tijd geen resultaten geboekt eerder achteruitgang. Dus moven.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +153
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:50
    Leegroven van amateurclubs en dan zeggen hebben we opgeleid pffff
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:53
    Grappig dat clubs in mindere tijden altijd roepen om meer regionale jongens op te willen leiden. Maar zodra diezelfde regio achter de club gaat staan (en dus oa meer inkomsten genereert), duurt het niet lang of de eerste dure spelers verdringen de regionale jongens weer naar de achtergrond....
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:37
    Jari Oosterwijk
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 15:38]
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +537
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:23
    Zulke grote namen zou moeten lukken.....
    Vind ik leuk
    Kuip +6351
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:05
    Zeer verstandig van Twente. Geldt trouwens voor alle clubs.kijk eerst in je eigen regio. Stel vervolgens de beste jeugdtrainers aan en ga met ze aan de slag.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tukkers wijzigen structuur: 'Nieuwe Bruggink, Vennegoor en Oude Kamphuis opleiden'