Ajacieden in lijst met Europese toptalenten: 'Hij is de nieuwe Johan Cruijff'

    Ajacieden in lijst met Europese toptalenten: 'Hij is de nieuwe Johan Cruijff'

    donderdag 14 juni 2018 om 16:50

    Frenkie de Jong is volgens sommigen 'de nieuwe Johan Cruijff'. Zo omschrijven de correspondenten van UEFA.com het talent van Ajax. In de lijst met vijftig veelbelovende spelers zien we vijf spelers uit de Eredivisie terug.

    De 21-jarige De Jong wordt vooral geroemd om zijn 'inzicht, aanname en kwaliteit om de ruimte te vinden'. Ook Nederlanders Matthijs de Ligt (18), 'was nog maar zeventien jaar toen hij de finale van de Europa League speelde' en Justin Kluivert (18), 'verbeterde zijn vader door in november vorig jaar een hattrick te maken in de Eredivisie', zijn terug te vinden in de lijst.

    Maar niet alleen de Nederlandse talenten in de Eredivisie maken indruk. De UEFA noemt ook 'de lastige rechtsbuiten' David Neres als een veelbelovende speler. Bij PSV maakte vooral Hirving Lozano indruk.

    Dat deze namen terugkomen in de lijst met veelbelovende spelers is niet geheel verrassend. Kluivert staat op het punt om een contract te tekenen bij AS Roma, terwijl ook De Jong en De Ligt nadrukkelijk in verband worden gebracht met Europese topclubs. 

    Plaats een reactie

    donderdag 14 juni 2018 om 16:59
    De nieuwe Cruijff 😂
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    donderdag 14 juni 2018 om 17:01
    Bij gebrek aan grotere Nederlandse voetballers om mee te vergelijken. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:05
    De nieuwe jordi cruijf bedoeld die
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 14 juni 2018 om 18:44
    Ja misschien als hij zich goed ontwikkeld.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6156
    donderdag 14 juni 2018 om 17:28
    DENK zelfs beter dan Cruijff. maar dan wel Jordi
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    donderdag 14 juni 2018 om 18:17
    Ik zie wel een zekere gelijknis het gemak waarmee hij tegenstanders opzoekt en ze voorbij loopt alsof ze er niet staan, tja het gevoel voor de ruimte hebben is daarin natuurlijk een heel belangrijke eigenschap. Het lijkt zo simpel....
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    donderdag 14 juni 2018 om 18:43
    Kansloos idd
    Vind ik leuk
    alaaf +1019
    donderdag 14 juni 2018 om 21:45
    De nieuwe kluivert zul je bedoelen, ook nog niks gepresteerd
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23551
    donderdag 14 juni 2018 om 16:59
    ah, toch nog ff stiekum een ajax bericht tijdens de openingsceremonie. Ach, liever dat...dan Putin ...de man die 293 mensen in n vliegtuig de dood in joeg. De ontkenner van de grootste misdaad...staat nu de wereld welkom te heten. Vreselijk.
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    donderdag 14 juni 2018 om 17:02
    Het kwam europa verrekte goed uit. Je moet niet alles geloven wat ze bij de nos roepen.
    Vind ik leuk
    John M. +4746
    donderdag 14 juni 2018 om 17:14
    Waaraan twijfel jij? Dat er 293 mensen in dat vliegtuig zaten?, dat het naar beneden gehaald werd?, dat het een russisch projektiel was? Als je de nos niet wilt geloven kan je de rest van de wereldpers en geheimdienst wel geloven. Daar is geen twijfel, ja zelfs bewezen dat het Rusland was. Het is alleen niet zeker of de opdracht van Putin kwam of van een russische generaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:40
    Hij is echt niet helemaal vrij.. maar vergeet niet dat 'wij' het westen zijn, zij zijn het oosten, 'de vijand'. Propaganda bestaat nog steeds en zal altijd blijven.

    Voor een stukje NOS anti- putin propaganda omtrent de ramp:
    Zoek op dumpert naar: NOS-journaal faalt en liegt met anti-Rusland propaganda. (link zet ik er onder maar verwacht dat deze verwijderd wordt)

    Geen super site voor nieuws doorgaans, maar wel een stukje dat de problematiek aan de kaak stelt van ons nieuwsapparaat. Hiermee pleit ik putin overigens niet vrij, maar we zullen de daadwerkelijke waarheid ook niet snel te weten komen. Enkel aannames maken.

    https://www.dumpert.nl/mediabase/6616273/f4161a8b/nos_journaal_faalt_en_liegt_met_anti_rusland_propaganda.html
    Vind ik leuk
    John M. +4746
    donderdag 14 juni 2018 om 17:55
    Ik lees berichten in de engelse, duitse, neutrale zwitserse en (met iets meer moeite) franse en italiaanse pers en die komen alle tot hetzelfde resultaat in deze kwestie. Dat er in andere gevallen hier en daar propaganda in het spel is, is zeker waar, maar bij deze droevige gebeurtenis (en daar ging het bij Aal om) is er geen twijfel meer.

    PS.
    Ik heb de dumpert-site nog niet bekeken.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1832
    donderdag 14 juni 2018 om 17:57
    ja precies, de westerse media laat bijvoorbeeld weg dat er in dat vliegtuig bommen zaten om boven Rusland te droppen...

    welk stukje propaganda zit er in de conclusie dat Rusland een misdaad heeft begaan door een passagiersvliegtuig van een "neutraal" land ten opzichte van Rusland naar een ander ten opzichte van Rusland "neutraal" land naar beneden te schieten boven een gebied dat in conflict is met Rusland.

    het enige wat de Nederlandse media soms vergeten is dat Oekraine meer had moeten doen om te voorkomen dat landen dachten dat het veilig was om in hun luchtruim te vliegen... maar dat doet niks af aan de misdaden van Rusland en dus is jouw verhaal over propaganda in dit hele verhaal niet van toepassing.
    Vind ik leuk
    John M. +4746
    donderdag 14 juni 2018 om 18:15
    Ik zou graag de bron van jouw bewering omtrent die bommen weten. Dat is voor velen op deze wereld absoluut nieuw en ik kan dat met de beste wil ook niet geloven. Bommen in een passagiervliegtuig met 293, grotendeels nederlandse burgers aan boord en dat die bommen boven Rusland gedropt worden is wel van heel ver gehaald.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1832
    donderdag 14 juni 2018 om 18:48
    laat maar zitten, ik had gehoopt dat je had begrepen dat ik met deze sarcastische opmerking jouw poging de Europese media als propagandakanalen weg te zetten onderuit haal omdat er geen enkel relevant detail weggelaten is door de europese media wat betreft het neerhalen van het vliegtuig...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    donderdag 14 juni 2018 om 17:04
    Ja hoor, Putin was hoogstpersoonlijk verantwoordelijk daarvoor.. Sterker nog, hij drukte op de knop..
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23551
    donderdag 14 juni 2018 om 17:06
    t kan niet anders dan dat jij ook n Rus bent !
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    donderdag 14 juni 2018 om 17:29
    Het is Poetin overigens.
    Vind ik leuk
    Itsese +4633
    donderdag 14 juni 2018 om 17:36
    De grootste misdaad? Leg uit?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    donderdag 14 juni 2018 om 17:00
    Een 21-jarige de nieuwe Cruijff noemen die op zijn 17e al 2x zo goed was.. niet doen.

    Hij heeft niet eens op dezelfde positie gespeeld dus hoe kan je hem uberhaupt vergelijken met Cruijff??
    Vind ik leuk
    Gerro +6488
    donderdag 14 juni 2018 om 17:00
    Als hij de.nieuwe Cruijff is dan zalmBarca 200 miljoen moeten aftikken
    Vind ik leuk
    Leozao +1413
    donderdag 14 juni 2018 om 17:01
    Hoe duidelijk wil je het hebben? AJAX AJAX AJAX
    Vind ik leuk
    Gerro +6488
    donderdag 14 juni 2018 om 17:02
    Kluivert hoort.zeker niet in die lijst thuis da's geen echte Ajacied
    Vind ik leuk
    companen +1289
    donderdag 14 juni 2018 om 17:02
    De nieuwe Cruijff wat een belediging Cruijff de wereldtopper van het verleden vergelijken met een speler van 12 in dozijn
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6220
    donderdag 14 juni 2018 om 17:10
    Geen spelers uit de opleiding van PSV?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 17:12]
    Vind ik leuk
    DuWijk +313
    donderdag 14 juni 2018 om 17:16
    Dolberg? Mount? Bergwijn?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:21
    Als je denkt dat putin hier persoonlijk opdracht voor heeft gegeven ben je echt een ei, real eyes realize real lies
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    donderdag 14 juni 2018 om 17:30
    Het is Poetin.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 18:36
    Wow heb je dat op school geleerd?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:29
    Helaas is het niet zichtbaar, maar hiervoor steek ik mijn middelvinger ook op.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:30
    Ik vindt het geen vergelijking! De jong is natuurlijk stukken beter dan cruijf!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:31
    De Amsterdammers weten van gekkigheid niet meer hoe ze ajax de lucht in moeten prijzen.
    Met zoveel talent en ze worden afgeslacht in de competitie door psv.
    ajax heeft een team met eenlingen.
    Als team stelt heel ajax geen reet voor.
    En dankzij de media kennen ze spelers met winst verkopen.
    Die in het vervolg allemaal vast op de bank komen te zitten bij de buitelandse clubs.
    Nu kan je echt zien hoeveel de pers kan doen met een club of met een speler.
    Let op mijn woorden over 5 jaar hoor je niks meer van die frenkie.
    En dat die is beland bij een tweederangs clubje in engeland
    Vind ik leuk
    The Iceman +9124
    donderdag 14 juni 2018 om 17:43
    Artikel van UEFA, alsof ze bij Ajax iemand 'de nieuwe Johan Cruijff' zouden noemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:31
    Vergeet de clubarts niet
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 22:44
    Daar is hij weer.. meneer de clubarts..
    Heb je niks beters te zeggen?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:39
    Er is tegenwoordig niet veel nodig om het niveau van Johan Cruijff te evenaren. Ik heb JC (tenminste) nog zien voetballen. Dat kan ik van Frenkie De Jong niet zeggen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1703
    donderdag 14 juni 2018 om 17:40
    Meteen verkopen nu ze hot zijn. En dan voor belachelijk veel geld vervangers halen.
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    donderdag 14 juni 2018 om 17:40
    Kijk dát zíjn correspondenten met inzicht..kan menig profieltje hier nog een voorbeeld aan nemen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:41
    De nieuwe cruif.LOl.
    Cruif zou in deze tijd geen zak voorstellen.
    Hij zou spelen in een clubje als nec.
    In de tijd dat cruif speelde had de media al een grote rol in het bepalen van wie goed is.
    En toen waren het al allemaal Amsterdammers.
    Cruif is door de media groot gemaakt.
    Maar de wedstrijde die ik heb gezien stelt hij niet meer voor dan nu een spelertje bij Fc den haag.
    Ajax heeft echt in alles voordeel dankzij de amsterdamse media.Gelukkig is de realiteis anders en word psv met 10 punte verscil kampioen.
    Daar zit je dan met je zogenaamde sterren.
    Allemaal bullshit dus
    Vind ik leuk
    Hvdp +983
    donderdag 14 juni 2018 om 17:41
    Raar verhaal
    Waarom worden brenet,schwaab en Hendrix niet genoemd?
    Vind ik leuk
    Sliceland +71
    donderdag 14 juni 2018 om 17:42
    Nieuwe cruijff wil ik niet zeggen maar deze jongen wordt edht een hele grote. Ik denk dat die ook heel snel mee kan op het middenveld van barca. Hij heeft het inzicht. Normaal is het een zwakte als je op meerdere posities kan spelen maar bij hem is dat zeker een voordeel.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3685
    donderdag 14 juni 2018 om 20:45
    Daarom zat hij niet op het middenveld bij Ajax...........oh nee............ik bedoel.............
    Vind ik leuk
    RR12 +476
    donderdag 14 juni 2018 om 17:46
    En ja hoorrrr..daar zijn ze weer. Justin gehad, Frenkie time...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:56
    lol eerst eens een wedstrijdje zonder pamper om voetballen en dan kijken we wel eens of ze echt goed zijn. Wat worden die spelers tegenwoordig snel overschat door de media gekte
    Vind ik leuk
    HupHolland +2367
    donderdag 14 juni 2018 om 18:10
    Daarom speelt nederland ook tijdens het WK de sterren van de hemel.

    Er is maar 1 Cruijff in de hele wereld.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 18:14
    Hahaha was het maar voor 10% waar. Kan je nagaan wat een onzin lijsten dit zijn.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2967
    donderdag 14 juni 2018 om 18:32
    21 jaar en geen internationale ervaring. Nee - wereldtalent...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 18:40
    Het wordt tijd dat ook wat spelers naar Amsterdam komen.
    Want dat schiet niet erg op
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 14 juni 2018 om 18:43
    Cruijff was met 17 jaar basisspeler, de Jong 21, 3 wedstrijden middenveld.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13181
    donderdag 14 juni 2018 om 19:38
    ALs hij echt zo goed is, waarom staat ie dan al niet gewoon op 100 eredivisie duels in plaats van 26 op zijn 21ste?
    Vind ik leuk
    Kuip +7458
    donderdag 14 juni 2018 om 19:43
    In zekere zin lijkt Frenkie de Jong wel een beetje op Cruyff. Zo goed zal hij nooit worden, maar hij heeft zeker de kwaliteiten een grote voetballer te worden. Dit seizoen zal dan wel het seizoen van de Jong moeten worden. Belangrijk is dat ten Hag hem op de juiste positie neerzet en niet in de verdediging. Het beste is als Ajax, zoals de meeste topclubs, met een 4-4-2 systeem gaat spelen. Waarbij Frenkie in een vrije rol vanaf het middenveld achter de spitsen (Dolberg en ? ) speelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 19:49
    Hij heeft nog niks laten zien in de eredivisie die paar wedstrijden hij is nog geen basis speler cruijff was al verder toen hij 21 jr was om te vergelijken kan niet de jong kom pas kijken over een jaar hoor niks meer van hem
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 19:55
    De nieuwe Cruijff .....toe maar
    Vind ik leuk
    ritje +124
    donderdag 14 juni 2018 om 20:24
    hallo Rusland had dit WK nooit!! mogen organiseren Maar met geld (omkoping FIFA) en ook de Winterspelen, georganiseerde Doping spelen! Is dit het zoveelste bewijs van corruptie,Daar zijn de Russen meesters in sjoemelen omkoping liegen bedriegen. Alles om het westen te benadelen, ten bate van Rusland. dat clubje ( Poetin, lavradov Medgedev . Dat zijn de bazen in Rusland. Helaas het is niet anders. mvg ritje
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3685
    donderdag 14 juni 2018 om 20:47
    groeten terug
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 20:26
    Waar blijven de versterkingen en afronding van transfers ??
    Vind ik leuk
    Guust +5590
    donderdag 14 juni 2018 om 20:49
    Schrijf eens iets zinnigs VP, man man wat een bullshit zeg.
    Gewoon een belediging voor Nr. 14
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    James655 +881
    donderdag 14 juni 2018 om 21:18
    Het zou verstandig zijn, los ervan of je wel of niet Ajax- man bent, Johan Cruijff terzijde te laten. We pesten mekaar over en weer, dat geeft niet, doe ik ook aan mee, maar Johan Cruyff heeft Nederland voetbalaanzien gegeven en dat moet worden gewaardeerd en gerespecteerd.
    PSV en Feyenoord hebben een prachtige club met veel prestaties, maar journalisten: laat Cruijff in zijn waarde, toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 22:05
    Het is onmogelijk. Johan Cruijff is (was) de beste speler ooit, Frenkie kan wel goed voetballen maar hij gaat het niveau van Cruijff gaat hij niet halen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 23:34
    De nieuwe Royston Drenthe ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 00:45
    De nieuwe Cruijff, pfffff
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    vrijdag 15 juni 2018 om 08:33
    Een vergelijk is absurd en onnodig. Als we over 10-15 jaar horen de nieuwe Frenkie, Messias, heb je pas een nieuwe legende. Duurt nog ff
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    vrijdag 15 juni 2018 om 11:41
    Messi is de nieuwe Cruijff toch?
    Vind ik leuk
    Franciscus +143
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:04
    Mag de veters niet strikken van Neerlands beste speler aller tijden. Kan hij sowieso niet, omdat hij nu in de voetbalhemel is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws