Tagliafico over 'onvoorstelbaar' moment: Het is voor mij al verrassend en groots

Tagliafico over 'onvoorstelbaar' moment: "Het is voor mij al verrassend en groots"

Gepubliceerd: zondag 17 juni 2018 om 14:01zo 17-06-2018 om 14:01

Nicolás Tagliafico is zenuwachtig voor elke wedstrijd. Dat vertelt de Argentijnse linksback van Ajax aan de NOS. Zaterdag maakte hij zijn WK-debuut tegen IJsland (1-1).

"Ik probeer me voor de wedstrijd goed te concentreren op de wedstrijd en probeer niet aan andere dingen te denken. Alleen aan de wedstrijd", vertelt Tagliafico. "Of ik zenuwachtig ben? Ja, voor elke wedstrijd. Bij een WK nog meer."

Een nadeel vindt hij dat niet. "Je moet altijd zenuwachtig zijn en spanning voelen. Dat is heel belangrijk. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk het veld op, zodat ik niet een kwartier voor de wedstrijd zenuwachtig hoeft te wachten."

Tagliafico voetbalt onder meer voor zijn familie, die apetrots is. "De eerste keer dat ik bij de selectie zat, waren ze al heel blij. Dat is echt onvoorstelbaar. Het is voor mij al verrassend en groots, maar voor mijn familie geldt dat nog meer."

Plaats een reactie

D0mmeLFCT65 +20523
zondag 17 juni 2018 om 14:05
Wanneer Messi het laat afweten blijft er van dat elftal niks over.
Hoop voor Nicolas dat zijn wk langer duurt dan de groepsfase
[Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 17:06]
Vind ik leuk
Foebele +53582
zondag 17 juni 2018 om 14:45
Duurd?

Nico gaat het WK winnen, wel net zo lelijk als Portugal het EK won, maar toch.
Vind ik leuk
Mosquito +20228
zondag 17 juni 2018 om 14:48
Nee, Andres gaat hem winnen tegen Nico.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 14:48]
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 14:56
Denk dat de Duitsers ervan door gaan met de beker...
Vind ik leuk
Nikos85 +1413
zondag 17 juni 2018 om 18:49
Dat denk ik niet Duitsers worden de teleurstelling van het toernooi samen met de fransen.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 06:01
Als Duitsland de teleurstelling van het toernooi word, dan is dat de eerste keer, Nico...
Vind ik leuk
companen +1952
zondag 17 juni 2018 om 15:37
Nico?
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 14:09
Alleen Tagliafico heeft er helemaal niets van gebakken. Zelfs de manier hoe Messi speelt is ie niet eens goed genoeg voor Ajax. Argentinie gaat het WK niet winnen. Zelfs Denemarken geef ik meer kan maar dan moeten ze Dolberg en Schone wel opstellen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 14:10]
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 15:39
Wat heeft Nico fout gedaan dat hij er volgens jou "niets van heeft gebakken"?
Vind ik leuk
Budazonen +428
zondag 17 juni 2018 om 14:10
Gaat een topper worden
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 14:11
Nee jo. Prima speler voor Ajax meer niet.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 14:22
Speelde geen beste pot, maar wie wel bij argentinië? Vond het vooral van uiteruit en op het middenveld echt niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
Ginovanni +20779
zondag 17 juni 2018 om 14:43
Tagliafico speelde gisteren risicoloos en veel te tam. Snel de bal afgeven aan een medespeler.

Miste zijn aanvallende acties en rushes op links.

Schijnbaar is ie idd te zenuwachtig en teveel onder de indruk.

Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 17:02
Werkt ook niet mee als de hele ploeg maar wat doen zonder enige lijn in het spel...
Vind ik leuk
Ginovanni +20779
zondag 17 juni 2018 om 17:24
Uiteraard .
Argentinië speelde ver ondermaats.
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
zondag 17 juni 2018 om 15:36
Speelde belabberd zeg ! Paar weken geleden speelde hij tegen PSV en verloor met 3-0 en werd aan alle kanten voorbij gelopen. Hij moest ook nog met rood naar de kant. PSV won de titel die dag.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 15:40
Wat een figuur ben jij zeg.. ongelofelijk.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3317
zondag 17 juni 2018 om 17:21
Dat weet ik nog ja
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 07:47
Ik denk dat Marokko de cup mee naar huis neemt.... wie het tournooi wint ben ik nog niet zeker van :-)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 07:48]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws