'Eriksen kan naar elke club in de wereld, transfer naar Barça zou het beste zijn'

'Eriksen kan naar elke club in de wereld, transfer naar Barça zou het beste zijn'

Gepubliceerd: maandag 18 juni 2018 om 17:46ma 18-06-2018 om 17:46

Christian Poulsen speelde bij Ajax één seizoen samen met landgenoot Christian Eriksen. Hij ziet dat de spelmaker van Tottenham Hotspur een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt.

De vraag is of Eriksen na het WK een toptransfer maakt. "Niet alleen bij een goed WK. Ik denk dat hij nu al zo high rated is dat hij naar elke club in de wereld kan", zegt Poulsen tegen Ajax Showtime. "Ik denk dat een transfer naar FC Barcelona het beste zou zijn. Die stijl past bij hem. Eriksen vindt het leuk om te scoren, maar geeft net zo graag een assist. Dat tekent zijn persoonlijkheid."

"Eriksen wil altijd nieuwe doelen behalen", vervolgt de voormalig controleur. "Meer doelpunten, meer assists en belangrijk zijn voor het team. Bij Tottenham heeft hij echt stappen gemaakt. Als je zijn groei vergelijkt met die van Özil sinds de zomer van 2013 is Eriksen wel meer gegroeid in de tussentijd. Ik denk zelfs dat Eriksen nu beter is dan Özil."

Poulsen denkt dat het WK ook een mooi podium is voor Viktor Fischer, een andere oud-Ajacied. "Je kunt het hopelijk vergelijken met Nicolai Jörgensen. Hij was het ook kwijt in Duitsland, keerde terug naar Denemarken (FC Kopenhagen, red.), kreeg zijn vertrouwen terug en maakte de stap naar Feyenoord. Ik denk dat Fischer hetzelfde kan doen."

Poll

Eriksen naar Barcelona, een goed idee?

(2060 stemmen)

Plaats een reactie

Ajacied_8 +19119
maandag 18 juni 2018 om 17:55
Jörgensen is het inmiddels weer kwijt hoor.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 19:52
Sinds zijn afketste transfer heeft hij idd geen pepernoot meer geraakt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 03:33
Na een wedstrijd op het wk ..........echt wat een leeghoofd maar ja wat wil je ajacied(-8) zegt wel genoeg over jou verstandelijke beperkingen.
Vind ik leuk
Hupfean +4687
maandag 18 juni 2018 om 17:55
Eriksen kan niet naar elke club in de wereld, de meesten kunnen hem niet betalen.
Vind ik leuk
LuckyLeeuw +111
maandag 18 juni 2018 om 17:56
Hadden we Poulsen nog maar bij Ajax. Missen zo een type.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1598
maandag 18 juni 2018 om 23:37
Labyad!
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 18:00
Eriksen gaat deze zomer nog een dik, nieuw contract tekenen, een transfer gaat dit jaar niet gebeuren.
Vind ik leuk
Mari +10797
maandag 18 juni 2018 om 18:02
Fisher was tegen Feijenoord altijd goed.
Wie weet keert hij terug naar Amsterdam
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 20:00
Haha, feyenoord verslaan we ook wel zonder fisher hoor die verliezen zelfs van vvv
Vind ik leuk
Mari +10797
maandag 18 juni 2018 om 20:23
haha, ik wilde alleen aangeven dat hij bij Ajax slecht gepresteerd heeft, muv wedstrijden tegen Feijenoord (met Joris Matthijsen).
Hopelijk herpakt hij zich. In dat geval kunnen we kijken of hij terug kan en mag komen
Vind ik leuk
Shelbourne +5417
maandag 18 juni 2018 om 18:19
Als hij prijzen wil winnen zou het beter deze zomer vertrekken. Maar wellicht dat Eriksen niet zo graag prijzen wint
Vind ik leuk
orion73 +1527
maandag 18 juni 2018 om 18:23
Prima speler voor een club net onder de top. Bij Tottenham is hij op z’n plaats. Stapje hoger wordt niks.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1614
maandag 18 juni 2018 om 19:15
He he eindelijk iemamd met verstand
Vind ik leuk
orion73 +1527
dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
Dank je haha.
Vind ik leuk
Paul1982 +11953
maandag 18 juni 2018 om 18:52
Want Feyenoord is van een veel hoger niveau dan Bayer Leverkusen?
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 19:02
Barça zou het beste bij hem passen. Kan hij Iniesta opvolgen. Hoewel Iniesta niet te vervangen is komt Erikson daar het dichtst bij in de buurt.
Vind ik leuk
Jeroen Water +3564
maandag 18 juni 2018 om 20:09
EriksEn word alleen maar beter van betere spelers om hem heen ik denk dat hij juist de aangewezen persoon is om Iniesta te doen vergeten!
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 20:23
Daar doe je Iniesta echt te kort mee was een fenomeen niet te evenaren. Eriksen zou een goede opvolger kunnen zijn. Denk dat hij inderdaad makkelijk mee kan en op zijn manier wel wat kan toevoegen.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1614
maandag 18 juni 2018 om 19:14
Weer die kut eriksen ... wat een overschatte kut speler is dat zeg ... had de 2-0 moeten maken
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
maandag 18 juni 2018 om 19:38
Waarom niet?
Vind ik leuk
Jozef +40967
maandag 18 juni 2018 om 19:48
88% van 1679 stemmen vinden Eriksen naar Barca een goed idee.

Ik niet. Het zou mooi zijn als Eriksen gewoon lekker nog jaren bij de Spurs bleef en deze mooie club naar een hoger plan kon brengen. Persoonlijk heb ik het wel gehad met de financiële suprematie van de vaste kliek topclubs in Europa. Het zou mooi zijn als daar wat in veranderde.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 03:30
Als ze nog een bankwarmhouder nodig hebben bij barca ,dan zou ik daar naar toe gaan.

Hij was bijna onzichtbaar de eerste wk wedstrijd dus die drukte is nogal overdreven.
Vind ik leuk
Wazzupp +625
dinsdag 19 juni 2018 om 07:10
Las ik laatst niet dat hij 'zou' verlengen bij spurs?????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws