'Eriksen kan naar elke club in de wereld, transfer naar Barça zou het beste zijn'

    'Eriksen kan naar elke club in de wereld, transfer naar Barça zou het beste zijn'

    maandag 18 juni 2018 om 17:46

    Christian Poulsen speelde bij Ajax één seizoen samen met landgenoot Christian Eriksen. Hij ziet dat de spelmaker van Tottenham Hotspur een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt.

    De vraag is of Eriksen na het WK een toptransfer maakt. "Niet alleen bij een goed WK. Ik denk dat hij nu al zo high rated is dat hij naar elke club in de wereld kan", zegt Poulsen tegen Ajax Showtime. "Ik denk dat een transfer naar FC Barcelona het beste zou zijn. Die stijl past bij hem. Eriksen vindt het leuk om te scoren, maar geeft net zo graag een assist. Dat tekent zijn persoonlijkheid."

    "Eriksen wil altijd nieuwe doelen behalen", vervolgt de voormalig controleur. "Meer doelpunten, meer assists en belangrijk zijn voor het team. Bij Tottenham heeft hij echt stappen gemaakt. Als je zijn groei vergelijkt met die van Özil sinds de zomer van 2013 is Eriksen wel meer gegroeid in de tussentijd. Ik denk zelfs dat Eriksen nu beter is dan Özil."

    Poulsen denkt dat het WK ook een mooi podium is voor Viktor Fischer, een andere oud-Ajacied. "Je kunt het hopelijk vergelijken met Nicolai Jörgensen. Hij was het ook kwijt in Duitsland, keerde terug naar Denemarken (FC Kopenhagen, red.), kreeg zijn vertrouwen terug en maakte de stap naar Feyenoord. Ik denk dat Fischer hetzelfde kan doen."

    Poll

    Eriksen naar Barcelona, een goed idee?

    (2049 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +12878
    maandag 18 juni 2018 om 17:55
    Jörgensen is het inmiddels weer kwijt hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:52
    Sinds zijn afketste transfer heeft hij idd geen pepernoot meer geraakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 03:33
    Na een wedstrijd op het wk ..........echt wat een leeghoofd maar ja wat wil je ajacied(-8) zegt wel genoeg over jou verstandelijke beperkingen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2963
    maandag 18 juni 2018 om 17:55
    Eriksen kan niet naar elke club in de wereld, de meesten kunnen hem niet betalen.
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +114
    maandag 18 juni 2018 om 17:56
    Hadden we Poulsen nog maar bij Ajax. Missen zo een type.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1212
    maandag 18 juni 2018 om 23:37
    Labyad!
    Vind ik leuk
    MichPSV +4884
    maandag 18 juni 2018 om 17:58
    Ik zal Eriksen wel bij United willen zien maar dan wel met een andere trainer natuurlijk die aanvallend speelt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3242
    maandag 18 juni 2018 om 20:01
    Morinho is in staat om zulke mooie spelers helemaal kapot te maken aan zijn systeem.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1650
    maandag 18 juni 2018 om 20:07
    Eriksen is veel te verstandig om naar het huidige Man U te gaan.
    Zie hem wel echt als ideale opvolger voor Iniesta!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:00
    Eriksen gaat deze zomer nog een dik, nieuw contract tekenen, een transfer gaat dit jaar niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 18 juni 2018 om 18:02
    Fisher was tegen Feijenoord altijd goed.
    Wie weet keert hij terug naar Amsterdam
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:00
    Haha, feyenoord verslaan we ook wel zonder fisher hoor die verliezen zelfs van vvv
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 18 juni 2018 om 20:23
    haha, ik wilde alleen aangeven dat hij bij Ajax slecht gepresteerd heeft, muv wedstrijden tegen Feijenoord (met Joris Matthijsen).
    Hopelijk herpakt hij zich. In dat geval kunnen we kijken of hij terug kan en mag komen
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3287
    maandag 18 juni 2018 om 18:19
    Als hij prijzen wil winnen zou het beter deze zomer vertrekken. Maar wellicht dat Eriksen niet zo graag prijzen wint
    Vind ik leuk
    orion73 +1196
    maandag 18 juni 2018 om 18:23
    Prima speler voor een club net onder de top. Bij Tottenham is hij op z’n plaats. Stapje hoger wordt niks.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:15
    He he eindelijk iemamd met verstand
    Vind ik leuk
    orion73 +1196
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Dank je haha.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    maandag 18 juni 2018 om 18:52
    Want Feyenoord is van een veel hoger niveau dan Bayer Leverkusen?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:02
    Barça zou het beste bij hem passen. Kan hij Iniesta opvolgen. Hoewel Iniesta niet te vervangen is komt Erikson daar het dichtst bij in de buurt.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1650
    maandag 18 juni 2018 om 20:09
    EriksEn word alleen maar beter van betere spelers om hem heen ik denk dat hij juist de aangewezen persoon is om Iniesta te doen vergeten!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:23
    Daar doe je Iniesta echt te kort mee was een fenomeen niet te evenaren. Eriksen zou een goede opvolger kunnen zijn. Denk dat hij inderdaad makkelijk mee kan en op zijn manier wel wat kan toevoegen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:14
    Weer die kut eriksen ... wat een overschatte kut speler is dat zeg ... had de 2-0 moeten maken
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1606
    maandag 18 juni 2018 om 19:38
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    maandag 18 juni 2018 om 19:48
    88% van 1679 stemmen vinden Eriksen naar Barca een goed idee.

    Ik niet. Het zou mooi zijn als Eriksen gewoon lekker nog jaren bij de Spurs bleef en deze mooie club naar een hoger plan kon brengen. Persoonlijk heb ik het wel gehad met de financiële suprematie van de vaste kliek topclubs in Europa. Het zou mooi zijn als daar wat in veranderde.
    Vind ik leuk
    Purist01 +430
    maandag 18 juni 2018 om 20:03
    Barcelona past wel. Ajax, spurs en barca zijn clubs met veel joodse invloeden. En alledrie zijn het opvallend vaak 'net niet clubs'. Barca als het gaat over de Champions League, Ajax en spurs zowel nationaal en internationaal de laatste jaren stabiel zonder prijzen.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1650
    maandag 18 juni 2018 om 20:12
    Whahahaha dan zijn alleen Juventus PSG en Bayern top clubs in jou ogen wat een lachwekkend figuur ben jij!
    Vind ik leuk
    Purist01 +430
    maandag 18 juni 2018 om 21:52
    Je vergeet de allergrootste club ter wereld. Real Madrid!
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1650
    maandag 18 juni 2018 om 22:19
    Nee die bereikt nationaal niet genoeg in zijn mening..
    Vind ik leuk
    Purist01 +430
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:02
    Liever de CL dam de beste van je land. Met hulp van de arbitrage zoals steevast bij barca het geval is.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10260
    maandag 18 juni 2018 om 21:41
    Eriksen zou perfect passen bij Barcelona maar als hij verstandig is blijft hij gewoon bij de Spurs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 03:30
    Als ze nog een bankwarmhouder nodig hebben bij barca ,dan zou ik daar naar toe gaan.

    Hij was bijna onzichtbaar de eerste wk wedstrijd dus die drukte is nogal overdreven.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +401
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:10
    Las ik laatst niet dat hij 'zou' verlengen bij spurs?????
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Eriksen kan naar elke club in de wereld, transfer naar Barça zou het beste zijn'