Senegal maakt opmerkelijk WK-doelpunt en verslaat zwak Polen

Senegal maakt opmerkelijk WK-doelpunt en verslaat zwak Polen

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 18:54di 19-06-2018 om 18:54

Senegal is het WK goed begonnen met een overwinning op Polen. De wedstrijd eindigde in 1-2 in het voordeel van het Afrikaanse land, na een opmerkelijke tweede helft.

In een eerste helft, die weinig hoogtepunten kende, was Polen niet bij machte om de Senegalese defensie stuk te spelen. Polen was regelmatig bij het doel van de Afrikanen te vinden, maar kon daar geen gevaar stichten.

Wat opviel was dat beide ploegen zeer voorzichtig speelden en slordig waren. Ook na ruim een half uur viel er nog weinig te melden over het laatste duel van speelronde één, maar ineens kwam Senegal op voorsprong. De nét iets scherpere Afrikanen kwamen op 0-1 door Idrissa Gueye (Everton), die zijn schot via een Pools been in het doel zag belanden.

Het meest opmerkelijke moment van de wedstrijd gebeurde rond de zestigste minuut. M'Baye Niang (Torino) moest zich aan de zijlijn laten behandelen vanwege blessure, maar kreeg tijdens een counter van Senegal van de vierde man toestemming om het veld weer te betreden. De spits strafte Pools geklungel enkele seconden later af, tot onvrede van de Polen: 0-2.

Senegal leek zich naar 0-3 te kunnen counteren, maar een paar minuten voor tijd maakte Polen er via Grzegorz Krychowiak weer een wedstrijd van. De middenvelder van West Bromwich Albion kopte knap raak uit een vrije trap. Polen had nog een aantal minuten de tijd om een gelijkspel uit het vuur te slepen, maar dat was het land niet gegund. 

Plaats een reactie

elmagico070 +23009
dinsdag 19 juni 2018 om 18:55
Hup Senegal! Polen viel erg tegen en Senegal is de verdiende winnaar. Gaat erg lastig worden voor Polen om de achtste finale te bereiken.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 18:57]
Vind ik leuk
ReneAjax +7827
dinsdag 19 juni 2018 om 18:56
Van Gdansk zullen we geen last meer hebben... wat een drama dat Polen...
Vind ik leuk
Roy_87_ +1591
dinsdag 19 juni 2018 om 18:57
2de verrassing van de dag..
Deze match was een stuk minder dan de 1ste wedstrijd vandaag
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1186
dinsdag 19 juni 2018 om 19:27
Hoezo verrassing dan? Senegal speelde beter en heeft ook verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1591
dinsdag 19 juni 2018 om 19:29
Verrassing in de zin van dat ik er 9 v de 10 er vanuit ga dat het Europese land de bovenliggende partij is.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1186
woensdag 20 juni 2018 om 11:43
Ligt eraan welk land de tegenstander is.
Vind ik leuk
stratumseind +187304
dinsdag 19 juni 2018 om 18:57
nondeju wat was dit slecht , dit had helemaal niks met voetbal te maken
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
dinsdag 19 juni 2018 om 18:58
Dries Bousatta is een hele goede analist..
Vind ik leuk
tikkietoe +5788
dinsdag 19 juni 2018 om 18:59
Tuurlijk Senegal en Japan winnen.
Deze poule laat zich gewoon moeilijk voorspellen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 18:59]
Vind ik leuk
LuckyLeeuw +111
dinsdag 19 juni 2018 om 19:00
Wat valt Polen tegen. Denk dat iedereen ze wel hoger had ingeschat. Maar kan nog vanalles gebeuren in deze poule. Maakt het wel spannend zo.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
dinsdag 19 juni 2018 om 19:03
Iedereen?
Vind ik leuk
LuckyLeeuw +111
dinsdag 19 juni 2018 om 19:32
Meeste mensen ja
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
dinsdag 19 juni 2018 om 19:33
Denk jij nou echt dat de meeste mensen een favoriet aanwijzen voor deze poule?


Zelfs als vindn ik het raar. Polen is namelijk kwalitatief (wel met weinig verschil maar) de minste ploeg
Vind ik leuk
LuckyLeeuw +111
dinsdag 19 juni 2018 om 20:54
Waar zeg ik dat Polen favoriet is in deze poule? Als ik een favoriet zou aanwijzen dan zou het Colombia zijn. Ik zeg alleen dat Polen wat tegenvalt omdat ze groepswinnaar en nummer 8 van de wereld zijn. Dan zou je wel wat meer van ze verwachten.

Polen is kwalitatief niet het minste. Japan is de zwaktste op papier.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
dinsdag 19 juni 2018 om 20:58
Nummer 8 van de wereld zegt helemaal niks. Geen vriendschappelijke interlands spelen en je staat al bijna top 10
Vind ik leuk
LuckyLeeuw +111
dinsdag 19 juni 2018 om 21:00
Ja denk ook dat Polen gewoon bewust geen vriendschappelijke interlands heeft gespeeld om een gunstige loting te krijgen.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
dinsdag 19 juni 2018 om 21:02
En dat is ook zeker te begrijpen, alleen doen alsof ze geweldig zijn is natuurlijk ook weer overdreven dan..
Vind ik leuk
Argento8523 +6939
dinsdag 19 juni 2018 om 19:03
Keihard dat doelpunt
Vind ik leuk
Filip_FCU +11757
dinsdag 19 juni 2018 om 19:03
Laat die Lechia Dansk lekker met rust.Wij zouden bij het WK ook hyped praten over Nederland en als je dan verliest zit je niet op vervelende gasten die je af gaan zeiken te wachten.

Maar ik was voor Senegal en ik vond het heerlijk haha, ook 2-1 in de poule voorspeld :)
Vind ik leuk
Groen +1765
dinsdag 19 juni 2018 om 19:22
Beetje zieken en zuigen is toegestaan hier hoor. Het is een teken van respect zelfs :)
Vind ik leuk
Madrileen +431
dinsdag 19 juni 2018 om 19:05
Wat speelde Senegal goed man. Ik gunde het ze echt en ze speelden zeker aantrekkelijk voetbal en hebben de Polen netjes op hun plek gezet. Nooit een land dat met liefde en hart speelt onderschatten.
Vind ik leuk
ihvmmdk +6966
dinsdag 19 juni 2018 om 19:08
Het was vaak niet om aan te zien maar het tempo zat er lekker in! Al met al een leuke pot met ik denk uiteindelijk Senegal als terechte winnaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 19:10]
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 19:26
Vandaag speelden er twee prominente ex-Ajacieden. Sanchez was een drama, medeschuldig aan eerste doelpunt, dekte steeds aan de verkeerde kant, vond in de eerste helf 0x een medespeler en schoot daarom in de tweede maar alles de lucht in.

Maar hij was nog heel redelijk in vergelijking met Milik.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1186
dinsdag 19 juni 2018 om 19:29
Polen erg overschat en Senegal heeft dit maar eens blootgesteld.
Vind ik leuk
Der Monarch +2089
dinsdag 19 juni 2018 om 19:31
Dat is klaar voor Polen.. Japan vond ik ook positief meevallen en Colombia met 11 man is ook gewoonweg beter.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 19:54
Zijn m'n Poolse werknemers morgen tenminste niet zo dronken!
Vind ik leuk
El Lobo +2118
dinsdag 19 juni 2018 om 19:56
Gezien de wedstrijden tot nu toe, had Oranje zeker niet misstaan op de WK
Vind ik leuk
peewee +75
dinsdag 19 juni 2018 om 20:37
Polen was inderdaad zeer zwak, maar wat te denken van het anti voetbal van Senegal (kampioen tijdrekken en blessures veinzen!) Wanneer komt FiFa eens met een drastische tegenregel???? Bijvoorbeeld; indien de goalkeeper aan tijdrekken doet CORNER VOOR TEGENSTANDER of wanneer er spelers bewust worden gewisseld om tijd te rekken VERPLICHTEN HET VELD AAN DE DICHTSBIJZIJNDE ZIJDE TE VERLATEN!!!
Vind ik leuk
HanV +4883
dinsdag 19 juni 2018 om 20:48
Of gewoon doorspelen als er een met kramp op de grond ligt.
Vind ik leuk
Smithsonian +38021
dinsdag 19 juni 2018 om 21:50
Net de eredivisie 🤣
Vind ik leuk
Bocajuun +794
dinsdag 19 juni 2018 om 23:50
Afrika cup taferelen
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:54
En weer een verrassende uitslag op dit toch al verrassende WK. Senegal speelde gewoon naar eigen kunnen en hadden het geluk aan hun zijde bij de eerste treffer. Bij de tweede treffer kun je je vraagtekens zetten. Gezien die goal viel na een vreemde samenloop van omstandigheden. Al met al maakte Polen niet echt sprake op de winst. Ze speelden slordig en soms wat zwakjes. De Senegalezen bleven maar rennen en daar hadden de Polen conditioneel niet echt een antwoord op.
Ik ben benieuwd waar het schip strand voor de Senegalezen.
Tot nu toe is Senegal het enige team dat de eer van Afrika hoog houdt. Alle andere Afrikaanse teams scoren in eigen doel of verliezen vlak voor tijd...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws