Brands ziet ook Van Bommel-opvolger al klaarstaan bij PSV: 'Heeft de kwaliteiten'

    Brands ziet ook Van Bommel-opvolger al klaarstaan bij PSV: 'Heeft de kwaliteiten'

    zaterdag 23 juni 2018 om 06:56

    Marcel Brands stelde twee jaar geleden bij PSV een stappenplan op voor de trainer-in-opleiding Mark van Bommel. De voormalig technisch manager van de Eindhovenaren is niet verrast dat hij het stokje overneemt van Phillip Cocu.

    "Hij was al bezig binnen PSV, maar was ook nog zoekende", blikt Brands terug in het Algemeen Dagblad. "Mijn advies was: ga een vast elftal trainen. Dat blijft de beste leerschool. De A1 is met Mark nu landskampioen. Dat Phillip Cocu weg zou gaan, bleek pas na mijn vertrek per 1 juni. Maar als ik nog bij PSV zat, zou ik nu ook Van Bommel doorschuiven. Hij is er klaar voor."

    Brands vindt hHet mooi en ziet dat de opvolger van Van Bommel óók al op de deur klopt. "Eerst Cocu, nu Van Bommel. En misschien is Ruud van Nistelrooy straks de volgende in het rijtje hoofdtrainers van PSV. Ook Ruud was eerst zoekende, maar heeft de kwaliteiten en wil nu binnen PSV ook vol voor zijn ontwikkeling als trainer gaan."

    Volgens het AD zou het niet onlogisch zijn dat Van Nistelrooy het stokje overneemt van Van Bommel bij de A1 van PSV.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Is Van Bommel klaar om Cocu op te volgen?

    (10506 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 23 juni 2018 om 07:13
    Zowel van Bommel als van Nistelrooij hebben kwaliteiten uit verleden. Bij van Bommel gaat eea snel, bij van Nistelrooij is het een geleidelijk rijpingsproces. Benieuwd of ze iets vd Brille van Cocu krijgen
    Vind ik leuk
    Topdrie +2038
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:21
    Van Nistelrooy levert nu al goed werk af. De rust en overzicht die Bergwijn en Malen nu in de afwerking hebben komt uit de vele uren trainen onder van Nistelrooy (en Nilis). Vooral in aanvallend opzicht een absolute meerwaarde voor PSV
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7397
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:40
    Succession Planning heet dat.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16768
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:10
    Kennen ze in de hoofdstad niet :)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22054
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:02
    Nieuwe generatie trainers dient zich aan. Goed om te zien. Nu nog wat grote talenten!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:10
    Met van Bommel krijgen we zeker mooier voetbal te zien, maar mijn verwachtingen zijn niet al te hoog het eerste jaar voor hem zal niet makkelijk worden.
    Vind ik leuk
    JustH +10685
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:43
    Ligt dat niet aan de talenten/selectie of je mooier voetbal te zien krijgt?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +661
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:25
    Ziet er uit als een terminaal iemand die Bommel.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1578
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:36
    Dan wil ik zien hoe jij eruit ziet , zegt veel over jouw dat je dit zegt.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +661
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:40
    Zoveel swag kan jij niet aan.
    Iig niet zo een ingevallen bek als die Bommel
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1578
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:54
    Lul niet slap telstartje .
    Vind ik leuk
    G.Kopf +661
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:00
    Bepaal jij niet, boef.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1578
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:07
    Sterk reactie phffff.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +661
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:26
    Met dank aan ‘lul niet telstartje’ was het niveau al gezakt naar zwakzinnig.
    Vind ik leuk
    JustH +10685
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:44
    Nog niet iemand in de familie gehad die terminaal was zeker?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:37
    We zullen zien. Cocu was eerst nog assistent van Sef Vergoossen als ik me niet vergis.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 04:44
    Sef Vergoosssen is/was een baas
    Vind ik leuk
    Lulookmee +267
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:52
    Heerlijk om wakker te worden in zeewolde wetende dat in mijn eigen 040 er een cluppie is , waar altijd rust heerst...en ondanks vertrekkende trainers en spelers in alle kalmte gewerkt wordt....met visie.... aan een wederom nieuwe toekomst....de vogeltjes fluiten....de konijntjes huppelen....en PSV dartelt in de bossen relaxed naar een nieuw jaar toe....;-)
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:08
    Bommel is THA BOMB ! Wat een held .
    En leuk dat Jürgen en Bert de assistenten worden !
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +267
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:03
    Helden zijn mensen die hun leven riskeren om andere mensen te helpen....niet omdat ze een beetje fatsoenlijk kunnen pielen met een bal.....
    Vind ik leuk
    PSVKorsou +31
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:50
    Dat hoef niet altijd zo te zijn lulookmee. Helden kunnen voor iemand ook iemand zijn die iets goeds heeft gedaan in hun ogen. .
    Vind ik leuk
    Lulookmee +267
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:12
    Sorry korsou....maar ik vind dat een schoffering aan het adres van de term helden....niets persoonlijk tegen jou ....
    Vind ik leuk
    PSVKorsou +31
    woensdag 27 juni 2018 om 21:24
    Dat kan lulookmee. Maar ik vind persoonlijk Guus Hiddink in mijn ogen een held . En daar bedoel ik mee wat hij in zn eerste periode en tweede periode heeft berijk bij PSV. Maar ik kan jou wel begrijpen wat je bedoeld met helden . Mensen levens en dieren levens redden dat zijn ook helden.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +267
    woensdag 27 juni 2018 om 22:26
    Alleen dat zijn helden;-) guus Hiddink was een vakman...een toptrainer....maar geen held.... daarin verschillen we helaas van mening ondanks dat ik ook PSV hoog in het vaandel heb staan
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:18
    Van Bommel is uit het oud hout gesneden. Dan komt het wel goed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:32
    Zolang er geen Boktor in zit zie ik geen problemen.
    Vind ik leuk
    Gerro +5454
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:25
    Mark is dus zo weer vertrokken gezien ze zijn opvolger al in huis hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:52
    Hééft Brands niks te doen bij Everton dat hij ook nog met PSV bezig is
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:04
    Brands vindt hHet mooi en ziet dat de opvolger van Van Bommel óók al op de deur klopt.

    Zoek de fout...
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2847
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:17
    Maar allen zijn natuurlijk niet van het kaliber Cocu...
    Vind ik leuk
    Cookee +8851
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:23
    Ik zeg altijd als mijn zoon talent zou hebben dan zou ik hem nooit naar PSV laten gaan, wie breekt daar nou door vanuit de jeugd? Ja, Hendrikx.
    Maar als je toch Ruud van Nistelrooij als trainer krijgt... ik ga stappen ondernemen en een verjongingskuur doen om in aanmerking te komen voor een contract. Ruud van "Nistelrode", zoals Hanegem zeg. :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Brands ziet ook Van Bommel-opvolger al klaarstaan bij PSV: 'Heeft de kwaliteiten'