'Barcelona heeft na vijf maanden genoeg gezien en gaat WK-ganger verkopen'

    'Barcelona heeft na vijf maanden genoeg gezien en gaat WK-ganger verkopen'

    zondag 24 juni 2018 om 15:28

    Het verblijf van Yerry Mina bij FC Barcelona blijft mogelijk beperkt tot slechts een halfjaar. De Catalaanse grootmacht zet hem deze zomer in de etalage.

    Dat meldt El Mundo Deportivo zondag. Mina kwam in de winterstop over van Palmeiras, maar is er niet in geslaagd trainer Ernesto Valverde te overtuigen. Barça is extra geneigd om hem te verkopen door de massale belangstelling uit Engeland. Het is hoe dan ook Borussia Dortmund dat de beste papieren zou hebben voor zijn komst.

    De verkoop van Mina levert Barcelona naar schatting 25 miljoen euro op. Het vrijgekomen geld wordt naar alle waarschijnlijkheid meteen in een nieuwe speler gestopt: Arthur, middenvelder van Gremio, moet de volgende zomeraankoop van Barça worden. Op dit moment bezet Mina nog de derde en laatste non-EU-plek in de selectie.

    Barcelona heeft overigens al een nieuwe verdediger gestrikt. Clément Lenglet komt over van Sevilla, al is de miljoenentransfer nog niet officieel.

    Poll

    Stelling: Barcelona verkoopt Mina te snel

    (1372 stemmen)

    Plaats een reactie

    LuckyLeeuw +116
    zondag 24 juni 2018 om 15:32
    Tja waarom haal je hem dan? Hadden ze beter een ervaren verdediger kunnen halen die het al heeft laten zien.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    PRICE +17400
    zondag 24 juni 2018 om 15:50
    Verkeerd gescout,???
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +5853
    zondag 24 juni 2018 om 15:54
    Als hij voor 25 miljoen verkocht wordt, hebben ze dikke winst.
    Vind ik leuk
    Farmer +10053
    zondag 24 juni 2018 om 15:56
    Winst!!

    Ze halen hem, plakken de Label-Barcelona er op, stallen hem een half jaartje ergens, en vervolgens gooien ze de aankoopprijs een keer over de kop.

    Kijk Cillissen dan: voor 16 gehaald, heeft nog niet eens 16 wedstrijden gekeept voor Barca, maar moet al 60 miljoen opleveren(dat is z'n zgn clausule)...

    Gaat niet of ze de speler nodig hebben voor het elftal, ze zijn zulke spelers altijd nodig voor de kas.

    'Handelshuis-BVO's'. zijn dat, Manchester City, Chelsea, Real,...
    Naja, alles wat standaard de CL overwintert zeg maar.
    Al die clubs hebben tussen de 50 en de 100 contractspelers op de loonlijst staan.

    En de andere clubs kunnen dit soort spelers gewoon niet meer betalen, omdat de gróte clubs ze gelijk een VET salaris voorleggen.

    Neem snotkutje Kluivert nu als voorbeeld dan.
    NIKS gepresteerd, komt nét uit zn jeugd-luier zetten bij het eerste van Ajax, en gelijk al een heel eisenlijstje met een salaris van 1.5M...


    Dát zijn de consequenties.
    En dan nog eentje. Neem Strootman bij ons: Onbetrokken, onbezielde dweil op het veld, maar bij Roma doet hij het 10x beter?
    Gek hé? Je ziet het meer: Daar waar ze kapitalen ontvangen, daar lopen spelers zich WEL de longen uit het lijf maar als het voor 'de Nationale Eer'is(lees, een stuk lagere vergoeding, aangezien EK/WK-recettes niks voorstellen bij een CL-bonus bv), daar kunnen ze ineens níet tot het gaatje gaan, met/voor elkaar.

    De invloed van het geld. Kijk Argentinië nu dan, verwaand zooitje overbetaalde players. Frankrijk toch net zo?
    Op papier, met afstand DE allerduurste nationale teams in de voetbalhistorie, maar WAT laten ze nu zien dan?
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    Morris +20775
    zondag 24 juni 2018 om 16:09
    Een hoog salaris kan ook passiviteit oproepen..

    Vind ik leuk
    Farmer +10053
    zondag 24 juni 2018 om 16:11
    Voorbeeld(eigenlijk een retorische vraag): NAC, met zn huurspelers van City: Denk jij, dat die ingehuurde 'tempo-teampjes', zich zo de longen uit het lijf rennen, als dat ze voor City zélf zouden doen?
    Vind ik leuk
    Morris +20775
    zondag 24 juni 2018 om 16:13
    Het een hoeft niks met het ander te maken te hebben. Jij legt een causaal verband waarbij ik denk dat er meer factoren een rol spelen dan puur sec inzet en salaris.
    Vind ik leuk
    Farmer +10053
    zondag 24 juni 2018 om 16:58
    Die hebben er indirect wel mee te maken: tegen het einde van een seizoen, waar bv NAC, de spelers vraagt toch die 10% extra tegen om bv Nacompetitie te ontlopen en sneller veilig te spelen: een huurspeler zal liever voorzichtiger zijn, om iig topfit bij zijn club te verschijnen, en dáár dus in aanmerking te komen voor het eerste, of een verkoop aan een grotere club.

    Een huurspeler zal nooit dezelfde inzet: betrokkenheid tonen dan een vaste contractspeler.
    Je zit altijd met een situatietje van verstrengelde belangen, en vooral in het voetbal, vind ik dat funest.
    Vind ik leuk
    Morris +20775
    zondag 24 juni 2018 om 17:03
    We gaan van hoog salaris en inzet naar hoog salaris, inzet en huren.

    Je wordt steeds onduidelijker.
    Vind ik leuk
    Farmer +10053
    zondag 24 juni 2018 om 17:40
    De contractspeler van bv NAC, zal met zijn gedachten bij een goede seizoensafsluiting zitten, waarde huurspeler heel andere dingen als prioriteit heeft. Als zal bv NAC degraderen: hij gaat toch terug naar Manchester City.

    Snap je die beredenatie? Dat 'verstrengelde belang', dat is het funeste van huurspelers.

    En daar komt bij, dat er te veel spelers op een dergelijke manier door clubs als City worden opgekocht(voor hoog salaris, drijft prijzen omhoog, opdat veel jonge talentjes al lang niet meer te betalen zijn)

    Maar dit soort spelers zouden juist bij een NAC onder contract moeten staan. Omdat ze daar, naast wekelijks spelen, ook mentaliteit aanleren, ipv die dikbetaalde 'verwende jongetjes-kapsones'.

    En dát zie je ook overduidelijk overal.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    Tom96 +0
    dinsdag 26 juni 2018 om 17:18
    Nee voor die gehuurde spelers is het goed om op hun CV te hebben staan dat ze zijn gedegradeerd uit de NLse Eredivisie.

    Komen ze ook niet meer bij city in beeld en hebben daar dus alleen zichzelf mee.

    Dus helemaal met je stelling eens ben ik niet.
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +116
    zondag 24 juni 2018 om 16:59
    Daar sla je de spijker op zijn kop.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2722
    zondag 24 juni 2018 om 17:25
    Hier is de eeuwige optimist weer .
    Wat loop jij altijd te zeuren man over Ajax , Barcelona en Argentinië????????
    Daar heb je toch niets aan, jij maakt u dik telkens er iets van deze ploegen in VP komt ben jij er als de kippen bij met uw negativisme.
    Als een ploeg mij niet interesseert lees ik dat vluchtig maar daar blijft het bij, ik breek niets af waar ik geen interesse voor heb , dat laat mij ijskoud.
    Farmer jij zou dat beter ook doen , misschien wordt jij ooit nog eens een optimist, dat zou pas saai zijn!
    Vind ik leuk
    Farmer +10053
    zondag 24 juni 2018 om 17:43
    Ik geef mijn mening :) Leuk hé?

    Dat die mening negatief is, omdat de feiten er niet om liegen, is wellicht vervelend, maar feiten zijn feiten toch?
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2722
    maandag 25 juni 2018 om 09:37
    Maar waarom altijd die negativiteit????? wat heb jij daar nu aan om telkens uw kots uit te braken op iets dat u niet interesseert.
    Dat is positieve energie dat jij gewoon verspilt man, snap jij dat dan niet, of kom misschien klaar als je op bepaalde groepen kan fulmineren????
    Dan ben je volgens mij lichtjes gestoord man echt waar
    Vooruit zet u morgenavond maar al aan uw PC, Argentinië gaat spelen haal uw afbraak commentaar maar boven we zijn toch niets anders gewoon van u .
    Voor de rest wens ik u nog en prettige dag en tot morgen dan ?

    Al
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 09:38]
    Vind ik leuk
    Truth +2889
    zondag 24 juni 2018 om 20:21
    Chelsea is DE ploeg bij uitstek als het om dergelijke praktijken gaat en doet dit al jaaaaren en geen enkele ziel die er iets van zei ...
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 20:22]
    Vind ik leuk
    FSCeara +7831
    zondag 24 juni 2018 om 16:40
    Die stak er bij Palmeiras vorig jaar bovenuit in hun kampioensjaar.niet zo gek dat ze hem hebben gehaald. Maar competitie in Brazilie is een beetje anders dan in Europa
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18754
    zondag 24 juni 2018 om 15:33
    Arthur, middenvelder van Gremio, moet de volgende zomeraankoop van Barça worden. Op dit moment bezet Mina nog de derde en laatste non-EU-plek in de selectie.

    Wat ik dus al zei.... lariekoek verhaal geweest van de vader van Lozano dat Barcelona zich heeft gemeld.... ze kunnen hem niet eens halen.... tegen de regels..... en Arthur daar zit Barcelona al langer achteraan.... die komt gewoon naar Barcelona....
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    Morris +20775
    zondag 24 juni 2018 om 15:35
    Marc heeft Barça gevraagd dit gerucht in de wereld te gooien..
    Puur voor vermaak op VP 😜
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18754
    zondag 24 juni 2018 om 15:37
    Pas op wat je zegt..... straks denken die supporters uit eindje dat het nog waar is ook... xD
    Vind ik leuk
    Morris +20775
    zondag 24 juni 2018 om 16:07
    Al het nieuws buiten Eindhoven wordt bekritiseerd. Al het nieuws uit Eindhoven klopt altijd en heeft een zeer hoog nieuws waarde gehalte. Per definitie spectaculair
    Vind ik leuk
    SimonSays +4643
    zondag 24 juni 2018 om 16:50
    Haa, daar zijn Jut en Jul weer om de omgekeerde wereld te verkondigen! :P

    Jullie geloven in sprookjes, ieder gerucht wordt als waarheid beschouwd tenzij het jullie slecht uitkomt, dan is het plots een onmogelijke gebeurtenis die enkel in het oog van de stikjaloersmakende vijand, het grote boze PSV, plaats kan vinden.

    Jullie zijn een komisch duo.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +3462
    zondag 24 juni 2018 om 15:35
    Lozano staat in de belangstelling van Barcelona B, dus geen woord gelogen van zijn pa!
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:39
    Nee joh ze verkopen Suarez om plaats te maken voor Lozano, perfecte vervanger ;)
    Vind ik leuk
    Luiehond +1365
    zondag 24 juni 2018 om 15:43
    Haha echt niet!
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:59
    Barcelona en Gremio hadden een akkoord voor een winterse overstap van Arthur. Het gaat een moeilijke opgave worden om hem toch in de zomer over te halen. Verder is coutinho al in proces voor zijn portugese paspoort als je de media mag geloven
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3937
    maandag 25 juni 2018 om 10:00
    Even tussen haken. Coutinho is getrouwd met een Portugese vrouw en heeft daar dubbele nationaliteit aangevraagd. Dus zal weldra erkend worden als EU speler. Dus dan is er een plaats bij voor een derde. Dus in dat opzicht zou lozano wel kunnen. Zou ook geen slecht idee zijn. Voor mij is er maar 1 reden waarom Barcelona niet voor Lozano zal gaan. En dat is zijn makelaar. Raiola moet weg blijven uit Barcelona.

    Ik zou trouwens ook graag eerst wat mensen zien vertrekken bij Barcelona...
    Vind ik leuk
    Gerro +5410
    zondag 24 juni 2018 om 15:57
    Nou Overmars sla toe en haal deze Mina ipv Magalan.
    Vind ik leuk
    SimonSays +4643
    zondag 24 juni 2018 om 16:51
    Nee dat kan niet, want dan klopt het lachwekkende relaas van Jut en Jul hierboven niet meer :p
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:03
    Zonde dat ze wederom zo een speler geen kansen geven en toch willen laten vertrekken. Halfjaartje weggegooid van zijn ontwikkeling. Was al raar om zo een jonge verdediger te halen als je hem toch niet laat spelen. Maar ze Zullen vast en zeker weer een terugkoop clausule eisen. We zullen hem zeker weer terug zien later
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 09:03
    Geen de Ligt en Frenkie de Jong vandaag?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 09:13
    Over WK gesproken...even een Belgische bloemlezing voor Telegraaf sportjournalist Driessen"melkmuil"Valentijn...De Rode Duivels zijn slimmer dan het arrogante Oranje...A schoenmaker blijf bij je leest...B werldkampioen is Nederland sowieso in"lullen"...C als hun 4x scoren dan maken wij er 5 toch?...D blijf maar lekker dromen in je luchtkasteel!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barcelona heeft na vijf maanden genoeg gezien en gaat WK-ganger verkopen'