Uruguay wint Groep A na zege op Rusland; Saudi-Arabië verslaat Egypte

    Uruguay wint Groep A na zege op Rusland; Saudi-Arabië verslaat Egypte

    maandag 25 juni 2018 om 17:57

    Dankzij een simpele overwinning op Rusland (3-0) is Uruguay op de eerste plaats geëindigd in Groep A van het WK 2018. Saudi-Arabië pakte in de allerlaatste seconde drie punten tegen Egypte: 2-1. 

    Uruguay - Rusland 3-0
    Rusland, dat tegen Saudi-Arabië (5-0) en Egypte (3-1) zo verrast had met fris voetbal, speelde maandag weinig klaar in Samara. Al binnen een halfuur was de wedstrijd eigenlijk beslist. Allereerst schoot Luis Suarez een vrije trap laag en hard binnen en in de 23e minuut werd het 2-0 door een eigen doelpunt van Denis Cheryshev. Hij veranderde een schot van Diego Laxalt ongelukkig van richting.  

    Voor de Russen werd de situatie helemaal kansloos toen verdediger Igor Smolnikov na 36 minuten kon inrukken. Hij kreeg twee keer geel. Na de rust gaf Uruguay geen gas meer en Rusland kwam niet verder dan een paar kansjes. Edinson Cavani zorgde in laatste minuten voor het slotakkoord. Hij tikte na een corner een rebound binnen. 

    Uruguay neemt het in de achtste finales van het WK op tegen de nummer twee van Groep B. Dat wordt Spanje óf Portugal. Spanje (vier punten) speelt maandagavond om 20.00 uur tegen het puntloze Marokko. Portugal (ook vier punten) treft Iran. Rusland, de nummer twee van Groep A, neemt het op tegen de winnaar van Groep B.  

    Saudi-Arabië - Egypte 2-1
    Bij het groepsduel tussen Saudi-Arabië en Egypte stond alleen de eer van beide landen op het spel. De bondscoach van Egypte koos voor Essam El-Hadary onder de lat. Met zijn 45 jaar en 161 dagen (!) werd de goalie daarmee de oudste speler óóit op een WK. 

    Superster Mo Salah brak de wedstrijd in de 21e minuut open. Een diepe bal werd door de goalgetter van Liverpool slim over de doelman van Saudi-Arabië heengewipt.  

    Vlak voor de pauze leek El-Hadary uit te groeien tot grote held. Op indrukwekkende wijze keerde de veertiger een penalty van Fahad Al Muwallad. Even later ging de bal echter wéér op de stip, nadat een aanvaller van de Saudi's was vastgehouden en scheidsrechter Wilmar Rodan de videobeelden vervolgens uitgebreid had bestudeerd. Op de inzet van Salman Al Faraj had El-Hadary geen antwoord.  

    In de állerlaatste seconde van de blessuretijd werd het zelfs nog 2-1 voor Saudi-Arabië. Salem Al-Dawsari schoot in de lange hoek raak. 

    Plaats een reactie

    Filip_FCU +11792
    maandag 25 juni 2018 om 18:00
    Hoe mooi zou het zijn als Argentinië doorgaat en wint van Nigeria en Iran vanavond wint van Portugal?

    Uruguay - Iran heeft Iran ook nog wel een kans!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20469
    maandag 25 juni 2018 om 18:02
    Aub geen geen Iran zeg.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11792
    maandag 25 juni 2018 om 18:15
    Spelen verschrikkelijk voetbal maar zo'n land is wel mooi, leuke sfeer en enthousiaste fans.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20469
    maandag 25 juni 2018 om 18:36
    Wat heeft het mooie van het land nou weer hier mee te maken? Dit is een WK en daar hoor je te presteren en het liefst met leuk attractief voetbal en Iran voldoet niet aan dit criteria.
    Vind ik leuk
    TvdM +660
    maandag 25 juni 2018 om 20:35
    Bij 90% van de deelnemers wordt er geen attractief voetbal gespeeld. In de volgende ronde zullen meer dan genoeg ploegen zitten die geen leuk en attractief voetbal zitten. Dan heb ik liever een land als Iran daar, dan het schwalbe team van Portugal.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20469
    maandag 25 juni 2018 om 20:42
    Over schwalbes gesproken Spanje heeft er ook een handje vol van
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    maandag 25 juni 2018 om 19:03
    Bij de toppers hangt ook een leuke sfeer en ook zijn de fans enthousias.Maar t gaat hier om topvoetbal, ik wil grote spelers zien tegen elkaar, ploegen die willen voetballen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    maandag 25 juni 2018 om 22:13
    Ja mooi land met kernkoppen en baard apen en vrouwen die geslagen en verkracht worden alles door een strak moslim regime hulde voor je uitspraak
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 25 juni 2018 om 20:50
    Iran, Arabië, Panama, Egypte.. Van mij mogen ze allemaal ingeruild worden, om 1x het 'Fratelli d'Ítalia' door zo'n stadion te laten galmen bv....

    Het WK valt me erg tegen. Zo nu en dan een uitschietertje(Belgie-Tunesië, en Engeland-Panama... pfff), voor de rest vind ik het maar een makke bedoening.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:02
    Ik hoop in ieder geval dat Argentinië door gaat anders is mijn WK poule naar de knoppen want heb Argentinië als winnaar .
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:03]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:04
    ik hoop dat jij de eindstand van de competitie dit jaar beter voorspelt Mich ....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27097
    maandag 25 juni 2018 om 18:04
    Leuk dat je vertrouwen hebt in onze linksback
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:05
    Van mij mag die een hattrick maken de komende wedstrijd:).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27097
    maandag 25 juni 2018 om 18:08
    De komende wedstrijden zou ik zelfs denken :p
    Maar dat gaat me iets te ver. Laat hem maar lekker onder de radar vliegen, want Angelino is al verkocht en ik heb geen zin in een nieuwe linksback.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:07
    tsja wie heeft er geen vertrouwen in Dijks ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27097
    maandag 25 juni 2018 om 18:09
    Je kunt het niet zien, maar ik zit nu heel erg met m'n arm omhoog. Ik heb al heel lang geen vertrouwen. Het lijkt me wel een synpathieke jongen, maar daar doe ik het niet voor.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:12
    ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom ze die gehaald hebben
    als je elk jaar roept dat je om de prijzen wil strijden ga je toch niet de linksback van , met alle respect , willem 2 halen
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3644
    maandag 25 juni 2018 om 18:28
    Weinig verstand van voetbal dus
    Vind ik leuk
    PRICE +32066
    maandag 25 juni 2018 om 18:07
    Kleine kans wat jij hoopt Filip
    Vind ik leuk
    Starkoo +598
    maandag 25 juni 2018 om 18:20
    Portugal wint de groep gewoon, Spanje word tweede!
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1028
    maandag 25 juni 2018 om 18:21
    Iran heeft geen schijn van kans als het zover zou komen. Je onderschat Uruguay dan,vind ik.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:22]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:26
    Argentinië zou vreselijk zijn. Van kleine landen is het logisch om saaier spel te zien. Spelen naar de mogelijkheden.

    Argentinie probeer het maar kan het niet en dat met spelers als Messi en Aguero. Nee dankje na 4 jaar alle geluk mogen zij van mij een keertje heel hard op hun kloten krijgen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18051
    maandag 25 juni 2018 om 18:01
    Uruguay vs Portugal? Dan zeg ik toch Portugal.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2922
    maandag 25 juni 2018 om 18:41
    Zoals die vandaag speelden vrees ik dat jij wel eens een koude douche zou hebben.
    Bij Portugal is er enkel Ronaldo die de ploeg kan leiden, maar in het team van Uruguay zitten vechters pur sang.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18051
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    En van richting veranderd schot en tegen 10 man. Daarna vond ik Rusland gevaarlijker, maar dat kaan ook met de stand te maken hebben en dat ze het rustig aan doen. We gaan het zien.
    Op dit moment gun ik het Ronaldo iets meer.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 25 juni 2018 om 20:53
    Rusland is een hecht collectief tegen niemandalletjes als Arabië, en Egypte. Ook geen kunst aan. Reken het zgn thuisvoordeel mee, en hoppa...

    Geef ze een stukje kwaliteit om tegen te voetballen, zoals Uruguay vandaag, en ze vallen zwaar door de mand.
    (en dan speelden Suarez en Cavani ook nog k*t ook hé? Die zijn nog niet echt in een WK-vorm, die paar steekpassjes over en weer, ietsje scherper, en ze rollen Rusland gewoon met 5 of 6-0 op daar!)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18051
    maandag 25 juni 2018 om 21:18
    Helemaal eens!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20469
    maandag 25 juni 2018 om 18:01
    Uruguay heeft geen kind aan Rusland net zoals Polen gister tegen de Colombianen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:02]
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 25 juni 2018 om 20:55
    Suarez en Cavani moeten elkaar nog altijd beter zien te vinden daar voorin, waar Rodriguez zijn medespelers beter weet te bedienen.

    Uruguay heeft de zwaktes van Rusland, gewoon kinderlijk blootgesteld.

    Ja, goede gedisciplineerde zonedekking, maar als je een beweeglijke 'gek' als Suarez, en een 'ingenieur' als Cavani tegen je hebt, dan moet je dr gewoon bovenop zitten, anders stop je ze nooit af.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:11
    Ik hoop dat Colombia ver komt. Mooi team, mooi voetbal op de mat gelegd afgelopen wedstrijd. Hou ik wel van dat aanvallende voetbal.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    maandag 25 juni 2018 om 19:13
    ondanks dat sommige topploegen nog niet op TOP niveau zitten,moet je er toch niet aan denken dat landen als Argentinie,Brazilie,Duitsland etc sneuvelen in de 1ste ronde.

    En dat je daarvoor in de plaats ploegen als Zweden,Zwitserland in de knockout fase hebt.

    Dan duurt de ellende nog langer voort.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Uruguay wint Groep A na zege op Rusland; Saudi-Arabië verslaat Egypte