Begeerde Ajacied hakt knoop door: Ik wil dit seizoen gewoon bij Ajax blijven

    Begeerde Ajacied hakt knoop door: "Ik wil dit seizoen gewoon bij Ajax blijven"

    maandag 16 juli 2018 om 13:05

    Ondanks interesse van verschillende clubs heeft Donny van de Beek besloten om Ajax deze zomer niet te verlaten, zo zegt hij tegen VoetbalPrimeur. De begeerde middenvelder geeft de voorkeur aan nog minstens een jaar vlammen in Amsterdam. 

    Emile van de Sande
    AMSTERDAM

    "Ik heb gezegd: ik wil hier blijven en belangrijk worden. Je kan nooit met volledige zekerheid zeggen dat je blijft, maar in principe blijf ik gewoon bij Ajax", aldus Van de Beek in gesprek met VoetbalPrimeur. Deze zomer heeft al een aantal clubs geïnformeerd naar de middenvelder van Ajax. "Ik heb tegen mijn manager gezegd dat ik niet alles hoef te weten."

    Het Algemeen Dagblad meldde begin juli dat Van de Beek een transfer naar AS Roma liet schieten om nog een jaar bij Ajax te kunnen blijven. "Er heeft een aantal dingen gespeeld, maar niet concreet. Ik wil dit seizoen gewoon bij Ajax blijven, ik kan nog heel veel leren. Ooit hoop ik wel de stap te maken, maar voor nu is het goed", aldus Van de Beek.

    Bekijk hieronder het interview met Van de Beek over transferontwikkelingen binnen de Ajax-selectie.

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +18578
    maandag 16 juli 2018 om 13:10
    Eindelijk een verstandig jochie
    Vind ik leuk
    Niels92 +17399
    maandag 16 juli 2018 om 13:13
    Het komende seizoen gaat Donny leren hoe het is om de schaal vast te houden en het kampioenschap als speler vieren! Want dat is wat er staat te gebeuren, Ajax gaat kampioen worden, met speels gemak :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5686
    maandag 16 juli 2018 om 13:15
    Dat wordt een flinke deceptie dan😂
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +238
    maandag 16 juli 2018 om 13:19
    Ajax had vorig jaar al kampioen moeten worden. En met Ten Hag loopt Ajax weer in dezelfde valkuil als vorig jaar. Wanneer schoppen ze die incapabele nietsnut er een keer uit dan zie ik Ajax wel kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Niels92 +17399
    maandag 16 juli 2018 om 13:20
    Goedemiddag Brabantse vriend, maak jij je toch als PSV'er niet zo druk over Ajax :)
    Vind ik leuk
    Gilze +98
    maandag 16 juli 2018 om 13:54
    Ze zijn daar alleen maar bezig met Ajax
    De haat naar Ajax is groter dan de liefde voor hun eigen club
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 14:31
    Omgekeerd is dat totáál niet, woehahahahah!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:34
    Precies jullie zijn Ajacieden...


    Jullie eisen tenslotte net als ons dat Ajax elk jaar kampioen wordt..
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 14:40
    Ik een Ajacied? Ga jij eens heel gauw je mond spoelen met een slokje van dat bocht met dezelfde naam?!
    Vind ik leuk
    Snapje? +3004
    maandag 16 juli 2018 om 14:47
    Voor het juiste bedrag is geen één speler te behouden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 14:52
    Da's een feit.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    maandag 16 juli 2018 om 14:53
    Met zo'n avatar kom je zeker nu weer helemaal over als Ajacied hoor, oppervlakkig misverstand is wel te verklaren. ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 15:19
    Een ex bondscoach afbeelden als een Teletubbie maakt mij toch alles behalve een Ajacied?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    maandag 16 juli 2018 om 15:25
    Het is nu wel weer een echt Ajax gezicht dus de eerste associatie is nu niet meer de falende bondscoach. Zeg al, oppervlakkig maar niet minder logisch. ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 15:33
    Dan kies ik noodgedwongen voor infiltratie. Ik koester mijn Likes. 😉
    Verder zal Danny Blind altijd die Teletubbie blijven, faalhaas eerste klas, alleen goed in voetbalquizzen...
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 15:18
    Iemand die vindt dat Ajax zo erg kampioen moet worden is een...
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 15:27
    Volgens mij miste je de discussie wat.
    Er was weer eens een Ajax-sympathisant die dat dooddoenertje 'hunnie van PSV zijn veel meer met Ajax bezig dan met hun eigen club' weer eens van stal haalde.
    Aangezien hier op VP eerder het omgekeerde het geval is, liet ik dat als reaktie achter.
    Dat maakt van mij alles behalve een...
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 15:44
    Dat valt best mee 😂😂
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 17:30
    Dan houden we het op een gelijk spel 😉
    Vind ik leuk
    Gerro +5777
    maandag 16 juli 2018 om 14:02
    Als ze geen CL halen schat ik de kans groot dat ie eruit vliegt heeft ten opzichte van andere coaches heel veel mogen investeren. De Boer en Bosz staan denk ik al in de startblokken klaar om met deze mooie selectie te mogen gaan werken.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1212
    maandag 16 juli 2018 om 14:07
    Nou is CL niet het criteria maar op zijn minst EL dat toch wel.
    Vind ik leuk
    Gerro +5777
    maandag 16 juli 2018 om 14:10
    Met deze selectie vind ik van wel.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1212
    maandag 16 juli 2018 om 14:24
    Ga maar eens kijken wie we in de vervolgrondes nog kunnen loten dan, dit word geen feestje. Als je automatismen in je ploeg kan krijgen enzo ja dan kan er met de namen die we nu hebben iets moois worden neergezet, maar dit soort potjes komt te vroeg om je topniveau eruit te halen. Tadic sluit bijvoorbeeld net aan na vakantie kan het een goede speler zijn maja danheb je nog geen automatisme in een ploeg dat kost meer tijd.
    Vind ik leuk
    Gerro +5777
    maandag 16 juli 2018 om 15:52
    Daar zullen die andere ploegen ook last van hebben denk je niet. Er is gewoon geen excuus voor ten Hag als hij dit niet haalt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:35
    Ze gaan zeker Frank terug halen... dat verhaal bij de aanstelling van blind klopt gewoon.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    maandag 16 juli 2018 om 14:56
    Ik zou Frank graag weer terug zien, zeker nu er beter materiaal is.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1212
    maandag 16 juli 2018 om 15:30
    Ik vermoed niet dat de spelopvatting daarmee verandert maja je weet maar nooit het eerste halfjaar inde de boer was wel spectaculaire wedstrijden.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    maandag 16 juli 2018 om 16:48
    Daarna ging de kwaliteit ook gelijk hard en constant naar beneden. We zitten nu nog te wachten op die spits die na het vertrek van Sigthorson Milik van concurrentie zou gaan voorzien. Maar nu dus goed op weg en met Frank zou ik een er meer vertrouwen in hebben.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4964
    maandag 16 juli 2018 om 14:29
    Ajax is goed bezig wat mij betreft. Ieder jaar de schaal mislopen en roepen dat ze de beste zijn vind ik geweldig. Chapeau voor die jongens, maar PSV of Feyenoord verdelen de buit.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:23
    wat voor schaal? fruitschaal? is wel handig als ze iemand hebben om fruit rond te brengen in de ajax kleedkamer ja. Fruit is tenslotte heel gezond.
    Vind ik leuk
    GOAL! +242
    maandag 16 juli 2018 om 18:52
    Helaas komt ajax ook dit jaar weer niet in aanmerking voor de Johan fruit schaal...
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:05
    Lol en juist daarom moet deze gozer de fruitschaal verzorgen. dan krijgen de Ajacieden toch nog hun benodigde vitaminen binnen:d
    Vind ik leuk
    DrDeef +1396
    maandag 16 juli 2018 om 13:43
    Gaan ze hem door overbezetting op het middenveld terugzetten naar Jong Ajax dan?
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    maandag 16 juli 2018 om 14:08
    Speelt hij de kampioenswedstrijd van jong ajax mee dan :)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12895
    maandag 16 juli 2018 om 13:22
    Je kan nooit met volledige zekerheid zeggen dat je blijft, maar in principe blijf ik gewoon bij Ajax", aldus Van de Beek in gesprek met VoetbalPrimeur.

    Laten we eerst 31 augustus nog even afwachten, voetballers zijn zo veranderlijk als het weer.
    Al hoop ik natuurlijk dat hij blijft.

    Even off topic; is VP nu al zover gevorderd dat zij ook echt met spelers praat?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:31]
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    maandag 16 juli 2018 om 13:36
    Nog even en de quotes worden van VP overgenomen en gebruikt op andere sites. 😉

    Is mogelijk een goede evolutie naar serieuzer medium?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12895
    maandag 16 juli 2018 om 13:49
    Hahahaa, ik juich die ontwikkeling alleen maar toe!
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    maandag 16 juli 2018 om 13:27
    Klopt Fritz, maar deze staat er toch echt bij....Je kan nooit met volledige zekerheid zeggen dat je blijft, maar in principe blijf ik gewoon bij Ajax"
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22704
    maandag 16 juli 2018 om 13:29
    Ook wel een logische opmerking van hem, aangezien geen enkele club concreet is geworden voor hem...
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3392
    maandag 16 juli 2018 om 13:40
    Knap dat jij dat allemaal weet. Inside informatie? Hoe is het met Zoet eigenlijk? De onbetwiste keeper van Oranje, 3 klasses beter dan Cillessen, waar alle grootmachten in Europa voor in de rij staan.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:08
    Ik voel je sarcasme maar toch heeft dhrwobo wel een kern van waarheid.
    vooral als er maar het minste of geringste transfer nieuws over een Ajax speler is, het ook vooral hier op VP duizend en één keer er over geschreven wordt.
    Waarom dan niet over van de Beek?
    Ja, tussen neus en lippen laten ze weten dat volgens de AD van de Beek een transfer naar AS Roma heeft laten glippen.
    Maar al die andere zgn europese (top) clubs dan?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:41
    Geld kan een hoop doen met verstand....en gluipers zoals Mino Ratiola ook!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:44
    Tieten kunnen ook een hoop doen met het verstand.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:50
    dat heb ik inderdaad meermaals meegemaakt
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18072
    maandag 16 juli 2018 om 13:42
    Wat is het verschil tussen "in principe "en "in feite" ...? IN PRINCIPE blijft van de Beek en wil hij vlammen, maar IN FEITE belandt hij gewoon op de bank met Tadic, Labyad, de Jong, Ziyech en Eiting erbij.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18578
    maandag 16 juli 2018 om 14:01
    Moet je toch voorstellen, dat wij spelers als van de Beek op de bank kunnen zetten. Dan heb je pas echt een goede selectie
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:10
    Dat klopt.
    Maar of hij daar blij mee is?
    Hij wilt tenslotte vlammen.
    En dan bedoeld hij niet in rook opgaan.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18072
    maandag 16 juli 2018 om 14:24
    Jij snap t, Fritz niet!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 15:47
    Er zijn wel meer dingen die Fritz maar moeilijk kan snappen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 14:35
    En een hoop ontevreden spelers. Op de bank zitten bij de nr2 van NL is nl. geen pretje. Dan kun je beter voor het 2-3-4 voudige salaris bij een aardige club in een grote competitie gaan banken.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    maandag 16 juli 2018 om 15:00
    Of we kunnen het positief bekijken en zeggen dat de kwaliteit van de competitie omhoog gaat..
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 15:04
    Bij elke goede aankoop die aanvult ipv vervangt, mag je dat zeker zeggen.
    Dus als Ziyech en De Ligt blijven, zorgen Tadic en Blind ervoor dat de kwaliteit van de competitie inderdaad omhoog gaat... 😉
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    maandag 16 juli 2018 om 15:07
    Een Maradonny ;) die blijft hoort daar ook bij.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 16 juli 2018 om 15:16
    Heeft ook nog niet genoeg laten zien om al te vertrekken, zoals bijv. een Kluivert. 😉
    Zullen we die dan Justin Cluijff noemen? 😂
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18072
    maandag 16 juli 2018 om 15:52
    En dat heeft Kluivert goed begrepen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    maandag 16 juli 2018 om 15:35
    Dat is inderdaad verstandig, want de kwaliteiten die Roma hem schijnt toe te dichten.... die zie ik niet. 13 in een dozijn voetballer.
    Vind ik leuk
    Youri99 +8190
    maandag 16 juli 2018 om 17:03
    De grootste winst van het transferbeleid van Ajax dit seizoen is dat het spelers heeft aangetrokken die de jeugd kan vertellen of ze wel of niet goed genoeg zijn voor het buitenland.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    maandag 16 juli 2018 om 13:17
    Prima toch, denk ook dat het zijn plafond is.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18578
    maandag 16 juli 2018 om 13:17
    Jij moet niet denken, dat heb ik je vorige keer al uitgelegd
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:35
    en jij wel dan?!
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +238
    maandag 16 juli 2018 om 13:17
    Als Klaassen nog gewoon was gebleven was Ajax kampioen geworden. Van de Beek is net iets minder en dat heeft Ajax de strop omgedraaid. Toch zie ik liever Frenckie op de posite van van de Beek als je het alleen verdedigend kunt oplossen. Het grote probleem is alleen die scheit trainer Ten Hag.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +3400
    maandag 16 juli 2018 om 13:44
    Nou, ik vind die Van de Beek juist meer hebben dan Klaassen. Meer creativiteit. Beter schot.

    Denk niet dat je met een Klaassen het verschil met PSV overbrugd had. Zat 'm niet alleen daar in, lijkt me.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2470
    maandag 16 juli 2018 om 14:50
    De strop omgedraaid nog maar liefst! Hoe ziet dat er uit? Klinkt gevaarlijk
    Vind ik leuk
    LIO7 +707
    maandag 16 juli 2018 om 13:20
    Hij snapt het
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    maandag 16 juli 2018 om 13:29
    Slimme jongen
    Vind ik leuk
    Muscles +624
    maandag 16 juli 2018 om 13:29
    Donny is een verstandige jongen. Kent het voorbeeld Klaasen en weet dat hij ouder moet zijn om echt een stap te maken
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2502
    maandag 16 juli 2018 om 13:41
    Helemaal mee eens maar klaassen is niet echt het beste voorbeeld.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:30
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    Niels92 +17399
    maandag 16 juli 2018 om 13:38
    Hahahaha, wat een stumperd ben jij toch ook :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:30
    Ik kan me na vorig seizoen niet voorstellen dat er clubs zijn die zich serieus melden voor van de Beek.
    Is nog lang geen niveau. Als Klaassen al tekort komt wat moet Donny dan in het buitenland.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:33
    Wel weg,niet weg,misschien weg...NEXT!!!
    Vind ik leuk
    pinkelman +4034
    maandag 16 juli 2018 om 13:36
    Waar hebben we het over.. ach ja, de pagina's moeten gevuld blijven.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:38
    Ik denk dat Donny er ook nog niet helemaal klaar voor is. Nog 2 jaar blijven!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:46
    "in principe" blijf ik bij Ajax.... waar ken ik dit toch van?
    Vind ik leuk
    danny1974 +1719
    maandag 16 juli 2018 om 13:50
    Een 13 in dozijn voetballer die van der Beek...
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    maandag 16 juli 2018 om 13:51
    Zeer verstandig. Hij is gewoon (nog) niet goed genoeg voor het buitenland.
    Ik snap dat gedoe niet helemaal: je moet naar het buitenland.
    Waarom? Als je hier lekker balt, goed verdient, een beetje traint (volgens anderen wordt er hier veel minder en ook minder zwaar getraind) waarom zou je dan zo nodig naar het buitenland gaan.
    Luuk de Jong,Vilhena geven het voorbeeld.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1777
    maandag 16 juli 2018 om 13:54
    Net zoveel interresse voor als voor Ziyech...geen dus
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:14
    Het moge duidelijk zijn dat Ajax ook bij een evt vertrek van zyech en/of De Ligt een selectie heeft die alleen maar voor de eerste plaats mag gaan.

    Ten Hag heeft goud in handen. Zeker als zyech en de ligt blijven. Dan zouden ze zelfs in staat moeten zijn om europees te overwinteren in de CL.

    Tevens zal je zien dat vooral de jonge talenten nu op zullen bloeien nu er meer ervaren spelers tussen staan. Ik ben benieuwd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    Sanuk +2924
    maandag 16 juli 2018 om 15:01
    Hij wil NOG een jaar vlammen, heb ik zeker wat gemist.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 15:35
    Goede en verstandige beslissing. Hij laat zich de kop niet gek maken. Ik gun hem een fantastisch jaar bij Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:07
    Mooi je kunt er toch niet veel van
    Vind ik leuk
    Stranger +4395
    maandag 16 juli 2018 om 18:20
    Natuurlijk wil hij blijven. Zoals hij zei er was niets concreets.
    Dat wil zeggen geen belangstelling.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:21
    Gewoon lekker blijven hoor hier kun je laten zien wat je waard bent voor Ajax de centen komen dan van zelf wel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Begeerde Ajacied hakt knoop door: "Ik wil dit seizoen gewoon bij Ajax blijven"