Extra oefenduel Ajax: wedstrijd tegen Bundesliga-club op verrassende datum

Extra oefenduel Ajax: wedstrijd tegen Bundesliga-club op verrassende datum

Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 16:10ma 16-07-2018 om 16:10

Ajax speelt op vrijdag 3 augustus, om 18.00 uur, in Nederland een oefenwedstrijd tegen VfL Wolfsburg. De Bundesliga-club meldt dat via de officiële kanalen. Ajax zelf heeft het affiche nog niet bevestigd. 

De datum van het oefenduel is verrassend: twee dagen vòòr de clash met de Duitsers staat de cruciale return tegen Sturm Graz in de voorronde van de Champions League op het programma. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat trainer Erik ten Hag tegen Die Wolfe voor een sterke basiself kiest.

Ajax is momenteel in Engeland voor een trainingskamp. Donderdagmiddag staan er oefenpotjes tegen Wolverhampton Wanderers en Walsall op het programma. Afgelopen vrijdag speelde de vice-kampioen van de Eredivisie in het Olympisch Stadion tegen Anderlecht. Die wedstrijd werd met 3-1 verloren.

Bij Wolfsburg spelen vier Nederlanders: Paul Verhaegh, Jeffrey Bruma, oud-Ajacied Riechedly Bazoer en - sinds deze zomer - Wout Weghorst. De exacte locatie van de clash met de Duitsers is nog niet bekend. 

Poll

Gaat Ajax kampioen worden?

(16707 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 16 juli 2018 om 16:13
Zal wel weer wat euro's opleveren
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 16 juli 2018 om 16:16
Het lijkt achter gesloten deuren plaats te vinden, dus daar zal weinig aan verdiend worden.
Vind ik leuk
Rodajc +18559
maandag 16 juli 2018 om 16:15
Oefenwedstrijd voor Jong Ajax lijkt me dan eerder.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 16 juli 2018 om 16:18
Precies, iedereen die die woensdag niet speelt kan dan op evenveel minuten komen als degenen die wel gespeeld hebben. Normaal voor wat je beoogt in een voorbereiding.
Vind ik leuk
Alwetend +283
maandag 16 juli 2018 om 16:17
Sinds kort speelt Wout Weghorst er ook VP. Dit hebben jullie zelf meermaals vermeld 😂
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 16:17
Nutteloze oefenwedstrijden. :p
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1216
maandag 16 juli 2018 om 16:18
Bij Wolfsburg spelen drie Nederlanders: Paul Verhaegh, Jeffrey Bruma en oud-Ajacied Riechedly Bazoer. De locatie van de clash met de Duitsers is nog niet bekend.
Ik dacht dat Weghorst daar (onlangs) ook heen verhuisd was of vergis ik me nou?.
Vind ik leuk
pos +9644
maandag 16 juli 2018 om 16:21
Weghorst ja. Het is toch wat met die kenners hier bij VP.

Nou ja het valt dan weer mee dat Dost er niet bij staat.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 16:22]
Vind ik leuk
Deck010 +9812
maandag 16 juli 2018 om 16:40
Nee joh, Dost is daar weg omdat hij bij de training in elkaar is geslagen door Benfica supporters....of was het nou door de voorzitter van Porto. In ieder geval was het zoiets......
Vind ik leuk
Midden-Noord +95449
maandag 16 juli 2018 om 16:28
Apart.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 16 juli 2018 om 16:43
Waarom?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95449
maandag 16 juli 2018 om 16:46
Omdat als je blessures oploopt met het eerste elftal je misschien terug moet komen op B garnituur. En die hebben dan net een wedstrijd gespeeld. De belangen zijn te groot lijkt mij.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 16:46]
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 16 juli 2018 om 16:51
Deze oefenwedstrijd is toch ná het tweeluik met Sturm Graz?
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 16:36
Waarschijnlijk de datum voor dat CL duelletje ff vergeten :)
Vind ik leuk
Smithsonian +43112
maandag 16 juli 2018 om 16:43
Amsterdamse logica. Kun je niet aan tippen
Vind ik leuk
Downvalley +280
maandag 16 juli 2018 om 16:46
Oefenwedstrijd voor de reserve spelers en een deel van jong Ajax.
Vind ik leuk
Sunil010 +295
maandag 16 juli 2018 om 16:53
Ja Ajax wordt voor de 5de keer op rij kampioen in 2019!
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 17:20
Allemachtig waar zijn ze nou mee bezig? Wie gaat er nou twee dagen voor een cruciaal duel nog een oefenwedstrijd inlassen? Dan heeft dat toch geen enkel nut meer als je alleen je reserves aan laat treden?
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
maandag 16 juli 2018 om 18:00
Zo nutteloos die oefenwedstrijden !
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 16 juli 2018 om 18:05
Enorm dom als ze dat doen, blessures moet je hoe dan ook zien te voorkomen.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 18:12]
Vind ik leuk
Muscles +1729