Extra oefenduel Ajax: wedstrijd tegen Bundesliga-club op verrassende datum

    Extra oefenduel Ajax: wedstrijd tegen Bundesliga-club op verrassende datum

    maandag 16 juli 2018 om 16:10

    Ajax speelt op vrijdag 3 augustus, om 18.00 uur, in Nederland een oefenwedstrijd tegen VfL Wolfsburg. De Bundesliga-club meldt dat via de officiële kanalen. Ajax zelf heeft het affiche nog niet bevestigd. 

    De datum van het oefenduel is verrassend: twee dagen vòòr de clash met de Duitsers staat de cruciale return tegen Sturm Graz in de voorronde van de Champions League op het programma. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat trainer Erik ten Hag tegen Die Wolfe voor een sterke basiself kiest.

    Ajax is momenteel in Engeland voor een trainingskamp. Donderdagmiddag staan er oefenpotjes tegen Wolverhampton Wanderers en Walsall op het programma. Afgelopen vrijdag speelde de vice-kampioen van de Eredivisie in het Olympisch Stadion tegen Anderlecht. Die wedstrijd werd met 3-1 verloren.

    Bij Wolfsburg spelen vier Nederlanders: Paul Verhaegh, Jeffrey Bruma, oud-Ajacied Riechedly Bazoer en - sinds deze zomer - Wout Weghorst. De exacte locatie van de clash met de Duitsers is nog niet bekend. 

    Poll

    Gaat Ajax kampioen worden?

    (16706 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 juli 2018 om 16:13
    Zal wel weer wat euro's opleveren
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    maandag 16 juli 2018 om 16:16
    Het lijkt achter gesloten deuren plaats te vinden, dus daar zal weinig aan verdiend worden.
    Vind ik leuk
    PRICE +25878
    maandag 16 juli 2018 om 16:47
    B elftal,gaat spelen
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    maandag 16 juli 2018 om 16:50
    Lijkt me logisch gezien dat potje de woensdag ervoor, maar wat heeft dat hiermee te maken?
    Vind ik leuk
    Mass +4459
    maandag 16 juli 2018 om 18:38
    Logisch???...Hoog tijd voor Paulus om het elftal beter te laten spelen dan tegen Anderlecht lijkt me zo...Erg veel werk aan de winkel dus....Vaste elf opstellen...en een paar dagen later met de zelfde 11 spelen...
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    maandag 16 juli 2018 om 19:24
    Misschien snap jij het niet helemaal, maar 2 wedstrijden in 2 dagen is geen gedegen conditionele opbouw.

    Deze wedstrijd wordt ingepland zodat de basis, die tegen Sturm Graz speelt, én de reserves ongeveer dezelfde hoeveelheid speelminuten krijgen in de voorbereiding.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2801
    maandag 16 juli 2018 om 16:26
    en blessures
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:14
    Is het wel zo slim om zo veel oefenduels al te spelen wanneer je nog niet eens begonnen bent aan het seizoen? Straks zijn die gasten al moe wanneer de competitie begint.. Ze moeten al veel wedstrijden spelen om in de CL te spelen en maakt de kans ook groter op blessures (neem ik aan)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24954
    maandag 16 juli 2018 om 16:15
    Je moet toch ook fit worden?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:17
    Hoef je niet heel veel wedstrijden van te voren voor te spelen hoor. Over 2 weken speel je al tegen Sturm Graz, is belangrijk dat je dan goed hersteld bent en fris aan de match begint.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11352
    maandag 16 juli 2018 om 16:21
    Als voetballer moet je gewoon meerdere wedstrijden per week kunnen spelen, dat is hun werk en daar worden ze riant voor betaald.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:25
    Tja, Ruud, dat kan je nou wel stellen, maar aangezien je ongeacht je verdiensten je lichaam nou eenmaal niet twee keer modaal herstelt, je geen extra long krijgt als je meer dan een miljoen verdient, geen bionische onderdelen kan kopen, blijft het allemaal mensenwerk. Daarbij is voetbal geen sport waar je een van tevoren bepaald traject van oefeningen af kunt werken, het is een contact sport en dat levert gewoon blessures op als je je lichaam niet voldoende rust gunt - als mens...
    Dat kan je dan alleen met doping de zaak nog wat oprekken. Je ziet dat bij alle duursporten gebeuren: wielrennen, hardlopen etc.
    Ik weet niet of dat nou wel de weg is die we op moeten...
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 17:27]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11352
    maandag 16 juli 2018 om 17:33
    Ik gooi 5 keer per week 8 uur per dag de beuk erin, dan is 2 keer per week anderhalf uur werken toch niet teveel gevraagd lijkt me.
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    maandag 16 juli 2018 om 17:47
    Je hebt domme mensen en dan heb je nog Ruud Wubbers
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11352
    maandag 16 juli 2018 om 17:55
    Kun je naast dom beledigen ook gewoon een goed onderbouwde beargumentering plaatsen over waarom je het niet met mij eens bent?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:54
    O God, daar heb je er weer zo een die vindt dat een stratenmaker ook een miljoen moet verdienen. Is toch niet te vergelijken: hoe vaak word jij per dag neergehaald? Hoe vaak moet jij per dag een kopduel aangaan? Hoe vaak moet jij gestrekt naar de hoek? Hoe vaak moet jij een sprintduel aangaan? Een sliding maken?
    Niks ten nadele van stratenmakers hoor! Ik vind het onbegrijpelijk dat deze mensen tot hun 67e aan de slag moeten blijven - net als een aantal andere zware beroepen overigens - maar het is gewoon niet te vergelijken met topsport.
    Verder is het natuurlijk niet zo dat ze alleen die wedstrijden spelen, daar komen ook redelijk uitputtende trainingen ook nog bij.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11352
    maandag 16 juli 2018 om 17:58
    Heb ik ergens gezegd dat stratenmakers een miljoen moeten krijgen? Ik ben gewoon van mening dat 40 uur per week werken ook voor voetballers goed te doen is. Je hoeft echt niet constant te knallen maar de meeste voetballers zitten meer op hun luie reet dan dat ze op het veld staan. Natuurlijk moet er rekening gehouden worden met inspanningsfysiologie maar op dit moment zijn de meeste (Nederlandse) voetballers gewoon verwende jankerds.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 18:04
    Nou, sorry Ruud, maar dan neig ik toch ook naar de reactie van een van de andere deelnemers...
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1020
    maandag 16 juli 2018 om 17:48
    Ron, wees eerlijk. In Engeland spelen ze over het algemeen 2, soms 3 wedstrijden per week. En dacht je echt dat de basis 11 die die return tegen Sturm spelen ook in die oefenwedstrijd opgesteld worden? Spelers in Nederland zijn verwend. Willen ze meekunnen in Europa zullen ze toch een seizoen lang 2 wedstrijden in de week kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 18:02
    Ik ben altijd eerlijk... Maak ik veelal geen vrienden mee, maar dat terzijde. Waarom denk je dat de Engelsen al sinds mensenheugenis geen deuk meer in een pakkie boter schoppen? Vierde in het WK, uitschietertje tegen - met alle respect - Panama, in de groep al verloren van België, Zweden nog weten te winnen en dat was 'it'...
    Die gasten zijn gewoon gesloopt na een idioot zwaar toernooi. Manchester wist dan Ajax nog te verslaan in een EC finale, maar verder redden de grote ploegen het alleen doordat ze twee tot drie gelijkwaardige selecties in het veld kunnen brengen...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11352
    maandag 16 juli 2018 om 18:11
    Zouden ze het mischien zo zwaar hebben omdat ze niet vanaf hun 16e gedrild worden en meerdere wedstrijden per week spelen en dagelijks keihard trainen? Conditie kan je opbouwen.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1020
    maandag 16 juli 2018 om 19:01
    Je hebt het nu over landen-voetbal. Er is een groot verschil met clubvoetbal. Liverpool - CL finale
    Man Utd. - EL gewonnen
    En zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen.
    Maar ik geef je het voordeel vd twijfel, in Engeland is het dan weer wat extreem, maar Spanje dan? Competitie, beker, en europees. Komt toch op hetzelfde neer? Blijf erbij, in Nederland zijn ze verwend. Beetje trainen, en een, soms twee wedstrijden in de week.
    Vind ik leuk
    Tfoe +1181
    maandag 16 juli 2018 om 19:26
    Volgens jouw redenatie hoeft de wk dan ook niet zo lang te duren dan....Kunnen de landen ook om de twee dagen voetballen....
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 19:27]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1020
    maandag 16 juli 2018 om 20:40
    En waar leid je dat dan aan af? Volgens mij zei ik twee dagen na die wedstrijd tegen Sturm Graz zullen diegenen die gespeeld hebben niet die oefenwedstrijd spelen. En zelfs dan nog, nmi zou er drie dagen tussen 2 wedstrijden moeten zitten. Volgens mij is dat zelfs Europees bepaald.
    Vind ik leuk
    Tfoe +1181
    maandag 16 juli 2018 om 22:11
    Klopt,je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:59
    Het gaat er toch om of de prestaties er dan minder door worden? Is dat het geval, dan moet je het niet doen imo!
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5294
    maandag 16 juli 2018 om 16:21
    Wedstrijdritme? Want dat is toch iets heel anders dan een training of je conditie. Natuurlijk moet je wedstrijdritme hebben en moeten er langzaam maar zeker wat vastigheden en automatismes ingeslapen worden. Dat doe je natuurlijk niet door alleen te trainen. Dus ja oefenwedstrijden in de voorbereiding kunnen om meerdere redenen belangrijk zijn. Alleen de uitslag is dan weer van ondergeschikt belang.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:30
    Ja, wedstrijdritme is heel belangrijk, dan moet je patronen inslijpen zodat de spelers elkaars (re-)acties kunnen voorspellen en er op kunnen anticiperen. Maar ook dan kan je maar niet iedere dag een wedstrijd spelen zonder dat je dat qua blessures op gaat breken...
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5294
    maandag 16 juli 2018 om 17:32
    Natuurlijk gaat het je op breken als je iedere dag een wedstrijd speelt.. Maar dat doet toch ook niemand?

    Om de 3/4 dagen een wedstrijd spelen in de voorbereiding is niks mis mee en alleen maar goed. Daar buiten wordt hard getraind en genoeg getraind.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24954
    maandag 16 juli 2018 om 16:21
    Als dit 2 dagen na een wedstrijd tegen Sturm Graz is doet geen van de selectiespelers mee denk ik.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    Springbok +1182
    maandag 16 juli 2018 om 16:24
    Beter lezen: tegen Sturm Graz is 1 Augustus.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24954
    maandag 16 juli 2018 om 16:26
    Dankje, ik bedoelde na. Sorry dat je reactie nu nergens meer op slaat
    Vind ik leuk
    Springbok +1182
    maandag 16 juli 2018 om 16:49
    Al mijn reacties slaan nergens op. Deze ook niet :)
    Vind ik leuk
    fr1963 +2459
    maandag 16 juli 2018 om 17:10
    Die zijn dan allemaal doodziek door de uitschakeling inderdaad.
    B ploeg een kansje geven.
    Vind ik leuk
    JackieChan +138
    maandag 16 juli 2018 om 16:22
    "Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat trainer Erik ten Hagen tegen Die Wolfe voor een sterke basiself kiest."
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2254
    maandag 16 juli 2018 om 16:58
    als hij er dan nog is
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:25
    Dit doen ze in de hoop dat ze alles verliezen en dat ze Bosz kunnen aanstellen
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:30
    Ajax moet toch érgens van kunnen zeggen dat ze de beste zijn? Zal aan het einde van het seizoen dan wel zijn dat Ajax de beste in de oefenwedstrijden was.
    Vind ik leuk
    HanV +3743
    maandag 16 juli 2018 om 16:53
    Kansloos, er zijn nog drie eredivisie-ploegen die elke oefenwedstrijd gewonnen hebben: De Graafschap, Groningen en VVV. VVV zal wel de beste worden die hebben nog maar één echte tegenstander.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:31
    Laten we die 'prijs' dan ook maar vergeten na Anderlecht etc...
    Vind ik leuk
    Tfoe +1181
    maandag 16 juli 2018 om 19:28
    Nee dat zijn we nu al niet meer....
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5362
    maandag 16 juli 2018 om 18:26
    Als je juist wat minder traint en wat meer wedstrijden speelt is dat niet zo erg hoor...

    Maar het is blijkbaar de week van de "W"

    We spelen tegen de Wolverhampton Wanderers, Walsall en nu dus ook Wolfsburg waar Wout Weghorst speelt..... ;o)
    Vind ik leuk
    Rodajc +12795
    maandag 16 juli 2018 om 16:15
    Oefenwedstrijd voor Jong Ajax lijkt me dan eerder.
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    maandag 16 juli 2018 om 16:18
    Precies, iedereen die die woensdag niet speelt kan dan op evenveel minuten komen als degenen die wel gespeeld hebben. Normaal voor wat je beoogt in een voorbereiding.
    Vind ik leuk
    Alwetend +227
    maandag 16 juli 2018 om 16:17
    Sinds kort speelt Wout Weghorst er ook VP. Dit hebben jullie zelf meermaals vermeld 😂
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:17
    Nutteloze oefenwedstrijden. :p
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1036
    maandag 16 juli 2018 om 16:18
    Bij Wolfsburg spelen drie Nederlanders: Paul Verhaegh, Jeffrey Bruma en oud-Ajacied Riechedly Bazoer. De locatie van de clash met de Duitsers is nog niet bekend.
    Ik dacht dat Weghorst daar (onlangs) ook heen verhuisd was of vergis ik me nou?.
    Vind ik leuk
    pos +8265
    maandag 16 juli 2018 om 16:21
    Weghorst ja. Het is toch wat met die kenners hier bij VP.

    Nou ja het valt dan weer mee dat Dost er niet bij staat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 16:22]
    Vind ik leuk
    Deck010 +3588
    maandag 16 juli 2018 om 16:40
    Nee joh, Dost is daar weg omdat hij bij de training in elkaar is geslagen door Benfica supporters....of was het nou door de voorzitter van Porto. In ieder geval was het zoiets......
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:21
    Hoeveel was Heracles-jong Ajax geworden?

    Ajax zal heus eindelijk wel een keer gewonnen hebben. Ik gok op 1-5.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    maandag 16 juli 2018 om 16:28
    Apart.
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    maandag 16 juli 2018 om 16:43
    Waarom?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    maandag 16 juli 2018 om 16:46
    Omdat als je blessures oploopt met het eerste elftal je misschien terug moet komen op B garnituur. En die hebben dan net een wedstrijd gespeeld. De belangen zijn te groot lijkt mij.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    maandag 16 juli 2018 om 16:51
    Deze oefenwedstrijd is toch ná het tweeluik met Sturm Graz?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:36
    Waarschijnlijk de datum voor dat CL duelletje ff vergeten :)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26750
    maandag 16 juli 2018 om 16:43
    Amsterdamse logica. Kun je niet aan tippen
    Vind ik leuk
    Downvalley +172
    maandag 16 juli 2018 om 16:46
    Oefenwedstrijd voor de reserve spelers en een deel van jong Ajax.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +113
    maandag 16 juli 2018 om 16:53
    Ja Ajax wordt voor de 5de keer op rij kampioen in 2019!
    Vind ik leuk
    PSVFU +4341
    maandag 16 juli 2018 om 17:02
    Die poll weer 😂😂😂😂😂🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:20
    Allemachtig waar zijn ze nou mee bezig? Wie gaat er nou twee dagen voor een cruciaal duel nog een oefenwedstrijd inlassen? Dan heeft dat toch geen enkel nut meer als je alleen je reserves aan laat treden?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1789
    maandag 16 juli 2018 om 18:00
    Zo nutteloos die oefenwedstrijden !
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    maandag 16 juli 2018 om 18:05
    Enorm dom als ze dat doen, blessures moet je hoe dan ook zien te voorkomen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    Muscles +623