Update: Ajax en Blind ronden recordtransfer af: contract tot medio 2022

    Update: Ajax en Blind ronden recordtransfer af: contract tot medio 2022

    Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 12:30di 17-07-2018 om 12:30

    Daley Blind keert terug bij Ajax. De Amsterdammers hebben met de Premier League-club een akkoord bereikt over de transfer van de verdediger annex middenvelder, zo is maandagavond laat bekendgemaakt. Beide clubs hebben het nieuws naar buiten gebracht.

    Met de transfer is een bedrag van zestien miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kan door bonussen oplopen tot maximaal 20,5 miljoen, waardoor de kans groot is dat Blind de duurste speler ooit gaat worden in de clubhistorie van de Amsterdammers. Voor Miralem Sulejmani werd in 2008 een kwart miljoen meer betaald. Blind gaat in Amsterdam een contract tekenen voor vier jaar. Een officieel tekenmoment volgt op een later moment.

    Blind keert dus terug bij de club die hij in 2014 verliet. Na een sterk WK maakte hij voor ongeveer achttien miljoen euro de transfer naar United, dat toen geleid werd door Louis van Gaal. Na het ontslag van Van Gaal nam José Mourinho het stokje over. Onder de Portugees kwam Blind echter een stuk minder aan spelen toe. Waarschijnlijk zou zijn rol komend seizoen ook beperkt blijven in Engeland.

    Blind doorliep vanaf zijn achtste de jeugdopleiding van Ajax. Zijn debuut maakte hij op 7 december 2008, in een duel met FC Volendam. Het seizoen daarop werd hij verhuurd aan FC Groningen. De teller staat op 143 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.

    Update 17/7 12.30: De transfer van Blind naar Ajax is dinsdagmiddag afgerond. Dat meldt Ajax in een persbericht en via de officiële kanalen. Zoals reed aangekondigd signeerde de 28-jarige verdediger een contract tot medio 2022 in Amsterdam. 

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +24580
    maandag 16 juli 2018 om 23:34
    Mooi!! Welkom terug
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    cheeks +3879
    maandag 16 juli 2018 om 23:36
    Idd mooi. Voor PSV en Feijenoord. 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    maandag 16 juli 2018 om 23:37
    Ja dat klopt, dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn.

    Plaats 2 en 3
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +777
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    Overdrijven is ook een vak... maar wel een uitstekende aankoop (alweer). Ajax heeft dat natuurlijk afgekeken van PSV die Moreno en Guardado als ervaren spelers kochten, en die heb je gewoon nodig.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    Ja daar waren ze zelf nooit opgekomen inderdaad
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +777
    maandag 16 juli 2018 om 23:44
    Beetje provoceren op een saaie maandagavond moet kunnen Fritz1
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    maandag 16 juli 2018 om 23:45
    Precies, ik zal de scherpe voorzetjes netjes inkoppen
    Vind ik leuk
    Aal +22650
    maandag 16 juli 2018 om 23:54
    20,5 miljoen voor een speler met een 1 jarig contract.... Maatschappelijk verantwoord ondernemen in Amsterdam
    Vind ik leuk
    Richard020 +13066
    maandag 16 juli 2018 om 23:58
    Met meer geld dan de rest van de 17 eredivisie clubs bij elkaar, is 20.5 miljoen euro uitgeven idd verantwoordelijk!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 00:02]
    Vind ik leuk
    guilleaume +878
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:04
    Of een aanstaande miskoop van epische proporties ;-)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13100
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:51
    Pubertje!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
    Epische was da
    Vind ik leuk
    Jozef +40097
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:48
    Ach, kost slechts de opbrengst van een vervelend talentje...

    Episch hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:23
    Richard020 nog zo n domoor.
    Zeker wel genoten van al die prijzen van je geweldige club de afgelopen 4 jaar he sukkel!.
    Vind ik leuk
    Richard020 +13066
    dinsdag 17 juli 2018 om 04:32
    In mijn nog zeer kort bestaan op deze aardkloot, ik ben namelijk pas 25, heb ik meer prijzen meegemaakt dan jij ooit hebt kunnen vieren met Feyenoord. Als er al iemand een sukkel is ben jij het, om zogenaamd een Amsterdammer uit te hangen wat voor Feyenoord is.

    Ga jij wel eens naar het stadion, of ben je zoals velen die nog nooit een stadion van binnen heeft gezien, maar wel de trouwe supporter probeert uit te hangen op een forum? Zo'n type lijk jij mij wel!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 04:33]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:22
    Ik heb de kuip al zo vaak gezien en zelfs die graftombe met een concert jochie ,dus hou je grote bek een beetje.

    Hang jij de grote jongen hier maar uit ,je cluppie staat al 4 jaar droog SUKKEL!.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:26
    Ga je lekker? Gedraag je klein kindje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:03
    Voor een jodenzoontje me gedragen?, jullie zouden meer je plaats moeten weten met jarenlang helemaal niets nog steeds stront-arrogant en denken dat jullie ook maar iets voorstellen in de wereld van voetbal!.

    Maar ja zo te zien leef jij nog in 1995! sukkeltje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:55
    Hahahahahaha hoop echt dat we je tegen komen. Kijken of je dan nog zo’n groot mondje hebt.

    Kan je ook normaal praten?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:12
    Ik hoef jou niet tegen te komen ,ik val niet op boys.Maar als je naar de kuip komt kom ik je vast en zeker tegen hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:05
    Geen probleem hoor, ik val ook niet op jongetjes.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2573
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:08
    Nou Feyenoord speelde op een gegeven moment degradatie voetbal en dat kutbekertje is echt de laagste prijs die je kunt pakken, ondanks dat jullie ernaartoe gedragen zijn. 1 goede wedstrijd tegen psv en voor de rest enkel thuisduels inclusief de finale (hoe eerlijk is dat? Altijd in de Kuip, nooit bij Ajax of Psv).
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:10
    Het heet loting en daar heeft niemand invloed op markus.
    Niet zo zuur worden omdat je cluppie al jaren niks wint.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2573
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:13
    Het heet vervalsing. De finale is sinds jaar en dag in de Kuip, waarom nooit eens bij Psv of bij Ajax. De rode loper ligt elk jaar uit en voor de rest was het om te janken zo slecht bij Feyenoord. Dit noem ik nou ook niet echt iets om trots op te zijn. De beker, het troostprijsje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:05
    Ik zie ook telkens opmerkingen voorbij komen in de trant van : de platte kar kan weer uit de schuur. En de platte kar kunnen we alweer keuren voor maart. Maar dat is natuurlijk sarcastisch bedoelt !!
    Vind ik leuk
    Olfie +4822
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:40
    'al' 14 jaar droog? hoe heette de periode bij Feyenoord dan? een Sahara?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2573
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:09
    Hahaha inderdaad.
    Vind ik leuk
    Richard020 +13066
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:08
    Grote bek, wanneer er iemand hier een grote bek heeft ben jij het wel! Sneu trouwens dat jij als '' feyenoord '' fan, je club niet eens serieus genoeg neemt door geen hoofdletter te gebruiken, het is moet namelijk Feyenoord zijn, SUKKEL!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:04
    Wat ben jij een stoere jongen zeg. Kan je niet een beetje normaler reageren ?
    Vind ik leuk
    Pimman +6325
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:21
    Klopt Aal doen ze goed in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:26
    Contractduur is tegenwoordig minder en minder belangrijk mbt hoogte transfersom.
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:43
    Voor 17,5 verkocht, ruime ervaring opgedaan op het hoogste niveau (90) wedstrijden. In de kracht van zijn leven. Nu voor 16 miljoen terughalen. Geniaal.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29244
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:14
    Uhhhhhm. Je weet dat ze uiteindelijk meer betalen dan watchers ooit voor m hebben gekregen hè? Maar ik snap dat deze constructie je beter uitkomt.
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:35
    Bij succes iets meer, maar voorlopig kost hij 16. Dus Ajax is nog steeds niet veel kwijtgeraakt aan Blind, maar heeft ondertussen wel een behoorlijk ervaren speler erbij.
    En trouwens ik vind het best dat ze deze bedragen betalen. De meest gehoorde opmerking van PSV supporters was toch altijd dat het kapitaal op het veld moest staan? Voila.
    Vind ik leuk
    VanGoal +732
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:42
    En dan investeren we en dan is het ook niet goed
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:47
    Ja maar nu begint het een beetje heet onder hun voeten te worden. Als Ajax niks uitgeeft is het natuurlijk leuk om te roepen dat het kapitaal op het veld moet staan, maar nu gaat het wel heel drastisch.
    Vind ik leuk
    VanGoal +732
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:54
    Klopt je merkt het aan alles. Ajax gaat het Bayern van Nederland worden.

    Het financiële verschil was er al, nu nog vertalen naar de kwaliteit op het veld.

    Met Tadic en Blind is er een reuzenstap gezet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:01
    Het bayern van nederland hahahahaha echt je moet comedian worden.
    Ze werden vorig jaar nog uitgeschakeld in VOORRONDE CL & EL.......wat een vergelijking hahaha!.

    Het niveau van die joden hier daalt bij elk jaar dat ze droog staan!.
    Vind ik leuk
    VanGoal +732
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:48
    Wat heeft worden (toekomst) te maken met vorig jaar? Simpele ziel. Dat jullie spelers voor 15 miljoen maximaal vertrekken heeft een reden. Die van ons gaan voor 30-40 en over een tijdje is het verschil niet meer te overbruggen. Heb ik het alleen over transfers. Maar ook commercieel timmert Ajax goed aan de weg met bijvoorbeeld de Adidas deal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:05
    Ooooh bij succes .... ,nou dat scheelt ,het blijft dus gewoon bij 16 miljoen weggegooid geld!.
    Vind ik leuk
    Adje80 +9025
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:56
    Een speler die nu waarschijnlijk zijn carrière afsluit bij ajax..heeft bijna 100 wedstrijden gespeeld bij 1 van de grootste clubs ter wereld en is international
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:39
    En dat is heel veel geld waard. In plaats van telkens je beste spelers kwijt raken weet je nu dat je de komende 4 jaar twee, voor Eredivisiebegrippen absolute toppers binnen hebt. Daaromheen kun je bouwen. Eén van de beste aankopen met Tadic. Maar reken maar dat dit voor ongerustheid zorgt.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4776
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:38
    Ik vind het ook wat enthousiast. Aan de andere kant financiert je deze aankoop volledig met de inkomsten van De transfer van Ziyech (mits hij gaat).

    En Blind levert over 2-3 jaar ook echt nog wel wat op. Ook jonge spelers kunnen sneller stappen zetten.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2573
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:01
    Nee 16 miljoen. De rest moet nog blijken. Kluivert zou meer opleveren met bonussen. Dan weet ik wel wie ik zou kiezen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:24
    Lekker bezig fritz, zeer scherp haha.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2573
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:00
    Is ook weer waar haha.
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +777
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:08
    Ik wil trouwens toch even herstellen en zeggen dat iedereen dit de afgelopen jaren riep en ajax maar de talentjes bleef halen.. en dat is niet provocerend bedoeld, maar ajax heeft de middelen om spelers als blind en tadic te halen, als je dit combineert met de geweldige talenten, dan ben je ongeveer tegelijk feest aan het vieren als Eindhoven en omstreken (kampioen begin maart)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:24
    Blijven dromen paultje onder je ajax dekbedje!.
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +777
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:10
    Ik ben voor PSV, ben alleen wel realistisch en keur niet alles van ajax af, wat de meeste psv’ers en feyenoorders wel doen ( ook andersom trouwens). Jij denkt niet dat ajax financieel de mogelijkheden heeft om een team te creeren dat fluitend kampioen zal worden?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:16
    Het is diep triest dat ze dat nog steeds niet voor elkaar hebben.
    Word alleen erg moe van die gemeente verhalen over psv en 18 jaar feyenoord ,terwijl ze zelf al jaren helemaal niets laten zien met hun mega-budget!.
    Vind ik leuk
    5697956 +3724
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:26
    Het inlijven van Blind is de domste aankoop ooit. Geld te veel zeker. Je hebt toch een eigen jeugd?
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:27
    Iedereen wist dat alleen bleef die koppige RVC van Ajax constant dwars liggen op voorspraak van Bergkamp en Van der Sar.
    Vind ik leuk
    Stranger +5568
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:31
    En van het plan Cruijff!
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:45
    Ja prima.Het is gebleken dat het niet werkt. Het is duidelijk dat een team ervaring nodig heeft. En die komt er nu. Helaas voor de aanhangers van het plan Cruijff, maar het werkt niet.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2573
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:59
    Nou ik denk dat ze dat zelf ook wel in de gaten hadden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:49
    Plaat 3 en 7 dit jaar
    Vind ik leuk
    035 +6410
    maandag 16 juli 2018 om 23:54
    Wie ben jij?
    Vind ik leuk
    Stranger +5568
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:32
    Het is de waarheid;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:47
    Deze plaatsen kent ajax maar al te goed ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:22
    Fritz riep jij dat ook al niet, dit jaar, vorig jaar ,dat jaar daarvoor ......

    Leuk zo n arrogante drol ,die geen verstand van voetbal heeft en dus voor de prijzenpakkers uit diemen-zuid is. HAHA, kom eerst maar weer eens door de voorronde cl/el kijkende naar vorig jaar sukkel met je veel te grote arrogante bek!.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:30
    Heeft je moeder je geen normale woorden geleerd? Of kom uit zo’n achterstand wijk met weinig tot geen educatie.
    Vind ik leuk
    alffie +1927
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:12
    Gelukkig is Feyenoord al geplaatst.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1735
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:28
    Je zal Ziyech (en meerdere spelers) zijn en je weet dat deze “kruk” 2 a 3 keer meer verdiend per jaar dan jezelf....goed beleid daar
    Vind ik leuk
    Bo3007 +278
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:51
    En Ziyech en die anderen hebben ook allemaal bij Man. United gespeeld of wat? Als hun iets gepresteerd hebben mogen ze zich melden en krijgen ze ook meer. Simpel zat.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1735
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:59
    dat hoef jij mij niet uit te leggen, moet je doen bij de desbetreffende spelers en makelaars...heel veel succes gewenst
    Vind ik leuk
    Bo3007 +278
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:10
    En jij denkt serieus dat spelers en makelaars dat zelf niet snappen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:57
    Jij schat feyenoord wel héél hoog in! ;)
    Vind ik leuk
    Kleutje +355
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:46
    Denk niet dat Feyenoord top 3 gaat halen hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:36
    Wordt Excelsior kampioen dan?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2573
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:59
    Inderdaad.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:22
    ik dacht dat Ajax een abonnement had op de 2e plaats ...
    Vind ik leuk
    Gary Oak +222
    maandag 16 juli 2018 om 23:51
    Ik denk het niet. Een ervaren man met een Ajax hart die nog niet over zijn top is. Dit is precies wat Ajax nodig.

    Daarnaast kan hij de guppy's goed vertellen dat het niet altijd makkelijk is bij een wereld club als Manu.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +8054
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:12
    FeIJenoord.... 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Mo +11801
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:16
    Als je er zo over denkt heb je er wel bar weinig verstand van. Zeg maar gerust geen.
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:25
    Jij weet ook donders goed dat dit geen goed nieuws is voor de concurrentie.
    Vind ik leuk
    Stranger +5568
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:39
    Dat is natuurlijk de vraag!
    Ik kan me in een nog niet zo 'n ver verleden Feyenoord herinneren die in Makaay en v Bronkhorst 2 toppers aantrok die meer gepresteerd hadden dan Blind en Tadic.
    Terwijl de cler en Hofland ook niet de minste waren.
    Aangevuld met talentvolle jeugd als de Guzman, Bruins, Wijnaldum en Sahin zouden ze een geduchte titelkandidaat zijn.
    Hoe het afgelopen is weten we.
    Vind ik leuk
    Kleutje +355
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:48
    Dat waren 30 plussers he en over de top heen, dat zijn Blind en Tadic zeker niet.
    Vind ik leuk
    Stranger +5568
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:59
    Ik denk dat de door mij genoemde spelers al waren ze over hun top meer kwaliteit en ervaring hadden dan de twee nu door Ajax aangetrokken spelers spelers
    Maar we zullen zien wat de toekomst brengt.
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:49
    Allemaal spelers die zwaar op hun retour waren. Dit zijn spelers die nu hun topjaren in gaan.
    Vind ik leuk
    Stranger +5568
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:09
    Net zoals in de tijd van Luque en Sulejmani.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1609
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:27
    Dat denk ik ook. Van Bronckhorst die als aanvoerder zilver ophaalde op het WK 2010. Ja die was echt op z'n retour. Praat niet zo achterlijk man.
    Vind ik leuk
    Hyena +30623
    maandag 16 juli 2018 om 23:38
    Klasse!
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    maandag 16 juli 2018 om 23:39
    Zeker mooi. Zoals hij al beloofde in zijn afscheidsspeech, deze echte Ajacied komt naar huis.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    maandag 16 juli 2018 om 23:40
    En niet als ie al uitgerangeerd is, maar als een volwassen speler met heel veel ervaring uit de premier league
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    maandag 16 juli 2018 om 23:47
    We weten allemaal hoe het met die anderen afliep, die zongen it's coming home haha
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    maandag 16 juli 2018 om 23:49
    Deze komt dus wel, heb je het bericht niet gelezen?
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    maandag 16 juli 2018 om 23:51
    Jazeker, ik ben er blij mee.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    maandag 16 juli 2018 om 23:54
    Het sarcasme viert hoogtij. Blind kan er inmiddels steeds minder van volgens een bepaalde hoek hier op VP.

    Als tegenwicht, de hier zo veel geroemde Koeman zei in mei nog dat deze Blind zich geen zorgen hoefde te maken ondanks dat hij minder vaak speelde. Hij noemde hem één van zijn steunpilaren.

    Die hebben we er ook bij Ajax graag bij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:29
    Blind was niet voor niets vaak te vinden tussen de supporters op de tribune.
    Dat was vast niet omdat hij te goed was voor man. united denk je niet?.

    Nou daar heeft hij veel ervaring opgedaan bij de club die de laatste jaren net zoveel prijzen pakt als de club waar hij naar terugkeert.
    Wat dat betreft veranderd er weinig voor hem!.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1873
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:45
    Euh, Manchester United heeft de laaste jaren ieder jaar wel een prijs gepakt hoor, Uefa cup, FA cup, etc, know your facts.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 06:46]
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:17
    Het laatste jaar zat hij veel op de bank ja. Maar in de CL speelde hij juist weer wel. Hij kende afgelopen seizoen ook een lange blessure.

    De drie jaar ervoor speelde hij veel en won ook een FA Cup, League Cup en de Europe League waarin hij dus ook speelde.

    Dan doe je inderdaad heel veel ervaring op.

    Vergelijk het maar eens met de door jouw club gewilde Clasie.

    Komt nog bij dat hij vaste man is bij Oranje.

    En die prijzen die komen wel weer en dan zien we jou hier waarschijnlijk even niet meer terug.
    Vind ik leuk
    Pimman +6325
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:23
    Mooi zo kan je nu naar bed
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:46
    Die zelfs door zijn (eigen) publiek is uitgefloten. En dan zeggen dat hij naar huis komt?
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:19
    Kijk even zijn afscheidsfilmpje terug. Als je een beetje had opgelet weet je precies hoe dat fluiten in elkaar zat en hoezeer hij op handen gedragen werd nadat hij zich fantastisch door die periode heen had geknokt.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1609
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:31
    Dat was pas na dat die terug kwam van Groningen. Daar voor waren ze hem liever kwijt dan rijk.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:42
    Martin Jol liet hem links liggen, net als bijna de gehele opleiding. Die paar potjes die hij dus als tiener speelde voor hij naar Groningen vertrok deden Ajax fans juist uitkijken naar meer Blind in Ajax 1.

    Bij Groningen toonde Blind het ongelijk aan van Jol.

    Het negeren van de jeugd heeft Jol mede de kop gekost. Terecht ook, hij kwam nooit op de Toekomst.

    De Boer zette dat recht en Blind werd steeds belangrijker.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1609
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:59
    Helemaal waar, toch ben ik het niet eens met dat je zegt dat fans uitkeken naar meer Blind. Hij werd standaard uitgefloten voordat de bal in zn voeten lag. Misschien door een deel van het publiek, weet niet, maar werd wel degelijk uitgefloten.
    Dat hij daarna iedereen ( lees critici) de mond snoerde, is natuurlijk zijn eigen verdienste. Hij heeft het gewoon waar gemaakt.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:12
    Vóór Groningen werd hij niet standaard uitgefloten. Hij speelde wat? 5 potjes? En toen lang niet, dus destijds keek men uit naar meer. Dat werd nog eens benadrukt door zijn prestaties in Groningen.

    Het uitfluiten had vooral te maken met de rol van zijn Pa tijdens de revolutie. Één slechte bal kon een deel van de fans destijds al doen ontploffen. Onterecht hoor, in mijn ogen.

    Ken hem vanaf de jeugd en vond het altijd al een prima jongen die beoordeeld moest worden los van zijn vader.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26613
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:59
    We lopen elkaar weleens te sarren, maar gefeliciteerd. Dit is een goede move van Ajax.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31580
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:40
    Gefeliciteerd Ajacieden. Veel succes, maar niet teveel he!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    maandag 16 juli 2018 om 23:35
    Kon haast niet meer mis gaan welkom terug Blind kunnen sommige neppers je weer uitfluiten is niet alleen Ziyech het haasje !
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:06
    Van mij krijg je een like, aub
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6765
    maandag 16 juli 2018 om 23:36
    Beter

    Enorme boost hoor dit
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:37
    Blinde aankoop maar goede voetballer voor iemand die niks ziet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    maandag 16 juli 2018 om 23:41
    creatieve naam en reactie hoor
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    En nu maar hopen dat ie van die hatelijke 0 afkomt
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    maandag 16 juli 2018 om 23:57
    https://twitter.com/ManUtd/status/1018971071402237952

    Fans van united vinden het niet zo leuk
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 00:21]
    Vind ik leuk
    NvC +5298
    maandag 16 juli 2018 om 23:37
    Flink bedrag hoor.
    Vind ik leuk
    Old Star +7486
    maandag 16 juli 2018 om 23:37
    Benieuwd aan welke speler de volgende geld buidel word uitgegeven...
    Toch nog een buitenspeler van naam erbij?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    maandag 16 juli 2018 om 23:38
    Een extra rechtsbuiten zou geen overbodige luxe zijn..
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    maandag 16 juli 2018 om 23:47
    Ja eigenlijk wel he we hebben niemand achter Neres ja Cerny maar die is nog op de weg terug ! Tadic kan ook rechtsbuiten en Ziyech ook maar goed een echte goede rechtsbuiten zou fijn wezen en een linksbuiten ook haha vind Labyad geen buitenspeler en die fragiele noor is te wisselvallig en Kuhn tjah die komt niet eens in de plannen voor
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    maandag 16 juli 2018 om 23:50
    Ik zou nog steeds de portemonnaie trekken voor Jahanbakhsh..
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    maandag 16 juli 2018 om 23:57
    Gaan ze echt niet doen hoor
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:00
    Dat denk ik ook niet, maar ik zou het wel doen..
    Kan namelijk ook zomaar zijn dat Neres in de winterstop vertrekt..
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:18
    Denk niet dat Neres gaat in de winterstop die jongen heeft het goed naar zijn zin bij Ajax gaf die laatst nog aan. Zou die Pavon van Boca graag bij Ajax zien Baal nog steeds van het feit dat ze toen leon Bailey niet hebben kunnen strikken
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    maandag 16 juli 2018 om 23:39
    Denk niks meer
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    maandag 16 juli 2018 om 23:50
    Ik geloof niet dat ze nu nog een topaankoop van dit kaliber gaan doen. Het zou nu juist logischer zijn om een talentvolle aanvulling voor de flanken te halen die minder kost en de kans krijgt te groeien, we hebben met Labyad en Neres denk ik de twee basisspelers voor de flanken en ook Tadic kan op de flank spelen, dus nog een directe versterking voor veel geld lijkt me niet logisch.
    Vind ik leuk
    035 +6410
    maandag 16 juli 2018 om 23:56
    Goed gezien Foebele
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    maandag 16 juli 2018 om 23:58
    Voor op rechts niet ? Neres is al niet een echte rechtsbuiten en daarachter is er eigenlijk niks.. Ja, sommige spelers kunnen er spelen, maar het houdt niet over..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:03
    Tadic en Ziyech.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:07
    Dat kan maar is dan noodverband..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:11
    Hoezo? Als Ziyech blijft is het sowieso heel druk op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    dinsdag 17 juli 2018 om 01:31
    Bij Servië speelt Tadic als rechtsbuiten. Bij Southampton regelmatig. Ik zie liever Tadic dan Neres op rechts.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:04
    Neres is gewoon goed op rechts hoor, Masraoui er overheen knallen zo nu en dan en je hebt een combi van gevaar binnendoor en buitenom. Trouwens, Neres kan ook buitenom en geeft voldoende voorzetten, het is niet zo dat hij nou een egotripper is die de spits over het hoofd ziet.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:07
    Ja, maar wat als hij geblesseerd is of geschorst ?
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:14
    Op dit moment hebben we Ziyech en Tadic, mocht Hakim toch blijven, omdat de juiste club niet is gekomen, dan zit je eerder met een luxe probleem.

    Als Ziyech wel weg gaat, waar ik toch wel op reken, dan heb je Cerny en Johnson momenteel als backups, dat is wat magertjes ja, want Bande ligt er een halfjaar uit en volgens mij is Cerny ook nog herstellende.

    Maar dan dus niet een dure aankoop doen voor de flanken, maar een talent, de kansen voor Cerny zullen toch ook een keer ophouden, ook al kan het pech zijn, als hij niet spoedig niveau laat zien zal Ajax doorselecteren, hij zit er al te lang bij en heeft te weinig (kunnen) laten zien.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    dinsdag 17 juli 2018 om 01:32
    Ziyach gaat niet weg. Dat zeg ik al maanden. Als hij had willen verkassen had hij een puik WK moeten spelen. Ziyach was redelijk onzichtbaar en dan druk ik mij nog heel lief uit.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 02:05
    Dan hebben we een heel sterk team als hij blijft (en de rest ook).
    Vind ik leuk
    Morris +23248
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:45
    nu Marc gehoor heeft gegeven aan je aanhoudende lange preken rondom ervaring, kan ik het mij voorstellen dat je een beetje met geknepen billen het seizoen in gaat. nu moet Ajax kampioen worden he :-)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29244
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:17
    Precies. Ik denk dat ze klaar zijn en een goede transferperiode hebben gehad. Ben wel benieuwd hoe veel jeugd er de komende 2-3 jaar nog n serieuze kans krijgt in Amsterdam Foebele. Hoe kijk jij daar tegenaan? In 12 maanden tijd voor 80 miljoen aan spelers kopen is niet hoopvol voor aanstormende talenten lijkt me
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    maandag 16 juli 2018 om 23:38
    Top-aankoop..
    Vind ik leuk
    Yuri +3647
    maandag 16 juli 2018 om 23:38
    Football’s coming home
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 16 juli 2018 om 23:40
    Balletje breed is coming home bedoel je dan ?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3638
    maandag 16 juli 2018 om 23:44
    behalve als van persie diep gaat en blind de bal zo achter de verdediging legt en van persie de bal over casillas kopt...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 16 juli 2018 om 23:48
    Maar je hebt geen van Persie in Amsterdam spelen.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3638
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:22
    Goh.

    Want het ging in dit voorbeeld over van Persie...
    Vind ik leuk
    Garinsha +4852
    maandag 16 juli 2018 om 23:50
    Precies.

    Ik moet het eerst allemaal maar zien.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15486
    maandag 16 juli 2018 om 23:39
    In 1 woord: TROTS
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:39
    Welkom terug topper!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29244
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
    Stiekem toch benieuwd of VP nog n interview gaat houden met ons inmiddels aller bekende En ongetwijfeld zwaar teleurgestelde Maggalan ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 07:21]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 16 juli 2018 om 23:39
    De oorlog is gewonnen.... blind is terug. Succes ermee
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    maandag 16 juli 2018 om 23:53
    Weet niet voor welke club je bent, maar jaloers ? ;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:40
    Leuk maar wel hoop geld voor een "oude" speler... De Eredivisie krijgt wel iets meer kwaliteit terug wat goed is...
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3595
    maandag 16 juli 2018 om 23:48
    Oude speler? Hij zit juist nu in zijn top jaren...
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:56
    Ik bedoel meer dat ik het een hoop geld vind voor een speler waar je geen geld meer aan verdiend qua transferwaarde... Neemt niet weg dat het een goede aankoop is alleen beetje duur naar mijn mening...
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3595
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:10
    Dit zijn nu eenmaal de bedragen die nu betaald worden. Voor een Frenkie de Jong 50 mio en ook daar kijkt niemand meer raar van op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:13
    Nee dat begrijp ik maar Frenkie vertegenwoordigd een stijgende waarde als het goed is... Blind word alleen maar minder waard...
    Vind ik leuk
    Het Brein +4356
    maandag 16 juli 2018 om 23:41
    Blind en Tadic zijn goede transfers voor Ajax, hopelijk volgt PSV nog...die hebben precies van deze spelers nodig op CV en CAM (om in voetbaltermen te blijven)..
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:42]
    Vind ik leuk
    Romario9 +12025
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:25
    Qua centrale verdedigers heeft PSV de posities wel ingevuld hoor. Alleen een vervanger voor Van Ginkel zou welkom zijn.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4356
    dinsdag 17 juli 2018 om 01:58
    Vind je dat echt: Viergever en Isimat mogen wel eens uitgedaagd worden..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:24
    Denk eerder dat het Viergever en Schwaab wordt. Daarachter heb je nog luckassen en Obispo, ervan uitgaande dat Isi wordt verkocht.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4356
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
    En Luckassen en Obispo het niet aankunnen..
    Vind ik leuk
    El Cazador +7555
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    Krikt het niveau en de gemiddelde leeftijd omhoog, met uitsluitend puppy's win je geen reet, zie de afgelopen vier jaar!!
    Vind ik leuk
    Kuip +8461
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    Uitstekende zaak van Ajax. Nu nog de trainer overtuigen dat Blind op het middenveld hoort te spelen. Mooie dienende rol naast Frenkie en Donny.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:53
    Zijn wel meer opties. Tadic/Frenkie/Blind met Ziyech op links lijkt me ook wel wat. Tadic op links kan evengoed. Denk dat als Frenkie én Ziyech blijven, Donny wel de rekening krijgt.

    Superzonde aangezien dat ventje écht graag kampioen met Ajax wil worden en dat altijd heeft uitgesproken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    Met Tadic en Blind terug en het huidige elftal van Ajax, dan mag je er wel vanuit gaan dat ze kampioen moeten worden, en dat zeg ik als PSV supporter
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    maandag 16 juli 2018 om 23:50
    Gelukkig van de waterpolo afdeling. Die hebben nie zoveul verstand van voetbal zo blijkt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:52
    Ik zeg dat ze kampioen moeten worden met dit team, niet dat ze het ook daadwerkelijk gaan worden ;)
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    maandag 16 juli 2018 om 23:55
    Tis al laat, had ik overheen gelezen. Waterpolo afdeling dus wél verstand van voetbal 👍
    Vind ik leuk
    035 +6410
    maandag 16 juli 2018 om 23:58
    Jij ook??
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:07
    Zekers, en u ?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7555
    maandag 16 juli 2018 om 23:51
    De bal blijft rond en het blijft 11 tegen 11, dus daar verandert niet zoveel aan!!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15486
    maandag 16 juli 2018 om 23:54
    En de KNVB zijn voorkeur zullen we niet weten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    maandag 16 juli 2018 om 23:51
    Ik denk dat niemand gelooft dat jij PSV supporter bent. En dat zeg ik als Ajax supporter.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13945
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:28
    Ja maar dat is elk jaar het geval, dus het zegt niet zo veel.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2019
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:55
    Moeten kampioen worden , anders bijltjesdag daaro o 😂
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10843
    maandag 16 juli 2018 om 23:43
    Welkom terug Daley bij onze mooie club!
    Vind ik leuk
    Koalabeer +466
    maandag 16 juli 2018 om 23:43
    Nu gaat Frenkie De Jong weg.
    Vind ik leuk
    elijah +1620
    maandag 16 juli 2018 om 23:49
    En dat heb je van wie?... Groot nieuws te delen?...
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2019
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:57
    Klopt, Blind staat zijn speeluren FDJ in de weg, daarom komt Barca en weg helaas vermoed ik.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5146
    maandag 16 juli 2018 om 23:44
    Nu davy klaassen nog terug halen voor 35 miljoen en cillessen voor 30 miljoen


    En volgend jaar kluivert voor 50 miljoen

    Goed bezig laat dat geld maar rollen
    Vind ik leuk
    jari_ +863
    maandag 16 juli 2018 om 23:45
    Van Uitgefloten door eigen publiek, tot Onthaald als verloren zoon. #welkomterugdaley
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    maandag 16 juli 2018 om 23:45
    Nou, die Cup met de grote oren komt weer naar Amsterdam komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    maandag 16 juli 2018 om 23:51
    Dit moet jou tevreden stellen, eindelijk twee gerichte aankopen met een goede leeftijd en voetballend ook nog is top
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    maandag 16 juli 2018 om 23:56
    Dit is wat ze 5 jaar geleden al hadden moeten doen, echter hebben ze toen heel naief gedacht dat je met jong Ajax aangevuld door de A1 wel even mee kan ballen met de grote jongens.... Niet dus.

    En het is trouwens niet alleen Tadic en Blind, ze zijn duidelijk aan het overcompenseren voor het gebrek aan daadkracht van afgelopen jaren, Tagliafico was al een eerste zet en ook Labyad kun je in dat rijtje zetten.

    Allemaal oudere spelers die al wat mee gemaakt hebben en niet meer de wisselvalligheid van jeugdspelers hebben.

    Ik ben van Labyad niet echt een fan, maar hij krijgt logischerwijs het voordeel van de twijfel en mag me gaan overhalen om fan te worden.

    Mijn hoop ligt het vooral in het gegeven dat je met Blind, Tadic, Tagliafico en Labyad (en zelfs mogelijk nog Ziyech) je een kern hebt die er wekelijks kan staan en het voortouw nemen, aangevuld met de groeiende jongens als de Ligt, de Jong, van de Beek, Dolberg en Neres, die krijgen nu betere omstandigheden om zelf nog beter te worden.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    maandag 16 juli 2018 om 23:58
    Ik hoop het echt, ik snak naar een titel inmiddels 😉
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:06
    Komt goed Fritzie, als we het helemaal goed doen pakken we ook nog het bekertje mee dit jaar.

    Wat nou als er geen gewenste club voor Ziyech komt en hij gewoon ook blijft? Dan mag je toch gewoon die titel niet mislopen dit jaar? Dan ben je toch haast verplicht die dubbel te pakken met zoveel KWALITEIT! We hebben het niet meer over talent he, maar over spelers met kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:09
    Ik hoop dat Ziyech blijft, zolang hij maar niet voor ellende gaat zorgen. Als we dit jaar de titel mislopen, dan weet ik het ook niet meer. Ik hoop echt alleen dat ten hag geen rare dingen gaat doen, dat is het enige wat in mijn ogen mis kan gaan
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:20
    De samenwerken tussen Ajax en Ten Hag loopt nog niet lekker, daar mogen we best eerlijk in zijn. Daarom is het jammer dat de resultaten in de voorbereiding tegenvallen, ondanks dat het slechts de voorbereiding is en we een hoop spelers miste danwel niet fit waren.

    Hij heeft bij Utrecht toch een goed en stabiel team neer gezet en goede dingen laten zien, dus waarom zou hij het niet bij Ajax kunnen?

    Vorig jaar was al een verloren jaar voor het begonnen was, om meerdere redenen. Gezeik met Bosz, gezeik met Bergkamp die beslissingen erdoorheen drukte die funest waren voor de club (teveel jeugd, onervaren Keizer aanstellen, exit van Keizer en Bergkamp, andermaal de selectie verzwakken ipv versterken tijdens transferperiodes en dan hebben we het nog niet eens over het drama wat inmens veel impact heeft op het menselijke vlak.

    Daar stapte hij in, dat is niet niks en mag niet vergeten worden. En de selectie was dus zogezegd niet goed genoeg, anders versterk je nu ook niet de selectie dermate, ze vonden het zelf ook.

    Dus geef die man even wat maanden de tijd.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24580
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:50
    Ik geef hem tot oktober, als er dan niks veranderd is dan hoop ik dat de leiding hem ook tot oktober geeft. Dit seizoen begin ik blanco, maar als hij sturm graz niet overleeft dan hangen de donkere wolken al boven zijn hoofd denk ik
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 02:09
    Hij moet het de komende maanden wel snel op de rit krijgen, zeker met oudere spelers mag je verwachten dat de aanpassing sneller verloopt, daarnaast is de belangrijke basis gebleven en is er dus weinig reden om te veronderstellen dat het ook maanden nodig heeft.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2019
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:58
    Braaaaak 🤮
    ™️geest eral?
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    maandag 16 juli 2018 om 23:45
    Slim om het met bonussen te doen. Dan blijft de prijs laag.
    Vind ik leuk
    035 +6410
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:02
    Pfffff
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:46
    Dit is een goeie voor Scorito. Haha
    Vind ik leuk
    Counterattack +10894
    maandag 16 juli 2018 om 23:47
    Krijgt Ajax nu ook een deel terug, opleidingsvergoeding?
    Pas op, is serieuze vraag
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    maandag 16 juli 2018 om 23:51
    Dat is serieus een goede vraag.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:56
    Helemaal 100% zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij worden dergelijke clausules ongeldig als een club de speler terugkoopt. Zelfde geld dat ook voor bijvoorbeeld Kluivert, als je hem nu terug zou kopen. Daar zat ook een doorverkoop percentage bij toch? Zou dan ook ongeldig worden.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    maandag 16 juli 2018 om 23:57
    Ja, die theorie klinkt zeer logisch in de oren, alleen is het in het voetbal niet altijd logisch wat er gebeurt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:00
    Ik baseer mijn kennis op FM 2017, waar ik ooit Sanchez weer terugkocht na een aantal seizoenen. =D Dat kan dus alle kanten op qua realiteit.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:02
    Hahaha betrouwbare bron! ;-)
    Vind ik leuk
    Counterattack +10894
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:08
    In ieder geval dank
    Vind ik leuk
    Counterattack +10894
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:08
    Soms op VP.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29244
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
    Hahaha de vraag typeert echt ook hoe erg het in Amsterdam om geld draait soms ;). Maar volgens mij geldt het niet wanneer de opleidingsclub de speler terugkoopt
    Vind ik leuk
    rene jong +163
    maandag 16 juli 2018 om 23:52
    Weer een blinde vink erbij
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:52
    Goed nieuws en goede versterking. Wat een verademing dat bergkamp weg is en overmars gewoon zijn portemonnee kan trekken zonder gezeik.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:03
    Geweldig dat deze verdedigende middenvelder terug komt. Nu maar hopen dat Ten Hag hem ook als zodanig gaat gebruiken. En dus niet centraal iin de verdediging zet. Daar moet een echte CV komen te staan. Sanchez is een goed voorbeeld. Is nu een jaar weg, ik ben nog steeds op die vervanger aan het wachten.

    En nee, Wober was dat niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:11
    Wöber maakte onder Keizer amper fouten, leek een perfect koppel met De Ligt die het aanstuurde achterin. Tot zijn blessure en Ten Hag. Daarna heeft ie nog niet laten zien waarom ze hem niet in JAJ zouden opstellen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:14
    Ik schrijf Wober niet af en bedoel niet zijn voetbal kwaliteiten. Meer het handelen, of juist het gebrek daaraan van Overmars. Structureel, want nu komen we nog steeds een CV te kort.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:18
    Als Schuurs nog niet op het niveau zit (en ik denk dat hij nog een half jaartje Jong Ajax moet doen), dan heb je inderdaad gelijk. Met viergever en Dijks ook weg is het allemaal wat magertjes achterin.

    Doekhi ook weg (maar was geen versterking) en in de rest van de jeugdopleiding is het verdedigend voor zover ik in de oefenwedstrijden heb gezien vrij matig.

    Oh, maar we hebben wel Kristensen en Orijuela. Toptransfer jaar was vorig seizoen idd.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:23
    Bergsma weg, had je ook in nood kunnen gebruiken Veltman die eruit ligt tot de winterstop. Ik vind het erg karig en snap niet dat Magallan niet alsnog gehaald gaat worden.
    Die is uitgebreid gescout, is veel werk in gaan zitten en wil die jongen zelf echt wel.

    Dat Frenkie de Jong afgelopen seizoen centraal achterin kwam te spelen was al een noodoplossing. Er waren gewoon teveel blessures en het pakte erg goed uit. Maar dat betekent niet dat je Frenkie vanaf nu nog steeds daar moet gebruiken. Die hoort op het middenveld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:32
    Bergsma was ook wel matig heur, helemaal niet het niveau dat Ajax 1 moet nastreven. Frenkie nog een aantal wedstrijden op CV lijkt me doodzonde, maar alles zal afhangen van Ziyech.

    Desalniettemin is het helemaal drama achterin als De Ligt opeens over een week zou vertrekken. Dat kom je momenteel niet te boven denk ik en dus heb je inderdaad méér versterkingen nodig achterin.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:40
    Er is geen balans in het team. Teveel goede middenvelders en te weinig verdedigers.
    Ook voorin met het langdurig wegvallen van Bandé kom je daar te kort. Moet je weer een middenvelder op de flank gaan zetten als noodoplossing.

    Middenveld is rouleren het beste. Zeker als Ziyech blijft.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:16
    Ga er maar vanuit dat blind naast de ligt komt en frenkie op 6. Als blind daar gaat staan moet of frenkie of donny vd beek naar de bank wat echt niet gaat gebeuren . Als ziyech blijft helemaal niet want dan gaat tadic naar linksbuiten en wordt het de jong vd beek ziyech
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:20
    Als dat gaat gebeuren is dat het zoveelste teken dat Ten Hag ongeschikt is.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:28
    Nouja op zich in balbezit blind door speel je 3-4-3 waardoor frenkie meer vooruit kan. Plus als frenkie weggaat schuift blind automatisch door want die gaat niet weg volgend jaar , tadic ook niet ga ik vanuit op deze leeftijd dus volgend seizoen waarschijnlijk zwz blind en tadic op het middenveld en misch een jeugdspeler?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:37
    Frenkie gaat niet weg. Dat zou de grootste fout zijn van Overmars in de 6 jaar als technisch directeur. En het liefst Ziyech ook nog behouden.
    Dan maar een luxe probleem en veel gaan rouleren. Als je een kundige trainer hebt (een communicatief vaardige) kun je dat aan de spelers uitleggen. Iedereen krijgt ongeveer evenveel speelminuten. En krijgt er 1 een langdurige blessure is dat goed op te vangen. Dat moet je hebben in een sterke selectie.

    Maar ik heb dus geen vertrouwen in Ten Hag in deze situatie en vrees dat alle hoop op succes nog even moet duren.
    Vind ik leuk
    JOJO +1769
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:17
    Belachelijk slechte deal. Of je nu het geld hebt of niet, maar dit is gewoon geld weggooien. Leuk dat hij terugkomt naar de ED. Maar je verkoopt hem aan United voor 17,5 miljn. En haalt hem voor 20,5 terug als hij 28 jaar is..... Dat verdien je nooit meer terug. Ook niet met merchandising.

    Ok, je zou het nog goed kunnen praten door te zeggen dat je hem voor 3 miljn koopt (20,5 min 17,5), maar dan nog. Die gast is 28 en zo'n top voetballer is het nu ook weer niet.

    Zelfde geldt overigens ook voor Tadic. Oude voetballer voor veel geld gehaald. Verdien je nooit meer terug. Er zijn voldoende spelers van het zelfde kaliber als Tadic en Blind die vele malen goedkoper zijn, of via een huur constructie te halen zijn. Ook dat geld ben je kwijt, maar is bij lange na niet zo hoog als deze miljoenen.

    Ik vind deze twee aankopen echt uit de categorie een rijke kat in het nauw, die rare sprongen maakt. Voor 20,5 miljoen heb je bijvoorbeeld een goede jonge spits die er 30 in legt per seizoen. Ten minste als je een beetje scout.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10843
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:27
    Hoezo? Je hebt met Ziyech,de Jong,vd Beek, de Ligt,Neres en Dolberg een enorm kapitaal op t veld staan,die allemaal normaal gesproken beter gedijen met ervaring om hen heen.Ajax kan deze transfers ook makkelijk betalen.
    Vind ik leuk
    JOJO +1769
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:32
    Het gaat er niet om of Ajax het kan betalen. Het gaat erom dat je met een beetje creativiteit en netwerk je de zelfde of zelfs betere ervaring in huis kunt halen. Dan kun je die 20,5 miljn bijvoorbeeld in een jonge spits steken die over een paar jaar het dubbele oplevert.

    Dan zou je verstandig omgaan met je kapitaal. Nu ben je het aan het weggooien.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10843
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:38
    Je weet nu wat je haalt,een jongen van de club,in de kracht van z'n leven, ervaring in Oranje en een eindtoernooi en meer dan 100 wedstrijden voor Man utd.Zelfde geldt voor Tadic, is al bekend hier, PL ervaring en een WK in de benen.Ik vindt t 2 prima aankopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:28
    Het mooie is dat we het geld niet meer terug hoeven te verdienen. Het geld ligt te verrotten in de kas en betere spelers van 24 jaar komen gewoon niet naar Nederland.

    Ik ben het overigens met je eens dat 20 miljoen teveel is voor een Blind met nog 1 jaar op z'n contract. Haal hem dan volgend jaar gratis op. Wat ik nog veel schandaliger vind is dat we na 3 maanden scouten een Bandé ophalen voor 9 miljoen, een Labyad oppikken voor ongeveer 7 miljoen en Kristensen halen voor 5.5 miljoen. Doe mij dan maar een Blind of Tadic.

    Geld uitgeven (ook als het teveel is) maakt voor Ajax niet zoveel meer uit; als je maar zeker weet dat die spelers er meteen staan. Of denk jij dat we nog gaan verdienen op Bandé en Labyad? En waarom zou je Blind over twee jaar niet gewoon voor 10 kunnen verkopen?
    Vind ik leuk
    JOJO +1769
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:36
    Nope op Bande en Labyrat verdien je niet veel meer. En je zou Blind idd voor 10 kunnen verkopen. Maar dan schrijf je er dus 10 af plus de 3 miljn die je er nu al meer aan uitgeeft. Dat bedoel ik dus met kapitaal weggooien. Als je wat slimmer en beter omgaat met je geld, kun je nog meer kapitaal opbouwen en zou je vaker grote transfers kunnen doen. Of bijvoorbeeld je stadion terugkopen van de aandeelhouders. Noem maar op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:41
    Je moet niet vergeten dat we sportief al jaren droog staan, terwijl de miljoenen er sneller bijkomen dan we ze kunnen uitgeven. Tot nu toe geven ze steeds (kleinere) miljoenen uit waar ze sportief geen moer aan hebben (Orijuela, Kristensen), en waar hoogstwaarschijnlijk ook geen restwaarde aanhangt.

    Je weet dat je met alleen De Ligt en De Jong 100 miljoen op het veld hebt staan, die allebei 100% na dit seizoen vertrekken. Ik denk dat je dit seizoen wel wat (te) dure spelers aan kunt trekken om ervoor te zorgen dat je dit seizoen prijzen pakt, de spelers waar momenteel hard aan getrokken wordt kunt behouden en een seizoen goed kunt scouten naar de nieuwe gouden lichting. Want daar zal het een en ander voor moeten worden aangekocht, tenzij ze het voor elkaar krijgen die 5 pareltjes op de Toekomst niet te laten wegkapen door Engeland.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:31
    Waarom moet je geld verdienen op al je spelers dan??? Grootste onzin die ik oooit heb gehoord. Real barca juve wat dan ook hun eerste zorg is niet of ze geld verdienen aan spelers maar of ze kwalitatief vooruitgang boeken. Daardoor win je prijzen. En kluivert is weg voor 18 mil daar heb je al tadic gratis voor terug plus nog een aanzienlijk deel van blind , weinig restwaarde maar kwalitatief ga je 3 stappen vooruit als ajax zijnde. Mischien dat ze dan weer een keer kampioen worden , want met allemaal kluivertjes met veel waarde wordt je geen kampioen.
    Vind ik leuk
    FACT +2342
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:29
    Eigen jeugd?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2852
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:30
    Blijft de vraag waarom hij zijn contract bij Man U heeft velengd en niet transfer-vrij naar Ajax ging? Geen andere club betaald 16 miljoen voor hem.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:32
    United had een eenzijdige optie om te verlengen zodat ze dus nog aan hem komden verdienen
    Vind ik leuk
    HupHolland +2852
    dinsdag 17 juli 2018 om 01:51
    ok :-)
    Vind ik leuk
    14forever +8736
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:35
    Welcome back Daley!!! Daley op 6...
    Vind ik leuk
    JoeyC +2904
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:51
    Het zal mij benieuwen of Ten Hag en co een team weten te maken van deze (voor Eredivisiegegrippen) hele goede individuen. Uiteindelijk gaat het toch daarom. Ajax heeft al jaren de beste spelers, maar ook al 4 jaar geen prijs meer gepakt. Vorig seizoen zelfs Europees dramatisch met van voorronde CL tot zelfs geen deelname EL.
    In ieder geval weer een opmerkelijke aankoop in een opmerkelijke transferperiode van Ajax. Alsof er weer een schakelaar is omgezet bij de club.
    Vind ik leuk
    Franciscus +159
    dinsdag 17 juli 2018 om 01:41
    Je moet nooit spelers 2x terughalen. Genoeg voorbeelden, zelfs bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:04
    Onzin! Blind in de kracht van zijn leven, international! prijzen gewonnen met United veel PremierL ervaring getraint en gespeeld op het aller hoogste niveau! Voor Ajax een geweldige aankoop! Zijn routine heeft het elftal nodig!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544
    dinsdag 17 juli 2018 om 04:28
    Ze halen hem pas voor de eerste keer terug...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:53
    Ja, El Ahmadi. Hij heeft het prima gedaan.
    Vind ik leuk
    Terg +68
    dinsdag 17 juli 2018 om 02:30
    Nou veel succes met deze trage, risicoloze speler zonder inspirerende persoonlijkheid. Voor hetzelfde bedrag haal je en leidt je meer dan 20 talenten op
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:04
    Jaloezie druipt ervan af!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544
    dinsdag 17 juli 2018 om 04:28
    Waaraf?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:54
    Je hebt routine nodig om jeugd tot volle wasdom te laten komen.
    Vind ik leuk
    yuuup +9920
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:20
    Koopje. Voor 2,5 miljoen PL ervaring op laten doen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544
    dinsdag 17 juli 2018 om 04:25
    Verrek, da's nieuws!
    Vind ik leuk
    Mo +11801
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:18
    Ik vind het echt grappig dat mensen denken dat Blind hopeloos zal falen. Zal gewoon met Ziyech en Tadic met afstand de beste zijn van de Eredivisie, mocht Ziyech blijven uuteraard wat ik niet verwacht. Tadic en Blind zijn beide gewoon spelers voor de Europese subtop.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 05:19]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22173
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:40
    Met deze selectie heb je Van Gaal nodig.
    Vind ik leuk
    Truth +3009
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:19
    United heeft hier een goede zaak aan gedaan
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:26
    Wordt ajax niet beter van
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34415
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:26
    20,5. Jeetje.

    Laat de arrogantie spelletjes maar beginnen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34415
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:27
    Congrats met de transfer. Veel geld,maar ze hebben toch genoeg centen.

    In ieder geval genoeg blind berichten voor de komende tijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:49
    Volgens mij hebben ze voor Sulejmani ook nog bonussen moeten betalen ivm het bereiken van de CL!
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:02
    nu maar afwachten een redelijk team bij elkaar maar geen trainer om blij mee te zijn als speler of fan
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:09
    Welkom thuis Daley! Op naar het kampioenschap! 🍻
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10936
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:11
    Niveau'tje weer hoor, hier op Voetbalprimeur. Stelletje ruziezoekende tikgeiten. Man man man. Neem het eens met een korrel zout hier.

    On-topic. Knappe prestatie van Overmars en co. Wel erg veel geld voor deze voetballer, met nog een 1-jarig contract. Snap de beredenering van Ajax. Maar dat je zwemt in het geld, wil nog niet zeggen dat je teveel moet betalen. Hoop voor Ajax dat het een succes wordt.
    Vind ik leuk
    Founder +242
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:19
    Eindelijk begrijpt de Ajax directie dat je niet met een vette bankrekening maar met een mix van talentvolle jeugd en ervaren spelers kampioen kan worden. Afgelopen jaren hebben tenslotte laten zien dat je met allleen jongens geen kampioen meer wordt. Ok, ze kopen nu de titel maar het is ze na al die jaren van 2e plaatsen gegund.
    Vind ik leuk
    Muscles +965
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
    Super deal en inzetbaar tegen Wind Graz. Nu Tadic melden en gaan met die banaan
    Vind ik leuk
    Molukker +109
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:21
    Kampioenschap wil ik nog wel eens zien, maar we hebben wel een sterke selectie. Ik heb jammer genoeg nog steeds geen vertrouwen in Ten Hag, aangezien er nu een grotere druk op hem zit.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +983
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:23
    20.5 Miljoen ??? HAHA
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2513
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:24
    Wat een mafkezen.. wees er maar blij mee voor 16 miljoen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:36
    De loop baan van blind bij ajax is wel een aparte aan het worden ...van uit de opleiding naar eerste elftal ...daar niet goed genoeg eerst gevonden en uitgeleend aan fc groningen ....terug bij ajax viel deel van de fans over hem en vonden hem slecht ..onder vader als trainer bij ajax zelf teksten van fans ...jij speelt om dat papa trainer is van ajax ..speler geworden van oranje en voor goed geld verkocht naar engeland ...ook vaak daar discussies over gebreken door fans en oud spelers als bv Shearer en de hoon van de fans daar van Manchester..nu na nederlandse begrippen voor veel geld terug ..
    Mooie maar aparte loopbaan ...
    Wie weet net als pa ooit nog werkzaam na zijn loopbaan als speler binnen ajax ..
    Vind ik leuk
    Gerro +7424
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:42
    Knap staaltje werk van Marc
    Vind ik leuk
    Nielsk +1255
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:44
    Zolang ze hem linksback zetten, zal het nog wel gaan maar centraal loopt hij de talenten in de weg en met een spits als van Persie/Jorgensen wordt dat smullen voor de tegenpartij (Feyenoord)
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +594
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:48
    Blind doet pijn aan de ogen. Alles in 1 tempo. Je hebt vaak het gevoel alsof hij 50 kg aardappels op zijn rug heeft. Belachelijk veel geld voor zo'n speler. Dat soort bedragen betaal je voor jonge zeer talentvolle aanvallers.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10322
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:49
    Mooie speler voor de ED, 8 miljoen te duur, maar wie zeurt daar nu over ?
    Vind ik leuk
    Korm +37681
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:59
    20,5 miljoen is wel erg vind ik... maarja als hij prijzen brengt en met zijn ervaring talenten kan bijsturen is het geld zo terug verdiend..
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1560
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:27
    Welkom terug gast , al 4x kampioen met Ajax en er gaan er nog 4 volgen
    Vind ik leuk
    Budazonen +418
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:39
    Nu Ryan erbij met zijn ervaring en we zijn kompleet.
    Vind ik leuk
    burgos +13
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:45
    Echt geweldig dat zo,n jongen terug wil komen.
    Dat is nou echte liefde.
    Vind ik leuk
    NESAFCA +148
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:14
    Welkom terug Daley!


    Zin in het seizoen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:51
    Allereerst, superblij dat Daley weer terug komt naar Ons Aller Ajax!

    Maar wacht even hoor; Manchester United is hem eigenlijk liever kwijt dan rijk, hadden de optie in zijn contract weliswaar gelicht, zodat hij nog 1 seizoen aan hun verbonden was, maar dat was hoofdzakelijk om nog een bedrag voor hem terug te krijgen bij verkoop.

    Dat bedrag hadden ze gezet op 17 miljoen volgens de berichtgeving. Ajax zat op zich best sterk aan de onderhandelingstafel en bood aanzienlijk minder voor Blind, exacte bod nooit naar buiten gebracht, maar laten we er van uitgaan dat dat zo'n 8 a 9 miljoen is geweest. Ajax wilde namelijk het transferbedrag laag houden en Daley d.m.v. een X bedrag tekengeld en laten we zeggen "een iets boven het salarisplafond" salaris, weer naar Amsterdam halen.

    Manchester zou vervolgens gezakt zijn naar zo'n 13 miljoen met hun vraagprijs, zag de bui al hangen namelijk, Blind niet verkopen en ook nog eens 5 miljoen kwijt zijn aan het salaris wat ze hem voor dat resterende jaar nog zouden moeten betalen.

    Mijn persoonlijke verwachting zou zijn: Ajax en Manchester vinden elkaar in een transfersom van zo'n 10 tot 12 miljoen.

    Dat het uiteindelijke bedrag dan op 16 miljoen wat kan oplopen tot 20.5! Uit is gekomen is voor mij dan ook echt te vreemd voor woorden en heel slecht gedaan van Ajax, zeker als tekengeld en dik salaris daar nog aan toegevoegd worden.

    Het is mijn geld niet, ik voel er niks van, begrijp me goed; ben superblij dat Daley op 28 jarige leeftijd weer bij mn cluppie komt spelen, maar ik zet wel mijn vraagtekens bij het handelen / onderhandelen van ze.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:39
    Ooooooooolè slectie begint eindelijk form te krijgen.
    Wordt een saaie competie dit jaar, dank dat Ajax alles wint lol.
    Vind ik leuk
    Andyking +83
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:23
    Mooi dat Blind terugkeert. Complimenten voor Ajax dat nu de selectie rond heeft. Mooi vóór de eerste CL-wedstrijd. Nu afwachten of het ook een goed team wordt. Daarnaast vroeg ik me af waarom Ajax in dit geval de transfersom openbaar maakt. Doen ze anders niet...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31580
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:35
    Nu nog ff scheren en hij kan er weer tegenaan!
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:39
    Nee joh, lekker een baard laten staan, fear the beard! Moet Klaas Jan ook doen, hij heeft hem er helaas net afgeschoren.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:38
    It's coming home, it's coming home, de titel is coming home...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31580
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:41
    Ik kan me het verlangen goed voorstellen..... na zo'n lange tijd.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:44
    Haha ben blij dat je Amsterdam ook als het enige echte 'thuis' ziet van de kampioensschaal! ;-)

    En 4 jaar kan jij helemaal geen lange tijd vinden Barry, kom op, wees eerlijk tegen jezelf.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31580
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:45
    Mij geen woorden in de mond leggen he!

    En inderdaad, wij zijn gehard..... het meest van allemaal!
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:58
    Wel goed dat jullie weer mee doen, een prachtige club als Feyenoord hoort gewoon eens in de 10 jaar kampioen te worden, minimaal... ;-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31580
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:01
    Voorlopig gebeurd er helemaal niks op Zuid.
    Vind ik leuk
    Groen +1604
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:57
    Dat klopt sowieso. Minimaal 1x, of minimaal 10 jaar ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:43
    Laat ik eens een populaire vraag stellen: van welk geld??
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:44
    Eigen geld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:48
    Dan is het goed. Als er maar geen geld van sponsoren bij zit.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:59
    Dat geld komt allemaal in het zelfde potje en vanuit dat potje worden alle uitgaven bekostigd, dus ja, zeg het maar, welk geld wordt nu werkelijk waar voor gebruikt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:06
    Precies. Snap ik wel hoor.
    Ik denk dat je wel begrijpt waarom ik m'n vraag stelde. ;)

    Prima aanwinst voor Ajax trouwens. Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:07
    Geen idee om eerlijk te zijn, was je anders gaan staken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
    Hahahaha.. Nee.
    Uitleg: ik ben Twentefan. En bij elk bericht over Twente staan de haters in de rij om te roepen 'van welk geld?'.
    Ik wilde graag voelen of dat echt zoveel voldoening brengt.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:16
    Ja, zo werkt het natuurlijk niet, je kunt dat niet roepen bij de club waar het geld over de rand van het stadion heen kolkt, dan is het een beetje ongeloofwaardig.

    Twente verdient de hoon wel enigszins, al moet men wel bepaalde dingen los zien van elkaar, het zijn bepaalde mensen geweest die de club in de problemen gebracht hebben en dus is het niet perse de schuld van alles en iedereen.

    Daarom hoop ik dat Twente er bovenop komt, maar je moet wel snappen dat mensen zulke opmerkingen maken als we enerzijds lezen dat er miljoenen aan tekorten zijn en ze anderzijds transferstunts willen doen, dat gaat niet samen en lijkt dan net alsof ze niks geleerd hebben van de fouten van hun voorgangers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:45
    Welkom terug Daley !!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:51
    Wat is het toch een koopclub
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:37
    Daley is gewoon eigen jeugd hoor... :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:57
    Als je voor een speler 10+ miljoen betaald om zijn lopende verbintenis af te kopen heeft het erg veel weg van kopen.
    Ajax ordinaire koopclub dus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:54
    gewoon lachwekkend , blind komt terug na ajax heel slim van blind zelf ..wetende tot hij in het buitenland toch nooit aan het spelen toe komt , omdat hij gewoon te weinig kwaliteiten heeft ,en nu word er gedaan alsof het wederom un sterspeler binnen heeft gehaald 😂😂😂 en ook nog best betaalde speler zijn ook nog ,gelukkig wel zelf opgeleid die jongen lachf zich dood ..maar het is hem gegund eens kijken als hij 2 keer blunderd hoe er dan word gesproken over deze topper daley blind 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1293
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:54
    ajax mag alle spelers op de wereld kopen zolang ze die trainer hebben word het toch niks als ze nu nog bosz ofzo hadden oke.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7868
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:57
    Ik sluit niet uit dat ze Blind met winst over een jaar weer moeten verkopen vanwege een niet te weigeren bod.
    Vind ik leuk
    fcfc +355
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:11
    Is dit dan eindelijk weer een tijdperk dat ajax het kapitaal op het veld heeft staan ipv op de bank. Lekker!!
    Vind ik leuk
    TheLobster +1528
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
    Gaat hij weer op het middenveld spelen?
    Vind ik leuk
    slaski +2328
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:37
    Dat is een hele hoop poen voor een redelijke speler zonder enige restwaarde. Als je in dit tempo geld blijft uitgeven voor spelers zonder restwaarde zal de goedgevulde bankrekening snel weer leeg zijn. En wat gaat zo'n investering je opleveren ? Zeker geen CL, ook geen EL. Misschien een paar titels, en dan krijg je dat onmogelijke traject om je te kwalificeren voor de CL. Ik zie het nog niet gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:42]
    Vind ik leuk
    Farmer +12770
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:55
    "He's coming home"... Ik dacht dat Pogba die grap al had gemaakt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:57
    Dankzij Papa Danny Blind
    Vind ik leuk
    Markus80 +2573
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:58
    16 miljoen, en dan komt er de transfer van Kluivert en Ziyech bij. Dan doen ze het weer niet slecht op de markt. Gelukkig hebben ze eindelijk door dat ze het niet met een jeugdelftal kunnen doen Europees en Nationaal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:55
    Nu wordt Ajax met 2 vingers in de neus kampioen. Kan niet meer missen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13876
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:02
    Benieuwd of dat zogenaamde kritische publiek van toen, nu de snavels op elkaar houdt.
    2 Jaar lang uitgefloten worden en dan toch terugkeren om voor dat enge volk te gaan voetballen.. deze vorm van sm kende ik nog niet.
    Wel een prima aanwinst uiteraard, Wöber kan wieberen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws