Update: Ajax en Blind ronden recordtransfer af: contract tot medio 2022

Update: Ajax en Blind ronden recordtransfer af: contract tot medio 2022

Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 12:30di 17-07-2018 om 12:30

Daley Blind keert terug bij Ajax. De Amsterdammers hebben met de Premier League-club een akkoord bereikt over de transfer van de verdediger annex middenvelder, zo is maandagavond laat bekendgemaakt. Beide clubs hebben het nieuws naar buiten gebracht.

Met de transfer is een bedrag van zestien miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kan door bonussen oplopen tot maximaal 20,5 miljoen, waardoor de kans groot is dat Blind de duurste speler ooit gaat worden in de clubhistorie van de Amsterdammers. Voor Miralem Sulejmani werd in 2008 een kwart miljoen meer betaald. Blind gaat in Amsterdam een contract tekenen voor vier jaar. Een officieel tekenmoment volgt op een later moment.

Blind keert dus terug bij de club die hij in 2014 verliet. Na een sterk WK maakte hij voor ongeveer achttien miljoen euro de transfer naar United, dat toen geleid werd door Louis van Gaal. Na het ontslag van Van Gaal nam José Mourinho het stokje over. Onder de Portugees kwam Blind echter een stuk minder aan spelen toe. Waarschijnlijk zou zijn rol komend seizoen ook beperkt blijven in Engeland.

Blind doorliep vanaf zijn achtste de jeugdopleiding van Ajax. Zijn debuut maakte hij op 7 december 2008, in een duel met FC Volendam. Het seizoen daarop werd hij verhuurd aan FC Groningen. De teller staat op 143 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.

Update 17/7 12.30: De transfer van Blind naar Ajax is dinsdagmiddag afgerond. Dat meldt Ajax in een persbericht en via de officiële kanalen. Zoals reed aangekondigd signeerde de 28-jarige verdediger een contract tot medio 2022 in Amsterdam. 

Plaats een reactie

Fritz Korbach +24721
maandag 16 juli 2018 om 23:34
Mooi!! Welkom terug
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:38]
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 16 juli 2018 om 23:38
Klasse!
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 16 juli 2018 om 23:39
Zeker mooi. Zoals hij al beloofde in zijn afscheidsspeech, deze echte Ajacied komt naar huis.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
maandag 16 juli 2018 om 23:40
En niet als ie al uitgerangeerd is, maar als een volwassen speler met heel veel ervaring uit de premier league
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 16 juli 2018 om 23:47
We weten allemaal hoe het met die anderen afliep, die zongen it's coming home haha
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 16 juli 2018 om 23:49
Deze komt dus wel, heb je het bericht niet gelezen?
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 16 juli 2018 om 23:51
Jazeker, ik ben er blij mee.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 16 juli 2018 om 23:54
Het sarcasme viert hoogtij. Blind kan er inmiddels steeds minder van volgens een bepaalde hoek hier op VP.

Als tegenwicht, de hier zo veel geroemde Koeman zei in mei nog dat deze Blind zich geen zorgen hoefde te maken ondanks dat hij minder vaak speelde. Hij noemde hem één van zijn steunpilaren.

Die hebben we er ook bij Ajax graag bij.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 05:29
Blind was niet voor niets vaak te vinden tussen de supporters op de tribune.
Dat was vast niet omdat hij te goed was voor man. united denk je niet?.

Nou daar heeft hij veel ervaring opgedaan bij de club die de laatste jaren net zoveel prijzen pakt als de club waar hij naar terugkeert.
Wat dat betreft veranderd er weinig voor hem!.
Vind ik leuk
PoepWagen +2180
dinsdag 17 juli 2018 om 06:45
Euh, Manchester United heeft de laaste jaren ieder jaar wel een prijs gepakt hoor, Uefa cup, FA cup, etc, know your facts.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 06:46]
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 17 juli 2018 om 07:17
Het laatste jaar zat hij veel op de bank ja. Maar in de CL speelde hij juist weer wel. Hij kende afgelopen seizoen ook een lange blessure.

De drie jaar ervoor speelde hij veel en won ook een FA Cup, League Cup en de Europe League waarin hij dus ook speelde.

Dan doe je inderdaad heel veel ervaring op.

Vergelijk het maar eens met de door jouw club gewilde Clasie.

Komt nog bij dat hij vaste man is bij Oranje.

En die prijzen die komen wel weer en dan zien we jou hier waarschijnlijk even niet meer terug.
Vind ik leuk
Pimman +10322
dinsdag 17 juli 2018 om 00:23
Mooi zo kan je nu naar bed
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 06:46
Die zelfs door zijn (eigen) publiek is uitgefloten. En dan zeggen dat hij naar huis komt?
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 17 juli 2018 om 07:19
Kijk even zijn afscheidsfilmpje terug. Als je een beetje had opgelet weet je precies hoe dat fluiten in elkaar zat en hoezeer hij op handen gedragen werd nadat hij zich fantastisch door die periode heen had geknokt.
Vind ik leuk
Corse996 +1660
dinsdag 17 juli 2018 om 10:31
Dat was pas na dat die terug kwam van Groningen. Daar voor waren ze hem liever kwijt dan rijk.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 17 juli 2018 om 10:42
Martin Jol liet hem links liggen, net als bijna de gehele opleiding. Die paar potjes die hij dus als tiener speelde voor hij naar Groningen vertrok deden Ajax fans juist uitkijken naar meer Blind in Ajax 1.

Bij Groningen toonde Blind het ongelijk aan van Jol.

Het negeren van de jeugd heeft Jol mede de kop gekost. Terecht ook, hij kwam nooit op de Toekomst.

De Boer zette dat recht en Blind werd steeds belangrijker.
Vind ik leuk
Corse996 +1660
dinsdag 17 juli 2018 om 10:59
Helemaal waar, toch ben ik het niet eens met dat je zegt dat fans uitkeken naar meer Blind. Hij werd standaard uitgefloten voordat de bal in zn voeten lag. Misschien door een deel van het publiek, weet niet, maar werd wel degelijk uitgefloten.
Dat hij daarna iedereen ( lees critici) de mond snoerde, is natuurlijk zijn eigen verdienste. Hij heeft het gewoon waar gemaakt.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 17 juli 2018 om 11:12
Vóór Groningen werd hij niet standaard uitgefloten. Hij speelde wat? 5 potjes? En toen lang niet, dus destijds keek men uit naar meer. Dat werd nog eens benadrukt door zijn prestaties in Groningen.

Het uitfluiten had vooral te maken met de rol van zijn Pa tijdens de revolutie. Één slechte bal kon een deel van de fans destijds al doen ontploffen. Onterecht hoor, in mijn ogen.

Ken hem vanaf de jeugd en vond het altijd al een prima jongen die beoordeeld moest worden los van zijn vader.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34310
dinsdag 17 juli 2018 om 07:59
We lopen elkaar weleens te sarren, maar gefeliciteerd. Dit is een goede move van Ajax.
Vind ik leuk
Barry Engels +32299
dinsdag 17 juli 2018 om 12:40
Gefeliciteerd Ajacieden. Veel succes, maar niet teveel he!
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
maandag 16 juli 2018 om 23:35
Kon haast niet meer mis gaan welkom terug Blind kunnen sommige neppers je weer uitfluiten is niet alleen Ziyech het haasje !
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
dinsdag 17 juli 2018 om 00:06
Van mij krijg je een like, aub
Vind ik leuk
Argento8523 +7287
maandag 16 juli 2018 om 23:36
Beter

Enorme boost hoor dit
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:37
Blinde aankoop maar goede voetballer voor iemand die niks ziet
Vind ik leuk
#Keizerout +45564
maandag 16 juli 2018 om 23:41
creatieve naam en reactie hoor
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
maandag 16 juli 2018 om 23:42
En nu maar hopen dat ie van die hatelijke 0 afkomt
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
maandag 16 juli 2018 om 23:57
https://twitter.com/ManUtd/status/1018971071402237952

Fans van united vinden het niet zo leuk
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 00:21]
Vind ik leuk
NvC +8489
maandag 16 juli 2018 om 23:37
Flink bedrag hoor.
Vind ik leuk
Old Star +8231
maandag 16 juli 2018 om 23:37
Benieuwd aan welke speler de volgende geld buidel word uitgegeven...
Toch nog een buitenspeler van naam erbij?
Vind ik leuk
MojoRisin +15050
maandag 16 juli 2018 om 23:38
Een extra rechtsbuiten zou geen overbodige luxe zijn..
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
maandag 16 juli 2018 om 23:47
Ja eigenlijk wel he we hebben niemand achter Neres ja Cerny maar die is nog op de weg terug ! Tadic kan ook rechtsbuiten en Ziyech ook maar goed een echte goede rechtsbuiten zou fijn wezen en een linksbuiten ook haha vind Labyad geen buitenspeler en die fragiele noor is te wisselvallig en Kuhn tjah die komt niet eens in de plannen voor
Vind ik leuk
MojoRisin +15050
maandag 16 juli 2018 om 23:50
Ik zou nog steeds de portemonnaie trekken voor Jahanbakhsh..
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
maandag 16 juli 2018 om 23:57
Gaan ze echt niet doen hoor
Vind ik leuk
MojoRisin +15050
dinsdag 17 juli 2018 om 00:00
Dat denk ik ook niet, maar ik zou het wel doen..
Kan namelijk ook zomaar zijn dat Neres in de winterstop vertrekt..
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
dinsdag 17 juli 2018 om 00:18
Denk niet dat Neres gaat in de winterstop die jongen heeft het goed naar zijn zin bij Ajax gaf die laatst nog aan. Zou die Pavon van Boca graag bij Ajax zien Baal nog steeds van het feit dat ze toen leon Bailey niet hebben kunnen strikken
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
maandag 16 juli 2018 om 23:39
Denk niks meer
Vind ik leuk
Foebele +53329
maandag 16 juli 2018 om 23:50
Ik geloof niet dat ze nu nog een topaankoop van dit kaliber gaan doen. Het zou nu juist logischer zijn om een talentvolle aanvulling voor de flanken te halen die minder kost en de kans krijgt te groeien, we hebben met Labyad en Neres denk ik de twee basisspelers voor de flanken en ook Tadic kan op de flank spelen, dus nog een directe versterking voor veel geld lijkt me niet logisch.
Vind ik leuk
MojoRisin +15050
maandag 16 juli 2018 om 23:58
Voor op rechts niet ? Neres is al niet een echte rechtsbuiten en daarachter is er eigenlijk niks.. Ja, sommige spelers kunnen er spelen, maar het houdt niet over..
Vind ik leuk
#Keizerout +45564
dinsdag 17 juli 2018 om 00:03
Tadic en Ziyech.
Vind ik leuk
MojoRisin +15050
dinsdag 17 juli 2018 om 00:07
Dat kan maar is dan noodverband..
Vind ik leuk
#Keizerout +45564
dinsdag 17 juli 2018 om 00:11
Hoezo? Als Ziyech blijft is het sowieso heel druk op het middenveld.
Vind ik leuk
Sjaakster +306
dinsdag 17 juli 2018 om 01:31
Bij Servië speelt Tadic als rechtsbuiten. Bij Southampton regelmatig. Ik zie liever Tadic dan Neres op rechts.
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 00:04
Neres is gewoon goed op rechts hoor, Masraoui er overheen knallen zo nu en dan en je hebt een combi van gevaar binnendoor en buitenom. Trouwens, Neres kan ook buitenom en geeft voldoende voorzetten, het is niet zo dat hij nou een egotripper is die de spits over het hoofd ziet.
Vind ik leuk
MojoRisin +15050
dinsdag 17 juli 2018 om 00:07
Ja, maar wat als hij geblesseerd is of geschorst ?
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 00:14
Op dit moment hebben we Ziyech en Tadic, mocht Hakim toch blijven, omdat de juiste club niet is gekomen, dan zit je eerder met een luxe probleem.

Als Ziyech wel weg gaat, waar ik toch wel op reken, dan heb je Cerny en Johnson momenteel als backups, dat is wat magertjes ja, want Bande ligt er een halfjaar uit en volgens mij is Cerny ook nog herstellende.

Maar dan dus niet een dure aankoop doen voor de flanken, maar een talent, de kansen voor Cerny zullen toch ook een keer ophouden, ook al kan het pech zijn, als hij niet spoedig niveau laat zien zal Ajax doorselecteren, hij zit er al te lang bij en heeft te weinig (kunnen) laten zien.
Vind ik leuk
Sjaakster +306
dinsdag 17 juli 2018 om 01:32
Ziyach gaat niet weg. Dat zeg ik al maanden. Als hij had willen verkassen had hij een puik WK moeten spelen. Ziyach was redelijk onzichtbaar en dan druk ik mij nog heel lief uit.
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 02:05
Dan hebben we een heel sterk team als hij blijft (en de rest ook).
Vind ik leuk
Morris +23891
dinsdag 17 juli 2018 om 09:45
nu Marc gehoor heeft gegeven aan je aanhoudende lange preken rondom ervaring, kan ik het mij voorstellen dat je een beetje met geknepen billen het seizoen in gaat. nu moet Ajax kampioen worden he :-)
Vind ik leuk
dhrwobo +43767
dinsdag 17 juli 2018 om 07:17
Precies. Ik denk dat ze klaar zijn en een goede transferperiode hebben gehad. Ben wel benieuwd hoe veel jeugd er de komende 2-3 jaar nog n serieuze kans krijgt in Amsterdam Foebele. Hoe kijk jij daar tegenaan? In 12 maanden tijd voor 80 miljoen aan spelers kopen is niet hoopvol voor aanstormende talenten lijkt me
Vind ik leuk
MojoRisin +15050
maandag 16 juli 2018 om 23:38
Top-aankoop..
Vind ik leuk
Yuri +3558
maandag 16 juli 2018 om 23:38
Football’s coming home
Vind ik leuk
FSCeara +9408
maandag 16 juli 2018 om 23:40
Balletje breed is coming home bedoel je dan ?
Vind ik leuk
jamesquinn +4094
maandag 16 juli 2018 om 23:44
behalve als van persie diep gaat en blind de bal zo achter de verdediging legt en van persie de bal over casillas kopt...
Vind ik leuk
FSCeara +9408
maandag 16 juli 2018 om 23:48
Maar je hebt geen van Persie in Amsterdam spelen.
Vind ik leuk
jamesquinn +4094
dinsdag 17 juli 2018 om 00:22
Goh.

Want het ging in dit voorbeeld over van Persie...
Vind ik leuk
Garinsha +5073
maandag 16 juli 2018 om 23:50
Precies.

Ik moet het eerst allemaal maar zien.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17167
maandag 16 juli 2018 om 23:39
In 1 woord: TROTS
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:39
Welkom terug topper!
Vind ik leuk
dhrwobo +43767
dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
Stiekem toch benieuwd of VP nog n interview gaat houden met ons inmiddels aller bekende En ongetwijfeld zwaar teleurgestelde Maggalan ;)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 07:21]
Vind ik leuk
FSCeara +9408
maandag 16 juli 2018 om 23:39
De oorlog is gewonnen.... blind is terug. Succes ermee
Vind ik leuk
MojoRisin +15050
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Weet niet voor welke club je bent, maar jaloers ? ;)
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:40
Leuk maar wel hoop geld voor een "oude" speler... De Eredivisie krijgt wel iets meer kwaliteit terug wat goed is...
Vind ik leuk
Simon1989 +3359
maandag 16 juli 2018 om 23:48
Oude speler? Hij zit juist nu in zijn top jaren...
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:56
Ik bedoel meer dat ik het een hoop geld vind voor een speler waar je geen geld meer aan verdiend qua transferwaarde... Neemt niet weg dat het een goede aankoop is alleen beetje duur naar mijn mening...
Vind ik leuk
Simon1989 +3359
dinsdag 17 juli 2018 om 00:10
Dit zijn nu eenmaal de bedragen die nu betaald worden. Voor een Frenkie de Jong 50 mio en ook daar kijkt niemand meer raar van op.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 09:13
Nee dat begrijp ik maar Frenkie vertegenwoordigd een stijgende waarde als het goed is... Blind word alleen maar minder waard...
Vind ik leuk
Het Brein +4768
maandag 16 juli 2018 om 23:41
Blind en Tadic zijn goede transfers voor Ajax, hopelijk volgt PSV nog...die hebben precies van deze spelers nodig op CV en CAM (om in voetbaltermen te blijven)..
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:42]
Vind ik leuk
Romario9 +13564
dinsdag 17 juli 2018 om 00:25
Qua centrale verdedigers heeft PSV de posities wel ingevuld hoor. Alleen een vervanger voor Van Ginkel zou welkom zijn.
Vind ik leuk
Het Brein +4768
dinsdag 17 juli 2018 om 01:58
Vind je dat echt: Viergever en Isimat mogen wel eens uitgedaagd worden..
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 03:24
Denk eerder dat het Viergever en Schwaab wordt. Daarachter heb je nog luckassen en Obispo, ervan uitgaande dat Isi wordt verkocht.
Vind ik leuk
Het Brein +4768
dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
En Luckassen en Obispo het niet aankunnen..
Vind ik leuk
El Cazador +8916
maandag 16 juli 2018 om 23:42
Krikt het niveau en de gemiddelde leeftijd omhoog, met uitsluitend puppy's win je geen reet, zie de afgelopen vier jaar!!
Vind ik leuk
Kuip +9929
maandag 16 juli 2018 om 23:42
Uitstekende zaak van Ajax. Nu nog de trainer overtuigen dat Blind op het middenveld hoort te spelen. Mooie dienende rol naast Frenkie en Donny.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Zijn wel meer opties. Tadic/Frenkie/Blind met Ziyech op links lijkt me ook wel wat. Tadic op links kan evengoed. Denk dat als Frenkie én Ziyech blijven, Donny wel de rekening krijgt.

Superzonde aangezien dat ventje écht graag kampioen met Ajax wil worden en dat altijd heeft uitgesproken.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:42
Met Tadic en Blind terug en het huidige elftal van Ajax, dan mag je er wel vanuit gaan dat ze kampioen moeten worden, en dat zeg ik als PSV supporter
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 16 juli 2018 om 23:50
Gelukkig van de waterpolo afdeling. Die hebben nie zoveul verstand van voetbal zo blijkt.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:52
Ik zeg dat ze kampioen moeten worden met dit team, niet dat ze het ook daadwerkelijk gaan worden ;)
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 16 juli 2018 om 23:55
Tis al laat, had ik overheen gelezen. Waterpolo afdeling dus wél verstand van voetbal 👍
Vind ik leuk
El Cazador +8916
maandag 16 juli 2018 om 23:51
De bal blijft rond en het blijft 11 tegen 11, dus daar verandert niet zoveel aan!!
Vind ik leuk
Pietje2015 +17167
maandag 16 juli 2018 om 23:54
En de KNVB zijn voorkeur zullen we niet weten.
Vind ik leuk
#Keizerout +45564
maandag 16 juli 2018 om 23:51
Ik denk dat niemand gelooft dat jij PSV supporter bent. En dat zeg ik als Ajax supporter.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
dinsdag 17 juli 2018 om 00:28
Ja maar dat is elk jaar het geval, dus het zegt niet zo veel.
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
dinsdag 17 juli 2018 om 00:55
Moeten kampioen worden , anders bijltjesdag daaro o 😂
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
maandag 16 juli 2018 om 23:43
Welkom terug Daley bij onze mooie club!
Vind ik leuk
Koalabeer +481
maandag 16 juli 2018 om 23:43
Nu gaat Frenkie De Jong weg.
Vind ik leuk
elijah +1646
maandag 16 juli 2018 om 23:49
En dat heb je van wie?... Groot nieuws te delen?...
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
dinsdag 17 juli 2018 om 00:57
Klopt, Blind staat zijn speeluren FDJ in de weg, daarom komt Barca en weg helaas vermoed ik.
Vind ik leuk
Dezeun +6289
maandag 16 juli 2018 om 23:44
Nu davy klaassen nog terug halen voor 35 miljoen en cillessen voor 30 miljoen


En volgend jaar kluivert voor 50 miljoen

Goed bezig laat dat geld maar rollen
Vind ik leuk
jari_ +898
maandag 16 juli 2018 om 23:45
Van Uitgefloten door eigen publiek, tot Onthaald als verloren zoon. #welkomterugdaley
Vind ik leuk
Foebele +53329
maandag 16 juli 2018 om 23:45
Nou, die Cup met de grote oren komt weer naar Amsterdam komend seizoen.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
maandag 16 juli 2018 om 23:51
Dit moet jou tevreden stellen, eindelijk twee gerichte aankopen met een goede leeftijd en voetballend ook nog is top
Vind ik leuk
Foebele +53329
maandag 16 juli 2018 om 23:56
Dit is wat ze 5 jaar geleden al hadden moeten doen, echter hebben ze toen heel naief gedacht dat je met jong Ajax aangevuld door de A1 wel even mee kan ballen met de grote jongens.... Niet dus.

En het is trouwens niet alleen Tadic en Blind, ze zijn duidelijk aan het overcompenseren voor het gebrek aan daadkracht van afgelopen jaren, Tagliafico was al een eerste zet en ook Labyad kun je in dat rijtje zetten.

Allemaal oudere spelers die al wat mee gemaakt hebben en niet meer de wisselvalligheid van jeugdspelers hebben.

Ik ben van Labyad niet echt een fan, maar hij krijgt logischerwijs het voordeel van de twijfel en mag me gaan overhalen om fan te worden.

Mijn hoop ligt het vooral in het gegeven dat je met Blind, Tadic, Tagliafico en Labyad (en zelfs mogelijk nog Ziyech) je een kern hebt die er wekelijks kan staan en het voortouw nemen, aangevuld met de groeiende jongens als de Ligt, de Jong, van de Beek, Dolberg en Neres, die krijgen nu betere omstandigheden om zelf nog beter te worden.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
maandag 16 juli 2018 om 23:58
Ik hoop het echt, ik snak naar een titel inmiddels 😉
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 00:06
Komt goed Fritzie, als we het helemaal goed doen pakken we ook nog het bekertje mee dit jaar.

Wat nou als er geen gewenste club voor Ziyech komt en hij gewoon ook blijft? Dan mag je toch gewoon die titel niet mislopen dit jaar? Dan ben je toch haast verplicht die dubbel te pakken met zoveel KWALITEIT! We hebben het niet meer over talent he, maar over spelers met kwaliteit.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
dinsdag 17 juli 2018 om 00:09
Ik hoop dat Ziyech blijft, zolang hij maar niet voor ellende gaat zorgen. Als we dit jaar de titel mislopen, dan weet ik het ook niet meer. Ik hoop echt alleen dat ten hag geen rare dingen gaat doen, dat is het enige wat in mijn ogen mis kan gaan
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 00:20
De samenwerken tussen Ajax en Ten Hag loopt nog niet lekker, daar mogen we best eerlijk in zijn. Daarom is het jammer dat de resultaten in de voorbereiding tegenvallen, ondanks dat het slechts de voorbereiding is en we een hoop spelers miste danwel niet fit waren.

Hij heeft bij Utrecht toch een goed en stabiel team neer gezet en goede dingen laten zien, dus waarom zou hij het niet bij Ajax kunnen?

Vorig jaar was al een verloren jaar voor het begonnen was, om meerdere redenen. Gezeik met Bosz, gezeik met Bergkamp die beslissingen erdoorheen drukte die funest waren voor de club (teveel jeugd, onervaren Keizer aanstellen, exit van Keizer en Bergkamp, andermaal de selectie verzwakken ipv versterken tijdens transferperiodes en dan hebben we het nog niet eens over het drama wat inmens veel impact heeft op het menselijke vlak.

Daar stapte hij in, dat is niet niks en mag niet vergeten worden. En de selectie was dus zogezegd niet goed genoeg, anders versterk je nu ook niet de selectie dermate, ze vonden het zelf ook.

Dus geef die man even wat maanden de tijd.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
dinsdag 17 juli 2018 om 00:50
Ik geef hem tot oktober, als er dan niks veranderd is dan hoop ik dat de leiding hem ook tot oktober geeft. Dit seizoen begin ik blanco, maar als hij sturm graz niet overleeft dan hangen de donkere wolken al boven zijn hoofd denk ik
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 02:09
Hij moet het de komende maanden wel snel op de rit krijgen, zeker met oudere spelers mag je verwachten dat de aanpassing sneller verloopt, daarnaast is de belangrijke basis gebleven en is er dus weinig reden om te veronderstellen dat het ook maanden nodig heeft.
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
dinsdag 17 juli 2018 om 00:58
Braaaaak 🤮
™️geest eral?
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 16 juli 2018 om 23:45
Slim om het met bonussen te doen. Dan blijft de prijs laag.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:46
Dit is een goeie voor Scorito. Haha
Vind ik leuk
Counterattack +11754
maandag 16 juli 2018 om 23:47
Krijgt Ajax nu ook een deel terug, opleidingsvergoeding?
Pas op, is serieuze vraag
Vind ik leuk
Foebele +53329
maandag 16 juli 2018 om 23:51
Dat is serieus een goede vraag.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:56
Helemaal 100% zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij worden dergelijke clausules ongeldig als een club de speler terugkoopt. Zelfde geld dat ook voor bijvoorbeeld Kluivert, als je hem nu terug zou kopen. Daar zat ook een doorverkoop percentage bij toch? Zou dan ook ongeldig worden.
Vind ik leuk
Foebele +53329
maandag 16 juli 2018 om 23:57
Ja, die theorie klinkt zeer logisch in de oren, alleen is het in het voetbal niet altijd logisch wat er gebeurt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 00:00
Ik baseer mijn kennis op FM 2017, waar ik ooit Sanchez weer terugkocht na een aantal seizoenen. =D Dat kan dus alle kanten op qua realiteit.
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 00:02
Hahaha betrouwbare bron! ;-)
Vind ik leuk
Counterattack +11754
dinsdag 17 juli 2018 om 00:08
In ieder geval dank
Vind ik leuk
Counterattack +11754
dinsdag 17 juli 2018 om 00:08
Soms op VP.
Vind ik leuk
dhrwobo +43767
dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
Hahaha de vraag typeert echt ook hoe erg het in Amsterdam om geld draait soms ;). Maar volgens mij geldt het niet wanneer de opleidingsclub de speler terugkoopt
Vind ik leuk
rene jong +161
maandag 16 juli 2018 om 23:52
Weer een blinde vink erbij
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:52
Goed nieuws en goede versterking. Wat een verademing dat bergkamp weg is en overmars gewoon zijn portemonnee kan trekken zonder gezeik.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
dinsdag 17 juli 2018 om 00:03
Geweldig dat deze verdedigende middenvelder terug komt. Nu maar hopen dat Ten Hag hem ook als zodanig gaat gebruiken. En dus niet centraal iin de verdediging zet. Daar moet een echte CV komen te staan. Sanchez is een goed voorbeeld. Is nu een jaar weg, ik ben nog steeds op die vervanger aan het wachten.

En nee, Wober was dat niet.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 00:11
Wöber maakte onder Keizer amper fouten, leek een perfect koppel met De Ligt die het aanstuurde achterin. Tot zijn blessure en Ten Hag. Daarna heeft ie nog niet laten zien waarom ze hem niet in JAJ zouden opstellen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
dinsdag 17 juli 2018 om 00:14
Ik schrijf Wober niet af en bedoel niet zijn voetbal kwaliteiten. Meer het handelen, of juist het gebrek daaraan van Overmars. Structureel, want nu komen we nog steeds een CV te kort.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 00:18
Als Schuurs nog niet op het niveau zit (en ik denk dat hij nog een half jaartje Jong Ajax moet doen), dan heb je inderdaad gelijk. Met viergever en Dijks ook weg is het allemaal wat magertjes achterin.

Doekhi ook weg (maar was geen versterking) en in de rest van de jeugdopleiding is het verdedigend voor zover ik in de oefenwedstrijden heb gezien vrij matig.

Oh, maar we hebben wel Kristensen en Orijuela. Toptransfer jaar was vorig seizoen idd.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
dinsdag 17 juli 2018 om 00:23
Bergsma weg, had je ook in nood kunnen gebruiken Veltman die eruit ligt tot de winterstop. Ik vind het erg karig en snap niet dat Magallan niet alsnog gehaald gaat worden.
Die is uitgebreid gescout, is veel werk in gaan zitten en wil die jongen zelf echt wel.

Dat Frenkie de Jong afgelopen seizoen centraal achterin kwam te spelen was al een noodoplossing. Er waren gewoon teveel blessures en het pakte erg goed uit. Maar dat betekent niet dat je Frenkie vanaf nu nog steeds daar moet gebruiken. Die hoort op het middenveld.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 00:32
Bergsma was ook wel matig heur, helemaal niet het niveau dat Ajax 1 moet nastreven. Frenkie nog een aantal wedstrijden op CV lijkt me doodzonde, maar alles zal afhangen van Ziyech.

Desalniettemin is het helemaal drama achterin als De Ligt opeens over een week zou vertrekken. Dat kom je momenteel niet te boven denk ik en dus heb je inderdaad méér versterkingen nodig achterin.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
dinsdag 17 juli 2018 om 00:40
Er is geen balans in het team. Teveel goede middenvelders en te weinig verdedigers.
Ook voorin met het langdurig wegvallen van Bandé kom je daar te kort. Moet je weer een middenvelder op de flank gaan zetten als noodoplossing.

Middenveld is rouleren het beste. Zeker als Ziyech blijft.
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 17 juli 2018 om 00:16
Ga er maar vanuit dat blind naast de ligt komt en frenkie op 6. Als blind daar gaat staan moet of frenkie of donny vd beek naar de bank wat echt niet gaat gebeuren . Als ziyech blijft helemaal niet want dan gaat tadic naar linksbuiten en wordt het de jong vd beek ziyech
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
dinsdag 17 juli 2018 om 00:20
Als dat gaat gebeuren is dat het zoveelste teken dat Ten Hag ongeschikt is.
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 17 juli 2018 om 00:28
Nouja op zich in balbezit blind door speel je 3-4-3 waardoor frenkie meer vooruit kan. Plus als frenkie weggaat schuift blind automatisch door want die gaat niet weg volgend jaar , tadic ook niet ga ik vanuit op deze leeftijd dus volgend seizoen waarschijnlijk zwz blind en tadic op het middenveld en misch een jeugdspeler?
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
dinsdag 17 juli 2018 om 00:37
Frenkie gaat niet weg. Dat zou de grootste fout zijn van Overmars in de 6 jaar als technisch directeur. En het liefst Ziyech ook nog behouden.
Dan maar een luxe probleem en veel gaan rouleren. Als je een kundige trainer hebt (een communicatief vaardige) kun je dat aan de spelers uitleggen. Iedereen krijgt ongeveer evenveel speelminuten. En krijgt er 1 een langdurige blessure is dat goed op te vangen. Dat moet je hebben in een sterke selectie.

Maar ik heb dus geen vertrouwen in Ten Hag in deze situatie en vrees dat alle hoop op succes nog even moet duren.
Vind ik leuk
JOJO +1795
dinsdag 17 juli 2018 om 00:17
Belachelijk slechte deal. Of je nu het geld hebt of niet, maar dit is gewoon geld weggooien. Leuk dat hij terugkomt naar de ED. Maar je verkoopt hem aan United voor 17,5 miljn. En haalt hem voor 20,5 terug als hij 28 jaar is..... Dat verdien je nooit meer terug. Ook niet met merchandising.

Ok, je zou het nog goed kunnen praten door te zeggen dat je hem voor 3 miljn koopt (20,5 min 17,5), maar dan nog. Die gast is 28 en zo'n top voetballer is het nu ook weer niet.

Zelfde geldt overigens ook voor Tadic. Oude voetballer voor veel geld gehaald. Verdien je nooit meer terug. Er zijn voldoende spelers van het zelfde kaliber als Tadic en Blind die vele malen goedkoper zijn, of via een huur constructie te halen zijn. Ook dat geld ben je kwijt, maar is bij lange na niet zo hoog als deze miljoenen.

Ik vind deze twee aankopen echt uit de categorie een rijke kat in het nauw, die rare sprongen maakt. Voor 20,5 miljoen heb je bijvoorbeeld een goede jonge spits die er 30 in legt per seizoen. Ten minste als je een beetje scout.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
dinsdag 17 juli 2018 om 00:27
Hoezo? Je hebt met Ziyech,de Jong,vd Beek, de Ligt,Neres en Dolberg een enorm kapitaal op t veld staan,die allemaal normaal gesproken beter gedijen met ervaring om hen heen.Ajax kan deze transfers ook makkelijk betalen.
Vind ik leuk
JOJO +1795
dinsdag 17 juli 2018 om 00:32
Het gaat er niet om of Ajax het kan betalen. Het gaat erom dat je met een beetje creativiteit en netwerk je de zelfde of zelfs betere ervaring in huis kunt halen. Dan kun je die 20,5 miljn bijvoorbeeld in een jonge spits steken die over een paar jaar het dubbele oplevert.

Dan zou je verstandig omgaan met je kapitaal. Nu ben je het aan het weggooien.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
dinsdag 17 juli 2018 om 00:38
Je weet nu wat je haalt,een jongen van de club,in de kracht van z'n leven, ervaring in Oranje en een eindtoernooi en meer dan 100 wedstrijden voor Man utd.Zelfde geldt voor Tadic, is al bekend hier, PL ervaring en een WK in de benen.Ik vindt t 2 prima aankopen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 00:28
Het mooie is dat we het geld niet meer terug hoeven te verdienen. Het geld ligt te verrotten in de kas en betere spelers van 24 jaar komen gewoon niet naar Nederland.

Ik ben het overigens met je eens dat 20 miljoen teveel is voor een Blind met nog 1 jaar op z'n contract. Haal hem dan volgend jaar gratis op. Wat ik nog veel schandaliger vind is dat we na 3 maanden scouten een Bandé ophalen voor 9 miljoen, een Labyad oppikken voor ongeveer 7 miljoen en Kristensen halen voor 5.5 miljoen. Doe mij dan maar een Blind of Tadic.

Geld uitgeven (ook als het teveel is) maakt voor Ajax niet zoveel meer uit; als je maar zeker weet dat die spelers er meteen staan. Of denk jij dat we nog gaan verdienen op Bandé en Labyad? En waarom zou je Blind over twee jaar niet gewoon voor 10 kunnen verkopen?
Vind ik leuk
JOJO +1795
dinsdag 17 juli 2018 om 00:36
Nope op Bande en Labyrat verdien je niet veel meer. En je zou Blind idd voor 10 kunnen verkopen. Maar dan schrijf je er dus 10 af plus de 3 miljn die je er nu al meer aan uitgeeft. Dat bedoel ik dus met kapitaal weggooien. Als je wat slimmer en beter omgaat met je geld, kun je nog meer kapitaal opbouwen en zou je vaker grote transfers kunnen doen. Of bijvoorbeeld je stadion terugkopen van de aandeelhouders. Noem maar op.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 00:41
Je moet niet vergeten dat we sportief al jaren droog staan, terwijl de miljoenen er sneller bijkomen dan we ze kunnen uitgeven. Tot nu toe geven ze steeds (kleinere) miljoenen uit waar ze sportief geen moer aan hebben (Orijuela, Kristensen), en waar hoogstwaarschijnlijk ook geen restwaarde aanhangt.

Je weet dat je met alleen De Ligt en De Jong 100 miljoen op het veld hebt staan, die allebei 100% na dit seizoen vertrekken. Ik denk dat je dit seizoen wel wat (te) dure spelers aan kunt trekken om ervoor te zorgen dat je dit seizoen prijzen pakt, de spelers waar momenteel hard aan getrokken wordt kunt behouden en een seizoen goed kunt scouten naar de nieuwe gouden lichting. Want daar zal het een en ander voor moeten worden aangekocht, tenzij ze het voor elkaar krijgen die 5 pareltjes op de Toekomst niet te laten wegkapen door Engeland.
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 17 juli 2018 om 00:31
Waarom moet je geld verdienen op al je spelers dan??? Grootste onzin die ik oooit heb gehoord. Real barca juve wat dan ook hun eerste zorg is niet of ze geld verdienen aan spelers maar of ze kwalitatief vooruitgang boeken. Daardoor win je prijzen. En kluivert is weg voor 18 mil daar heb je al tadic gratis voor terug plus nog een aanzienlijk deel van blind , weinig restwaarde maar kwalitatief ga je 3 stappen vooruit als ajax zijnde. Mischien dat ze dan weer een keer kampioen worden , want met allemaal kluivertjes met veel waarde wordt je geen kampioen.
Vind ik leuk
FACT +2307
dinsdag 17 juli 2018 om 00:29
Eigen jeugd?
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 17 juli 2018 om 00:30
Blijft de vraag waarom hij zijn contract bij Man U heeft velengd en niet transfer-vrij naar Ajax ging? Geen andere club betaald 16 miljoen voor hem.
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 17 juli 2018 om 00:32
United had een eenzijdige optie om te verlengen zodat ze dus nog aan hem komden verdienen
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 17 juli 2018 om 01:51
ok :-)
Vind ik leuk
14forever +9064
dinsdag 17 juli 2018 om 00:35
Welcome back Daley!!! Daley op 6...
Vind ik leuk
JoeyC +3976
dinsdag 17 juli 2018 om 00:51
Het zal mij benieuwen of Ten Hag en co een team weten te maken van deze (voor Eredivisiegegrippen) hele goede individuen. Uiteindelijk gaat het toch daarom. Ajax heeft al jaren de beste spelers, maar ook al 4 jaar geen prijs meer gepakt. Vorig seizoen zelfs Europees dramatisch met van voorronde CL tot zelfs geen deelname EL.
In ieder geval weer een opmerkelijke aankoop in een opmerkelijke transferperiode van Ajax. Alsof er weer een schakelaar is omgezet bij de club.
Vind ik leuk
Franciscus +185
dinsdag 17 juli 2018 om 01:41
Je moet nooit spelers 2x terughalen. Genoeg voorbeelden, zelfs bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Nummertien +4789
dinsdag 17 juli 2018 om 03:04
Onzin! Blind in de kracht van zijn leven, international! prijzen gewonnen met United veel PremierL ervaring getraint en gespeeld op het aller hoogste niveau! Voor Ajax een geweldige aankoop! Zijn routine heeft het elftal nodig!
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
dinsdag 17 juli 2018 om 04:28
Ze halen hem pas voor de eerste keer terug...
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 06:53
Ja, El Ahmadi. Hij heeft het prima gedaan.
Vind ik leuk
Terg +80
dinsdag 17 juli 2018 om 02:30
Nou veel succes met deze trage, risicoloze speler zonder inspirerende persoonlijkheid. Voor hetzelfde bedrag haal je en leidt je meer dan 20 talenten op
Vind ik leuk
Nummertien +4789
dinsdag 17 juli 2018 om 03:04
Jaloezie druipt ervan af!
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
dinsdag 17 juli 2018 om 04:28
Waaraf?
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 06:54
Je hebt routine nodig om jeugd tot volle wasdom te laten komen.
Vind ik leuk
yuuup +10830
dinsdag 17 juli 2018 om 03:20
Koopje. Voor 2,5 miljoen PL ervaring op laten doen.
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
dinsdag 17 juli 2018 om 04:25
Verrek, da's nieuws!
Vind ik leuk
Mo +12877
dinsdag 17 juli 2018 om 05:18
Ik vind het echt grappig dat mensen denken dat Blind hopeloos zal falen. Zal gewoon met Ziyech en Tadic met afstand de beste zijn van de Eredivisie, mocht Ziyech blijven uuteraard wat ik niet verwacht. Tadic en Blind zijn beide gewoon spelers voor de Europese subtop.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 05:19]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
dinsdag 17 juli 2018 om 05:40
Met deze selectie heb je Van Gaal nodig.
Vind ik leuk
Truth +3384
dinsdag 17 juli 2018 om 06:19
United heeft hier een goede zaak aan gedaan
Vind ik leuk
Professoro +232
dinsdag 17 juli 2018 om 06:26
Wordt ajax niet beter van
Vind ik leuk
Smithsonian +43273
dinsdag 17 juli 2018 om 06:26
20,5. Jeetje.

Laat de arrogantie spelletjes maar beginnen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43273
dinsdag 17 juli 2018 om 06:27
Congrats met de transfer. Veel geld,maar ze hebben toch genoeg centen.

In ieder geval genoeg blind berichten voor de komende tijd.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 06:49
Volgens mij hebben ze voor Sulejmani ook nog bonussen moeten betalen ivm het bereiken van de CL!
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
dinsdag 17 juli 2018 om 07:02
nu maar afwachten een redelijk team bij elkaar maar geen trainer om blij mee te zijn als speler of fan
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 07:09
Welkom thuis Daley! Op naar het kampioenschap! 🍻
Vind ik leuk
Il Gordo +18354
dinsdag 17 juli 2018 om 07:11
Niveau'tje weer hoor, hier op Voetbalprimeur. Stelletje ruziezoekende tikgeiten. Man man man. Neem het eens met een korrel zout hier.

On-topic. Knappe prestatie van Overmars en co. Wel erg veel geld voor deze voetballer, met nog een 1-jarig contract. Snap de beredenering van Ajax. Maar dat je zwemt in het geld, wil nog niet zeggen dat je teveel moet betalen. Hoop voor Ajax dat het een succes wordt.
Vind ik leuk
Founder +262
dinsdag 17 juli 2018 om 07:19
Eindelijk begrijpt de Ajax directie dat je niet met een vette bankrekening maar met een mix van talentvolle jeugd en ervaren spelers kampioen kan worden. Afgelopen jaren hebben tenslotte laten zien dat je met allleen jongens geen kampioen meer wordt. Ok, ze kopen nu de titel maar het is ze na al die jaren van 2e plaatsen gegund.
Vind ik leuk
Muscles +1732
dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
Super deal en inzetbaar tegen Wind Graz. Nu Tadic melden en gaan met die banaan
Vind ik leuk
Molukker +148
dinsdag 17 juli 2018 om 07:21
Kampioenschap wil ik nog wel eens zien, maar we hebben wel een sterke selectie. Ik heb jammer genoeg nog steeds geen vertrouwen in Ten Hag, aangezien er nu een grotere druk op hem zit.
Vind ik leuk
Ryan82 +1074
dinsdag 17 juli 2018 om 07:23
20.5 Miljoen ??? HAHA
Vind ik leuk
Gyrosregime +2766
dinsdag 17 juli 2018 om 07:24
Wat een mafkezen.. wees er maar blij mee voor 16 miljoen..
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 07:36
De loop baan van blind bij ajax is wel een aparte aan het worden ...van uit de opleiding naar eerste elftal ...daar niet goed genoeg eerst gevonden en uitgeleend aan fc groningen ....terug bij ajax viel deel van de fans over hem en vonden hem slecht ..onder vader als trainer bij ajax zelf teksten van fans ...jij speelt om dat papa trainer is van ajax ..speler geworden van oranje en voor goed geld verkocht naar engeland ...ook vaak daar discussies over gebreken door fans en oud spelers als bv Shearer en de hoon van de fans daar van Manchester..nu na nederlandse begrippen voor veel geld terug ..
Mooie maar aparte loopbaan ...
Wie weet net als pa ooit nog werkzaam na zijn loopbaan als speler binnen ajax ..
Vind ik leuk
Gerro +8901
dinsdag 17 juli 2018 om 07:42
Knap staaltje werk van Marc
Vind ik leuk
Nielsk +2374
dinsdag 17 juli 2018 om 07:44
Zolang ze hem linksback zetten, zal het nog wel gaan maar centraal loopt hij de talenten in de weg en met een spits als van Persie/Jorgensen wordt dat smullen voor de tegenpartij (Feyenoord)
Vind ik leuk
Phoxy75 +660
dinsdag 17 juli 2018 om 07:48
Blind doet pijn aan de ogen. Alles in 1 tempo. Je hebt vaak het gevoel alsof hij 50 kg aardappels op zijn rug heeft. Belachelijk veel geld voor zo'n speler. Dat soort bedragen betaal je voor jonge zeer talentvolle aanvallers.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13439
dinsdag 17 juli 2018 om 07:49
Mooie speler voor de ED, 8 miljoen te duur, maar wie zeurt daar nu over ?
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 17 juli 2018 om 07:59
20,5 miljoen is wel erg vind ik... maarja als hij prijzen brengt en met zijn ervaring talenten kan bijsturen is het geld zo terug verdiend..
Vind ik leuk
GROBAR66 +1534
dinsdag 17 juli 2018 om 08:27
Welkom terug gast , al 4x kampioen met Ajax en er gaan er nog 4 volgen
Vind ik leuk
Budazonen +466
dinsdag 17 juli 2018 om 08:39
Nu Ryan erbij met zijn ervaring en we zijn kompleet.
Vind ik leuk
burgos +13
dinsdag 17 juli 2018 om 08:45
Echt geweldig dat zo,n jongen terug wil komen.
Dat is nou echte liefde.
Vind ik leuk
NESAFCA +186
dinsdag 17 juli 2018 om 09:14
Welkom terug Daley!


Zin in het seizoen!
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 09:51
Allereerst, superblij dat Daley weer terug komt naar Ons Aller Ajax!

Maar wacht even hoor; Manchester United is hem eigenlijk liever kwijt dan rijk, hadden de optie in zijn contract weliswaar gelicht, zodat hij nog 1 seizoen aan hun verbonden was, maar dat was hoofdzakelijk om nog een bedrag voor hem terug te krijgen bij verkoop.

Dat bedrag hadden ze gezet op 17 miljoen volgens de berichtgeving. Ajax zat op zich best sterk aan de onderhandelingstafel en bood aanzienlijk minder voor Blind, exacte bod nooit naar buiten gebracht, maar laten we er van uitgaan dat dat zo'n 8 a 9 miljoen is geweest. Ajax wilde namelijk het transferbedrag laag houden en Daley d.m.v. een X bedrag tekengeld en laten we zeggen "een iets boven het salarisplafond" salaris, weer naar Amsterdam halen.

Manchester zou vervolgens gezakt zijn naar zo'n 13 miljoen met hun vraagprijs, zag de bui al hangen namelijk, Blind niet verkopen en ook nog eens 5 miljoen kwijt zijn aan het salaris wat ze hem voor dat resterende jaar nog zouden moeten betalen.

Mijn persoonlijke verwachting zou zijn: Ajax en Manchester vinden elkaar in een transfersom van zo'n 10 tot 12 miljoen.

Dat het uiteindelijke bedrag dan op 16 miljoen wat kan oplopen tot 20.5! Uit is gekomen is voor mij dan ook echt te vreemd voor woorden en heel slecht gedaan van Ajax, zeker als tekengeld en dik salaris daar nog aan toegevoegd worden.

Het is mijn geld niet, ik voel er niks van, begrijp me goed; ben superblij dat Daley op 28 jarige leeftijd weer bij mn cluppie komt spelen, maar ik zet wel mijn vraagtekens bij het handelen / onderhandelen van ze.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 10:39
Ooooooooolè slectie begint eindelijk form te krijgen.
Wordt een saaie competie dit jaar, dank dat Ajax alles wint lol.
Vind ik leuk
Andyking +111
dinsdag 17 juli 2018 om 12:23
Mooi dat Blind terugkeert. Complimenten voor Ajax dat nu de selectie rond heeft. Mooi vóór de eerste CL-wedstrijd. Nu afwachten of het ook een goed team wordt. Daarnaast vroeg ik me af waarom Ajax in dit geval de transfersom openbaar maakt. Doen ze anders niet...
Vind ik leuk
Barry Engels +32299
dinsdag 17 juli 2018 om 12:35
Nu nog ff scheren en hij kan er weer tegenaan!
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 12:39
Nee joh, lekker een baard laten staan, fear the beard! Moet Klaas Jan ook doen, hij heeft hem er helaas net afgeschoren.
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 12:38
It's coming home, it's coming home, de titel is coming home...
Vind ik leuk
Barry Engels +32299
dinsdag 17 juli 2018 om 12:41
Ik kan me het verlangen goed voorstellen..... na zo'n lange tijd.
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 12:44
Haha ben blij dat je Amsterdam ook als het enige echte 'thuis' ziet van de kampioensschaal! ;-)

En 4 jaar kan jij helemaal geen lange tijd vinden Barry, kom op, wees eerlijk tegen jezelf.
Vind ik leuk
Barry Engels +32299
dinsdag 17 juli 2018 om 12:45
Mij geen woorden in de mond leggen he!

En inderdaad, wij zijn gehard..... het meest van allemaal!
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 12:58
Wel goed dat jullie weer mee doen, een prachtige club als Feyenoord hoort gewoon eens in de 10 jaar kampioen te worden, minimaal... ;-)
Vind ik leuk
Barry Engels +32299
dinsdag 17 juli 2018 om 13:01
Voorlopig gebeurd er helemaal niks op Zuid.
Vind ik leuk
Groen +3678
dinsdag 17 juli 2018 om 13:57
Dat klopt sowieso. Minimaal 1x, of minimaal 10 jaar ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 12:43
Laat ik eens een populaire vraag stellen: van welk geld??
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 12:44
Eigen geld.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 12:48
Dan is het goed. Als er maar geen geld van sponsoren bij zit.
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 12:59
Dat geld komt allemaal in het zelfde potje en vanuit dat potje worden alle uitgaven bekostigd, dus ja, zeg het maar, welk geld wordt nu werkelijk waar voor gebruikt?
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 13:06
Precies. Snap ik wel hoor.
Ik denk dat je wel begrijpt waarom ik m'n vraag stelde. ;)

Prima aanwinst voor Ajax trouwens. Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 13:07
Geen idee om eerlijk te zijn, was je anders gaan staken?
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
Hahahaha.. Nee.
Uitleg: ik ben Twentefan. En bij elk bericht over Twente staan de haters in de rij om te roepen 'van welk geld?'.
Ik wilde graag voelen of dat echt zoveel voldoening brengt.
Vind ik leuk
Foebele +53329
dinsdag 17 juli 2018 om 13:16
Ja, zo werkt het natuurlijk niet, je kunt dat niet roepen bij de club waar het geld over de rand van het stadion heen kolkt, dan is het een beetje ongeloofwaardig.

Twente verdient de hoon wel enigszins, al moet men wel bepaalde dingen los zien van elkaar, het zijn bepaalde mensen geweest die de club in de problemen gebracht hebben en dus is het niet perse de schuld van alles en iedereen.

Daarom hoop ik dat Twente er bovenop komt, maar je moet wel snappen dat mensen zulke opmerkingen maken als we enerzijds lezen dat er miljoenen aan tekorten zijn en ze anderzijds transferstunts willen doen, dat gaat niet samen en lijkt dan net alsof ze niks geleerd hebben van de fouten van hun voorgangers.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 12:45
Welkom terug Daley !!
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 12:51
Wat is het toch een koopclub
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 13:37
Daley is gewoon eigen jeugd hoor... :-)
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 13:57
Als je voor een speler 10+ miljoen betaald om zijn lopende verbintenis af te kopen heeft het erg veel weg van kopen.
Ajax ordinaire koopclub dus.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 12:54
gewoon lachwekkend , blind komt terug na ajax heel slim van blind zelf ..wetende tot hij in het buitenland toch nooit aan het spelen toe komt , omdat hij gewoon te weinig kwaliteiten heeft ,en nu word er gedaan alsof het wederom un sterspeler binnen heeft gehaald 😂😂😂 en ook nog best betaalde speler zijn ook nog ,gelukkig wel zelf opgeleid die jongen lachf zich dood ..maar het is hem gegund eens kijken als hij 2 keer blunderd hoe er dan word gesproken over deze topper daley blind 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Fc hamkel +1516
dinsdag 17 juli 2018 om 12:54
ajax mag alle spelers op de wereld kopen zolang ze die trainer hebben word het toch niks als ze nu nog bosz ofzo hadden oke.
Vind ik leuk
Iefmeister +7947
dinsdag 17 juli 2018 om 12:57
Ik sluit niet uit dat ze Blind met winst over een jaar weer moeten verkopen vanwege een niet te weigeren bod.
Vind ik leuk
fcfc +423
dinsdag 17 juli 2018 om 13:11
Is dit dan eindelijk weer een tijdperk dat ajax het kapitaal op het veld heeft staan ipv op de bank. Lekker!!
Vind ik leuk
TheLobster +1536
dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
Gaat hij weer op het middenveld spelen?
Vind ik leuk
slaski +2298
dinsdag 17 juli 2018 om 14:37
Dat is een hele hoop poen voor een redelijke speler zonder enige restwaarde. Als je in dit tempo geld blijft uitgeven voor spelers zonder restwaarde zal de goedgevulde bankrekening snel weer leeg zijn. En wat gaat zo'n investering je opleveren ? Zeker geen CL, ook geen EL. Misschien een paar titels, en dan krijg je dat onmogelijke traject om je te kwalificeren voor de CL. Ik zie het nog niet gebeuren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:42]
Vind ik leuk
Farmer +14277
dinsdag 17 juli 2018 om 14:55
"He's coming home"... Ik dacht dat Pogba die grap al had gemaakt?
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:57
Dankzij Papa Danny Blind
Vind ik leuk
Markus80 +3058
dinsdag 17 juli 2018 om 14:58
16 miljoen, en dan komt er de transfer van Kluivert en Ziyech bij. Dan doen ze het weer niet slecht op de markt. Gelukkig hebben ze eindelijk door dat ze het niet met een jeugdelftal kunnen doen Europees en Nationaal.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 15:55
Nu wordt Ajax met 2 vingers in de neus kampioen. Kan niet meer missen.
Vind ik leuk
Blindsy +18751
dinsdag 17 juli 2018 om 16:02
Benieuwd of dat zogenaamde kritische publiek van toen, nu de snavels op elkaar houdt.
2 Jaar lang uitgefloten worden en dan toch terugkeren om voor dat enge volk te gaan voetballen.. deze vorm van sm kende ik nog niet.
Wel een prima aanwinst uiteraard, Wöber kan wieberen...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws