Koeman en Oranje treffen wereldkampioen Frankrijk: België deed dat wél

    Koeman en Oranje treffen wereldkampioen Frankrijk: "België deed dat wél"

    dinsdag 17 juli 2018 om 11:32

    Het Nederlands elftal mag op 9 september, bij de start van de Nations League, meteen aan de bak. Wereldkampioen Frankrijk is in Parijs de tegenstander. Bondscoach Ronald Koeman kijkt uit naar de clash. 

    "Zij zijn niet voor niets wereldkampioen, zonder echt groots en mooi voetbal te spelen, wat bijvoorbeeld België wél deed", zei Koeman dinsdagochtend bij Radio 538"Het is gewoon een ontzettend sterk team. Als je beter wilt worden, moet je ook dit soort landen treffen en dan weet je in ieder geval of je aan de goede kant zit. We gaan er tegenaan."

    "Dit WK heeft weer bewezen dat niets onmogelijk is. Kijk naar Kroatië. We zijn in ieder geval de underdog...", vervolgde de oefenmeester, die verder niet bepaald onder de induk was van het toernooi in Rusland. "Ik moet eerlijk zeggen dat er niet veel wedstrijden waren waarbij je op het puntje van je stoel zat."

    Poll

    Maakt Oranje een kans tegen Frankrijk?

    (3252 stemmen)

    Plaats een reactie

    RtdDub +10879
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:44
    Je moet maar hopen dat ze WK-moe zijn
    Dan maak je misschien een kansje
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +392
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:44
    Denk dat we deze gaan winnen, heb geloof in oranje en het nederlandse voetbal!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:45
    Ik heb er ook vertrouwen in. :)
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +392
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:48
    Sturm graz wint ajax ook gewoon met 3-0, ik denk/hoop op een stijgende lijn voor het nederlandse voetbal
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 11:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:50
    Ik hoop het man. Tot nu toe is het teleurstellend. Bedankt voor de positieve reactie!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15799
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:51
    Morgen?

    Volgende week, maar wel al lekker positief!!
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +392
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:52
    hahah ja, heb mezelf verbeterd!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:56
    We hebben nog een paar oefenwedstrijden maat.

    Donderdag:
    Wolverhampton Wanderers FC
    -
    Walsall FC

    & 3 augustus VfL Wolfsburg

    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15799
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:58
    Donderdag 15.00 en 20.45. Staan al in de agenda!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    Haha geniet er van maat! Hopelijk leuk voetbal. Ik heb ook echt zin in volgende week. 3/4-0 moet lukken.
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +392
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:31
    de oefenpotjes mooi om een goed systeem te vormen, succes jongens!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2821
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:28
    Nou, ik help het je hopen maar Oostenrijkse ploegen rol je niet zo maar op want die zijn al verder in de voorbereiding
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    0-5 voor Nederland,wij worden elk WK wereldkampioen en hebben in de pers altijd bluf. Geen 1 land is altijd voor aanvang van een tournooi aan het zeggen dat ze wereld kampioen worden.
    Praat eens een keer als je resultaat hebt. Al die bluf iedere keer,beetje Nederland eigen alleen je zet er je zelf tegen over andere landen mee voor lul.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:02
    Jij bent positief ingesteld. We hebben het toch redelijk gedaan de afgelopen 3 wedstrijden. Heb je naar het WK gekeken? Zo slecht zijn we niet hoor.
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:34
    De pers doet hier altijd belachelijk,tuurlijk HOOP ik het beste voor Nederland
    Vind ik leuk
    TheLobster +1502
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:28
    Valt ook allemaal wel wat mee met die bluff. Het is met name de pers die alles zo opblaast.
    Vind ik leuk
    Jozef +34578
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:44
    Toch mooi man. Als je van sport houdt dan wil je winnen.

    Wat is er mis mee om dat uit te spreken? Dat schijterige past niet bij Nederland en ik durf te beweren dat geen enkel klein land in de afgelopen 50, jaar beter heeft gepresteerd met het nationaal elftal en met zijn clubs. Daar mag je als land trots op zijn en die bravoure mag je zonder gewetensproblemen uitdragen vind ik.
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:47
    Klopt Jozef,Nederland heeft het ook fantastisch gedaan,net het laatste zetje geluk niet. Alleen die pers altijd hier van wik zullen wel eens,......dat vind ik minder
    Vind ik leuk
    Jozef +34578
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:52
    Ach, dergelijke bluf, ik mag het wel. Als echte liefhebber weet je toch gewoon dat de waarheid ietsje anders is....
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:02
    👍👍
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4872
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:40
    Ik heb het niet nagekeken, maar ik durf te beweren dat Spanje, Duitsland, Italie en wellicht Frankrijk het beter hebben gedaan. Maar oke, voor zo'n klein land hebben we het absoluut geweldig gedaan en daar mogen we absoluut trots op zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +34578
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:07
    Volgens mij had ik het ook over Nederland als klein landje. Vrij logisch dat grotere landen het beter deden
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4872
    donderdag 19 juli 2018 om 13:20
    Ja klopt Jozef, ik had over het woord klein heengelezen. Sorry.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +9843
    woensdag 18 juli 2018 om 08:44
    De afgelopen 50 jaar? Geen land beter? Blijf van de drugs man!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:52
    Gast wat ben jij een verademing, welkom op het forum. Meer van mensen als jij aub.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8363
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:55
    Makkelijk winnen zelfs ! Had Frankrijk even mazzel dat Oranje er toevallig niet bij was daar in Maffialand.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:44
    Kennen in ieder geval de tactiek en de sterke punten van Frankrijk.
    Inzakken -- Couteren-- Dode spelmomenten.

    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15799
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:45
    Met 5 verdedigers tegen een laf spelend Frankrijk. Ik sla hem wel over.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:45
    Als we maar niet gaan lopen handballen als we willen scoren. Er moet echt een goede tactiek komen als je van een ultra verdedigend team wilt winnen. Veel beweging is wat je nodig hebt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:27
    Een gelijkspel in Parijs tegen Frankrijk zie ik als een bonuspunt.
    Hoezo moeten winnen?
    Laat maar gewoon doodbloeden die wedstrijd met 0-0
    Vind ik leuk
    Farmer +11267
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:07
    En daarna een oefenpotje tegen de Zweden laten schieten, en met 8-0 aan de kont krijgen "voor de statistieken", bedoel je?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:59
    ??????

    Ik geef Nederland tegen Duitsland en Frankrijk weinig kans in hun poule.
    Dus voor mij mag uit tegen Frankrijk gewoon 0-0 blijven.
    Uit tegen Duitsland idem dito.
    Zelfs thuis mag het van mij 0-0 tegen die landen worden.
    Kun je zelfs tweede in de poule mee worden (geen degradatie).

    Ach.....zal wel puntloos onderaan worden vrees ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:45
    Nederland is niet kansloos, want de Fransen hebben de finale nog in de benen ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:51
    2 maanden later nog?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    Wishful thinking ;)
    Vind ik leuk
    Yuri +3729
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:03
    Ajax heeft een jaar later de finale nog in de benen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:53
    Die gasten zijn dan net terug van de vakantie, dus zullen ze met het tweede spelen.

    O wacht, die is net zo goed :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:41
    En zijn nog verkouden van de prijsuitrijking
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:46
    Gewoon volle bak geven! We maken zeker een kans!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:47
    In alles overklast Frankrijk ons, Maargoed gooi er even cliché in, de bal blijft rond:)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:28
    Gooi ik ook een cliché erin: "Behalve een rugbybal".
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:35
    Haha daar valt geen speld tussen te krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:47
    Ik denk dat we een redelijke kans maken. Frankrijk stelt ook niet veel voor. Alleen Kylian en Kanté speelde goed. Duitsland speelde ook slecht. Ik heb er vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    Senn +6215
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:23
    Verwijder snel je account aub
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:27
    Nee bedankt.
    Vind ik leuk
    davidben +4158
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:31
    Waar ken je mijn taal, de taal van de Waal.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6427
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:48
    Clash?

    Pak op hun sodemieter
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:50
    Er waren toch genoeg spannende wedstrijden Koeman, over het niveau kun je je twijfels hebben maar aan spanning was geen gebrek. Heb bij genoeg wedstrijden op het puntje van m'n stoel gezeten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:51
    Een van de slechtste wk’s tot nu toe naar mijn mening. ;p
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:55
    Klopt, maar wel veel spannende potjes.
    Vind ik leuk
    Andreh +1136
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:19
    kan ik wel begrijpen als je Roda gewend bent ;-)
    Vind ik leuk
    Morris +22017
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:50
    Koeman zat niet op het puntje van zijn stoel..

    gelukkig maar met zijn gewicht :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:53
    ARROGANTIE TEN TOP. Niet onder de indruk van het voetbal. Laat Koeman maar es laten zien hoe het dan wel moet. Dat heeft hij nog niet gedaan. Tot die tijd dimmen graag.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +361
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:08
    Hoezo arrogantie? Het slechtste WK sinds 1970
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:16
    Koeman heeft dat wel laten zien hoor. In 1988 bijvoorbeeld op het EK. Koeman mag niets zeggen, maar jij kan wel zeggen dat Ronald Koeman nota bene moet ‘dimmen’.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:32
    Shirt van Mattheüs waar hij zijn kont mee afveegde bedoel je?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:19
    Dat is inderdaad slechts één van zijn unieke prestaties ;-)
    Vind ik leuk
    Strijp +10423
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:55
    Frankrijk heeft niks te bewijzen, al wint Nederland dit met 3-0 dan hoor je nog niemand over zon potje met waarschijnlijk een B-elftal of Giroud in de spits ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:05
    Ik hoop dat Giroud speelt. Scheelt een paar doelpunten minder haha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:43
    Zelfs die zie ik nog scoren
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    Dani82 +871
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:57
    Dat heet vertrouwen hebben, en positief ingesteld zijn. Arrogantie is wel wat anders
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:04
    Van de 10x dat je in parijs tegen de fransen speelt verlies je 8x, speel je 1x gelijk en win je per ongeluk 1x. Duitsland zelfde verhaal. Oranje is dus de under-underdog en zal zich waarschijnlijk via een andere weg moeten zien te plaatsen voor het wk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:12
    Duitsland-Spanje 1-1
    Duitsland-Brazilië 0-1
    Oostenrijk-Duitsland 2-1
    Duitsland-Mexico 0-1
    Zuid-korea-Duitsland 2-0

    Ook tegen zweden & saoedi arabië ging net goed voor de Duitsers.

    En ook Frankrijk speelt alles behalve goed. De enige twee spelers die hun niveau behaalde waren Kylian & Kante.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    Jafio +1568
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:06
    Nederland kan gewoon winnen met een goed middenveld. Ik hoop op Frenky de Jong met Wijnaldum en nog een aanvallende middenvelder
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:34
    Waarom hoop je op Frenkie de Jong?
    Fan van hem?
    Mij heeft hij nog niets laten zien waarom hij in Oranje moet.
    Nee, niet eens in dat koldrige eredivisie niveau.
    Vind ik leuk
    Jafio +1568
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:44
    Ook op het simpele niveau hier toont hij aan over een bijzonder spelinzicht te beschikken. Dat missen we nu vooral in ons Oranje. Weinig creativiteit en geen slimme spelers. Hij heeft dat wel. Ik snap ook dat Barca hem zo graag wilt toevoegen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:51
    Sorry, die dingen wat jij zegt lees ik alleen maar.
    Vorig seizoen was ik oprecht nieuwsgierig naar de Jong.
    Echter, die minuten dat hij speelde viel hij meer negatief dan positief op.
    Oke, werd wel misbruikt op een verkeerde positie.
    Maar desondanks heb ik hem nog steeds niet zien schitteren, dus mij nog steeds niet overtuigd van zijn besproken klasse.
    Vind ik leuk
    Andreh +1136
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:25
    Sorry, maar zie zat spelers met een goed spelinzicht. Blijf erbij dat Ajax Frenky voor 50 miljoen met een strikje eromheen moeten laten gaan. Zelfde voor Dolberg, konden ze ook 40 miljoen voor krijgen, nu niet eens 20 miljoen denk ik. 2 uitstekende wedstrijden gespeeld, maar daarna helemaal niks meer. In de eredivisie kunnen ze dartelen, maar internationaal gaan ze het niet redden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 20:26]
    Vind ik leuk
    DEWEE +1979
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:18
    Oei, en dan wordt het wederom duidelijk wat het verschil is tussen een Nederlands (groot) talent/speler en een daadwerkelijk groot talent/speler

    3 koppen kleiner, 20 cm smaller, en overal te langzaam en te kort inschieten, ja dat zijn de Nederlandse voetballers. maar vooral je kop in het zand steken en achterin blijven rondspelen in een 80+ tempo.en zeggen dat het niet de tijd is van Oranje.
    Zelfs Slowakije speelde in balbezit in een hoger tempo... en speelde er af en toe met gemak doorheen.... het moet niet gekker worden

    Zit er al weer klaar voor maar we horen zeker nog bij de subtop van de wereld..... of toch niet?
    Vind ik leuk
    Gary Oak +194
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:23
    Dit WK heeft bewezen dat je niet te veel ruimtes moet weg geven maar niet met meer dan 4 verdedigers achterin moet gaan staan.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:24
    jammer dat we geen schijn van kans maken!
    Vind ik leuk
    Cookee +9648
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:38
    Maakt Oranje een kans op een gelijkspel... ja dat wel als Luxemburg dat kan.
    Kans op winst, nee wie moet de goal maken?
    Spelen op 0-0 hebben we ook de spelers niet voor.
    Dit soort vragen moet je niet stellen, het schept onterecht verwachtingen.

    Gewoon spelen en hopen dat het niet te blamerend is.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1331
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:44
    Dat wordt een Frans patatje.
    Vind ik leuk
    Jahike +181
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:46
    We kunnen in ieder geval zeggen dat de Wereldkampioen ons buiten het WK van 2018 heeft gehouden. Je hebt er niets aan, maar toch een kleine pleister op de gapende wond.

    Wat er op 9 september gaat gebeuren, moeten we nog zien. Misschien hebben de Franse internationals er nog absoluut geen zin in, terwijl de Oranje internationals uitgerust en gretig zijn. In dat geval hebben we een kans. Anders zijn we echt kansloos.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:05
    Nations League?! Moet dat echt joh.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:48
    Jij hebt serieus op alles iets te zeiken. :p
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:54
    Zit jij op nog meer voetbal te wachten dat nergens om gaat?

    Ik zit vooral op spannend en boeiend voetbal te wachten...... dat gaan we met die Leaugue niet krijgen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11267
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:21
    Daar vrees ik ook voor, gewoon weer een drukker programma, die vooral de competities niet ten goede komt.

    Midden in de lopende competities moeten er weer weken ingelast worden.. ik vind het zulke onzin..

    Laat die competities dan gewoon in augustus beginnen, en in dan begin April al afgelopen zijn. Maandje rust, en dan halfweg mei begin je met het Zomertoernooi: de Nation's League. 3-4 weken voorbereiding, en van halfweg Juni, 3 weken lang, een mini-toernooi. Hebben bondscoaches ook wat fatsoenlijke tijd(3 weken is toch veel meer dan die 2 hooguit 3 dagen, in de huidige opzet?) om een téam te smeden bv. En een team dat ook ergens voor gesmeed wordt: Een zomer-toernooi! Geen 'niemandal van een enkelvoudige interland, die altijd op een ongelukkig moment komt voor de competities'.

    Je houdt dat wespennest van verstrengelde belangen op deze manier.
    Vind ik leuk
    remakil +4894
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:16
    Het is heel simpel... ga niet voetballen tegen Frankrijk, maar ga anti-voetbal spelen. Ruimtes ultra klein houden en vooral counteren..
    Vind ik leuk
    Farmer +11267
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:22
    Hele selectie naar het CBR sturen, allemaal een D-rijbewijs laten halen; Iedereen bus parkeren!

    Dat deed Deschamps toch ook?
    Vind ik leuk
    Andreh +1136
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:28
    dus op zijn Frans
    Vind ik leuk
    jelmerrr +29