Van Bronckhorst moet oefenduel missen door privésituatie. Niemand wist ervan

Van Bronckhorst moet oefenduel missen door privésituatie. "Niemand wist ervan"

Gepubliceerd: zondag 22 juli 2018 om 09:41zo 22-07-2018 om 09:41

Feyenoord-rechtsbuiten Steven Berghuis kijkt met voldoening terug op een turbulent avondje voetballen in Istanbul. De Rotterdammers stonden tijdens de oefenwedstrijd tegen Fenerbahçe van zaterdagavond al snel met 3-0 achter, maar wisten zich nog terug te knokken tot 3-3.

Dat de regerend KNVB Beker-winnaar in de beginfase overlopen werd, kwam volgens Berghuis niet ongelegen. "Hoe gek het ook klinkt, ik zie het eigenlijk alleen maar als een groot voordeel dat het zo is gelopen. Dat houdt ons scherp en dat laat ons inzien dat we nog veel dingen beter moeten doen", vertelt de vleugelaanvaller aan de clubkanalen van Feyenoord. "Het is natuurlijk heerlijk om dit soort potjes te spelen. Dan kun je echt zien waar je staat."

Berghuis en zijn ploeggenoten kregen vlak voor de wedstrijd te horen dat trainer Giovanni van Bronckhorst verstek moest laten gaan vanwege familieomstandigheden. "Je schrikt ervan. Het kwam onverwacht en niemand wist ervan af. Maar we zijn wel weer overgegaan tot de orde van de wedstrijd. Ik denk dat de trainer dat ook graag zou willen. Alle sterkte naar hem en we zien hem waarschijnlijk snel weer."

Lees ook: Feyenoord stunt in Istanbul: knappe remise tegen Cocu na 3-0 achterstand

Plaats een reactie

mba4u2c +3580
zondag 22 juli 2018 om 09:46
Vaak zie je dat clubs die goede resultaten tijdens de voorbereiding boeken het in de competitie ineens af laten weten. Laten we hopen dat Feyenoord dit niet overkomt en de goede prestaties weet door te trekken...
Vind ik leuk
Bep Slatter +11768
zondag 22 juli 2018 om 09:52
Tja, oefenwedstrijden zeggen niet veel over het komende seizoen. De uitslagen bedoel ik dan, voor spelers en trainers is het natuurlijk wel nuttig om te kijken waar ze staan. Na de wedstrijd om de de JC Schaal weten we iets meer. Voorlopig ben ik licht positief maar met die achterlijke transferperiode weet je het nooit.
Vind ik leuk
Bossie020 +6083
zondag 22 juli 2018 om 09:51
Het is voor Feyenoord te hopen dat Haps snel terug is. Dat scheelt behoorlijk wat tegengoals.
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 10:06
Omdat Malacia 1 wedstrijd wat minder was?
Vind ik leuk
Bossie020 +6083
zondag 22 juli 2018 om 11:41
1 wedstrijd die jij gezien hebt.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:42]
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 11:51
Houdt toch op man.
Vind ik leuk
Coat +34
zondag 22 juli 2018 om 10:00
Het centrale verdedigingsduo was echt onder de maat. Internationaal gaat je dat opbreken.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
zondag 22 juli 2018 om 11:15
Heeft hier geen zin meer om een normale reactie te plaatsen.
Vind ik leuk
ronnieb +685
zondag 22 juli 2018 om 11:33
Als Jahanbaksh Eur 25 mil waard is, dan is Berghuis Eur 35 mil waard. Wat een heerlijke goede speler is dit toch. De samenwerking met RvP is super. Larson had gisteren een mindere dag maar was tegen Basel heel goed. Daar komt straks Jorgensen en Clasie nog bij. Als je dan nog Janmaat erbij kunt krijgen heb je een kampioenswaardig elftal.
Vind ik leuk
algarve33 +94
zondag 22 juli 2018 om 15:21
Wat had hij gezegt als er niet was gescoord? en wanneer Fenerbache die 2e penalty wel er in schiet en het wordt 4-0, dit doet onsgoed ????????? als er geen goeie spelers komen dan speel je voor de 4e tot 8e plek.
v Geel moet lekker verder slapen.
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 15:25
Das het leven hopelijk niks ergs
Vind ik leuk