Uitblinker Groeneveld debuteert en pakt eerste prijs met Club Brugge

    Uitblinker Groeneveld debuteert en pakt eerste prijs met Club Brugge

    zondag 22 juli 2018 om 22:03

    Club Brugge heeft voor de vijftiende keer in de clubhistorie de Belgische Super Cup gewonnen. De landskampioen versloeg bekerwinnaar Standard met 2-1. Arnaut Groeneveld maakte zijn debuut voor Club Brugge en liet een goede indruk achter.

    Bij Club Brugge stonden naast Groeneveld ook twee andere Nederlanders in de basis: Stefano Denswil en Ruud Vormer. Beide ploegen slaagden er in het eerste half uur niet in om er een aantrekkelijke wedstrijd van te maken. Het tempo was laag en open doelkansen waren er in de beginfase al helemaal niet. Het eerste doelpunt viel een paar minuten voor rust. Groeneveld speelde zijn directe tegenstander uit en bracht de bal voor het doel: Hans Vanaken zette Club Brugge vervolgens op 1-0.

    Nog voor de rust werd het zelfs 2-0. Doelpuntenmaker Vanaken bracht Wesley Moraes in de positie om de score te verdubbelen. Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Club Brugge, maar vlak na de rust maakte Standard er via Edmilson ineens 2-1 van. De ploeg ging druk op zoek naar de gelijkmaker. Club Brugge speelde minder dan in de eerste helft, maar wist desondanks wel stand te houden.

    De eerste prijs van het seizoen is binnen voor Club Brugge. Volgende week begint de ploeg aan de competitie met een thuiswedstrijd tegen Eupen. Standard begint vrijdag al tegen AA Gent.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +84737
    zondag 22 juli 2018 om 22:06
    Hoppa.......Club Brugge. Beste club van België!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:16
    Het seizoen 2017/2018 waren ze inderdaad de sterkste. De beste club van België dat zijn ze niet en gaan ze ook nooit worden ook.
    Deze eeuw alleen al werd Anderlecht 10 keer landskampioen en Brugge maar 4 keer. Brugge komt niet eens in de buurt van paars wit ;).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zondag 22 juli 2018 om 22:34
    Dit seizoen zullen ze ook weer de sterkste zijn. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:39
    Dat moet nog maar gaan blijken. Met de nieuwe eigenaar ( Miljardair ) kan het straks wel eens heel hard gaan met Anderlecht. Wanneer de investeringen gedaan gaan worden die ze voor ogen hebben, gaat Anderlecht verder uitlopen op de rest in België.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zondag 22 juli 2018 om 22:46
    Die van Brugge is ook Miljardair. Metaalmagnaat Joris Ide (CLUB) is vennoot van Marc Coucke, mede-eigenaar van Anderlecht. Wist jij dit?
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1771
    zondag 22 juli 2018 om 22:56
    2 miljardairs die een voetbalclub gebruiken om elkaar te laten zien wie de grootste heeft... Zielig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zondag 22 juli 2018 om 22:57
    Dat gaat overal zo, helaas. Op VP zie al afgunst en wie groter is dan de ander. Het gebeurd op elk niveau.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 23:01
    De mede eigenaar van Brugge is inderdaad rijk, maar is geen miljardair hoor. Die behoort niet eens tot de 50 rijkste Belgen, ondanks dat ie enkele honderden miljoenen aan vermogen heeft.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:43
    Succes het nieuwe seizoen, gelukkig begint het volgend weekend al.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zondag 22 juli 2018 om 22:46
    Zin in. ;-)


    Jij ook succes.
    Vind ik leuk
    Truth +2951
    zondag 22 juli 2018 om 23:34
    Als je alle gekochte titels ervan aftrekt blijven er niet veel over ! Ajax en die van brussel passen goed bij elkaar ...hautain en arrogantie in overvloed !
    Vind ik leuk
    Dezeun +3334
    zondag 22 juli 2018 om 22:07
    Prima debuut
    Vind ik leuk
    Dezeun +3334
    zondag 22 juli 2018 om 22:08
    Vanaken zou goede opvolger voor van ginkel zijn
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +2688
    zondag 22 juli 2018 om 22:09
    Grappig om Pocongoli weer is te hebben zien voetballen. Verder matige wedstrijd met een zeer effectief Brugge. Hopelijk wordt PSV vs Feyenoord een stuk aantrekkelijker.
    Vind ik leuk
    YC93 +168
    zondag 22 juli 2018 om 22:14
    Zal erg tegenvallen vrees ik
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:17
    Gun t hem, toekomstig international? Laten we het hopen :) succes arnout!!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2101
    zondag 22 juli 2018 om 22:36
    Debuterende Groeneveld blinkt uit - klinkt wat beter qua zin.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1771
    zondag 22 juli 2018 om 22:57
    Groenevelt wervelde het eerste uur... beste man van het veld.
    Vind ik leuk
    De Goffert +278
    maandag 23 juli 2018 om 06:30
    Is wel leuk te zien dat een oud-speler van NEC het goed doet. Zijn er de laatste jaren helaas niet veel die een stap omhoog zetten en dan lijken te slagen.
    Hopelijk komt er na dit seizoen een positieve verandering in!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Uitblinker Groeneveld debuteert en pakt eerste prijs met Club Brugge