'Zilvervloot voor NEC: aanstaande toptransfers leveren zeker 1,5 miljoen euro op'

    'Zilvervloot voor NEC: aanstaande toptransfers leveren zeker 1,5 miljoen euro op'

    maandag 23 juli 2018 om 08:42

    De aanstaande miljoenentransfer van Alireza Jahanbakhsh is goed nieuws voor NEC. De Nijmeegse club kan op meer dan een miljoen euro rekenen.

    Dat meldt Omroep Gelderland. Jahanbakhsh gaat AZ vrijwel zeker verruilen voor Brighton & Hove Albion, dat 25 miljoen euro betaalt. NEC profiteert mee vanwege een doorverkooppercentage, die werd bedongen toen Jahanbakhsh drie jaar geleden aan AZ werd verkocht. Daarnaast krijgt NEC een opleidingsvergoeding.

    De 25 miljoen die AZ gaat ontvangen voor de Eredivisie-topscorer uit Iran, is een clubrecord. De Alkmaarse club kreeg twee jaar geleden drie miljoen euro minder voor Vincent Janssen (Tottenham Hotspur).

    Limbombe
    NEC kan deze zomer op meer financiële meevallers rekenen, want Anthony Limbombe staat op het punt Club Brugge te verlaten voor Huddersfield Town. Dat bedrag kan door een doorverkooppercentage oplopen tot zeker een half miljoen euro. Limbombe (24) speelde tussen 2014 en 2016 in Nijmegen.

    Plaats een reactie

    henkvlis +3871
    maandag 23 juli 2018 om 08:46
    Daar kunnen ze bij NEC leuke dingen van doen.
    Op de weg terug naar de eredivisie !
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 08:50
    Naar mijn informatie is het veel meer, alleen op Jahanbakhsh hebben we al een doorverkoop% van 15%. Dat zou al meer als 3 miljoen betekenen..
    Vind ik leuk
    robertus +1923
    maandag 23 juli 2018 om 08:52
    Ja dat leek mij dus ook al inderdaad. 5% leek me al aan de karige kant. Nu maar hopen dat er een deel ook in de selectie wordt geïnvesteerd.
    Vind ik leuk
    ppdf +973
    maandag 23 juli 2018 om 09:45
    7 procent is het.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:51
    Is gekocht door Boekhoorn...die krijgt het grootste deel van de winst
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 09:59
    Er is met de investeerders (waar Boekhoorn onder valt) dat er max. 30% van de winst weer terugvloeit naar de investeerders. Dit staat vermeld in de jaarverslagen, dus meer als 30% gaat het nooit zijn, hoogstens minder.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:04
    Volgens mij had Boekhoorn destijds zelf Jahan gekocht en niet die groep investeerders..maar zal het eens navragen aan iemand binnen nec
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 10:07
    Kan inderdaad zijn dat Boekhoorn de volledige som heeft neergeteld, maar dat bekent wel dat dit ook onder die regeling valt. Hij stond wel gewoon onder contract bij NEC, niet bij Boekhoorn..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:09
    Volgens mij stond hij destijds ook op de loonlijst bij Boekhoorn...moet het echt navragen maar er staan me wat dingen bij die destijds vreemd waren aan die transfer
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 10:13
    Dat hij volledig door Boekhoorn is gekocht klopt volgens mij ook. Maar het is juridisch geloof ik zelfs onmogelijk dat hij bij Boekhoorn op de loonlijst zou staan. Wat wel geloof ik zo was was dat hij hier op studentenvisum heeft gespeeld, waardoor hij salaristechnisch veel goedkoper was.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Zal het eens navragen hoe dat zat maar volgens mij had Boekhoorn recht op het meeste geld bij een verkoop en doorverkoop...maar hoe en wat
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 10:20
    Dan denk ik dat hij recht heeft op het grootste cq volledige deel heeft van die 30%. Dat zou ook niet meer dan logisch zijn aangezien hij de volledige transfersom heeft opgehoest..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 18:32
    Klopt, zelfs eigen jeugd die verkocht wordt (Kadioglu) krijgen de investeerders netjes
    30% van de transfersom.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:59
    3 miljoen zo dat zou echt top zijn voor NEC. Is toch gevonden geld wat niet begroot is. Hopelijk versterken ze de selectie er nog behoorlijk mee. Kunnen nog wel wat kwaliteit gebruiken in de zeer sterke k.k. divisie
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:46
    Als cilessen nu ook eens voor 30 miljoen vertrekt, krijgen ze nog eens een pak geld! Opleidingsvergoeding!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4409
    maandag 23 juli 2018 om 09:14
    Mooi voor NEC, voor zo’n club een welkome meevaller. Hopelijk gaan ze er verstandig mee om, steken ze het in de club. Schulden aflossen, financiële positie versterken, jeugdopleiding dat soort zaken. Als ze verstandig zijn gaan ze niet in een te dure speler steken uit het buitenland
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 09:19
    Wees maar niet bang hoor, we gaan echt niet a la Twente in een keer een spelersbudget van 4,5 miljoen hanteren. De doelstelling is de eerste 5, dus dan wordt ervan uit gegaan dat de kans reëel is dat na dit seizoen we nog steeds in de KKD spelen. Tegenwoordig is men wel verstandig genoeg om wat verstandiger met de centjes om te gaan.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4409
    maandag 23 juli 2018 om 09:28
    Goed om te horen, gelukkig dat er steeds meer clubs we nadenken qua beleid en worden de Twente’s van deze wereld een uitzondering.

    Ik gun iedere club succes maar dit soort meevallers komen niet elke zomer voorbij. Het is zonde als je dat geld opportunistisch besteed en bij wijze van spreken volgend jaar een bericht komt dat een club in de financiële problemen is geraakt.

    Als NEC zijnde zou je best een goede JL speler bij een concurrent nu kunnen weghalen maar ook nu zo’n club wat meer te besteden heeft zal je dan kritisch moeten kijken als club zijnde of het een meerwaarde is en de prijs goed is. Anders het geld op zak houden.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 09:36
    Ja meejeens. Dat is ook de reden dat wij zo ver in verval zijn geraakt helaas. Na de laatste degradatie is het roer wel om gegaan gelukkig. Nu wordt er gelukkig veel nadruk op de jeugdopleiding gelegd, waar we gelukkig een paar prima talenten hebben rondlopen (Romeny, Hoogveld, van Rooij, Oratmangoen) en komen de 2 grootste er nog aan (van Ottele & Proper, beide 16). Een beetje de wijze waarop Feyenoord weer erbovenop is gekomen. Dus wat dat betreft ben ik wel redelijk optimistisch.

    Zo'n aankoop als Overtoom vind ik overigens wel een prima aankoop. Was toch de aanvoerder van Almere, waarbij hij een grote rol had in de uitschakeling van Roda in de play-offs en bijna promotie van Almere.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4409
    maandag 23 juli 2018 om 09:46
    Goed voor jullie, NEC is altijd een leuke club maar destijds met dar vreemdelingenlegioen vond ik het niks. Heeft jullie volgens mij ook niks verder geholpen, verbeter met waar nodig.

    Ik kan me herinneren dat jullie Europees speelde en dat jongens als Zomer, Wisgherhof, Sibum, el Akchaoui de basis vormde en een speler als Schøne en Babos die in Nederland al jaren speelden. Dat lijkt mij een gezonde basis en dan een of twee buitenlanders met specifieke kwaliteiten.

    Wellicht dat jullie nu bij kleinere JL clubs een of twee sterspelers kunnen weghalen. Daarmee moet een plek in de play offs zeker mogelijk zijn.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 09:58
    Bij de eerste degradatie was dat zeker het geval. Individueel helemaal geen slechte spelers, maar totaal geen team. In dat jaar behoedde toevallig Jahanbakhsh ons van directe degradatie door 2x in de ArenA te scoren, toen zag je al dat het wel een grote ging worden.

    2e degradatie was gewoon puur kwaliteitstekort, doordat we flink moesten bezuinigen door de dure selectie van de 1e promotie. Dat jaar waren Limbome en Santos vertrokken, de 2 topscorers van het seizoen daarvoor. En was onze belangrijkste aanvaller Dumic, wat nota bene een centrale verdediger was..

    Momenteel hebben we een volledig Nederlandse selectie + Kvida (en een reserve die doorgestroomd is uit de jeugd uit Nieuw-Zeeland). Dus dat zit gelukkig wel snor. Ook van een jongen als Wolters word ik wel vrolijk. Misschien niet de beste voetballer, maar wel een vechtersbaasje. Zo'n jongen past wel bij ons. Verdedigend en op rechtsbuiten hebben we alleen wel nog echt een versterking nodig, maar dat zal vast nog wel volgen.
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 23 juli 2018 om 09:31
    Stond NEC er zo slecht voor dan?
    Vind ik leuk
    Bertjes +1083
    maandag 23 juli 2018 om 09:38
    TV-gelden dalen enorm als je te lang in de KKD blijft hangen. Eerste jaar blijft dat wel op niveau, alleen daarna daalt het behoorlijk. En dat is natuurlijk rampzalig als je qua statuur nog wel een eredivisionist bent, dan heb je als snel een veel te dure huishouding..
    Vind ik leuk
    FCshotover +125
    maandag 23 juli 2018 om 11:01
    Zilvervloot..de redding...echt waar? Nu snap ik waarom wij te boek staan als micky mouse competitie.
    Vind ik leuk
    John M. +4731
    maandag 23 juli 2018 om 11:44
    Wat is de voetbalwereld uit zijn voegen. Voor NEC is 1,5 miljoen de zilvervloot en Chelsea en Real pokeren met 100+ miljoen om Hazard.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    maandag 23 juli 2018 om 11:47
    Kijk FC Twente, zo kun je ook geld verdienen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:03
    Klopt, maar dan moeten Ziyech en Promes eerst verkocht worden. Dat hebben we nou niet bepaald in eigen hand
    Vind ik leuk