Pelupessy: 'Ik zeg altijd Ajax. Zou heel dom zijn om nu iets anders te zeggen'

    Pelupessy: 'Ik zeg altijd Ajax. Zou heel dom zijn om nu iets anders te zeggen'

    Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 14:58do 09-08-2018 om 14:58

    Joey Pelupessy (foto midden) twijfelt er niet aan: Ajax wordt kampioen. De oud-speler van Heracles Almelo denkt dat de Amsterdammers simpelweg te veel kwaliteit hebben om de titel mis te lopen.

    "Ajax, dat zeg ik altijd en ik zou heel dom zijn om nu iets anders te zeggen", zegt Pelupessy, nu onder contract bij Sheffield Wednesday, tegen TC/Tubantia. "Kijk naar de aankopen, die zijn echt goed. Het is heel reëel om Ajax te noemen. Ze hebben veruit de beste ploeg van Nederland. Jongens met ervaring en heel veel kwaliteit."

    "Ik denk dat zij de sterkste selectie van Nederland hebben", zegt Pelupessy. "Ook in de voorronde van de Champions League zie je dat ze bij vlagen aardig voetbal spelen. Daarom gaat Ajax, denk ik, kampioen worden."

    Pelupessy vraagt zich af of het gedrageerde FC Twente binnen een jaar weer terugkeert naar de Eredivisie. Hij hoopt echter van wel. "Ik weet niet of ze kampioen gaan worden, maar ik denk dat ze zeker mee gaan doen om de play-offs. Want ze horen natuurlijk thuis in de Eredivisie. Het is goed voor het Nederlandse voetbal als Twente zo snel mogelijk terugkeert in de Eredivisie. Ik denk een play-off-plek in de Keuken Kampioen Divisie voor Twente."

    Plaats een reactie

    Rodajc +15986
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:00
    Ik ben het in het hele artikel eens met Pelupessy. Ajax kampioen en Twente geen kampioen.
    Vind ik leuk
    klick +953
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:05
    Jij zegt ook altijd ajax :)
    Vind ik leuk
    Rodajc +15986
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:08
    Ooh nee hoor! Mag die club eigenlijk voor geen meter maar ik denk gewoon dat ze het beste zullen zijn. Zóveel kwaliteit, zo'n brede selectie en zoveel ervaring, tja dan kan ik er moeilijk omheen. Al zou ik het persoonlijk PSV en Feyenoord een stuk meer gunnen.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3438
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:10
    Jammer vond je eerste reactie erg goed maar bij je mag ik voor geen meter gaat het natuurlijk helemaal fout he;)
    Vind ik leuk
    Rodajc +15986
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
    Haha mag toch wel eerlijk zijn? ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:14
    Triest als je 'een club niet mag'.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15986
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:16
    Hoezo? Dat is toch gewoon een gevoel, iedereen heeft zijn voorkeuren en ook wat hij/zij minder vindt.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:22
    Nee je moet ze leuk vinden, anders ben je triest en zit je vol haat.
    Vind ik leuk
    Olfie +4824
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:34
    muggenzifter
    Vind ik leuk
    Tfoe +3855
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:08
    Schei toch uit man!
    En wees gewoon een voetballiefhebber...Daar hebben we blijkbaar een chronisch gebrek aan ....
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:23
    Ajax is niet minder.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15986
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:28
    Minder dan wat? Ik heb een mening, ik zeg niet dat het een feit is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:33
    Dat snappen ze niet .
    Vind ik leuk
    HJR +8360
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:45
    ze?? Ben je generaal :)? Van mij mag hij vinden wat hij wil. Heel normaal dat je verschillende voorkeuren heb.

    Dus nu kan je net zo goed je reactie aanpassen naar: Dat snappen ze wel. Want dat is jouw gedachtengang toch ;)??
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2265
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:27
    Is ook niks mis mee, zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Laat de rest maar klagen. ;)
    Vind ik leuk
    Leedz +7062
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:14
    Idem
    Vind ik leuk
    klick +953
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
    Ik hoop op wat meer leuke wedstrijden. Wat psv liet zien wordt ik ook niet vrolijk van. Het is te hopen dat het lan fg spannend blijft. Maar wie gaat er nog weg?
    Vind ik leuk
    Cookee +11289
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:52
    Ik vind in de breedte PSV een betere selectie hebben dan Ajax, daar zitten ook een drietal minderen tussen.
    En de 4 van PSV kunnen samen misschien wel meer dan de 2 toppers van Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:43
    Ik hoop dat Roda degradeert ;)
    Vind ik leuk
    PSVFU +4697
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:01
    Tadic ok, maar voor de rest vallen de aankopen toch best wel mee of niet? Er wordt net gepraat alsof ajax 66 Ronaldo’s heeft gekocht. Kwaliteit hebben ze zeker maar overdrijven is ook een vak.
    Vind ik leuk
    John M. +4882
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:01
    Ja, als hij dit zegt, wie twijfelt dan nog?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:01
    Hij zegt t altijd... Nou de afgelopen 4 jaar had hij er een goede kijk op 🤣🤣🤣 vol blijven houden!!!
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1266
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:09
    Gelukkig twijfelt niemand er aan of Feyenoord kampioen word of niet.. dat gaat niet gebeuren!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:14
    Het is best wel hoogmoed om voordat de competitie is begonnen al over huldiging te praten en doen alsof je al kampioen bent. Zeker als je de afgelopen 4 jaar bekijkt. Verder hebben jullie inderdaad goed ingekocht maar ondanks alle lof uitingen hebben we tegen luik gezien dat t echt niet zo vanzelfsprekend is dat jullie even die schaal ophalen!!! Mijn club heeft dit seizoen al een prijs gehaald en datag de minste van de 3 prijzen zijn , voorlopig staan jullie al 4 jaar met lege handen....
    Vind ik leuk
    jaccofct +922
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:01
    "het gedrageerde FC Twente"... de spelling is net zo geweldig als het beleid in de tijd van Munsterman.

    Edit: Al dat gezeik over "goed voor het Nederlands voetbal", begrijp me niet verkeerd, ik heb er ziel en zaligheid voor over om terug te keren, maar het feit is dat we vorig jaar onderaan geëindigd zijn, omdat we de slechtste waren. De beste horen thuis in de eredivisie, een naam en de historie van een club betekenen geen donder, het omhoog helpen van het niveau niet. Wanneer mijn cluppie daar niet aan kan bijdragen is het niet goed voor het Nederlands voetbal wanneer we in de eredivisie spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    klick +953
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:09
    Niet te geloven een twente supporter mey zinnige teksten. Dat ik dat nog mee mag maken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17478
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:18
    Kon het ook al nauwelijks geloven
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9337
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:10
    Moet ook gedrogeerde zijn ja 😉
    Vind ik leuk
    Tictac +100
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:02
    Peluwie?
    Vind ik leuk
    pos +8855
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:02
    Het feit dat hij altijd Ajax zegt geeft al aan dat we hem niet echt hoeven te geloven.
    Vind ik leuk
    klick +953
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:04
    Meer een wens dan een voorspelling
    Vind ik leuk
    Maronk +272
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:04
    Beetje raar om een foto te maken met iemand van de NASA naast je... Heeft compleet niets met voetbal te maken....
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:20
    De ballen zijn op de maan gemaakt. Dichtbij de Goden.
    Vind ik leuk
    Karel235 +216
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:04
    Mijn gevoel zegt Ajax-Heracles 0-0. We gaan weer een veel te laag baltempo hanteren vrees ik waardoor Heracles makkelijk stand houdt
    Vind ik leuk
    phritzzz +2888
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:08
    Gelukkig weet niemand dat Mijnheer Pelupessy!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:08]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
    Twente gaat volgend jaar de strijd met Katwijk aan om de titel van de 2e divisie.
    Vind ik leuk
    Karel235 +216
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:14
    Eerlijk ik denk dat Twente volgend jaar gewoon weer de strijd aan gaat met Groningen, Heerenveen om play-offs Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:39
    Ik hoop het wel, als Twente draait en de supporters staan erachter doet het me een beetje denken aan Engelse of Duitse ambiance. In dat opzicht is het een leuke club om in de eredivisie te hebben.

    Helaas hebben de stropdassen het financieel keihard verziekt en moeten ze het nu doen zonder centjes en zonder eredivisie kwaliteit in de selectie.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
    heeft die het 2 keer mis..... want als iemand van Heracles zegt dat FC Twente kampioen wordt.... dan mag die nooit meer in Almelo komen..
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:52
    Kortzichtig gelul. Pelupessy was een meer dan prima speler en aanvoerder van Heracles. Hij komt uit de gezamenlijke opleiding dus heeft hij ook een zwak voor Twente. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    jaccofct +922
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:49
    Hij debuteerde als prof voetballer in Enschede, misschien heeft dat er iets mee te maken.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:13
    Wanneer krijgen we de voorspelling van Mike te Wierik?
    Vind ik leuk
    RWB013 +2016
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:20
    We krijgen morgen eerst de voorspelling van voormalig Achilles'29 aanvaller Thijs Hendriks.
    Vind ik leuk
    Storm015 +278
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:17
    Pelepoepie moet zich niet gaan bemoeien met de warmste klup van Nl. Heeft al moeite genoeg om zelf een behoorlijke wedstrijd op de mat te leggen. Beetje verkapte sollicitatie om eventueel weer bij de twentse onderwereld aan de bak te komen volgend jaar👍👍
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:20
    Haha dan mag hij de rest van z’n leven Ajax roepen. So far so good 😂
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5536
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:59
    Ik denk net als Pelupessy dat Twente de nacompetitie nodig heeft om te promoveren.
    Sparta beschouw ik namelijk als favouriet voor rechtstreekse promotie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:57
    AJAX word kampioen van de keuken liga!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws