Pelupessy: 'Ik zeg altijd Ajax. Zou heel dom zijn om nu iets anders te zeggen'

Pelupessy: 'Ik zeg altijd Ajax. Zou heel dom zijn om nu iets anders te zeggen'

Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 14:58do 09-08-2018 om 14:58

Joey Pelupessy (foto midden) twijfelt er niet aan: Ajax wordt kampioen. De oud-speler van Heracles Almelo denkt dat de Amsterdammers simpelweg te veel kwaliteit hebben om de titel mis te lopen.

"Ajax, dat zeg ik altijd en ik zou heel dom zijn om nu iets anders te zeggen", zegt Pelupessy, nu onder contract bij Sheffield Wednesday, tegen TC/Tubantia. "Kijk naar de aankopen, die zijn echt goed. Het is heel reëel om Ajax te noemen. Ze hebben veruit de beste ploeg van Nederland. Jongens met ervaring en heel veel kwaliteit."

"Ik denk dat zij de sterkste selectie van Nederland hebben", zegt Pelupessy. "Ook in de voorronde van de Champions League zie je dat ze bij vlagen aardig voetbal spelen. Daarom gaat Ajax, denk ik, kampioen worden."

Pelupessy vraagt zich af of het gedrageerde FC Twente binnen een jaar weer terugkeert naar de Eredivisie. Hij hoopt echter van wel. "Ik weet niet of ze kampioen gaan worden, maar ik denk dat ze zeker mee gaan doen om de play-offs. Want ze horen natuurlijk thuis in de Eredivisie. Het is goed voor het Nederlandse voetbal als Twente zo snel mogelijk terugkeert in de Eredivisie. Ik denk een play-off-plek in de Keuken Kampioen Divisie voor Twente."

Plaats een reactie

Rodajc +18640
donderdag 9 augustus 2018 om 15:00
Ik ben het in het hele artikel eens met Pelupessy. Ajax kampioen en Twente geen kampioen.
Vind ik leuk
klick +1265
donderdag 9 augustus 2018 om 15:05
Jij zegt ook altijd ajax :)
Vind ik leuk
Rodajc +18640
donderdag 9 augustus 2018 om 15:08
Ooh nee hoor! Mag die club eigenlijk voor geen meter maar ik denk gewoon dat ze het beste zullen zijn. Zóveel kwaliteit, zo'n brede selectie en zoveel ervaring, tja dan kan ik er moeilijk omheen. Al zou ik het persoonlijk PSV en Feyenoord een stuk meer gunnen.
Vind ik leuk
Jeroen Water +4138
donderdag 9 augustus 2018 om 15:10
Jammer vond je eerste reactie erg goed maar bij je mag ik voor geen meter gaat het natuurlijk helemaal fout he;)
Vind ik leuk
Rodajc +18640
donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
Haha mag toch wel eerlijk zijn? ;-)
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:14
Triest als je 'een club niet mag'.
Vind ik leuk
Rodajc +18640
donderdag 9 augustus 2018 om 15:16
Hoezo? Dat is toch gewoon een gevoel, iedereen heeft zijn voorkeuren en ook wat hij/zij minder vindt.
Vind ik leuk
Mosquito +21772
donderdag 9 augustus 2018 om 15:22
Nee je moet ze leuk vinden, anders ben je triest en zit je vol haat.
Vind ik leuk
Olfie +5623
donderdag 9 augustus 2018 om 15:34
muggenzifter
Vind ik leuk
Tfoe +3858
donderdag 9 augustus 2018 om 23:08
Schei toch uit man!
En wees gewoon een voetballiefhebber...Daar hebben we blijkbaar een chronisch gebrek aan ....
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:23
Ajax is niet minder.
Vind ik leuk
Rodajc +18640
donderdag 9 augustus 2018 om 15:28
Minder dan wat? Ik heb een mening, ik zeg niet dat het een feit is.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:33
Dat snappen ze niet .
Vind ik leuk
HJR +9001
donderdag 9 augustus 2018 om 15:45
ze?? Ben je generaal :)? Van mij mag hij vinden wat hij wil. Heel normaal dat je verschillende voorkeuren heb.

Dus nu kan je net zo goed je reactie aanpassen naar: Dat snappen ze wel. Want dat is jouw gedachtengang toch ;)??
Vind ik leuk
Jasperkoos +2703
donderdag 9 augustus 2018 om 15:27
Is ook niks mis mee, zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Laat de rest maar klagen. ;)
Vind ik leuk
Leedz +7643
donderdag 9 augustus 2018 om 15:14
Idem
Vind ik leuk
klick +1265
donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
Ik hoop op wat meer leuke wedstrijden. Wat psv liet zien wordt ik ook niet vrolijk van. Het is te hopen dat het lan fg spannend blijft. Maar wie gaat er nog weg?
Vind ik leuk
Cookee +12636
donderdag 9 augustus 2018 om 15:52
Ik vind in de breedte PSV een betere selectie hebben dan Ajax, daar zitten ook een drietal minderen tussen.
En de 4 van PSV kunnen samen misschien wel meer dan de 2 toppers van Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 16:43
Ik hoop dat Roda degradeert ;)
Vind ik leuk
John M. +5136
donderdag 9 augustus 2018 om 15:01
Ja, als hij dit zegt, wie twijfelt dan nog?
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:01
Hij zegt t altijd... Nou de afgelopen 4 jaar had hij er een goede kijk op 🤣🤣🤣 vol blijven houden!!!
Vind ik leuk
|Ajax| +1317
donderdag 9 augustus 2018 om 15:09
Gelukkig twijfelt niemand er aan of Feyenoord kampioen word of niet.. dat gaat niet gebeuren!
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 17:14
Het is best wel hoogmoed om voordat de competitie is begonnen al over huldiging te praten en doen alsof je al kampioen bent. Zeker als je de afgelopen 4 jaar bekijkt. Verder hebben jullie inderdaad goed ingekocht maar ondanks alle lof uitingen hebben we tegen luik gezien dat t echt niet zo vanzelfsprekend is dat jullie even die schaal ophalen!!! Mijn club heeft dit seizoen al een prijs gehaald en datag de minste van de 3 prijzen zijn , voorlopig staan jullie al 4 jaar met lege handen....
Vind ik leuk
jaccofct +930
donderdag 9 augustus 2018 om 15:01
"het gedrageerde FC Twente"... de spelling is net zo geweldig als het beleid in de tijd van Munsterman.

Edit: Al dat gezeik over "goed voor het Nederlands voetbal", begrijp me niet verkeerd, ik heb er ziel en zaligheid voor over om terug te keren, maar het feit is dat we vorig jaar onderaan geëindigd zijn, omdat we de slechtste waren. De beste horen thuis in de eredivisie, een naam en de historie van een club betekenen geen donder, het omhoog helpen van het niveau niet. Wanneer mijn cluppie daar niet aan kan bijdragen is het niet goed voor het Nederlands voetbal wanneer we in de eredivisie spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:04]
Vind ik leuk
klick +1265
donderdag 9 augustus 2018 om 15:09
Niet te geloven een twente supporter mey zinnige teksten. Dat ik dat nog mee mag maken.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
donderdag 9 augustus 2018 om 15:18
Kon het ook al nauwelijks geloven
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
donderdag 9 augustus 2018 om 15:10
Moet ook gedrogeerde zijn ja 😉
Vind ik leuk
Tictac +147
donderdag 9 augustus 2018 om 15:02
Peluwie?
Vind ik leuk
pos +9681
donderdag 9 augustus 2018 om 15:02
Het feit dat hij altijd Ajax zegt geeft al aan dat we hem niet echt hoeven te geloven.
Vind ik leuk
klick +1265
donderdag 9 augustus 2018 om 15:04
Meer een wens dan een voorspelling
Vind ik leuk
Maronk +266
donderdag 9 augustus 2018 om 15:04
Beetje raar om een foto te maken met iemand van de NASA naast je... Heeft compleet niets met voetbal te maken....
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:20
De ballen zijn op de maan gemaakt. Dichtbij de Goden.
Vind ik leuk
Karel235 +214
donderdag 9 augustus 2018 om 15:04
Mijn gevoel zegt Ajax-Heracles 0-0. We gaan weer een veel te laag baltempo hanteren vrees ik waardoor Heracles makkelijk stand houdt
Vind ik leuk
phritzzz +4261
donderdag 9 augustus 2018 om 15:08
Gelukkig weet niemand dat Mijnheer Pelupessy!
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:08]
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
Twente gaat volgend jaar de strijd met Katwijk aan om de titel van de 2e divisie.
Vind ik leuk
Karel235 +214
donderdag 9 augustus 2018 om 15:14
Eerlijk ik denk dat Twente volgend jaar gewoon weer de strijd aan gaat met Groningen, Heerenveen om play-offs Europees voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:39
Ik hoop het wel, als Twente draait en de supporters staan erachter doet het me een beetje denken aan Engelse of Duitse ambiance. In dat opzicht is het een leuke club om in de eredivisie te hebben.

Helaas hebben de stropdassen het financieel keihard verziekt en moeten ze het nu doen zonder centjes en zonder eredivisie kwaliteit in de selectie.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
heeft die het 2 keer mis..... want als iemand van Heracles zegt dat FC Twente kampioen wordt.... dan mag die nooit meer in Almelo komen..
Vind ik leuk
Schaar +1524
donderdag 9 augustus 2018 om 16:52
Kortzichtig gelul. Pelupessy was een meer dan prima speler en aanvoerder van Heracles. Hij komt uit de gezamenlijke opleiding dus heeft hij ook een zwak voor Twente. Niks mis mee.
Vind ik leuk
jaccofct +930
donderdag 9 augustus 2018 om 19:49
Hij debuteerde als prof voetballer in Enschede, misschien heeft dat er iets mee te maken.
Vind ik leuk
Frietbakker +5722
donderdag 9 augustus 2018 om 15:13
Wanneer krijgen we de voorspelling van Mike te Wierik?
Vind ik leuk
RWB013 +2307
donderdag 9 augustus 2018 om 15:20
We krijgen morgen eerst de voorspelling van voormalig Achilles'29 aanvaller Thijs Hendriks.
Vind ik leuk
Storm015 +272
donderdag 9 augustus 2018 om 15:17
Pelepoepie moet zich niet gaan bemoeien met de warmste klup van Nl. Heeft al moeite genoeg om zelf een behoorlijke wedstrijd op de mat te leggen. Beetje verkapte sollicitatie om eventueel weer bij de twentse onderwereld aan de bak te komen volgend jaar👍👍
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 15:20
Haha dan mag hij de rest van z’n leven Ajax roepen. So far so good 😂
Vind ik leuk
tikkietoe +6108
donderdag 9 augustus 2018 om 15:59
Ik denk net als Pelupessy dat Twente de nacompetitie nodig heeft om te promoveren.
Sparta beschouw ik namelijk als favouriet voor rechtstreekse promotie.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:57
AJAX word kampioen van de keuken liga!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws