Ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord het Ajax echt moeilijk gaat maken

    "Ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord het Ajax echt moeilijk gaat maken"

    donderdag 9 augustus 2018 om 15:19

    Het komt kampioen PSV eigenlijk wel goed uit dat Ajax op dit moment betiteld wordt als de grote favoriet voor het nieuwe seizoen. Die underdog-rol ligt de Eindhovenaren wel. Dat zegt FOX Sports-analist Arnold Bruggink. 

    "Ik denk dat ze het in Eindhoven prima vinden, dat Daley Blind al gezegd heeft dat hij het kampioenschap graag op het Museumplein zou willen vieren", zegt Bruggink. "PSV houdt er sowieso wel van als Ajax voor het seizoen al zo bezig is. Onder meer door zulke spelers te halen, bedoel ik. Alle druk ligt nu in Amsterdam, PSV is de underdog. Het is voor Mark van Bommel overigens wel te hopen dat Hirving Lozano blijft."

    Van de concurrent uit Rotterdam heeft Bruggink minder hogere verwachtingen. "Ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord het Ajax echt moeilijk gaat maken. De combinatie Robin van Persie-Steven Berghuis is er wel één om naar uit te kijken. Zij snappen dat ze elkaar echt nodig hebben en dat ze elkaar sterker kunnen maken. Van Persie en Berghuis gunnen elkaar het beste en zijn goed op elkaar afgestemd."

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (14465 stemmen)

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +13427
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:21
    De titelstrijd zal beslist worden door wie er het eerst uitvliegt in Europa. Nederlandse spelers kunnen geen 2 wedstrijden per week spelen.
    Vind ik leuk
    Snapje? +6661
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:24
    PSV heeft vanaf de oprichting de underdog rol simpelweg omdat ze de underdog zijn. Snap je?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:32
    Met een grote selectie zoals die van Ajax zou je op meerdere fronten moeten kunnen strijden
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:52
    ik weet niet wat je gesnoven heb maar wat een onzin is dat wat je schrijft.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:21
    Dachten ze 2 jaar geleden ook. Vorig jaar zou Ajax ook kampioen worden. Leuk dat het weer gaat beginnen.
    Vind ik leuk
    _Mark +836
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:29
    Wordt al vier jaar lang gezegd...
    Vind ik leuk
    yuuup +9455
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:42
    En daarvoor dan?
    Vind ik leuk
    Rodajc +14299
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:21
    Met een underdogpositie is het altijd prettiger voetballen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    Ach als PSV kampioen is en dan ineens underdog,
    dat gaat me ook wat te ver, de schaal glimt nog volgens mij.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:46
    Maar PSV is wel serieus zwakker geworden. Ik denk dat Feyenoord boven PSV gaat eindigen als de selecties ongewijzigd blijven. Ik zie Feyenoord ook nog wel lang meedoen om het kampioenschap. Als Ziyech en Vd Beek nog vertrekken dan is Ajax voor mij niet eens favoriet zelfs. Laat staan als Frenkie ook nog vertrekt...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:49]
    Vind ik leuk
    Futjebal +2151
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:52
    Doel je dan op van Ginkel?... ik vind PSV juist sterker geworden. Betere verdediging, sterkhouders gebleven, betere trainers en een goede middenvelder op komst.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:05
    Sterkhouders gebleven? Je bent met Arias en Van Ginkel 2 van de 3 beste spelers kwijtgeraakt!
    Vind ik leuk
    Futjebal +2151
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:13
    Jij weet heel goed dat ik Zoet de Jong en Lozano bedoel met de sterkhouders. Maar ik weet dat het einde seizoen weer janken is met jullie wannabee sterrenteam. Als ze de CL niet halen wil de helft weg...let masr op met dat giede sfeertje daar. Ben benieuwd wat ( na Nouri) het nieuwe excuus wordt...de trainer? de grasmat? .dat van de Beek niet speelt. Het is altijd wat maar nooit iets
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:33
    Dat jij Zoet en De Jong noemt zegt heel veel over de staat van PSV.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:06
    De verdediging van PSV is toch om te janken? Dumfries, Sainsbury, Schwaab etc is niveau Pec Zwolle. Die Angelino moet het nog maar laten zien op dit niveau. Ramselaar ipv Van Ginkel: zeg het maar. Slechte spits. Wisselvallige buitenspelers. Ik geef PSV weinig kans.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2151
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:07
    Jaha..slaap jij maar lekker verder...ik bedoel Guitierez voor van Ginkel en de verdediging is meer dan goed. Zet jij je Ajax brilletje masr eens af en kijk dan maar eens naar je eigen clubje
    Vind ik leuk
    Rodajc +14299
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:52
    Ik vind Feyenoord op de van Persie-Berghuis tandem na niet erg goed, minder dan PSV iig naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:23
    Linksbuiten is wat matig bij Fey, maar Clasie is wel voetballend beter dan El A. CV is wat wankel.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:21
    Ginkel mis je wel ja, en de aanvoer van Arias was ook prima. Maar daar kwamen anderen voor.
    Kijk je hebt Persie-Berghuis, die zijn top.
    Je hebt Ziyech-Tadic-Huntelaar die zijn top.
    Maar Bergwijn-Lozano-Pereira-de Jong dat zijn 4.
    Wat nou als je 2 man uitschakelt dan heeft PSV nog 2 over om je af te maken. En ik vind Bommel ook een meerwaarde die zal PSV ook beter maken.
    Feiijenoord hoop ik dat die in zichzelf geloven dan kunnen die ook dichterbij komen en dat geldt ook voor AZ met een goede spits erbij.
    Vind ik leuk
    Nol N. +2
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:23
    Hoezo, verklaar dat eens???
    Vind ik leuk
    Karel235 +218
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:21
    Aldus professor Arnold Bruggink. Wat wordt ik moe van deze man zeg als of hij het voetbal heeft uitgevonden.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9523
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:05
    Brugink maakt zich zelf belachelijk met deze woorden als verslagever zonder hoge staat van dienst nu in de voetbal wereld te zijn nu op dit moment.
    Laatstaan zijn voetbal verleden wat voor Grote clubs heeft hij nou gehad man! Of Grote trainer van staat in dienst geweest van wat voor club dan ook voetbalt zelf nu niet eens meer.
    En nu de grootste praatjes niet serieus te nemen dus.
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:21
    Prof Arnold Kutjes weet het wel!! Gaat graag achteraf voor zijn gelijk en als het eenmaal praat is het niet meer te stoppen🤔🤔
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:38
    Probeer inhoudelijk te reageren ipv op de boodschapper.
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:09
    Vriendje van Prof Arnold Kutjes? of open sollicitatie voor VP, kom op zeg!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:05
    Als iemand als Bruggink ooit iets doms gezegd heeft betekent dat nog niet dat elke mening van hem dom is.
    Dus reageer op de mening ipv de boodschapper.
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:20
    En als je constant domme dingen zegt dan kom je automatisch bij je de boodschapper...... toch Cookee
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    zaterdag 11 augustus 2018 om 11:45
    Je hebt een punt dat de jongen met een sterker verhaal mag komen. Maar dan nog... op een site als deze is de inzet meningen uit te wisselen, afschieten van de boodschapper... dan is er straks geen boodschap meer.
    Ik erger me er meer aan dat Voetbal International niet betere mensen kan vinden, die een visie laten blijken en ons voetbal kunnen opduwen.
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:30
    Volledig mee eens. Ben zelf 37 jaar abonnee van VI geweest. Inmiddels zijn alle goede kundige verslaggevers vertrokken en moeten we het met de meningen doen van prof Arnold Kutje, Ronald de waterloopneus en Pier Hoogmoed die denkt dat hij nog makkelijk meekan. Aan de andere kan , het genie ArnoVermeulen, je weet wel de publieke lul met vingers kraamt er zo nuen dan ook behoorlijk wat onzin uit
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 11 augustus 2018 om 16:32]
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    maandag 13 augustus 2018 om 17:33
    Vroeger liep hier ook zoveel talent dat je blind moest zijn om die niet te herkennen maar nu is schrijven over voetbal ook lastiger... Fey wint van PSV in Eindhoven en glijdt onderuit in Polen en bij Graafschap.
    Prijs Cocu, die een jaar eerder 3e stond, wat te zeggen van Gio die nu geen ideeen heeft. Valt niet mee om iets te vinden.
    Maar dat Arnold niet meeheult met de wolven over Ajax valt te prijzen want zaterdag liet zien dat er niks zeker is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:21
    Misschien 1 keer in de zin dat ze het in De Kuip op een gelijkspelletje kunnen houden tegen Ajax, maar verder zal Feyenoord geen noemenswaardige rol spelen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16323
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:23
    Ik merk het allemaal wel, ben iig blij dat de competitie morgen weer begint!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12696
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:24
    Precies, zo sta ik er ook in.. Let the games begin !
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16323
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:48
    Al die voorspellingen zeggen toch helemaal niks?
    Gewoon lekker beginnen en hopen dat wij uiteindelijk met de schaal staan...
    Vind ik leuk
    alaaf +987
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:23
    Wat een held die Arnold: de enige die het begrijpt
    Vind ik leuk
    edje2307 +369
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:23
    Ajax loopt weer over van arrogantie..is ook echt nog het enige wat ze hebben uit het verleden!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:25
    Bedankt voor je bijdrage Arnold.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    Vowtar +4761
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:26
    Precies. De competitie is nog niet begonnen en half Amsterdam is al ontevreden over het gelijkspel tegen Standard. Mooi om van een afstandje lachend naar te kijken.
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:24
    Zelfkritisch zijn is de belangrijkste eigenschap voor een topploeg. Niet tevreden zijn met een gestolen 1-0 overwinning als je kut hebt gespeeld. Nooit tevreden zijn, dat houdt je scherp.
    Vind ik leuk
    Joske1956 +206
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:30
    Wat een prietpraat van deze professor. Hij denkt alles te weten.......Heeft als voetballer matige prestaties geboekt. Als analist is het nog slechter.
    Vind ik leuk
    snibbo +341
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:31
    Dit is al het 40e artikel deze week over hoe goed Ajax wel niet is... Word er een beetje moe van onderhand
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:37
    Zo lang er geen bal rolt is Ajax ook goed.
    En in balbezit zullen ze dat vast ook zijn.
    Afwachten hoe dat gaat bij balverlies, want dan is Tadic geen topper.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:32
    Persie-Berghuis.
    Tadic-Ziyech.
    Lozano-Pereiro-de Jong-Bergwijn

    mooi duel. of zijn die 4 samen beter dan die stelletjes?
    Wie weet dat?
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6096
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:15
    Lozano is, als hij zijn dag heeft, een klasse apart. Pereiro is wisselvallig, De Jong ben ik geen fan van en Bergwijn is door zijn leeftijd nog erg grillig maar kan zeker goed voetballen. Tis maar afwachten, ben wel van mening dat Ajax favoriet is (zoals bijna elk jaar), PSV en Feyenoord ontlopen elkaar niet gek veel naar mijn mening
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:43
    Maar denk je niet dat je meer hebt aan 4 spelers die het verschil kunnen maken dan aan 2 hele goede?
    Vorig seizoen dan was de ene week Lozano het mannetje en dan weer Bergwijn of de Jong of Pereiro.
    PSV is nog de kampioen, die moet zich niet underdog laten maken. En Bommel is ook meerwaarde, die zal PSV meer laten voetballen, hoe dat uitpakt is afwachten.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6096
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:43
    Tuurlijk heb je normaal gesproken aan 4 man meer, alleen ben ik niet gecharmeerd van Luuk, en Pereiro heeft me ook nog niet overtuigd...

    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:02
    Ik denk dat we de echte Pereiro nu pas gaan zien.
    Cocu snapte nooit waar een speler het beste uitkwam.
    Hij zette nota bene Lozano op rechts.
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:33
    Weinig wisselingen bij PSV, dat met heel veel punten kampioen is geworden afgelopen jaar en Ajax dat zich leuk heeft versterkt, gaat spannend worden! Domme fouten gaat het kampioenschap misschien wel kosten... wordt leuk denk ik dit jaar....
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:35
    We zullen zien!
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +767
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:37
    Zoals ons aller Jopie al eens heeft gezegd: "Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken, of een wedstrijd winnen, laat staan een kampioenschap behalen". Niet de duurste spelers maat de beste ploeg wordt kampioen, en dat is Ajax op dit moment niet.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:45
    Lijkt mij een prima credo van jou.
    Op dit moment staat iedereen nog bovenaan en op degradatie met nul pts. :)
    Vind ik leuk
    hoebie60 +120
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    De beslissing valt tegen de kleintjes.
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1262
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:41
    Nee, ik ook niet!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:41
    Ja wie wordt er Kampioen?
    Nou wie het mooiste speelschema heeft!
    Vorig seizoen:
    Utrecht-PSV 1-7 op `n prachtig bespeelbaar veld in September
    Utrecht-Feyenoord: Afgelast SNEEUW overspelen in Januari op `n zand veld Uitslag 1-1
    Utrecht-Ajax `n paar dagen later zelfde veld Uitslag 0-0
    Week later nieuwe grasmat in Utrecht
    Pure competitie vervalsing
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Futjebal +2151
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:54
    Hahahahahahahaha...oh je meent het serieus??.... hahahahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:08
    Dus Utrecht heeft de competitie beslist? Hoeven we dit weekeinde alleen naar PSV te kijken tegen Utrecht, winnen ze dan is het rustig vasthouden tot mei. Haha, foute analyse, bal ver naast ipv in kruising.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:37
    Calimero !
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:53
    Zullen we nou eerst maar eens de eerste aftrap van het nieuwe seizoen nemen ?

    Ik heb nu al zo vaak gelezen dat Ajax kampioen gaat worden ....

    Er spelen ook nog dingen als vorm, kunstgras, pech/geluk, scheidsrechters e.d.
    Vind ik leuk
    wimpert +147
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:14
    Ik kan me niet voorstellen dat Bruggink dit zelf verzonnen heeft, PSV leeghoofd met het is van een mier in een lokdoos. Hij houdt er wel van dat Ajax zo bezig is, wij ook Arnoldje wij ook. Dat jullie denken dat jullie het Feyenoord lastig gaan maken, ja gevoel voor humor of hersenloos?
    Vind ik leuk
    Pimman +3839
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:21
    Arnold ..die open deur was ingetrapt ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:25
    Poffertje
    Vind ik leuk
    VasTom +9
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:34
    Op basis van de eerste paar wedstrijden snap ik de teksten van Bruggink, maar hij zou toch als ‘voetbalkenner’ inmiddels ook moeten weten dat een seizoen heel veel langer duurt ...
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1802
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:44
    aangezien de kenners er meestal naast zitten wat betreft wie er kampioen gaat worden ben ik behoorlijk optimistisch, ik hoop dat we dit jaar op een zondagavond gehuldigd gaan worden in plaats van een maandagochtend
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:50
    PSV is toch elk jaar de underdog. Ook al winnen ze 10 jaar op rij, dan vinden ze zichzelf nog steeds de underdog.
    Vind ik leuk
    Bill +694
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:57
    Ik heb 0,0 vertrouwen in die ten hag en ik heb de indruk dat de spelers er net zo over denken. Hij lult alles recht wat krom is. Tegen luik speelde ajax organisatorisch dramatisch slecht. De klasse van tadic verbloemde veel. De tweede helft was een regelrechte wanprestatie en die ten hag kon dit niet voorkomen. Het lijkt er ook op dat ziyech altijd moet spelen op het middenveld maar hij is internationaal volkomen ongeschikt als middenvelder. Ook schone moet altijd spelen om zijn routine, maar deze eredivisievoetballer bewijst keer op keer dat juist hij de aanstichter is van laks verdedigen en denkt dat alles op wandeltempo af te handelen is. De backs hadden steun nodig van het middenveld maar ze lieten ze gewoon verzuipen. Mazraoui moest telkens kiezen: de opkomende back of een middenvelder. Ziyech liep overal en nergens de grote vedette uit te hangen, schone slofte telkens op 5 meter van zijn man en die frenky de jong die al denkt dat hij de nieuwe iniesta is loopt alleen maar mooi weer te spelen met zijn zinloze schijnbewegingen. Ik zou dit ventje gewoon verkopen voor 50 mln. Maar ten hag staat erbij en brengt dan eerst labyad zodat schone niet gepikeerd raakt en nog even mag aankloten.
    Het middenveld moet gewoon bestaan uit blind, vd beek en tadic. Voorin mogen neres en ziyech het op de vleugels doen. En ze zullen moeten meeverdedigen!!
    Maar ik vrees het ergste.
    Neres en die frenky mogen eventueel weg als ajax de cl niet haalt?? Er vanuitgaande dat dat waar is: hoe verzin je het! Die gaan straks tegen luik de bal expres over schieten want die zijn gek gemaakt door roma en barca. En dan zo’n loyale vd beek afserveren. Wat een wanbeleid weer. Die ten hag is een ongeschikte figuur voor deze complexe selectie.
    Nee, van bommel lacht in zijn vuistje die zet het straks goed neer met 2 controleurs en die luuk de jong en lozano maken hem kampioen. En ajax staat weer voor lul met 45 mln investeringen en 100 mln op de bank maar met een incapabele directeur en een laffe tukker op de bank.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:31
    Toch typisch dat Ajax op basis van het bestede bedrag aan spelers kampioen zou moeten worden. Ik zie een speler van een laagvlieger uit PL nou niet echt als een enorme versterking (Tadic). En als PSV Guiterrez haalt en Lozano blijft, wil ik nog wel eens zien wie kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:35
    Schrijf Feyenoord nooit af. Kampioen wordt je als team. Goede spelers maken nog geen team. Ik denk dat Feyenoord een goed team heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:14
    Feyenoord heeft 11 goede basis spelers, maar er moet er niet eentje geblesseerd raken, want de back-ups zijn niet goed; daarom denk ik dat ze het Ajax niet lastig gaan maken. Het gaat dus komende seizoen tussen Ajax en PSV en wellicht als outsider Vitesse (krijgen wellicht goede spelers van Chelsea). Voor mij is het geen uitgemaakte zaak dat Ajax kampioen wordt, want ze zijn al ruim 100 jaar favoriet (vooral volgens de supporters) maar wisten het slecht 33 keren waar te maken.

    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:30
    O-p-e-n d-e-u-r .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord het Ajax echt moeilijk gaat maken"