Bergwijn heeft klik met aankoop: 'Alsof ik al drie jaar met hem achter me speel'

    Bergwijn heeft klik met aankoop: 'Alsof ik al drie jaar met hem achter me speel'

    donderdag 16 augustus 2018 om 14:38

    Steven Bergwijn kent een uitstekend begin van het seizoen bij PSV. In de openingswedstrijd tegen FC Utrecht had hij direct een klik met aankoop Denzel Dumfries.

    "Het lijkt wel alsof ik al drie jaar met Denzel achter me speel", aldus Bergwijn in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ons samenspel gaat vanzelf, dat maakt het voor mij ook makkelijker om acties te maken. Denzel voelt goed aan wanneer hij er aan de buitenkant overheen moet komen. Uiteraard nemen we vooraf ook wel door hoe we het gaan aanpakken in een wedstrijd, we praten sowieso veel met elkaar. Ook buiten het veld."

    Bergwijn verwacht verder dat hij zijn goede spel van afgelopen zaterdag weet door te trekken. "Daar ga ik van uit en daar streef ik naar. Ik zit heerlijk in mijn vel en voel veel vertrouwen van Mark van Bommel als nieuwe trainer, dat is belangrijk."

    Poll

    Is Bergwijn toe aan een stap hogerop?

    (6101 stemmen)

    Plaats een reactie

    psv.040 +880
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:41
    mooi voor hem. hopelijk speelt ie een geweldig seizoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:42
    Goeie speler die Bergwijn. Dit seizoen 20 goals maken en die kan voor de hoofdprijs weg.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8061
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:46
    Die Dumfries moet nodig aan zijn voorzetten werken. Angelino ook.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    psv.040 +880
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:48
    en daar zijn ze ook nog is voor gehaald.
    om voor te geven op luuk.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8061
    vrijdag 17 augustus 2018 om 03:09
    Precies.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6029
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:24
    Ze hoeven wat mij betreft eerst goed verdedigen. Gaat weleens mis met spelers die meer aanvaller willen zijn dan verdedigers.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8061
    vrijdag 17 augustus 2018 om 03:09
    Eens, maar de speelwijze van jullie is wel mede afgestemd op de voorzetten van de backs. En dat was dit weekend ondermaats, ik las een statistiek van 17 voorzetten PSV, 2 aangekomen en 2 voorzetten FC Utrecht, 2 aangekomen.

    Dat moet beter.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6029
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:12
    Dat moet beter. Ik was niet onder de indruk van Angelino tegen Feyenoord, maar dan speelt ie tegen FC Utrecht toch een geweldige wedstrijd. Ik schat daarom in dat het tijd nodig heeft en deze jongens steeds beter gaan voetballen.

    Om terug te komen op Steven Bergwijn. Ik zie hem steeds 70 tot 75 minuten flammen en daarna lijkt ie toch moe gestreden, dus dat moet ook beter worden.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8061
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:42
    Dumfries en Angelino komen van respectievelijk een subtopper en een middenmotor/degradatiekandidaat, als je dan bij PSV komt is het toch anders voetballen. Dat zie je bij Feyenoord heel goed met al die spelers die komen van subtoppers. In potentie zijn het goede spelers, maar voor dit seizoen heb ik mijn twijfels over hen. Zeker over de verdedigende kwaliteiten van Angelino, die vielen me echt tegen tegen Feyenoord en in de voorbereiding.

    En over Bergwijn, die jongen is ook nog maar 20 he. Zo raar is het dan niet. Ik kan me overigens niet herinneren dat ik Bergwijn beter heb zien spelen dan tegen FC Utrecht afgelopen weekend, heb als Ajacied van hem genoten.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1792
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:48
    Stap hoger op??? Hoe dan, waarom dan? Begint leuk aan de competitie maar laat hem eerst maar eens een seizoen of twee uitblinken! Overigens hoop ik wel dat hij deze lijn doortrekt, dat dan weer wel!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 14:51]
    Vind ik leuk
    pewi52 +20
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:49
    Als hij zich dit seizoen verder ontwikkeld met misschien de doorbraak in Oranje, dan kan hij het volgend jaar zijn ervaring bij een andere club laten zien.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3001
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:52
    Geweldenaar!
    Vind ik leuk
    Cookee +10796
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:02
    Bergwijn is ineens hot. Kan iemand hem waarschuwen dat de messen geslepen worden als hij komende week minder speelt? Tegen Feijenoord deed hij toen mee of niet?
    Vind ik leuk
    Leeuw +6029
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:22
    Tegen Feyenoord heeft ie het minder gedaan. Dat moet dus nog uit zijn spel. Iedere week uitblinken en je bent een topper, maar goed. Seizoen is begonnen, dus heeft hij nog veel te bewijzen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10796
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:26
    Gaat op en af met hem, dat weet hij zelf toch ook.
    Maar word nu wel eens tijd dat hij zich echt laat zien, 't is geen speeltuin.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:02
    Eens luisteren wat hij zegt als psv verliest.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:20
    Fijne speler die bergwijn. Hoop dat hij hierna de volgende stap kan zetten.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +457
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:22
    Ben ik de enige dit denkt dat zowel bergwijn als die gaston best een paar wedstrijdjes leuk voetbal kunnen laten zien, maar dit nooit langere tijd kunnen volhouden en het kritiek weer kan beginnen tegen deze spelers?
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:41
    dit is het eerste seizoen dat Bergwijn in de basis begint
    dus of hij het voor langere tijd vol gaat houden weten we dadelijk pas
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4654
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:26
    Ja, jij bent de enige
    Vind ik leuk
    Bill +775
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:42
    Ach wat zegt nou zo’n potje tegen utrecht dat al 75 jaar geen punt pakt in eindhoven.
    Het is wachten op de eerste echte tegenstand, dan kan hij banken want dan moet er een extra controleur bij en gaan alle ballen op de grote gok van de jong.
    Ps. Is die lozano al verkocht?
    Daar zat de hele top toch achteraan na 1 leuke actie tegen het zwakste duitse elftal van de afgelopen 100 jaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:50
    PS Bill, wanneer mag je weer terug naar school. Is die schoolvakantie van jou onderhand nog niet bijna afgelopen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 02:34
    Billie the kid! Vertaald : Billie het kind. Want dat ben je kleine Billie....
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4654
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:24
    Vreemde artikel, Bergwijn speelt als linksbuiten en Dumfries als rechtsback.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 19:22
    Ik vind Dumfries het voor zijn kunnen best goed doen. Alleen jammer dat hij niet echt bal vast is. Ik hoop dat hij nog wat technischer word dan hebben wij er in het NL elftal een sterke opkomende back bij.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws