Bergwijn heeft klik met aankoop: 'Alsof ik al drie jaar met hem achter me speel'

    Bergwijn heeft klik met aankoop: 'Alsof ik al drie jaar met hem achter me speel'

    donderdag 16 augustus 2018 om 14:38

    Steven Bergwijn kent een uitstekend begin van het seizoen bij PSV. In de openingswedstrijd tegen FC Utrecht had hij direct een klik met aankoop Denzel Dumfries.

    "Het lijkt wel alsof ik al drie jaar met Denzel achter me speel", aldus Bergwijn in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ons samenspel gaat vanzelf, dat maakt het voor mij ook makkelijker om acties te maken. Denzel voelt goed aan wanneer hij er aan de buitenkant overheen moet komen. Uiteraard nemen we vooraf ook wel door hoe we het gaan aanpakken in een wedstrijd, we praten sowieso veel met elkaar. Ook buiten het veld."

    Bergwijn verwacht verder dat hij zijn goede spel van afgelopen zaterdag weet door te trekken. "Daar ga ik van uit en daar streef ik naar. Ik zit heerlijk in mijn vel en voel veel vertrouwen van Mark van Bommel als nieuwe trainer, dat is belangrijk."

    Poll

    Is Bergwijn toe aan een stap hogerop?

    (6101 stemmen)

    Plaats een reactie

    psv.040 +342
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:41
    mooi voor hem. hopelijk speelt ie een geweldig seizoen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:42
    Die moet gewoon nog 2 jaartjes bij psv blijven, daarna een stap hogerop.
    Vind ik leuk
    PRICE +31964
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:47
    Mooi duo,samen sterk geheel. Bergwijn gaat top jaar draaien en daarna niet meer te houden voor PSV
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:49
    Zeker weten garant voor veel goals.
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13585
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:54
    Kan inderdaad aanvallend een leuk duo worden. Anderzijds is er voor de tegenstander ook wat te halen op die flank die zo aanvallend is.

    Hendrix kan daar een belangrijke rol in gaan spelen links op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15184
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:15
    Dumfries speelt rechts...
    Zal eerder Rosario zijn die daar gaten moet vullen.
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13585
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:21
    Ik reageerde op Price die het over Bergwijn had. Dus dan ook over Angelino want die spelen beide links toch?
    Vind ik leuk
    Eendracht +15184
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:58
    Op die fiets, dan klopt wat je zegt idd.
    Vind ik leuk
    Artikia +218
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:04
    Bergwijn geeft in het bericht aan dat hij het fijn vindt om Dumfries achter zich te hebbenq, dus het lijkt me dat hij op papier in ieder geval op rechts speelt. Ik moet daarbij zeggen dat ik als PSV-fan dus eigenlijk ook niet weet wie nou op links, en wie op rechts speelt.
    Vind ik leuk
    Itsese +4251
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:37
    Lozano en Bergwijn, wisselen vaak van positie, de ene keer duikt Bergwijn rechts op, dan staat die weer links. Ik vindt hem op links altijd wat gevaarlijker, Lozano is rechts wat gevaarlijker, ze kijken altijd goed naar de backs van de tegenstander.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 16:43]
    Vind ik leuk
    MeAgain +6116
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:47
    Beide zijn ze vanaf links gevaarlijker. Daarom wisselen ze steeds.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3014
    donderdag 16 augustus 2018 om 19:13
    Lozano is van Links vele maken gevaarlijker, dan op rechts. Dus die wisselwerking is perfect. Want beide kunnen van links naar binnen komen.
    Vind ik leuk
    Itsese +4251
    vrijdag 17 augustus 2018 om 00:29
    Lozano scoort gewoon het vaakst vanuit rechts, Bergwijn vanuit links.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3014
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:30
    Omdat hij daar neergezet werd door Cocu.
    Hopelijk krijgen Lozano en Bergwijn de vrijheid van van Bommel om veel te wisselen van kant en hierdoor zal er veel dreiging zijn.
    Vind ik leuk
    Itsese +4251
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:32
    Maar ook Angelino en Bergwijn zijn een bijna niet te stoppen koppel. Ik heb hem tegen Utrecht van dichtbij gezien en wat een drive heeft die Angelino zeg!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:42
    Goeie speler die Bergwijn. Dit seizoen 20 goals maken en die kan voor de hoofdprijs weg.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:43
    Leuk toch, allemaal knuffelvriendjes in een elftal. Lekker man, niets mis mee
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:51
    Heel goed ouwe reus..
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:46
    Die Dumfries moet nodig aan zijn voorzetten werken. Angelino ook.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    psv.040 +342
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:48
    en daar zijn ze ook nog is voor gehaald.
    om voor te geven op luuk.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    vrijdag 17 augustus 2018 om 03:09
    Precies.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5491
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:24
    Ze hoeven wat mij betreft eerst goed verdedigen. Gaat weleens mis met spelers die meer aanvaller willen zijn dan verdedigers.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    vrijdag 17 augustus 2018 om 03:09
    Eens, maar de speelwijze van jullie is wel mede afgestemd op de voorzetten van de backs. En dat was dit weekend ondermaats, ik las een statistiek van 17 voorzetten PSV, 2 aangekomen en 2 voorzetten FC Utrecht, 2 aangekomen.

    Dat moet beter.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5491
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:12
    Dat moet beter. Ik was niet onder de indruk van Angelino tegen Feyenoord, maar dan speelt ie tegen FC Utrecht toch een geweldige wedstrijd. Ik schat daarom in dat het tijd nodig heeft en deze jongens steeds beter gaan voetballen.

    Om terug te komen op Steven Bergwijn. Ik zie hem steeds 70 tot 75 minuten flammen en daarna lijkt ie toch moe gestreden, dus dat moet ook beter worden.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:42
    Dumfries en Angelino komen van respectievelijk een subtopper en een middenmotor/degradatiekandidaat, als je dan bij PSV komt is het toch anders voetballen. Dat zie je bij Feyenoord heel goed met al die spelers die komen van subtoppers. In potentie zijn het goede spelers, maar voor dit seizoen heb ik mijn twijfels over hen. Zeker over de verdedigende kwaliteiten van Angelino, die vielen me echt tegen tegen Feyenoord en in de voorbereiding.

    En over Bergwijn, die jongen is ook nog maar 20 he. Zo raar is het dan niet. Ik kan me overigens niet herinneren dat ik Bergwijn beter heb zien spelen dan tegen FC Utrecht afgelopen weekend, heb als Ajacied van hem genoten.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:46
    Ik vind Dumfries zo'n heerlijke speler.
    Hij is wat ongepolijst, maar er gaat zo veel passie, atletisch vermogen en wilskracht vanuit, een echt powerhouse, daar word ik zelfs als niet PSV fan heel blij van.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:33
    Totdat je met Fortuna tegen PSV moet spelen, man dan baal je wel even van deze uitspraak, of niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:06
    Hahaha, ja enorm.
    Dat weegt mijn emotie en clubliefde inderdaad zwaarder dan de 'liefde' voor Bergwijn.
    Maar die andere 32 wedstrijden ben ik een fan van hem;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 18:07]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    vrijdag 17 augustus 2018 om 07:32
    Goed zo Wilbert, clubliefde verloochent zich nooit.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1297
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:33
    Stam was ook ongepolijst, maar dat vond ik een prachtspeler.

    Sowieso ben ik wel fan van 'pure' verdedigers met een no nonsense mentaliteit.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:15
    Hands-on en out of the box denkend, flexibel en zonder 9-5 mentaliteit?

    Schrijf je ook vacatures?
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1297
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:26
    Zijn de woorden te moeilijk voor je? Daarom heb je waarschijnlijk nog steeds een uitkering.

    Misschien dat je begeleider eea uit kan leggen.

    En nu weer terug naar je tray Schutters, trolletje.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:48
    Dumfries heeft een hele aanstekelijke werking op zij n teamgenote.
    Fris, vol wilskracht en hij vertegenwoordigt in alles het karakter van van Bommel, een over mijn lijk mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5491
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:16
    Hij moet wel nog leren hoe hij de bal moet aannemen. Te vaak zie ik hem een bal aannemen met zijn lichaam richting de speler waar de bal vandaan komt.

    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:48
    In de onderlinge voorgaande ontmoetingen met de traditionele landskampioen uit Eindhoven liep de Heerenvener Denzel Dumfries voortdurend achter de feiten aan. In dier voege kan de beleving van Steven Bergwijn dat het lijkt of Dumfries als drie jaren achter hem speelt geen verbazing wekken.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:12
    vorig jaar in de uitwedstrijd van PSV tegen Heerenveen , liep PSV heel de wedstrijd achter Dumfries aan hoor
    toen kreeg Lozano nog een rode kaart
    dus dat klopt niet wat je nu zegt
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1656
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:48
    Stap hoger op??? Hoe dan, waarom dan? Begint leuk aan de competitie maar laat hem eerst maar eens een seizoen of twee uitblinken! Overigens hoop ik wel dat hij deze lijn doortrekt, dat dan weer wel!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 14:51]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:50
    Vorig jaar was hij al een enorme verrassing vond ik, jij niet?
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1656
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:53
    Liet af en toe iets zien waarvan ik dacht, ja, zit toch wat in. Hoop echt dat hij nog stappen maakt want dat is zeker nodig maar het begin is bemoedigend!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:02
    Hahaha, ik hou van jouw nuchtere aard;))
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:15
    ja maar laat hem eerst maar eens een seizoen lang goed presteren , een paar wedstrijden goed voetballen is leuk , maar een seizoen duurt 34 wedstrijden
    en de echte toppers onderscheiden zich door een wedstrijd te beslissen , als het niet goed loopt bij je team
    ik heb alle vertrouwen in Bergwijn , maar hij moet het dadelijk bijv in de wedstrijden tegen BATE laten zien lijkt mij
    Vind ik leuk
    pewi52 +17
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:49
    Als hij zich dit seizoen verder ontwikkeld met misschien de doorbraak in Oranje, dan kan hij het volgend jaar zijn ervaring bij een andere club laten zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:49
    Bergwijn het absolute nieuwe offensieve pareltje van het nederlandse voetbal.
    Ik hoop nog even van hem te kunnen blijven genieten in Nederland voordat hij de volgende stap in zijn carriere gaat maken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27072
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:57
    Geniet van komend seizoen, daarna is hij weg
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:03
    Ga ik zoveel mogelijk doen.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +1069
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:52
    Geweldenaar!
    Vind ik leuk
    Cookee +9906
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:02
    Bergwijn is ineens hot. Kan iemand hem waarschuwen dat de messen geslepen worden als hij komende week minder speelt? Tegen Feijenoord deed hij toen mee of niet?
    Vind ik leuk
    Leeuw +5491
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:22
    Tegen Feyenoord heeft ie het minder gedaan. Dat moet dus nog uit zijn spel. Iedere week uitblinken en je bent een topper, maar goed. Seizoen is begonnen, dus heeft hij nog veel te bewijzen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9906
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:26
    Gaat op en af met hem, dat weet hij zelf toch ook.
    Maar word nu wel eens tijd dat hij zich echt laat zien, 't is geen speeltuin.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2021
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:02
    Eens luisteren wat hij zegt als psv verliest.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:20
    Fijne speler die bergwijn. Hoop dat hij hierna de volgende stap kan zetten.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +461
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:22
    Ben ik de enige dit denkt dat zowel bergwijn als die gaston best een paar wedstrijdjes leuk voetbal kunnen laten zien, maar dit nooit langere tijd kunnen volhouden en het kritiek weer kan beginnen tegen deze spelers?
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:41
    dit is het eerste seizoen dat Bergwijn in de basis begint
    dus of hij het voor langere tijd vol gaat houden weten we dadelijk pas
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3974
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:26
    Ja, jij bent de enige
    Vind ik leuk
    Bill +588
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:42
    Ach wat zegt nou zo’n potje tegen utrecht dat al 75 jaar geen punt pakt in eindhoven.
    Het is wachten op de eerste echte tegenstand, dan kan hij banken want dan moet er een extra controleur bij en gaan alle ballen op de grote gok van de jong.
    Ps. Is die lozano al verkocht?
    Daar zat de hele top toch achteraan na 1 leuke actie tegen het zwakste duitse elftal van de afgelopen 100 jaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:50
    PS Bill, wanneer mag je weer terug naar school. Is die schoolvakantie van jou onderhand nog niet bijna afgelopen?
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:57
    Bill is niet goed in zijn bovenkamer.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:59
    Bill is een beetje gefrustreerd en heeft een hekel aan Brabant en alles wat daar vandaan komt. Blijkbaar kent Bill alle Brabanders en heeft hij ze allemaal ooit gezien en gesproken.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 17:05
    Hmmmm dan moet ik Bill in een heel dronken bui gesproken hebben, want ik kan mij niet heugen dat ik een tot op het bot gefrustreerd mannetje gesproken heb.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:06
    Vandaag in ieder geval wel. Hij botviert zijn frustraties op diverse PSV-topics. Ik weet niet onder welke nick name hij hier eerst aanwezig was of dat het een nieuwkomer is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 02:34
    Billie the kid! Vertaald : Billie het kind. Want dat ben je kleine Billie....
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +238
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:32
    Moet zeggen dat ik Dumfries een sterke pot vond spelen tegen Utrecht.
    Bergwijn daar hoef ik verder niet veel woorden aan vuil te maken, ondanks dat ik Ajacied ben moet ik hier toch wel toegeven dat ik het jammer vind dat hij niet langer bij Ajax is gebleven.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3974
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:24
    Vreemde artikel, Bergwijn speelt als linksbuiten en Dumfries als rechtsback.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 19:22
    Ik vind Dumfries het voor zijn kunnen best goed doen. Alleen jammer dat hij niet echt bal vast is. Ik hoop dat hij nog wat technischer word dan hebben wij er in het NL elftal een sterke opkomende back bij.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bergwijn heeft klik met aankoop: 'Alsof ik al drie jaar met hem achter me speel'