Geen Ajax 1, maar Jong Ajax voor aanwinst: 'Concurrentie van Europese top'

Geen Ajax 1, maar Jong Ajax voor aanwinst: 'Concurrentie van Europese top'

Gepubliceerd: vrijdag 17 augustus 2018 om 23:46vr 17-08-2018 om 23:46

Perr Schuurs was vrijdagavond basisspeler bij Jong Ajax, dat met 2-1 verloor van Roda JC. De verdediger gaat voor zijn kans in het eerste elftal, maar hij is zich bewust van de forse concurrentie.

Schuurs is desondanks positief gestemd over zijn begin in Amsterdam. "Het bevalt me heel goed en ik ben erg tevreden met hoe het allemaal gaat", zegt de achttienjarige mandekker tegen FOX Sports. "Als je kijkt naar het eerste is er veel concurrentie, concurrentie van Europese top. Ik moet mezelf gewoon door ontwikkelen en dan wachten tot ik mijn kans krijg."

"Ik moet realistisch blijven en ik kan van een speler als Daley Blind gewoon veel leren", vervolgt Schuurs. "Wat we allemaal willen is kampioen worden en ik denk dat dat met zo'n speler een stuk makkelijker zal zijn. Ik wil knokken voor mijn plek en dat zal ik ook doen."

Poll

Zie jij in Schuurs een opvolger van De Ligt?

(5885 stemmen)

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +20710
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:48
Die jongen gaat volgend jaar gewoon veel speeltijd krijgen. Dit seizoen is nog te vroeg..
Vind ik leuk
Counterattack +11282
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:51
Wedstrijd was om 20.00hr riGGY, dat is voor zo'n jochie niet te vroeg.
Eerder lijkt het dat hij nu al te laat op is gebleven, en nu nog naar mamma toe vanuit Kerkrade naar Sittard, vlakbij.
Vind ik leuk
Mosquito +18365
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:54
Te vroeg ja.
Voor het geld kiezen en eerste divisie spelen ipv Eredivisie.
Had veel beter bij fortuna kunnen blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 06:30
Hij heeft voor zijn verstand gekozen toch, daarom is hij niet naar psv gegaan
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zaterdag 18 augustus 2018 om 07:54
@Maasbert: bij PSV was meer behoefte aan centrale verdediger dan bij Ajax. Waarom Schuurs keuze tussen Ajax en PSV heeft laten doorslaaan naar Amsterdam is mij niet bekend. Of het de juiste keuze is geweest weten we nu nog niet.
Vind ik leuk
Schaar +1533
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:09
Beter traject, en met Ajax op je Cv kom je altijd weer ergens aan de bak.
Vind ik leuk
mo26 +406
zaterdag 18 augustus 2018 om 18:24
Ja dat zien we idd aan peter bosz en frank de boer. Allebei AJAX op CV . lekker gewoon thuis zitten omdat geen kut ze wil hebben...
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 13:05
Fortuna was redelijk dominant vorig jaar qua spel. Die lijn kan hij doortrekken bij Ajax omdat zij ook willen heersen op het veld. Toen hij koos voor Ajax was cocu nog coach van PSV......en we hebben de laatste jaren gezien dat PSV het voetbal aan de tegenstander overliet. Als verdediger zul je daar in aanvallend opzicht minder bijleren. Moet wel toegeven dat het lijkt alsof onder Bommel PSV niet alleen counter voetbal wil spelen. Dus nu was de overstap wel logisch geweest.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:06]
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zaterdag 18 augustus 2018 om 13:10
En van Bommel heeft een Fortuna verleden.
Mooie analyse Jeroen Stolwijk.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +373
zaterdag 18 augustus 2018 om 14:37
Ongetwijfeld de verwachting dat de Ligt al deze zomer zou vertrekken. Niettemin lijkt me top eerste divisie interessanter dan rechter rijtje 'ere'. Dat laatste is vaak met iedereen achter de middellijn en achter de bal. En hij zal vast z'n invalkansen wel krijgen.
Vind ik leuk
stollie38 +17378
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:14
Ach ja onze muggenzifter weer. Schuurs wilde graag naar Ajax en dat die zure Bom jaloers is dat is zijn probleem.
Vind ik leuk
Mosquito +18365
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:27
Wat klets je nou tollie !?
Ik zeg dat hij beter eredivisie had kunnen spelen met fortuna.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor tollie.
Vind ik leuk
stollie38 +17378
zaterdag 18 augustus 2018 om 18:10
Waarom hij zit toch goed. Romero kopen jullie ook voor 10 miljoen en speelt bij jong.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:10
Dat hangt van je perspectief af. Leert de wekelijkse weerstand je het meest of ontwikkel je je sneller met de faculteiten en het trainingsniveau bij een grotere club.
Antwoord ligt waarschijnlijk bij het individu. Over een half jaar / jaar zullen we het weten.
Vind ik leuk
Mosquito +18365
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:17
Bij fortuna was hij de man.
Dit had hij kunnen voortzetten in de eredivisie.

Maar ja, als iemand bij ajax vertrekt naar een grotere competitie dan is het ineens wel een geldwolf volgens de meesten hier.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 11:21]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:31
Zoals gezegd, het is een kwestie van perspectief en afhankelijk van de persoon.
Niet iedereen die 'de man' is bij een club ontwikkelt zich tot een uitgebalanceerde volwassene of tot een top voetballer. Sommigen wel. Voldoende voorbeelden die beide kanten opgaan.
Mij zul je niet zo snel bij welke meerderheid dan ook vinden. Liever zelf blijven nadenken.
Benieuwd naar de ontwikkeling van die jongen.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:45
Ik begrijp je opmerking!
Bij fortuna tegen degradatie spelen of bij jong Ajax voor het kampioen schap🤔
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 03:45
??
Vind ik leuk
Niels92 +31517
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:51
Daarom gewoon geduld houden en af en toe invallen in Ajax 1 :) Schuurs zijn kansen komen vanzelf.
Vind ik leuk
Casuals88 +2409
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:51
Vind hem tot nu toe nog ver onder de maat. Hopen dat die zich doorontwikkeld dat die straks de Ligt kan opvolgen.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1597
zaterdag 18 augustus 2018 om 04:01
Wat heeft hij kunnen laten zien afgezien vd oefenpotjes die Ajax allemaal verloor..? Een beetje de Ligt light , vind ik m
Vind ik leuk
Il Gordo +14791
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:57
En nu? Nog een seizoen in de eerste divisie?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20710
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:58
Ja, ongetwijfeld..
Vind ik leuk
Il Gordo +14791
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:00
Zonde. Had dit seizoen dan beter op huurbasis kunnen knallen in de eredivisie.
Vind ik leuk
Chucky +822
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:00
Die jongen had beter bij Fortuna kunnen blijven of naar zijn vader moeten luisteren
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20710
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:10
Jaartje met Fortuna spelen in de ED had ook niet slecht geweest.
Vind ik leuk
Sebasje +426
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:38
Destijds wisten ze natuurlijk niet dat Fortuna Eredivisie zou spelen. Achteraf had je kunnen zeggen dat hij wellicht een jaartje had kunnen blijven met een huur-koopconstructie of zo. Ajax wist toen natuurlijk ook niet of De Ligt bleef en Blind zou komen. Een beetje ironisch nu dat hij dan KKD speelt, maar volgens mij komt het wel goed.
Vind ik leuk
mesterspsv +536
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:32
Waarom te vroeg??
Vind ik leuk
Eimersweide +8307
zaterdag 18 augustus 2018 om 07:25
Als hij maar wel speeltijd van zijn vriendin krijgt....
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:23
Mét zn vriendin is nog beter
Vind ik leuk
Plattekar bv +28884
zaterdag 18 augustus 2018 om 07:47
" Het gaat allemaal heel goed en ik ben zeer tevreden "....Zegt hij na de 1-2 nederlaang bij Jong Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:48
Hij kan een goede speler worden, maar niet zo als de ligt! De ligt is veel verder.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 23:52]
Vind ik leuk
MiloZandt +1998
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:16
En hij gaat ook nooit in de buurt van De Ligt komen. Geen enkele Nederlandse verdediger overigens.
Vind ik leuk
mesterspsv +536
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:44
Reactie slaat nergens op hé 😉..hij doet het goed en is sterk maar hoeveel toppers in eigen land die vertrekken naar buitenland breken door?? Heb ik het over de Nederlandse voetballers hé
Vind ik leuk
MiloZandt +1998
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:21
Zou ik normaal gesproken met je eens zijn, maar De Ligt is van een ander niveau
Vind ik leuk
mesterspsv +536
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:46
Hij is een van de betere in Nederland mee eens, maar gelijk ophemelen? Eerst maar eens tegen die tijd in buitenland laten zien.
Zijn maar weinig spelers die bij topclubs onder contract staan laat staan spelen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28476
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:49
Opvolger van de Ligt. Geduld! Volgend seizoen komen de kansen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:50
Heel veel succes
Vind ik leuk
Nummertien +4837
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:50
We hebben zoveel goei..
Concurrentie alleen maar top!
Vind ik leuk
Il Gordo +14791
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:56
Want je hebt De Ligt, Blind en Schuurs als centrale verdedigers?
Vind ik leuk
Nummertien +4837
zaterdag 18 augustus 2018 om 02:12
Ja geweldig, De Ligt, Blind, Wober, Schuurs en Frenkie kan daar goed terecht, ja geweldig!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 06:54
Dan moet je ze wel alle 5 als CV opstellen anders komen ze te kort
Vind ik leuk
Werner1913 +9517
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:06
Wöber? 😂😂 die valt al door de mand als linksback.
Vind ik leuk
Nummertien +4837
zaterdag 18 augustus 2018 om 17:19
Talentvolle centrale verdediger!
Vind ik leuk
ElStylisto +419
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:50
Geef hem de ⌚
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 01:14
Huh? Horloge?
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:50
Een realistische kijk. Als hij zich blijft ontwikkelen als vorig seizoen komt hij er wel...
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:50
Ik voorspel dat hij nog vóór de winterstop in Ajax-1 voetbalt.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:58
Edgar bedoel je hiermee basis? Dan wil ik wel een weddenschap met je aangaan voor paar honderd..
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:02
Basis niet, maar wel ‘vast’ bij de selectie en regelmatig invallen.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:07
Mmm dan wordt het minder interessant! Ik gok 50/50 kans, en zou dan de gok niet aandurven haha! Wens hem het beste
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:09
Hehe. Laten we dan maar een andere keer wedden. Deze man wordt Seedorfiaans goed.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:13
Haha heftige uitspraken! Jij durft wel. Fijne avond Edgar!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:15
Ach heftig wellicht maar zo duidelijk als iets. Ik durf. Avond, mwha, dan moet ik nog zo lang wachten. Fijne nacht wordt het voor mij. Jij ook fijne nacht!!!
Vind ik leuk
Eddepet +82
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:52
Jammer van Per, een heel seizoen in de keukencomp ballen. Had beter voor bv AZ kunnen cq moeten kiezen. Jammer jammer
Vind ik leuk
Il Gordo +14791
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:55
Denk ik ook.
Vind ik leuk
Enden +4432
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:57
Die hebben nu geen fatsoenlijke centrale verdediger heb ik gehoord. Gelukkig maakt dat tegen NAC niet uit
Vind ik leuk
stratumseind +187381
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:53
Word gewoon de kkdivisie ... had ie beter nog een jaar bij fortuna kunnen blijven
Vind ik leuk
Bullet +3261
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:02
Achteraf kijk je een koe in de kont
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:27
En achteraf is mooi wonen.
Vind ik leuk
Florian87 +11698
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:29
Onze Perr vermaakt zich wel, die woont in de mooiste stad van Nederland, Amsterdam :D Heeft een prima salaris, leuke woning en leert genoeg bij Ajax, een mens in Nederland kan zich niks beters wensen dan wat onze Perr heeft.
Vind ik leuk
stratumseind +187381
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:54
nou daar zijn de meningen gelukkig over verdeeld
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:25
Een ander accent misschien ? Hojje
Vind ik leuk
Bo3007 +351
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:35
Volgens iemand uit Maaskantje...
Vind ik leuk
Danny b +9
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:55
Moet die wel progessie boeken wat die vorig jaar deed.
Laat tot nu toe bij ajax weinig zien van die progessie.
Positive kant hij heeft nog een jaar om zichzelf klaar te stomen dan moet die er staan.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:59
Wat heb je tot nu toe gezien dan? Haha te weinig progressie..
Vind ik leuk
Danny b +9
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:00
Jii bent duidelijk niet de slimste ga lekker slapen ;)
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:06
Lief jaweer. Hoeveel wedstijden heb je gezien van Schuurs? Ik weet dat het bagger is maar wat verwacht je van deze gast..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 00:11]
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6604
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:12
Hij kijkt lelijk op zijn neus, deze vlaai.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:14
Haha te veel gedronken??
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6604
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:19
Neen. We zijn er nog niet maar we zijn onderweg.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:32
Fijne avond!
Vind ik leuk
Floaz +928
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:21
Perr je bent genaaid...
Vind ik leuk
Niels92 +31517
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:24
Hoezo? Toen ie voor Ajax koos heeft ie zelf al gezegd dat ie geen garantie heeft gekregen om basisspeler te zijn in Ajax 1, wat hem beloofd is komt Ajax toch gewoon na? Hij traint gewoon met Ajax 1 mee en niet met jong Ajax :)
Vind ik leuk
Floaz +928
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:37
Ze gooien het beleid sinds een paar maanden geleden om, ik denk dat als hij volgend jaar klaar is voor de basis, nog wel een weer een duurdere naam koopt, bij az had ie erin gestaan maarja moet hij weten
Vind ik leuk
Marco S +6555
zaterdag 18 augustus 2018 om 01:03
Eens. Hij mag het laten zien.. tagliatelle en Blind brengen bog meer maar die Argentijn wordt nog wel eens verkocht en dan is hij er al..
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:23
Een jaartje KKD bij jong Ajax is geen ramp voor die jongen.Dit jaar spelen er weer grote clubs in.En t feit dat elk jaar weer wat jongens uit t 2e doorstromen naar t 1e.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:28
Nou gaan we ineens de kkd een grote competitie vinden. Hahahaha. Niveau amateurs maar dan slechter betaald (de meeste clubs dan).
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:30
Maar dat wil nog niet zeggen dat je je daarin niet kan ontwikkelen? Rosario heeft daar verleden jaar ook gespeeld,en nou heeft hij een basisplaats in PSV 1.
Vind ik leuk
Vowtar +6091
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:42
Is Max Wöber Europese top? Want dan ben ik al een paar gouden ballen misgelopen..
Vind ik leuk
Futjebal +2501
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:57
Dit heeft PSV toch goed gezien. Ajax dacht een topper te hebben, Fortuna lachte zich dood met 3 miljoen en op de trainingen blijkt dat de technische staf van Ajax hem indelen niveau jong Ajax.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7739
zaterdag 18 augustus 2018 om 02:11
Net zoals Obispo bij Jong PSV bedoel je?

Jaloezie, oh wat balen jullie dat zowel Schuurs als Frenkie liever naar ons kwamen dan naar de eeuwige nr. 3 van Nederland.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 05:51
Zal mij benieuwen of Blind inderdaad de leidersrol kan gaan spelen die hem wordt toe bedeeld. Dan streeft hij wat dat betreft zijn vader voorbij. Dat schuurs geduld moet hebben lijkt mij duidelijk. Wat er nu staat speelt al op een hoger niveau dus dan moet je echt heel goed zijn om die er uit te spelen.
Vind ik leuk
Tebannet +176
zaterdag 18 augustus 2018 om 06:21
Ik zou hem nog een jaar stallen in Sittard.
Vind ik leuk
Blindsy +15906
zaterdag 18 augustus 2018 om 07:49
Heb het hele jaar de grap gemaakt dat Schuurs opnieuw kampioen kon worden.. maar wel in Jong Ajax, in de KKD.
Rot voor hem, maar die gaat de KDD via Ajax niet verlaten.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:48
Zoveel heeft ie niet laten zien gisteren, ik vond iedereen maar matig voetballen......
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:22
Niet van Daley dingen leren, doe dat gewoon van een International die er staat, zoals de Ligt. :D.
Vind ik leuk
san the man +1116
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:47
Haha van blind veel leren balletje breed en steeds net niet winnen. Goed blijven kijken. En kampioen worden doe maar net als de andere mensen met gevoel voor Ajax op de ps4 x-box.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:53
Die jongen is goed en hij moet er volgend jaar staan als de Ligt voor dik 100 miljoen (tegenwoordig schijnen dat de bedragen te zijn ) naar een buitenlandse topclub gaat.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:46
Die jongen gaat het wel redden
Vind ik leuk
alaaf +1915
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:50
Obispo is beter!
Vind ik leuk
Cookee +11836
zaterdag 18 augustus 2018 om 13:17
Die jongen had meer kunnen leren bij Fortuna, zonde dat hij dat zelf niet snapte. In jAjax sneuvelen zoveel talenten, Zivco, Cassierra, Johnson.
Zorg dat je wegkomt jongen, bel Feijenoord even, die kunnen je nu al gebruiken. Voor het eide carriere is.

Mooie vrouw op die foto is dat zijn zus, leuk koppie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:18]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws