Update: 'Barcelona wil Rakitic behouden en komt met verbeterd contractvoorstel'

    Update: 'Barcelona wil Rakitic behouden en komt met verbeterd contractvoorstel'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:44

    Paris Saint-Germain is nog altijd van plan om Ivan Rakitic voor het sluiten van de transferwindow los te weken bij FC Barcelona. De Parijzenaars zouden bereid zijn om honderd miljoen euro te bieden op de Kroatische middenvelder.

    Dat meldt het Spaanse Sport dinsdag op de voorpagina. Paris Saint-Germain zou eerder ook hebben gedacht aan het aantrekken van Sergio Busquets, maar heeft de keuze uiteindelijk toch op Rakitic laten vallen. Barcelona wil de Kroaat echter niet laten gaan. Bovendien moet de ploeg uit de Franse hoofdstad ook Rakitic zelf nog zien te overtuigen: hij wil in principe niet uit Spanje vertrekken, maar financieel zou de overstap wellicht toch aantrekkelijk zijn: Rakitic kan in Parijs een salarisverdubbeling tegemoet zien, aldus Sport.

    Rakitic heeft in zijn contract een ontsnappingsclausule staan van 125 miljoen euro. Paris Saint-Germain hoopt Rakitic voor iets minder over te nemen. Volgens Sport gaat het om een bedrag rond de honderd miljoen euro. Van een officieel bod is nog geen sprake, maar dat lijkt een kwestie van tijd.

    Update 14:43 uur: FC Barcelona is niet van plan om Ivan Rakitic te laten gaan. De Catalanen zijn van plan om de Kroatische middenvelder een verbeterd contractvoorspel te doen.

    Dat meldt het Spaanse Marca. Paris Saint-Germain hengelt naar de diensten van de middenvelder. De club zou Rakitic met een salarisverdubbeling willen verleiden tot het maken van een overstap. Barcelona wil een eventuele transfer minder aantrekkelijk maken voor Rakitic door hem een verbeterd contract te laten tekenen.

    Plaats een reactie

    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:35
    Mede mogelijk gemaakt door Qatar.
    Wat een team overigens... Neymar, Mbappe, Buffon, Cavani, Rabiot, Kehrer, (Rakitic)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:43
    Alle clubs zijn koopclubs, en als ze geen geld hebben zijn het huurclubs. Dat komt allemaal door die mooie bedragen in Engeland
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +24984
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:44
    Wat een bedragen.....ik ga vanavond gewoon genieten en hopen dat PSV zijn 35.000.000 startgeld binnensleept. Een fooi vergeleken bij dit verhaal, maar het plezier moet nog ergens vandaag gehaald worden.
    Vind ik leuk
    Laliga +2154
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:04
    Die 35 is alleen als 1 club de cl haalt toch? Of krijgen ze beide dan 35 ? Dacht dat het geld gedeeld werd door het aantal deelnemers per land
    Vind ik leuk
    Tim +4697
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:06
    Nu moet je voorzichtig zijn zodat je niet te hypocriet gaat doen over grote bedragen en met woorden als 'fooi' gaan strooien. Jullie zijn een prachtige club maar die 'fooi' is vervolgens weer 4x de gehele begroting van De Graafschap en vele anderen die het mogelijk maken dat jullie een competitie hebben om in te spelen. Zo is er nou eenmaal altijd iemand groter dan jij en baas boven baas, dat hoeft niet ten koste van het plezier te gaan. De Graafschap heeft bewezen dat ze met een kwart van jullie 'fooi' als begroting ook kampioenschappen kunnen beslissen. Wees maar gewoon blij dat je geen eigenaar uit de zandbak hebt en dat het altijd over financial fair play moet gaan. Ik snap best het cynische ondertoontje van je post, maar ik bedoel maar te zeggen dat wij ons niet met PSG hoeven te/moeten willen vergelijken en dat de charme van onze kneuterige mickey mouse league zo slecht nog niet is. Idealiter zou PSV natuurlijk die van harte gegunde miljoenen wel liever in eigen land uitgeven dan in Zuid-Amerika.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +24984
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:15
    Ik snap jou wel uiteraard, Tim Maar in de context is 35 miljoen een fooi.
    Dat is echt niet hooghartig bedoeld naar de kleinere clubs in de eredivisie. We moeten juist blij zijn dat de begrotingen niet honderden miljoenen van elkaar af liggen ...daarom kan de Graafschap een club als Ajax op 1-1 houden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6537
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:06
    kan = kon
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:20
    Joh, iedereen redeneert vanuit zijn eigen perspectief. Daar moet je ook weer niet teveel achter zoeken.
    Vind ik leuk
    Mari +9256
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:40
    Grotendeels met je eens. Alleen het bedrag niet.
    Veel minder, maar dat snap je wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:49
    Geweldig he...maar voorlopig alleen nog maar binnen de landsgrenzen succesvol


    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:27
    Als we de CL als lat nemen waar we internationaal succes aan afmeten, dan zijn we in Nederland niet de enige.
    De finalisten van de laatste 15 jaar kwamen uit:
    spanje 10
    engeland 9
    italië 5
    duitsland 4
    portugal 1
    frankrijk 1

    Oftewel: we zijn in goed gezelschap met al die andere landen.
    Vind ik leuk
    Dw1708 +240
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:21
    Knap hoor.30 Finalisten in 15 jaar CL.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:49
    Meestal staan er 2 ploegen in een finale? Word lastig spelen een finale in je uppie 😂🤦‍♂️.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 19:49]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:01
    Filipe Luis
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:03
    Is dat al rond ja?
    Vind ik leuk
    Johan59 +699
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:18
    Je koopt geen team, vraag het maar aan Van Gaal in 95 stond de hele wereld ademloos te kijken naar het jonge Ajax. En iets zegt mij dat dat dit jaar weer gebeurd, niet winnnen maar ver komen
    Vind ik leuk
    Just dekler +1744
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:36
    De hele wereld 😂
    Vind ik leuk
    El Cazador +6537
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:08
    Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.
    (Johan Cruijff)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:49]
    Vind ik leuk
    Johan59 +699
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:48
    Even er bij zetten, uitspraak van Johan R.I.P
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:09
    Laten we nou eerst maar is kijken of ajax het ook red tegen kiev. Zien we daarna wel weer verder.
    Vind ik leuk
    Laliga +2154
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:59
    Ajax ver komen in de cl? Zou leuk zijn voor het nl voetbal maar het kwaliteits verschil is heeel erg groot met europese top hoor. Als je erg geluk hebt overwinteren ze maar verder dan dat zou ik toch niet vanuit gaan als ik jou was
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:57
    Di Maria, meunier, kurzawa, thiago Silva, Marquinhos, verrati, draxler en Yuri ben je vergeten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:28
    De UEFA is aan het uitzoeken of ze de fair play-regels niet aan moeten passen. Het lijkt wel of PSG nog snel feiten wil scheppen.
    Vind ik leuk
    Casuals88 +2447
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:44
    100 miljoen voor Raketic is echt van de zotte !
    Vind ik leuk
    Bengelino +11977
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:35
    Hoop dat psg de cl nooit wint
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:37
    Hatertje
    Vind ik leuk
    Johan59 +699
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:51
    Waarom is hij een hatartje ik hoop het ook, en in het verleden iedereen toen die Rus in Engeland met zijn miljoenen begon te smijten, tegenwoordig is het gewoon, maar ik gun bayeren het nog altijd meer, ondanks dat het Duitsers zijn meer dan welke koop club dan ook
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:56
    Nou heb nergens gezegd dat hij een 'hatartje' is.
    Wel noemde ik hem *terecht* een hatertje.

    Voor de rest wat jij vind of wie je iets gunt, het kan me letterlijk niks interesseren.
    Ben je nou klaar met wartaal uitkramen?
    Vind ik leuk
    Johan59 +699
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:09
    Bus gemist eikel!?
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:14
    Ja, je moeder was me aan het baffen en ik dacht dan pak ik een bus later. 😘
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    Johan59 +699
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:29
    Wat ben jij een raar ventje zeg, een heel naar mannetje, en
    En mega raar mannetje zo een waar mijn hond nog op zou schijten als je niet harder kon rennen als hij
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:37
    Ik ook niet maar Buffon heeft wel de gun-factor.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:38
    Maar Neymar niet!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:56
    Tuurlijk wel!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:01
    Jij gunt Neymar de CL winst?
    Je bent niet goed maat! ;-D
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +693
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:43
    Zolang het maar niet real is die de CL wint, mag PSG van mij best winnen. Jezus wat een mooi team
    Vind ik leuk
    Sanders +3900
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:51
    Lekker olie teampie.
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +693
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:55
    Dan loopt het in ieder geval gesmeerd ;)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:38
    Gaat ook nooit gebeuren, denk ik..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:44
    Want? Omdat ze investeren in een goed elftal?
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:54
    Nee, waarschijnlijk omdat een "islamitische" "Arabische" de boel daar runt. In dit gepolariseerde identiteitstijdperk is dat nog wel een dingetje voor sommige...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:51
    Gelukkig gaat dat niet gebeuren en gaat die gewoon naar Spurs!
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1214
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:35
    doen
    Vind ik leuk
    Marco S +4682
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:35
    De Jong verkopen voor 80 miljoen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:36
    Ik zeg doen!
    Vind ik leuk
    Marco S +4682
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:36
    Gewoon Siem op het vliegtuig met een pet op, wellicht trappen ze erin..
    Vind ik leuk
    Luka123 +102
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:37
    Die FFP werkt wel goed zeg...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:42
    Ik moet zo’n beetje kotsen van die bedragen die hier dagelijks rondgaan.
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +693
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:45
    Ik ook. Maar er komt een tijd dat er strakkere regels komen. Gebeurde ook in Amerika bij de grootste sporten.
    Vind ik leuk
    Johan59 +699
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:51
    Dan richten ze een nieuwe bond op en zijn ze weg, en dan is de FIFA en de UEFA hun macht kwijt uiteindelijk hun stoel hun geld en macht, dus ze dronken een glas deden een plas en alles bleef zoals het was
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:42
    Die club moet men eens aanpakken, het is belachelijk dat zelf niet financieel de broek kan ophouden door een rijke oliesjeik spelers mogen blijven kopen, financiel Fair Play misschien eens goed uitvoeren UEFA !
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:25
    Waarom? Zie ze niet meteen 10 jaar lang de CL domineren!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:44
    Bah, daar zijn we weer.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26398
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:45
    Bij Barca zal hij al een flinke boterham verdienen. Die gaat niet naar Parijs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:52
    Niemand houdt van droog brood....
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:13
    Droog brood? Juistem.... Die kan onderhand elke bakker kopen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:47
    Hahah
    Vind ik leuk
    Marco S +4682
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:49
    Best wel een goed voorstel..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12687
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:02
    Hoe zit het met de FFP ?
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:24
    Nou vooruit dan maar! En haal dan frenkie maar voor 50 op. En eventueel daarnaast nog een talent, ben je weer klaar voor de komende jaren!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:44
    WAANZIN!
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:26
    Als ze dan 100mln voor hem krijgen maak dan 80mln maar over naar Amsterdam en dan ben je zeker van F. de Jong volgend jaar en krijg je dit jaar S. de Jong er gratis bij.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:31
    Rakatic out - de Jong in?
    Vind ik leuk
    Mari +9256
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:38
    Zo goed is hij nou ook weer niet.
    Of PSG moet denken:
    wij hebben hem ($40mln) en we leren jullie en les (€60mln)
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9378
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:51
    Belangrijke speler voor Barca.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1461
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:00
    Pff 30jaar en dan nog 100miljoen en een exorbitant salaris voor uit willen trekken. Voor hetzelfde geld zit er over twee jaar zoveel sleet op dat je em af kan schrijven. Psg moet echt verbannen worden uit de voetbalwereld het gaat helemaal naar de klote op deze manier. Stelletje aasgieren met de portemonnee van een ander het is gewoon zo oneerlijk en dit kan enkel verkeerd aflopen. Stop de vergoedingen die niet uit het voetbal komen om teams te versterken want het loopt helemaal scheef zo.
    Vind ik leuk
    nickvd18 +246
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:02
    Contractvoorspel... Interessant 😅
    Vind ik leuk
    J.tee +75