Kritiek op PEC Zwolle: 'Of Van 't Schip het nog aan de praat krijgt, weet ik niet'

    Kritiek op PEC Zwolle: 'Of Van 't Schip het nog aan de praat krijgt, weet ik niet'

    Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 07:54vr 21-09-2018 om 07:54

    PEC Zwolle was niet zo heel lang terug de verrassing van de Eredivisie, maar de laatste maanden gaat het zeer moeizaam. De ploeg van coach John van 't Schip is dit seizoen zelfs gedeeld hekkensluiter met drie punten uit vijf duels.

    "Bij PEC is het een traject dat al heel 2018 doorettert. Als je zo veel wedstrijden in een jaar tijd verliest, dan is dat een mentaliteitskwestie", zegt Klaas Drost, die tussen 1970 en 1986 actief was voor de Zwollenaren, in het Algemeen Dagblad. "Natuurlijk, PEC heeft geen selectie om landskampioen te worden, maar wel een groep die onder de top 4, met AZ, voor een plek in de subtop mee moet kunnen strijden."

    "Alleen zie ik totaal geen collectief", vervolgt Drost. "Het lijken wel eilandjes, want inzet is er niet van iedereen. Vooral zonder bal mis ik de kwaliteit, body en het enthousiasme. Misschien zijn ze wel te lief voor elkaar. Graag zou ik zien dat ze op de training af en toe ook een flinke beuk uitdelen. Of John van 't Schip het nog aan de praat krijgt, weet ik niet."

    Volgens Drost moet PEC niet uitgaan van 'mooiweervoetballers'. "Ze kunnen allemaal heus voetballen, maar het komt nu op instelling aan."

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Plaats een reactie

    MaLoNoWa +6596
    vrijdag 21 september 2018 om 08:00
    Twee seizoenen boven hun stand geleefd, nu weer waar ze horen. Rechterrijtje, iets naar onderen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:05
    Eens, ze hebben ook weinig goals in de selectie hoor. Dat breekt ze naar mijn mening echt op. Voetballend is het niet zo slecht, best wel goed eigenlijk.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    vrijdag 21 september 2018 om 08:12
    Ze hadden Necid goed kunnen gebruiken.
    Maar financieel is er ook niet veel mogelijk daar, en dat is totaal niet raar of erg.
    Maar de stap naar het linkerrijtje gaan ze sowieso niet maken de komende jaren.
    Vind ik leuk
    Toppert +1789
    vrijdag 21 september 2018 om 09:12
    Ze hebben Thomas voor 4 miljoen verkocht, dus dan kan dat geen argument zijn.
    Ik vind hun selectie ook niet zo slecht, maar scoren is inderdaad een probleem. Verder is het opvallend dat vh Schip zijn eerste half jaar het heel goed deed en nu al bijna een jaar rampzalig. Slecht genoeg voor ontslag lijkt me. Hij had het eerste half jaar profijt van de basis van Jans, daarna werd het snel minder en halverwege de rit is hij Lodeweges ook nog kwijtgeraakt aan Koeman. Ik denk dat wanneer hij na 10 wedstrijden nog steeds onderaan staat, het einde oefening is.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    vrijdag 21 september 2018 om 09:14
    Thomas was 3, kan door bonussen 4 worden.

    De Van 't Schip-methode is uitgewerkt.
    Of hij is zelf al een tijdje uit vurm...
    Vind ik leuk
    GaoYao +5381
    vrijdag 21 september 2018 om 11:28
    Zou jammer zijn voor Skippie.. Tenminste één trainer met humor.. Nu meer pit in het team krijgen. Het programma van de 1e wedstrijden was ook zwaar..
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    vrijdag 21 september 2018 om 12:04
    Ach, Schip kan altijd nog sprookjesboeken gaan lezen :)
    Ik hoop dat zijn mooie sprookje met PEC een waardig slot krijgt.
    Vind ik leuk
    HanV +4581
    vrijdag 21 september 2018 om 09:52
    Misschien moet je toch eens nakijken of die basis wel zo goed was. Jaar ervoor haalde Jans maar 3 punten meer over een seizoenshelft van 17 wedstrijden dan de slechte helft van vhSchip.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    Toppert +1789
    vrijdag 21 september 2018 om 10:36
    Je doelt op de eerste seizoenshelft destijds, wat toen in de tweede helft weer redelijk recht getrokken werd?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    vrijdag 21 september 2018 om 09:10
    Ze hebben geluk dat we hier geen Scandinavisch seizoen hebben anders hadden ze de Ijsseldebry gehad
    Vind ik leuk
    HanV +4581
    vrijdag 21 september 2018 om 09:45
    Qua begroting horen ze op 10 of 11. Meestal presteren ze dus ietsjes beter, kan ook komen omdat andere clubs soms wat tegenvallen.
    Vind ik leuk
    Supporter1 +198
    vrijdag 21 september 2018 om 08:15
    Dit weekend ga ik eens een keer naar fc emmen. Is kijken of pec dan kan winnen. Zonder dollen is de zwetser nog steeds leuk in emmen of kun je er nu helemaal niet zoveel meer doen? Emmenaars meldt je.
    Vind ik leuk
    mazu +2632
    vrijdag 21 september 2018 om 08:16
    Vh Schip Out!!! Krijgt de boel niet op scherp, al 9 maanden totaal geen beleving in de selectie!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4903
    vrijdag 21 september 2018 om 08:17
    Eerlijk gezegd vind ik die van het Schip maar niks, een beetje een zeurpiet en een tikkeltje arrogant. Maar goed, dat is persoonlijke smaak.

    Op zich vind ik de basis niet verkeerd. Namli die gebleven is wat voor PEC een uitstekende speler is, met van Crooij een echte buitenspeler in huis. Leemans is een middenvelder met een goede trap en van Duinen een spits die perfect is voor een middenmoter. Echter hadden ze voor het mooie nog een middenvelder gehaald voor de basis. In de breedte vind ik ze er ook niet sterker op geworden
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10424
    vrijdag 21 september 2018 om 08:36
    Ach, het schijnt altijd wel gezellig te zijn bij Zwolle. En gemoedelijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:42
    Toch konden ze redelijk goed mee komen vorig jaar “eerste seizoens helft”
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    vrijdag 21 september 2018 om 08:44
    Voortbordurend op het werk van het seizoen ervoor. Langzaam aan ebt dat weg, en zie je ook de resultaten wegzakken.

    Van ‘t Schip is een enorm overschatte trainer, bewijst in ieder geval mijn gelijk keer op keer.
    Vind ik leuk
    038power +159
    vrijdag 21 september 2018 om 12:42
    Schippie goede gozer,maar geen goede trainer. Heeft al 23 spelers gebruikt,in mijn ogen veels te veel.Kwaliteit is er echt wel,maar op de één of andere manier is het een grote twijfelaar. Maar twijfel zelf of hij de kerst wel haalt....hopelijk zaterdag wel een driepunter weghalen,maar dat is geen vanzelfsprekendheid momenteel...
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5559
    vrijdag 21 september 2018 om 08:51
    Toen zat Lodeweges nog naast Schip
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    vrijdag 21 september 2018 om 09:06
    Dat is wel een heel leuk punt
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5559
    vrijdag 21 september 2018 om 08:50
    Van ‘t Schip kloot al bijna 10 maanden maar wat aan. Win je bij Groningen, gaat ie tegen Vitesse thuis de boel weer omgooien waardoor er wekelijk geen hout meer van klopt. Leemans op CAM, wat die niet is, Lam op middenveld, terwijl het geen mid is. En dan Van Polen weer in het elftal zetten terwijl die gewoon klaar is. De opbouw op de schouders leggen van de 16 jarige Sepp en die vervolgens in de rust wisselen.

    Schip out, en wel meteen. Weg met die flapdrol en neem De Gunst ook meteen mee.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    vrijdag 21 september 2018 om 09:06
    En 9 maanden geleden moest hij nog naar Ajax :p
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5559
    vrijdag 21 september 2018 om 09:26
    Was ie maar gegaan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    vrijdag 21 september 2018 om 09:26
    Ja ik snap dat we daar anders over denken :p
    Vind ik leuk
    El Cazador +7202
    vrijdag 21 september 2018 om 09:38
    Wat een papagaaien taal hier!!! Johnny werkt de ballen uit zijn broek om het tij te keren. Pec heeft veel pech gekend de laatste maanden o.a. keeper de Boer die er lang uit ligt. Een keertje winnen en het loopt weer als een trein.
    Vind ik leuk
    mazu +2632
    vrijdag 21 september 2018 om 11:12
    Papagaaien? Wat weet jij daarvan? Of hij nu hard werkt of niet, het lijkt al 9 maanden helemaal nergens op. Daar is hij hoofd verantwoordelijk voor, en dat betekend dat het tijd wordt om op te stappen voordat het te laat is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:18
    Ze hebben al een keer gewonnen maar van t Schip gooit een winnend team gewoon ff om en doet rare wissels. Dit komt niet goed zo. Volgende thuiswedstrijd witte zakdoekjes!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:49
    Witte zakdoekjes? NOOIT. Ga mijn eigen club niet afvallen, ondanks dat het nu gewoon slecht gaat, blijf er achter staan, en vertrouwen hebben. Trainer ontslaan lost het niet op, kijk naar FC Twente vorig seizoen, 3 trainers en toch degradatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 12:39
    Bij de Tukkers was het een heel andere situatie. van 't Schip laat de club ten onder gaan. Natuurlijk steun ik mijn club ten aller tijde maar dit is een zinkend schip!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 12:46
    Natuurlijk, dan halen we toch Frank de Boer, Louis van Gaal of Philip Cocu. Ben alleen bang dat Zwolle dat niet kan betalen. Wel een beetje raar, eerste seizoenshelft vorig seizoen, was van t Schip een topper, en nu wordt hij de grond in geboord. Maar dat is voetbal, het is hosanna of verderf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:39
    Het zoveelste bewijs dat een coach net zo goed is als zijn spelers. Vorig seizoen kwam men superlatieven tekort om van 't Schip uit de Ajaxschool te bewieroken. Het is dus een trainer zoals alle anderen met een matig elftal.
    Vind ik leuk
    peinke +2110
    vrijdag 21 september 2018 om 11:00
    Sinds wanneer heeft Klaas Drost verstand over het reilen en zeilen bij PEC. Een aantal jaren geleden waren we nog voornemens om zijn vernoemde tribune af te nemen en werd het zelfs lopende een onderzoek naar fraude in de zorg een tijdje zijn naam afgeplakt. Komt nooit bij PEC en oordeelt niet eens als een supporter. Op dit soort meningen zit helemaal niemand te wachten.
    Schip is een drama, niet geschikt en heeft de hele basis bij PEC, die altijd en al jaren goed is geweest, in no time naar de knoppen geholpen. Geen enkele visie bij het vormen van een nieuw team, belachelijk wisselbeleid en teveel Amsterdammer in de provincie.
    Samen met zwever nummer twee in de organisatie, Nijkamp, kan het niet goed gaan. Deze man heeft na een aantal lucky shots in het verleden via een nog redelijk scoutingsnetwerk bij PEC, louter slechte dingen gedaan bij PEC. Zelfs toen het sportief heel goed ging met de club. Te laat contracten verlengd waardoor nagenoeg iedereen gratis de deur uitloopt; naar de pijpen danst van Raiola door zogenaamde talenten in huis te halen die nog niet eens een eerstedivisieniveau hebben; een veel te dure beperkte spits koopt voor 7,5 ton die nog geen 10 doelpunten gaat maken; lange contracten voor een cultfiguur Ashabar, verdienmodel Freire (ook al weer weg) Israelson (ook alweer weg); jeugdspelers die gratis naar AZ vertrekken omdat ze vergeten waren een contract aan te bieden; enz. enz. enz. enz.
    Schip en Nijkamp weg en daarvoor realistische mensen terug. Wij hebben clubmensen die nodig zijn zoals talentvolle aankomende trainer Arne Slot en v.d. Haar en hebben niets aan een assistent uit Australië.
    Benieuwd of Visser in staat is om over deze twee gasten heen te stappen en de goede mensen wil aanstellen om a. degradatie te voorkomen; b. daarna uitvoer geven aan de ambities van de club, te beginnen met continuïteit.
    Het is later dan de meesten denken! Stop de afbraak van onze club PEC!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 11:02]
    Vind ik leuk
    Humberto01 +511
    vrijdag 21 september 2018 om 11:18
    En de arme voorzitter Vissertje wil met het uitbrengen van aandelen (wat moet zo'n aandeel eigenlijk waard zijn?) een vermogen uit de markt halen! Dat alles om bij de subtop te kunnen aanhaken! In Enschede hadden ze ook een megalomane voorzitter, die zou 'de doorbraak' naar de top drie wel 'even' gaan regelen. We hebben het gezien, de club speelt nu in de KKD tegen Top Oss en Telstar ipv tegen Barca en Bayern. Mensen blijf met beide benen op de grond staan, Enschede en Zwolle zijn 'keutel stadje' op de Europese schaal. Blijf je daar na gedragen en blijf met beide benen op de grond, bouw rustig en gestaag je club op. Kijk wat er in Almelo gebeurd! Laat Zwolle nu eerst eens zorgen dat ze 15 jaar en langer een blijvertje zijn in de eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    Humberto01 +511
    vrijdag 21 september 2018 om 11:08
    Ik weet niet onder welke steen deze Klaas Drost heef gelegen, maar PEC als subtopper te bestempelen is sterk overdreven. Hij bedoelt waarschijnlijk top van het 'rechterrijtje' Niet meer niet minder. Met Van Duinen van Crooij (dit is zijn 2e seizoen in de eredivisie) heb je geen aanvaller die subtop waardig zijn. Ook het middenveld en de verdedigers is, met name na het vertrek van Thomas en Symak, van het niveau 'rechterrijtje'. Kortom in Zwolle mogen ze blij zijn met een 9e, 10e of 11e plaats. Of wil deze Drost dat ze Van Schip gaan wieberen?
    Vind ik leuk
    peinke +2110
    vrijdag 21 september 2018 om 12:44
    Die Drost weet niet eens, op een paar namen na, wie er bij PEC spelen. Was een blaaskaak, is het nog steeds. Leuk om even een quote te geven, maar hecht er maar geen waarde aan. Dat doet namelijk niemand!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +511
    vrijdag 21 september 2018 om 12:47
    Waarom spreken ze de man aan? Zijn er geen betere ex spelers die Zwolle wel intensief volgen te vinden dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:12
    van het Schip wordt niet zomaar ontslagen. Daar zijn ze veel te lief voor! Naar mijn mening moet hij gewoon per direct opstappen!
    Vind ik leuk
    peinke +2110
    vrijdag 21 september 2018 om 12:46
    Ach, bij PEC zijn er 3 die aan de touwtjes trekken. Visser, Nijkamp en Van 't Schip. De rest is of rookie (commercie), bejaard (scouting) of nobody binnen de club die gewoon een salarisje verdient.
    Deze 3 heren houden elkaar overeind, ook al gaat dat ten koste van de club. Dan gaan ze weg en mogen anderen de puinhoop opruimen. Let maar op! Dat zou bij PEC niet de eerste keer zijn overigens. Het gekke is nu, dat je niet meer hoeft aan te kloppen bij de gemeente of overheid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws