Droom komt uit voor dolgelukkige Neres: Niet te bevatten

    Droom komt uit voor dolgelukkige Neres: "Niet te bevatten"

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 12:48za 22-09-2018 om 12:48

    David Neres is dolblij dat hij met Ajax uitkomt in de Champions League. Voor de Braziliaanse aanvaller van Ajax is het een droom die uitkomt, zo zegt hij in gesprek met de NOS.

    "Spelen in de Champions League was een jeugddroom voor mij, zoals voor alle jongens die profvoetballer willen worden. Vroeger keek ik thuis altijd met mijn broer naar de Champions League op tv. Dat ik daar nu zelf speel, is niet te bevatten", aldus Neres, die het eerste groepsduel met 3-0 won van AEK Athene. 

    Sinds zijn komst naar Ajax maakt de vleugelaanvaller een goede ontwikkeling door, maar tot een oproep voor het Braziliaanse elftal kwam het nog niet. "Nee, ik ben nog niet gebeld. Of ik dat jammer vind? Nee, ik ben nog jong. Ik ben mij nog aan het ontwikkelen en nog volwassen aan het worden. Ik heb ook nog maar weinig profwedstrijden gespeeld. Ik moet gewoon hard werken en goed blijven spelen. Dan kom ik er vanzelf", besluit Neres. 

    Plaats een reactie

    Mr bien +4011
    zaterdag 22 september 2018 om 12:53
    Neres is goed op weg.
    Geeft veel assists ik denk dat als hij zo blijft spelen vanzelf een keer word opgeroepen
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 14:35
    Domme vraag, maar hoeveel assists heeft die dit seizoen?? Is me ontgaan
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19262
    zaterdag 22 september 2018 om 12:54
    Het is hem gegund, en uitkomen voor Brazilie komt nog wel..
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:55
    Goede aankoop van ajax, maar bij het nationale elftal is nog wel wat zwaardere concurrentie natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3360
    zaterdag 22 september 2018 om 13:35
    Twee tandjes zwaarder de concurrentie ,maar hij komt er ooit wel .
    Vind ik leuk
    Kuip +8482
    zaterdag 22 september 2018 om 12:55
    Het zal wel aan mij liggen. Ik zie het nog steeds niet in Neres. Aardige speler, geen top.
    Vind ik leuk
    Mr bien +4011
    zaterdag 22 september 2018 om 12:57
    Heb je niet gekeken naar de wedstrijd tegen AEk Athene?
    Vind ik leuk
    Kuip +8482
    zaterdag 22 september 2018 om 13:09
    Jawel, maar iedereen (behalve Huntelaar) speelde fantastisch. Dan nog, Neres laat af en toe leuke acties zien, maar kan me gewoon niet overtuigen. Ik vind Tadic en Ziyech veel meer klasse hebben.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    Mr bien +4011
    zaterdag 22 september 2018 om 13:58
    Tadic en ziyech zijn ook een stuk ouder
    Vind ik leuk
    Kuip +8482
    zaterdag 22 september 2018 om 15:38
    Mbappe is een stuk jonger en heeft ook veel meer klasse.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +479
    zaterdag 22 september 2018 om 15:43
    Mbappe aanhalen als voorbeeld is misplaatst in dit geval. Een uitzonderlijk talent als hij verschijnt eens in de 10 jaar.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    zaterdag 22 september 2018 om 13:02
    Het ligt aan jou
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:10
    Het ligt eraan hoe je er naar kijkt.Het is geen typische Braziliaan ala Neymar, Douglas Costa of Coutinho.Die hebben acties waar t publiek op de banken gaan staan.Neres is een teamspeler die liever de combinatie zoekt en de diepte zoekt.Bovendien is hij ook niet te beroerd om terug te verdedigen.Dit is een speler die elke trainer buiten de top 8 in zn selectie zou willen hebben.Denk dat ie net niet goed genoeg wordt voor de absolute top.
    Vind ik leuk
    Kuip +8482
    zaterdag 22 september 2018 om 13:12
    Hij heeft een hoop geld gekost. Dan verwacht ik toch meer. Maar als ik hoor wat andere clubs voor hem willen betalen, dan levert hij uiteindelijktoch een hoop op. In dat opzicht een uitstekende aankoop.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2849
    zaterdag 22 september 2018 om 13:20
    Een hoop geld voor Ajax misschien, maar internationaal gezien was hij een koopje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:35
    Omdat je een sambavoetballer verwacht met trucjes, dat dacht ik ook in t begin.Dan kom je bedrogen uit.Het is gewoon een echte teamspeler, altijd oog voor de combinatie, zeer goede looplijnen in de diepte en een uitstekende eindpass.Bovendien is hij ook sterk in terugverdedigen.Echt een heerlijke speler voor een trainer.Het is wat minder frivool maar heel efficiënt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:47
    dat hoeft toch ook niet , met een speler die net niet goed genoeg is voor de absolute top , moet je als Nederlandse club ook gewoon blij zijn
    ik vind het een prima speler , en ik heb liever een teamspeler als Neres , als een "vedette" als Neymar , die constant op de grond ligt , en aan het janken is
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:52
    Zeker weten! Een speler die misschien net niet goed genoeg is voor de absolute top is kan fantastisch zijn voor PSV en Ajax.Als dit soort spelers langer blijven in NL komen we al een heel eind.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:57
    ja juist , we gaan als Nederlandse club de absolute top van Europa toch niet meer halen , dat verschil is veel te groot geworden
    maar als we met zulke spelers kunnen aanhaken bij de subtop , dan mogen we toch gewoon blij zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 14:03
    Zeker, niveau subtop moet met een beetje goed beleid toch wel te doen zijn?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 14:06
    ja op zich wel , maar de Nederlandse competitie is echt aan het afdalen
    dus het word steeds moeilijker om zulke spelers naar Nederland te lokken
    daarom is deelname in de CL zo belangrijk voor onze topclubs
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 14:16
    Maar in t verleden waren spelers als Ziyech, Lozano en de Ligt allang uit de Eredivisie weggeplukt.Of t nou te maken heeft dat onze clubs keer vragen of t geld opraakt in t buitenland dat weet ik niet.Maar je ziet als je spelers iets langer kan behouden dat t niveau ook omhoog gaat bij Ajax en PSV.Latenbwe hopen dat dit zo blijft
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2548
    zaterdag 22 september 2018 om 12:58
    Een uitnodiging en debuut zal meteen zijn marktwaarde met 10 miljoen doen stijgen... daarnaast is deze jongen het gegund.. hij speelt denk ik nog maximaal 2 jaar voor Ajax. Ajax heeft slim zijn contract net verlengd tot 2022.
    Gaan we nog veel plezier aan beleven en minimaal 50 miljoen opleveren... gezein zijn aankoopbedrag dus een prima aankoop gebleken als dit uitkomt.
    Wel vind ik hem het beste tot zijn recht komen op rechts ... nu op 10 in het nieuwe systeem wordt minder gebruik gemaakt van zijn rushes en diepte
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    zaterdag 22 september 2018 om 13:07
    Precies rechts is absoluut zijn beste positie
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    zaterdag 22 september 2018 om 13:16
    Ook al 50 miljoen voor Neres????? Tjonge jonge Ajax is binnenkort de rijkste aandelenclub ter wereld met geld op, de van iedereen eigendom, abn amro.

    Straks gaat blind jr en tadic samen ook nog 180 miljoen opbrengen, de ligt 150, frenkie 444 miljoen, ziyech 200, neres 50, huntelaar 222, dolberg 345, wober 756, donny 998 en lasse waarschijnlijk 999 miljoen. Wzdbwza.

    Weet Marc nog wel waar de sleutel ligt van de prijzenkast?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2849
    zaterdag 22 september 2018 om 13:21
    Ik denk toch dat je transferwaardes ook dan nog wat te laag inschat.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2548
    zaterdag 22 september 2018 om 14:06
    Wat is je probleem mannetje...? Je mag best vinden dat Neres dat niet waard is, maar zeg dat een beetje op een normale manier. Er is al een bod op hem geweigerd van 33 miljoen van Dortmund. Mocht hij international worden dan staan de clubs in de rij en gaat zijn prijs sterk omhoog. Is dat zo n verkeerde gedachte. Houdt zich ook prima staande in de CL met nu al een prima assist.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 14:13
    nee is geen verkeerde gedachte
    de prestatie's in de CL bepalen de transferwaarde van spelers uit de ED
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3360
    zaterdag 22 september 2018 om 13:36
    Rechts moet ie inderdaad ..
    Vind ik leuk
    FSCeara +8714
    zaterdag 22 september 2018 om 13:02
    Probleem is dat er in Braziliaans elftal nog iets ander kaliber spelers voor hem in de pikorde zitten.zal qua spel en club eerst nog stappen moeten maken eer hij daarvoor in aanmerking gaat komen.
    Vind ik leuk
    14forever +8738
    zaterdag 22 september 2018 om 17:12
    Dat realiseert hij zich toch ook?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8714
    zaterdag 22 september 2018 om 20:54
    Ja.maar als hij stappen gaat maken zeker candidaat voor de gele kanaries
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:12
    Ik heb het interview toevallig gezien

    En daarin blijft hij vooral bescheiden: "Brazllë heeft zoveel goede aanvallers"

    Dat ziet hij goed

    Brazilië heeft vooral geen gebrek aan goede aanvallers, en of hij ooit dat niveau zal bereiken is de vraag

    "Dan kom ik er vanzelf" was niet arrogant bedoeld maar meer in de zin van: meer dan mijn best kan ik niet doen, en als het komt, dan moet het vanzelf komen
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3360
    zaterdag 22 september 2018 om 13:37
    De woorden daarvoor waren ,ik moet hard trainen en blijven voetballen , volgens mij
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1048
    zaterdag 22 september 2018 om 13:16
    Hard werken en goed de ogen open houden, dan kom je er wel.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    zaterdag 22 september 2018 om 13:20
    Vind Neres laatste wedstijden wat tegenvallen zie hem toch liever als rechtsbuiten ! Op links en op 10 is het niet echt een succes ! Op de wedstrijd tegen Vitesse na dan !
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    zaterdag 22 september 2018 om 13:37
    Goede instelling. Wel wat anders dan een Depay en Kluivert die na een paar leuke potjes vinden dat ze bij een europese topclub horen.
    Vind ik leuk
    De Goffert +625
    zaterdag 22 september 2018 om 13:40
    In ieder geval realistisch en dat is eigenlijk on-ajax😉
    Maar goed, ik denk dat hij best een grote kan worden. Weet dat het niet zomaar aan komt waaien en heeft dus zelfkennis. Dat is een goede eigenschap voor een ieder!
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    zaterdag 22 september 2018 om 13:44
    Hij ontwikkelt zich goed bij Ajax. Is een rustige serieuze gast. Snel en technisch goed. We gaan zien waar zijn plafond ligt. E: talvez a seleção do Brasil.. boa sorte! (lembra Maxwell?)

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws