'Ligt daar weer anders. Bij PSV kom je in een omgeving die Ajax niet heeft'

    'Ligt daar weer anders. Bij PSV kom je in een omgeving die Ajax niet heeft'

    zaterdag 22 september 2018 om 17:48

    De gebroeders Willy en René van de Kerkhof doen hun voorspelling voor de topper tussen PSV en Ajax van komende zondag. Willy voorspelt een 2-2 gelijkspel, René een 3-1 overwinning voor PSV.

    "Dat zal het grote manco zijn en het grote vraagteken voor Mark van Bommel: hoe stop ik Frenkie de Jong?", zegt Willy tegen Voetbal Inside. Hij wordt onderbroken door zijn broer René, die daar iets aan toe wil voegen. "Hoe stopt Ajax Lozano?" Dan gaat Willy verder: "Het is een geweldig talent op de Nederlandse voetbalvelden. Die moeten we ook koesteren."

    De gebroeders vragen zich af waarom het er bij PSV over het algemeen gemoedelijker aan toe gaat dan bij Ajax. "Het is een beetje die Amsterdamse bluf", zegt René. "De Brabanders hebben de gastvrijheid. Het is makkelijker om bij PSV te spelen dan bij Ajax. Hier moet je ook presteren, maar bij Ajax ligt het weer anders. Sommige spelers slagen niet bij Ajax. Bij PSV kom je in een omgeving die Ajax niet heeft."

    Willy voegt daar iets aan toe. "De familieomgeving bij PSV en de zakelijke omgeving bij Ajax. Zo zou je het kunnen kenmerken. Je moet ervoor in de wieg gelegd zijn. De een is een Brabander en de ander een Amsterdammer."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Wie gaat zondag winnen?

    (1261 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8933
    zaterdag 22 september 2018 om 17:49
    Niks aan gelogen.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3715
    zaterdag 22 september 2018 om 17:50
    En dan de poll wie gaat er winnen?Feyenoord of Utrecht?😆
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 17:54
    Vitesse?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26308
    zaterdag 22 september 2018 om 17:54
    Op basis van de meningen van de gebroeders van de Kerkhof zeg ik Utrecht ;-)
    Vind ik leuk
    Foden +4561
    zaterdag 22 september 2018 om 17:58
    Heb op Feyenoord gestemd. Puur voor Kopstootje en Utca030
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:08
    Okay, dan stem ik op Utrecht, puur voor Dick Advocaat.
    Vind ik leuk
    Foden +4561
    zaterdag 22 september 2018 om 18:09
    Ieder z’n voorkeur
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:13
    Ik stem positief, vóór Dick. Maar kan ook zo positief voor Giovanni stemmen. Geniet ervan :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:09
    Hun zullen er idd wakker van liggen ja
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1140
    zaterdag 22 september 2018 om 21:00
    Zij ook.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26308
    zaterdag 22 september 2018 om 20:28
    Ben ik morgen voor PSV vanwege TN ;-)
    Vind ik leuk
    HansKlok +224
    zaterdag 22 september 2018 om 18:05
    Mooie plottwist van dit stuk. Ik ga voor utrecht.
    Vind ik leuk
    R2 +5056
    zaterdag 22 september 2018 om 18:09
    Tja, welkom op VP.. 😅
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:09
    dat ligt eraan ...is de ligt van feijenoord fit en speelt guti bij uitrecht....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26308
    zaterdag 22 september 2018 om 20:30
    Tja, je went aan de stagiares van VP. Hoort er gewoon bij :-)
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1140
    zaterdag 22 september 2018 om 21:50
    Utrecht gaat winnen.
    Ik vertrouw op Advocaat en niet op Gio van Bronckhorst.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4559
    zaterdag 22 september 2018 om 22:52
    Volgens mij gebeurt hetzelfde bij PSV en Feyenoord. Genoeg jongens die daar ook de druk niet aan kunnen / ontwikkeling niet doorzetten (Maher, Luckassen, Amrabat etc.)
    Vind ik leuk
    lexy88 +1356
    zaterdag 22 september 2018 om 17:50
    Je hoort van de ex-spelers vaak veel positieve verhalen over Ajax, dus dat zakelijke zal op de club wel meevallen. Ajax heeft meer supporters, een groter verleden qua prijzen dus meer druk. Maar dat stereotype dat bij psv alles zo gezellig/gemoedelijk is en bij Ajax minder, daar kan ik weinig mee.
    Vind ik leuk
    wypy +465
    zaterdag 22 september 2018 om 17:54
    Nou idd. Net alsof alleen mensen in Brabant gastvrij zijn en mensen in amsterdam alleen bluf hebben. Wat een onzin.

    Als deze 2 clown representatief zijn voor Brabanders zou ik me kapot schamen
    Vind ik leuk
    Tfoe +3715
    zaterdag 22 september 2018 om 17:58
    Nou ja er heerst gewoon over het algemeen een andere mentaliteit,maar niet per definitie beter of slechter.Veel Amsterdammers zijn ook gastvrij,evenals er ook stugge Brabanders zijn en andersom.
    Vind ik leuk
    wypy +465
    zaterdag 22 september 2018 om 18:06
    Dat bedoel ik. Gewoon onzin. Ene persoon kan beter aarden in amsterdam en de ander in Brabant of waar dan ook.
    Vind ik leuk
    kcim +2727
    zaterdag 22 september 2018 om 18:02
    Vraag mij af; hebben de gebroeders ooit in de randstad gevoetbald?
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 18:53
    Ze kwamen enkele keren per jaar naar de grote stad, dus ze weten heel goed wat ze zeggen...
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    zondag 23 september 2018 om 02:28
    Parijs?
    Berlijn?
    Londen?
    We hebben in Nederland geen grote steden, alles
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    zondag 23 september 2018 om 02:28
    Parijs?
    Berlijn?
    Londen?
    We hebben in Nederland geen grote steden, alles
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2219
    zaterdag 22 september 2018 om 17:51
    Peppie en Kokkie
    Vind ik leuk
    Tfoe +3715
    zaterdag 22 september 2018 om 17:55
    Daar zijn René en Willy van de Kerkhof.Niet Peppie en Kokkie.
    Oftewel de stofzuiger.Dat was Willy toch Psvers?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:12
    Willy was inderdaad middenvelder. Gewoon voetballen en zoek de overeenkomsten, niet de verschuilen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 17:51
    Feyenoord!!
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1348
    zaterdag 22 september 2018 om 17:53
    Ze zijn zowaar op redelijke teksten te betrappen. Ben overigens nog bang dat de heel wedstrijd nog afgelast wordt als je dat weer zo ziet aankomen!
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 18:54
    Tja, een dak biedt dan vaak uitkomst....
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    zaterdag 22 september 2018 om 21:50
    Neuh liever niet voetballen in een museum;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zondag 23 september 2018 om 08:50
    Hebben we ook een enorme van, maar vinden het minder geschikt om te ballen...
    Vind ik leuk
    Utca030 +13453
    zaterdag 22 september 2018 om 17:54
    Kom op psv.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 18:09
    Haha in zowat alle topics Psv aanmoedigen, ja je was zelfs ook blij toen Utrecht verloor van Psv omdat je Ajax niet kampioen wilt zien worden, we winnen toch wel van de kleintjes zei je, ja dat is idd gebleken ja......

    Echt een nep supporter jij haha
    Vind ik leuk
    Utca030 +13453
    zaterdag 22 september 2018 om 18:20
    Je blijft maar herhalen, wordt je niet gek van jezelf.en nogmaals ik ben een Uuuuuuuuuuuutreg supporter, en ja nogmaals ik gun liever PSV het kampioenschap als Ajax. Want ik gun jullie helemaal niets duidelijk niets niets niets.😂😂
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 18:46
    En dat herhaal jij elke dag je hebt het daar meer over dan over je eigen club. Dus als we het over herhalen hebben.....

    Nee als je blij bent dat je club verliest omwille van je haat naar een andere club, dan ben je helemaal geen echte supporter...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    Utca030 +13453
    zaterdag 22 september 2018 om 19:02
    Ach blijf maar verzinnen ,denk dat je niet bij de pinken bent.denk tog dat je verliefd op me bent. Je lijkt wel een stalker.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:05]
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 20:21
    Haha je komt er niet meer uit hè, nu opeens verzinnen.. haha Psver toch....
    Vind ik leuk
    Utca030 +13453
    zaterdag 22 september 2018 om 20:26
    Heerlijk dat psv kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 20:30
    Ja en dat kan je nu al zeggen haha

    Je bent een arrogante Psver, een troll...
    Vind ik leuk
    Utca030 +13453
    zaterdag 22 september 2018 om 20:34
    😂😂😂😂op je pik getrapt. Jij kunt niet tegen incasseren jij bent zielig.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 21:46
    Ik kan heel goed incasseren alleen dit heeft er niks mee te maken, jij bent een zielige troll een zielige nep supporter
    Vind ik leuk
    Utca030 +13453
    zaterdag 22 september 2018 om 22:08
    Kan jij niet, een naprater ben jij.dag schatje ga nu de stad in tot morgen.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 22:48
    Whaha troll na prater zegt wat ik heb hier met welke supporter dan ook inhoudelijke sportieven gesprekken, dat waar jij het vermogen niet voor hebt
    Vind ik leuk
    JustH +15384
    zaterdag 22 september 2018 om 19:12
    Klopt, puur om de naam denk je dat hij voor Utrecht is.
    Maar voor de rest is het een echte PSV-er.
    Vind ik leuk
    Iggy +3692
    zaterdag 22 september 2018 om 19:47
    Aldus een zwaar door Ajax geobsedeerde Utrecht supporter.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +773
    zaterdag 22 september 2018 om 22:04
    Dat is dan jouw probleem, want ik gun Utrecht alles, maar dat kan dan ook gemakkelijk, want utrecht is niets, niets niets. :) :) :)
    Vind ik leuk
    Basik013 +402
    zaterdag 22 september 2018 om 17:56
    ik zag bij de foto's van de training sessies van ajax dat huntelaar mee trainde met de groep , mathijs niet gezien? dus ik denk dat die het niet gaat redden...
    Vind ik leuk
    Tfoe +3715
    zaterdag 22 september 2018 om 18:01
    Klopt.Huntelaar gaat spelen en Mathijs is nog onzeker.
    Men twijfelt over dat het een aanvaardbaar risico is om hem te laten spelen.
    Maar ik denk niet dat het het risico waard is.
    Vind ik leuk
    Basik013 +402
    zondag 23 september 2018 om 12:48
    Ik denk van wel, woensdag bekerwedstrijd tegen te werve, daar hebben we mathijs niet nodig en in mijn inziens ookniet tegen fortuna volgend weekend , dan de dinsdag erop pas fit zijn voor bayern, dat red ie wel toch?
    Gewoon kijken hoe het gaat vandaag en anders wisselen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 12:48]
    Vind ik leuk
    Hast57 +1441
    zaterdag 22 september 2018 om 17:56
    Hebben ze die twee weer los gelaten het weekend. Het is toch droevig ook die bezuinigingen in de dementen zorg. Waar gaat het naar toe met Nederland.
    Vind ik leuk
    JustH +15384
    zaterdag 22 september 2018 om 19:13
    Beetje respect mag wel Hast,
    of zeg het lekker tegen je vader!
    Vind ik leuk
    Hast57 +1441
    zaterdag 22 september 2018 om 19:28
    Ik heb jou hier nog nooit op enig respect kunnen betrappen ten opzichte van alles wat niet tot je club behoort. En mijn vader heeft de leeftijd van die twee niet mogen bereiken dus voor je wat uitbraakt denk eerst even na.
    Vind ik leuk
    JustH +15384
    zaterdag 22 september 2018 om 19:42
    Zeg dan ook maar niets over een ander zijn/haar vader.
    Want dat is wat je doet.
    Trouwens de gebroeders Kerkhof zijn geen lid van de club die ik aanhang.
    Dus jij mag wat respect tonen! En bent ook degene die uitbraakt!!!!
    Vind ik leuk
    MeAgain +6352
    zaterdag 22 september 2018 om 20:55
    Het word ze gevraagd. Ze geven hun mening. Je hoeft het niet te lezen hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 17:57
    De broers van de Kerkhof, in de gemiddelde tandenstoker zit nog meer verstand.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 17:58]
    Vind ik leuk
    mirkoff +2048
    zaterdag 22 september 2018 om 18:02
    Oh, vertel eens?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:03
    Familie?
    Vind ik leuk
    mirkoff +2048
    zaterdag 22 september 2018 om 18:18
    Nee jij stelt wat en ik vraag om uitleg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:05
    En in een zandkorrel zit nog meer verstand dan in jouw domme bovenkamer, FopNEUS.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:29
    Hey fopneus,haal die neus eens uit die enveloppe .Of zie je niet wat je typt met die dikke toeter van een neus van je.
    Vind ik leuk
    Emnu +2774
    zaterdag 22 september 2018 om 19:33
    Die krijgen het nog voor mekaar het gemiddelde IQ in Helmond te verlagen, en dat zegt wat.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 18:05
    Pff gemoedelijkheid kan dat woord niet meer zien haha, bij ons ook gastvrij hoor top sfeer bij Ajax vraag het Frenkie
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12901
    zaterdag 22 september 2018 om 18:06
    Beetje het standaard verhaal van de gemiddelde PSV fan. Ajax is een kille club en PSV een warme club. Bij Ajax zit je in een zakelijke omgeving en bij PSV een familie omgeving.
    PSV is vernoemd naar een lampenfabrikant genaamd Philips, een veel zakelijkere omgeving is er niet toch?
    Ze vinden zichzelf in Brabant altijd zo verschrikkelijk leuk en aardig, en dan noemen ze ons arrogant hahah.
    Vind ik leuk
    JustH +15384
    zaterdag 22 september 2018 om 19:15
    Haast iedere ex-speler van Ajax komt terug op het oude nest. Het zakelijke zal dus wel meevallen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:10
    Gelukkig ben ik een brabander die wel verstand van voetbal heeft ;)
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    zaterdag 22 september 2018 om 18:13
    Goeie poll bij dit artikel
    Feyenoord - Utrecht?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:14
    Brabantse gemoedelijkheid ....er kan nou eenmaal niets tegenop
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 18:18
    Ik vind het een beetje eng worden, dat gezwets over de warmte en het familiegevoel bij PSV, het lijkt wel een of andere sekte daar :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:21
    ik hou er wel van een beetje het "the Mansion" gevoel van vriend Hugh.....
    Make love not war
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 18:25
    Ik hou niet zo van die zogenaamde warmte die eigenlijk niet veel voorstelt :) Geef mij maar de mensen die direct zeggen waar het op staat, en niet die katholieken ja knikkers die net doen alsof het allemaal zo gezellig is. Het begint er meer en meer op te lijken dat de Brabanders een soort van priesters gedrag vertonen, een ieder proberen te overtuigen over de warmte en de gemoedelijkheid, die eigenlijk helemaal niet veel beter is dan in de andere steden en clubs!
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:29
    je moet er ook voor in de wieg gelegd zijn niels.
    Ik kan je natuurlijk wel aanleren hoe het werkt maar dan moet je ff een week of 2 in huize stratum komen wonen......
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 18:34
    Wanneer je het niet erg vind wil ik niet graag de opvoeding verloochenen die ik van mijn ouders heb mee gekregen :) Mijn vader zou zich omdraaien in zijn graf wanneer ik de warmte zou moeten leren kennen wat bestaat uit Zuipen, Snuiven, en hoeren laten overkomen :)

    Nee geef mij maar de echte familiewarmte die ik heb meegekregen van mijn ouders, niets ten nadele van jou natuurlijk, iedereen heeft zo zijn eigen kijk op een warme familie ervaring :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:39
    Je hebt volkomen gelijk , stuur mariska maar die legt het je nadien wel uit.............
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 18:44
    Kijk dat is het grote verschil dus al, je zoekt vrouwen die je dochter zouden kunnen zijn, en dat noemt zich een warme familie haha :) Ik heb daar een ander woord voor, maar dat houdt ik maar voor me :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:46
    hou je nie in je weet dat ik me sowieso nergens wat van aan trek.

    en trouwens wat is er mis dat je als gezonde man jonge vrouwen lekker vind?
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 18:49
    Zoek maar een vrouw van rond de 50 vriend, dat past in jou straatje :) Nee joh was meer een geintje, ik weet ( althans dat idee krijg ik bij jou ) dat je niet van een vrouw misbruik zou maken :)

    Maar je bent welkom met de kerst bij ons thuis, dan zal je zien wat een echte warme familie is, lekker eten, gezelligheid, altijd leuk in huize Niels, je wil nooit meer weg :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:52
    I am always a gentleman als het om vrouwen gaat .
    Mijn probleem is echter dat ik het niet bij 1 vaste kan houden , nooit gekunnen trouwens .

    Haha en dat laatste geloof ik graag van je op die laatste 5 woorden na dan want ik ben een beroepskluizenaar geworden en kan nooit lang zonder mijn benkske...
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 18:54
    Wij hebben een prima bank, daar kan je dan op liggen, gasten worden bij ons als gasten behandeld :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:58
    dat geloof ik graag maar ik heb een klein vermoeden dat de dingen die ik op mijn benkske doe niet helemaal zo geapricieerd zullen worden in huize niels.....

    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 19:03
    Haha, nee dat denk ik dan ook niet :) Overigens met de kerst zitten wij in Curaçao,ook daar ben je welkom en geloof maar dat je daar veel mooie meiden zal tegenkomen op het strand, je zal niet meer binnen willen zitten :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:06
    Kijk dat klinkt al een heel stuk beter , vooral klimatologisch gezien.
    Ik ben door de jaren heen namelijk een man van weinig kleren geworden en daar is die gure amsterdamse kerstkou niks voor mij....
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 19:09
    In Amsterdam woon ik niet en ik zal er nooit gaan wonen ook, leuk om te winkelen en om naar Ajax te gaan, maar nee ons huisje zal nooit in Amsterdam staan :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:15
    weet ik maar die steenworp verder zal geen 25 graden in temperatuur verschillen wel?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 18:50
    Vind jij veel Psvers hier ook zo gemoedelijk? Ik zie meer haat en frustratie als je het mij vraagt haha
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 18:55
    Niet iedere PSV'er is zo, net zoals niet iedere Ajacied op de site slecht is :) Je moet gewoon kunnen uitdelen en incasseren, en niet meteen alleen maar denken dat iedere PSV'er op de site met haat en frustratie zit.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zaterdag 22 september 2018 om 20:22
    Zeg ik alle?;)

    Uitdelen incasseren daar ben ik van, maar elke dag afgunst spuwen heeft daar niks meer mee te maken natuurlijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:46
    Het is je vader's einde geworden wat je opnoemd ?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2219
    zaterdag 22 september 2018 om 18:38
    Ze vinden kinderen leuk
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12901
    zaterdag 22 september 2018 om 19:02
    Inderdaad, maar stiekem zitten die lieve priesters wel met hun vieze vingertjes aan jonge jochies. Iets waar ze in Eindhoven overigens ook niet vies van zijn.
    Geef mij maar Amsterdammers die zeggen waar het op staat, die gewoon zichzelf zijn ongeacht wat een ander ervan vind. Dat gemaakte gedoe van die zogenaamd “gemoedelijke” Brabanders vind ik veel erger, altijd maar mensen proberen te overtuigen van hoe warm ze zijn in Brabant en hoe leuk het daar is, schijnheilige gedoe...
    Ze doen net alsof er alleen in Brabant warmte en gemoedelijkheid is, die denken echt dat ze het hebben uitgevonden ofzo, maar volgens mij zijn ze daar gewoon zo eenkennig als de pest en komen ze hun hele leven niet verder dan het plaatselijke dorpscafé ergens in de provincie.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 19:06
    Dat gaat veel te ver om daarover te beginnen natuurlijk. Die dingen gebeuren ook in Amsterdam ( paar jaar geleden nog bij een kinderdagverblijf ) wat niet betekent dat iedereen in Amsterdam een kindermisbruiker is, net zoals je de mensen niet erop aan kan kijken uit Eindhoven en PSV die er niks mee te maken hebben gehad.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:15
    en zo is het maar net
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:07
    het verhaal van die verzorger van jullie sla je gemakshalve maar ff over?
    Vind ik leuk
    buddha +8732
    zaterdag 22 september 2018 om 19:54
    maximaal gelul !
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:49
    Blijf lekker in het riool zitten daar onder t afvoerputje
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 02:40
    Wie is er nu bekrompen?
    Alsof wij nog café’s hebben, we bestellen ons bier op internet
    Vind ik leuk
    Gizmo +3855
    zaterdag 22 september 2018 om 21:28
    Tot in de plantsoentjes toe love maken !
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 18:58
    Da geloof ik.

    Zo gauw ze de kans krijgen zijn ze pleite naar Spanje of zo...
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:01
    Dat zijn de leermeesters cq grondleggers. Op een gegeven moment moeten die hun taken aan anderen toevertrouwen.
    Het gemoedelijke brabantse gevoel moet telkens weer worden overgedragen op de jongere generatie zodat het mooiste culturele erfgoed wat nederland rijk is in stand blijft......
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:04

    Vroeg dronken of nog dronken?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:16
    geen idee eigenlijk ....is dat belangrijk dan?
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:20
    Nee hoor.

    Ook ik ga zo slap lullen als ik teveel drink...
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:21
    ohhh dan ...ik wist wel dat er niks mis met me was.....
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:50
    je bent dus alcoholic......
    Vind ik leuk
    Sluisje +552
    zaterdag 22 september 2018 om 18:59
    Daarom zit jij in Spanje ??
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:03
    nee das meer om types zoals jouw niet dagelijks tegen het lijf te lopen
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:05
    Lopen er daar zoveel van in Brabant?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:17
    Van die afgekeurde uit de randstad??
    Je moest eens weten ... ik ben niet voor niets vertrokken....
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:19
    Je hebt een hekel aan ontwikkelingswerkers? Tja, voor je het weet wordt je aan het werk gezet natuurlijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:22
    ik kijk wel uit, die geitenwollensokken wijsheid uit de randstad is niet aan mij besteed
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:43
    Philips was precies die instelling beu vermoed ik.
    Hoofdkantoor zal niet zonder reden naar Amsterdam verplaatst zijn...
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:50
    ze hadden een paar domme krachten nodig dus waar beter dan daar.....
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:54
    Je zal je maar laten regeren door domme krachten...
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:56
    Das nou juist die brabantse genialiteit : We laten ze denken dat ze regeren maar ondertussen pakken we gewoon zelf de hoofdprijs.... beetje zoals het er aan toe gaat in de eredivisie dus...
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 20:01
    Ze waren de bekrompen mentaliteit zat. Wees blij dat ze de 'P' niet uit jullie clubnaam hebben gehaald, hoewel dat feitelijk is gebeurd. Ze zijn coulant geweest in het hoofdkantoor...
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 20:02
    ook zonder P pakken we de hoofdprijs
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 20:06
    BSV wint van FC Einhoven het kampioenschap van Eindhoven...?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 20:11
    De lichstadderby mag je niet onderschatten staat op dezelfde hoogte als el clasico
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zondag 23 september 2018 om 08:48
    Vind ik ook 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 01:30
    Jozefje toch...
    Kopje thee drinken met maximaalafc en Niels90, die denken ook zo als jij over zichzelf en de rest...
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 02:43]
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zondag 23 september 2018 om 08:47
    Ach, een beetje stangen hier.

    Niks meer hoor.

    Vanmiddag wordt de echte topper gespeeld en wat het ook wordt, er zal nog niks beslist zijn. Ik hoop dat Ajax wint, dat is alles...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:53
    Wij zijn aan t koloniseren..........
    Vind ik leuk
    Sluisje +552
    zaterdag 22 september 2018 om 19:58
    Haha, of andersom.....
    Het warme Brabant ontvluchten....
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    zaterdag 22 september 2018 om 18:15
    Ah dus alle spelers bij PSV slagen wel?

    En dat gelul over gemoedelijkheid is heel simpel, in de Randstad zeggen we waar het op staat, we draaien er niet om heen en dat komt soms als hard over voor mensen uit het zuiden die zichzelf gemoedelijker vinden, omdat ze niet zeggen waar het op staat, iets wat eigenlijk juist helemaal niet gemoedelijk is, want je durft de ander niet eens de waarheid te vertellen...

    Niks gemoedelijk dus, gewoon achterbaks.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:23
    Wat jullie voor waarheid aanzien daar denkt de rest van het land heel anders over....
    misschien zit daar wel het probleem dat jullie nergens echt geliefd zijn.
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    zaterdag 22 september 2018 om 18:34
    De waarheid is gewoon zeggen waar het op staat, als het niet goed is is het niet goed. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dat dit als hard en kil wordt betiteld is veelzeggend, het gaat er kennelijk niet om dat je de waarheid verteld, maar dat je boodschap positief moet zijn, ookal is die dat eigenlijk niet.

    Heb het vaak zat ervaren met zuiderlingen (Belgen zijn nog erger) in je gezicht aardig doen en achter je rug om over je lullen. Dat is achterbaks, doe mij dan maar liever een directe Hagenees, Rotterdammer of Amsterdammer.

    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 18:36
    Ik heb liever een palmke
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    zaterdag 22 september 2018 om 18:37
    Kijk, zie je wel dat je direct kunt zijn, is helemaal niet zo eng hoor. ;-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 18:40
    Het grote verschil is dat de mensen uit de randstad gewoon veel directer zijn en niet huichelen door net te doen of ze iemand wel of niet mogen, liever de harde waarheid in iemand zijn porem zeggen dan hypocriet doen en net doen of je iemand mag :)

    Dat zal dan ook wel de reden zijn, waarom niet zoveel mensen met mij kunnen opschieten, ik zeg altijd wat ik over iemand denk, en dan schuw ik me niet om te zeggen wat ik denk, ook al raakt dat soms iemand hard :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:02
    en mij maakt het geen reet uit wat iemand van me zegt dus dat komt dan helemaal goed toch?
    Vind ik leuk
    Niels92 +24504
    zaterdag 22 september 2018 om 19:03
    Daarom :)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    zondag 23 september 2018 om 01:58
    Respect is niet hetzelfde als huichelen.
    Harde waarheid is alleen hard als dit objectief is en niet obv beledigend populisme
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 02:33]
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:10
    Precies dat, foebele.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13453
    zaterdag 22 september 2018 om 20:33
    Amsterdammer heeft het achter ze ellebogen.
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:07
    De 7 miljoen Nederlanders die Ajax een warm hart toedragen kunnen niet allemaal uit Amsterdam komen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:13
    hahahaha 7 miljioen ...... er lagen er 16 miljoen dubbel van het lachen op 8 mei 2016 en die vierden het volksfeest in alle stadions van nederland .......om over op 15-4-jongstleden nog maar te zwijgen


    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:22
    De waarheid komt hard binnen zie ik.

    Dit heet de ontkenningsfase.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:24
    nou als je wil kan ik je meerdere beelden laten zien van stadions willekeurig in nederland die mijn "fase" meer dan bevestigen.......
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:35
    Beelden vertellen een verhaal. Niet je verhaal van die 16 miljoen mensen. De beelden lieten zien dat er op diverse plekken een aantal mensen in andere stadions blij waren. Een ander deel zou zichtbaar zijn als Ajax het werd...

    Let maar goed op wat er in Nederland gebeurt als Ajax komend voorjaar orde op zaken heeft gesteld...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:43
    nationale dag van rouw zal inderdaad niet onopgemerkt voorbij kunnen gaan
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 19:46
    Ho ho, Eindhoven zal een rouwproces ondergaan, maar uit alle hoeken van het land zul je enorme blijdschap zien...
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:49
    ik neem met een gerust hart het risico
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:56
    Volgens mij was Ajax laatst nog uitgeroepen tot de meest geliefde club van NL.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 19:58
    geen idee wat ze allemaal roepen op die doordeweekse bingo avonden in de bijlmer
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zaterdag 22 september 2018 om 20:03
    Gewoon een representatieve steekproef, stratum.

    De wereld is groter dan Eindhoven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 20:04
    streekproeven moet je ook nooit landelijk trekken
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    zondag 23 september 2018 om 08:52
    Haha, dat begrijp ik van je...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:06
    Nee,zijn onderzoekers van sportsector merkenonderzoek.Ajax was t overigens ook al in 2010 en 2014.Dus dat heel NL zat te juichen toen Ajax de titel verspeelde zal wel meevallen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 20:09
    owww een paar nerds van de uni hadden wat vrije tijd teveel ... zeg dat dan
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:12
    Ja t zullen niet de meest gezellige gasten zijn om wat mee te drinken denk ik.Maar meestal hebben die nerdjes wel een gedegen onderzoek gedaan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zaterdag 22 september 2018 om 20:13
    ik denk dat ze dit keer bij de verkeerde huisdeuren hebben aangeklopt
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:15
    Haha dat zou heel toevallig zijn!
    Vind ik leuk
    Iggy +3692
    zaterdag 22 september 2018 om 19:51
    Aldus een meelijwekkende eenzame fantast.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:57
    idd,zijn nog niet uitgelachen
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    zaterdag 22 september 2018 om 18:22
    Die foto zegt genoeg over hoe serieus we mensen als Sjaak Swart en Rene en Willy van de Kerkhof moeten nemen.

    Ik denk btw dat Feyenoord gewoon wint....
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 18:23]
    Vind ik leuk
    Bill +692
    zaterdag 22 september 2018 om 18:28
    Wat zegt die foto dan over deze mooie mensen kerel??
    Vind ik leuk
    Mari +8570
    zaterdag 22 september 2018 om 18:30
    En wederom zeggen deze mannen niets verkeerd.
    Desalniettemin zal er wel volop commentaar komen .
    Vind ik leuk
    buddha +8732
    zaterdag 22 september 2018 om 18:30
    showen ze die nieuwe hoedjes van depay ?
    Vind ik leuk
    Mr bien +1303
    zaterdag 22 september 2018 om 18:52
    Calimero hoedjes
    Vind ik leuk
    buddha +8732
    zaterdag 22 september 2018 om 19:59
    nu moet je toch ff terug naar school hoor. had iets met een eierdop te maken. ei ;)
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2219
    zaterdag 22 september 2018 om 18:34
    Bassie en Adriaan
    Vind ik leuk
    yabba1000 +938
    zaterdag 22 september 2018 om 18:46
    goei poll
    Vind ik leuk
    Joey_S +19
    zaterdag 22 september 2018 om 18:53
    Whahaha.. utrecht!!
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5129
    zaterdag 22 september 2018 om 18:59
    Ja en Ramselaar en Maher hebben tot nu toe echt genoten van de gastvrijheid hahahahahhaa
    Vind ik leuk
    pietprecies +4779
    zaterdag 22 september 2018 om 19:14
    Brabanders gastvrij? Laat me niet lachen, een hoop achterkamertjes gewauwel, niet eerlijk in je gezicht.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 00:09
    Psv en ajax zijn 2 andere culture bij de een presteer je omdat het moet en bij de ander omdat je je er thuis bij voelt. Geef mij maar Eindhoven!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ligt daar weer anders. Bij PSV kom je in een omgeving die Ajax niet heeft'