PEC Zwolle kruipt door oog van de naald in Emmen en boekt broodnodige zege

    PEC Zwolle kruipt door oog van de naald in Emmen en boekt broodnodige zege

    zondag 23 september 2018 om 16:24

    FC Emmen de grote kansen, PEC Zwolle de drie punten. Op bezoek in Drenthe boekte de formatie van trainer John van 't Schip zondagmiddag een broodnodige zege: 0-1. Dankzij de minimale overwinning, de tweede van dit seizoen, maakt PEC een klein sprongetje op de ranglijst. 

    Voor eigen publiek deed Emmen het zondag helemaal niet slecht. Sterker nog, de ploeg van trainer Dick Lukkien kreeg in de eerste helft diverse goede kansen. Onder meer Caner Cavlan en Nicklas Pedersen waren dichtbij een goal. De openingtreffer viel echter aan de andere kant van het veld. Via het been van een Emmen-speler schoot Rick Dekker na een halfuur raak. 

    In de tweede helft ging Emmen hartstochtelijk op jacht naar een verdiende gelijkmaker. Kansen waren er wederom voldoende. De grootste was voor Jafar Arias. De spits wist bíjna te profiteren van een misverstand in de Zwolse achterhoede. Aan de andere kant van het veld was het aan goalie Kjell Scherpen te danken dat PEC de wedstrijd niet in het slot wist te gooien. Daardoor bleef het tot de laatste secondes spannend.

    PEC heeft nu zes punten verzameld na zes speelrondes. De club staat daarmee in punten gelijk met Fortuna Sittard, sc Heerenveen en Excelsior. Emmen heeft zeven punten. 

    Plaats een reactie

    Zwollenaar1 +1886
    zondag 23 september 2018 om 16:26
    Het was weer niet best maar toch 3 punten:OPGELUCHT
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:26
    Gefeliciteerd met de overwinning, in elke naald zit een oog 😜
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    zondag 23 september 2018 om 16:27
    De eerste 10 minuten waren schitterend.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3794
    zondag 23 september 2018 om 16:26
    Moeizame pot maar wel de 3 punten. Lekker gedaan boys!
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    zondag 23 september 2018 om 16:26
    Nou moe, ik heb de bijna 90 minuten gezien, en dat was echt deze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    zondag 23 september 2018 om 16:27
    Ging niet altijd even makkelijk maar wel weer 3 punten!
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    zondag 23 september 2018 om 16:27
    Emmen de grote kansen? De verdiende gelijkmaker? Ik denk dat ik een andere wedstrijd heb gezien.

    Het was niet best, het lag niet heel ver uit elkaar. Maar verdiende zege en opluchting. En nu door!
    Vind ik leuk
    Emmenaar +618
    zondag 23 september 2018 om 21:47
    Klopt, je hebt een andere wedstrijd gezien.
    Vind ik leuk
    mazu +1894
    zondag 23 september 2018 om 22:01
    Nee hoor, de overwinning was gewoon verdiend. Emmen was wel erg pover
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +153
    zondag 23 september 2018 om 16:28
    Jammer FC Emmen toch goed gestreden. PEC Zwolle gefeliciteerd met de overwinning op onze club.
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    zondag 23 september 2018 om 18:38
    Vooral toen Jansen erin kwam, kwam Emmen beter in het spel. Laatste 20 minuten was het toch weer angstig afwachten voor PEC-fans.
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +153
    zondag 23 september 2018 om 19:00
    Jammer dat Anco dat gezeik van die klootzak Hugo Borst over hem heen kreeg. Maar hij is toch wel de spelmaker van Emmen. En ook heel belangrijk voor Emmen.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +349
    zondag 23 september 2018 om 16:30
    Drie belangrijke punten erbij. En nu een keer die lastige thuiswedstrijden proberen te winnen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    Peany +443
    zondag 23 september 2018 om 16:44
    Welke dwaas heeft dit geschreven!? Vraag even of ie de goede wedstrijd heeft gekeken??

    Grote kansen? Verdiende gelijkmaker???

    Wat een grap!!
    Vind ik leuk
    Emmenaar +618
    zondag 23 september 2018 om 21:51
    Ach kom, Arias, Bakker en Slagveer twee keer hadden die bal er nog in kunnen pissen. Zwolle kwam verdiend op voorsprong, maar Emmen kreeg daarna de gelijkmaker die het verdiende niet. Let wel, beide ploegen waren slecht. Maar wat hier beschreven staat klopt gewoon.
    Vind ik leuk
    mazu +1894
    zondag 23 september 2018 om 22:02
    Helaas, wat Emmen liet zien leek nergens op. Pec had de wedstrijd eerder moeten beslissen
    Vind ik leuk
    Emmenaar +618
    zondag 23 september 2018 om 22:20
    Uhuh. Droom lekker verder, jongen. Beide ploegen waren even ondermaats en dus had Emmen een punt verdiend.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 22:20]
    Vind ik leuk
    mazu +1894
    zondag 23 september 2018 om 23:00
    Wees nou maar gelukkig met die 7 behaalde punten, want veel meer zullen jullie er niet gaan halen. Pec heeft verdiend gewonnen, al was het niet best. Pec speelde zeer matig, Emmen kon niet beter. Pec scoorde, Emmen niet, dus een verdiende overwinning. Punt.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +618
    maandag 24 september 2018 om 07:24
    Jij weet niets van Emmen en ook niet van voetbal in zijn algemeenheid. Alle media geven aan dat Emmen meer had verdiend en tóch zie jij het anders. Tja...
    Vind ik leuk
    mazu +1894
    maandag 24 september 2018 om 09:09
    Pfff alsjeblieft zeg, voetbal in zn algemeenheid.....
    Vind ik leuk
    Aihlre +216
    zondag 23 september 2018 om 16:54
    Zo die drie punten zijn binnen. Voetbal kan iets beter... Heb inderdaad een andere wedstrijd gezien dan de verslaggever.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zondag 23 september 2018 om 16:55
    Gefeliciteerd vh schip.
    2de overwinning in 2018? Of al 3?
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    zondag 23 september 2018 om 18:44
    Hoeveel krijg ik voor elke overwinning die je ernaast zit? Het zijn er 5 in 2018 in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zondag 23 september 2018 om 18:47
    Ha ha sorry excuses...op naar de 6 dan.
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    zondag 23 september 2018 om 20:07
    Het is dit seizoen wel zo dat ze snel bezig zijn met degradatiespoken in de media. Benieuwd wat ze volgende verzinnen voor de wedstrijd Groningen - Utrecht. Degradatiekraker of 6-puntenwedstrijd is zo fantasieloos.
    Vind ik leuk
    Purist01 +637
    zondag 23 september 2018 om 21:34
    En dan zo belachelijk uit je dak gaan omdat je met mazzel wint van een ploegje met de laagste begroting uit de eredivisie. Als Visser ballen heeft keilt hij die enge kliek er vandaag nog uit.
    Vind ik leuk
    mazu +1894
    zondag 23 september 2018 om 22:03
    Pec troll alert
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:03
    Zwolllllluuuuuuuuuhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    zondag 23 september 2018 om 17:21
    Belangrijke 3 punten, voetbal nog steeds dramatisch
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:55
    Belangrijke 3 punter. Maar het spel was nog steeds dramatisch te noemen. Maar ben blij met deze 3 punten. Kan ik tenminste met blije kop naar t werk toe morgen. En kan zelfs mijn ex me daar niet chagrijnig krijgen :p
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1676
    zondag 23 september 2018 om 18:18
    Nou we hebben weer beetje lucht nu nog verdiend winnen
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:05
    In slechte tijden punten pakken. Waar gaat dit eindigen als ze het wel weer op de rit krijgen? Ik denk hetzelfde als vorig jaar.
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    zondag 23 september 2018 om 20:56
    Schip out!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws