Gravenberch (16) maakt debuut voor Ajax: 'Ik ben altijd eerlijk: ik had zenuwen'

    Gravenberch (16) maakt debuut voor Ajax: 'Ik ben altijd eerlijk: ik had zenuwen'

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 23:36zo 23-09-2018 om 23:36

    Ajax verloor zondagmiddag kansloos met 3-0 van PSV, maar er is één Ajacied die toch kan glimlachen na de oorwassing in Eindhoven. De zestienjarige Ryan Gravenberch mocht in het Philips Stadion zijn debuut maken van trainer Erik ten Hag.

    "Je wilt altijd je debuut maken, dus ja", vertelt Gravenberch aan Voetbal Inside. Gravenberch bedacht zich geen moment dat hij liever niet in wilde vallen gezien het scoreverloop. "Eerlijk gezegd wilde ik er wel in. We kwamen snel 1-0 en 2-0 achter. Dan gaat het snel. Maar je wilt toch je debuut maken."

    Zenuwen had Gravenberch wel. "Ik ben altijd eerlijk: ik had wel zenuwen. Ik kwam erin met de gedachte dat ik mezelf wil laten zien. De wedstrijd was al gespeeld, maar je wilt toch iets laten zien van jezelf."

    "Je wilt nooit met 3-0 in Eindhoven verliezen, maar deze wedstrijden heb je ook soms", zegt de jongste Ajax-debutant (16 jaar en 130 dagen) aller tijden.

    Poll

    Moet Gravenberch vaker de kans krijgen?

    (1268 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +173621
    zondag 23 september 2018 om 23:39
    Pareltje en groeibriljant.
    Ik denk dat de eerste biedingen boven de 50 miljoen morgen vroeg al op de mat liggen.

    Zo n ventje laat je toch debuteren tegen hfc thuis bij een 3-0 voorsprong toch niet tegen echte kerels.....
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41614
    zondag 23 september 2018 om 23:40
    Ten Hag voelt ook wel aan zn water dat ie wat punten moet scoren bij de achterban na zijn tactisch falen. Gewoon ff een jeugdproductje dr in knallen, doet t altijd goed dacht ie.

    Deze wissel alleen al is een perfecte onderbouwing van zijn bizarre gedachtegangen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10901
    zondag 23 september 2018 om 23:47
    Al betere timing dan bij Youness.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    zondag 23 september 2018 om 23:48
    De was en strijkbeurt die jullie vanmiddag gekregen hebben ligt aan 2 dingen:

    1 Die van ons hebben cojones
    2 Jullie hebben Paulus als trainer
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15256
    maandag 24 september 2018 om 00:12
    De was en strijkbeurt voor 70 min achteruit lopen en de ballen blind naar voren hengsten met als resultaat 3 frommel goals.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    maandag 24 september 2018 om 00:47
    Hij zit weer eens erg diep .... heerlijk
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 01:45
    Nee hoor, alleen waar jullie ons van betichten, doen jullie zelf nu...Arrogant. Jullie waren veel beter dan ons vandaag. Ik ben blij dat we die oorwassing vandaag kregen, moeten we van leren. Frenkie zei het goed vandaag, nu ff geen geouwehoer over de beste zijn, we staan 2e met 5 punten achterstand, dus nederigheid is op zijn plaats. Ik schrok van het verschil eigenlijk, dat kan niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    maandag 24 september 2018 om 01:47
    Beetje laat vind je ook niet ?
    Trouwens bij ons is dat geen arrogantie maar Brabants Zelfvertrouwen.
    Das iets heel anders.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7566
    maandag 24 september 2018 om 08:55
    Cohones is wat ze tegen Barcelona moesten laten zien, kan per wedstrijd verschillen.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 24 september 2018 om 00:52
    Pietje2015 = Sjakie2018
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    maandag 24 september 2018 om 06:53
    Pietje kan maar moeilijk verdragen dat zijn ploegje op alle gebieden overklast en vernederd is.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:28
    Kan jij optie 1 even toelichten.

    Pietje, als je 3 frommel goals maakt en ze gaan er ook in,dan heb je als nog gewonnen
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 06:12
    Paulus? Dacht eerder aan kabouter Wesley, nee niet de speler maar de kabouter...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:44
    Feyenoord heeft ook 4-0 verloren van Trencin... Je kan altijd een keer verliezen tegen een onbekend provincie-clupje.

    Haha grapje gefeliciteerd nog met de zege Straat!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2784
    zondag 23 september 2018 om 23:50
    Ajax liet ook het kampioenschap leggen toen tegen kleine de Graafschap🤣🤣
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:47
    Met de zege straat? Wat fijn dat jij oude koeien uit een slootje vist. Je probeerde vast grappig te doen,ik moet zeggen dat je niet geslaagd bent,maar hopelijk wel op school? 👆🏻
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 00:47]
    Vind ik leuk
    Bizzy +21314
    zondag 23 september 2018 om 23:45
    Extreme vorm van zelf kastijding.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2784
    zondag 23 september 2018 om 23:49
    50 euro bedoel je🤣
    En na vandaag is de selectie flink gedaald in waarde
    Vind ik leuk
    Castromann +7841
    maandag 24 september 2018 om 00:42
    Vergeet niet onze lieve Heer Frenkie de Jong....
    Of wacht deed hij nu mee of niet?
    Tja vrij uit voetballen tegen europese laagvliegers is net even wat anders dan tegen de mannen van PSV.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 07:41]
    Vind ik leuk
    Koalabeer +465
    zondag 23 september 2018 om 23:40
    Dacht ff dat ik Pogba zag lopen
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    zondag 23 september 2018 om 23:52
    en dan zeggen ze dat ik veel drink....
    Vind ik leuk
    Koalabeer +465
    maandag 24 september 2018 om 22:54
    Doe je ook.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    dinsdag 25 september 2018 om 00:27
    Klopt......
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zondag 23 september 2018 om 23:41
    Raar moment, is toch ook niet leuk voor zo'n jongen. Laat hem dan woensdag tegen de amateurs spelen. Zoveelste fout van Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    zondag 23 september 2018 om 23:42
    Inderdaad. Laatste paar minuten, 3-0 achter... Raar wisselmoment, alsof het per sé moest tijdens PSV-Ajax
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zondag 23 september 2018 om 23:44
    Als hij humor had gehad, had hij Labyad gebracht...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3263
    maandag 24 september 2018 om 05:39
    Had paulus natuurlijk al vooraf bedacht, maar hij ging er natuurlijk niet van uit dat zijn wereldteam wederom werd weggespeeld in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10901
    zondag 23 september 2018 om 23:46
    Gravenberch wilde altijd al bij PSV spelen, nou gelukt. :-)
    Vind ik leuk
    poklane +5157
    maandag 24 september 2018 om 00:12
    Ben ik nou de enige die niet gelooft dat een speler gewoon er de pleuris in heeft als hij in zo'n wedstrijd zijn debuut moet maken? De wedstrijd is al in het nadeel van je team beslist, er valt 0 eer te behalen en dan moet je als jeugdspeler erin om 10 minuten te spelen tegen een team dat op de 0 speelt terwijl je 10 teamgenoten er ook geen geloof er meer in hebben en alleen maar voor willen zorgen dat de nederlaag niet nog groter word. Lijkt me toch dat je dan liever wacht en bijvoorbeeld volgende week, thuis tegen Fortuna bij een 3-0 voorsprong in de 60e minuut erin komt.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 24 september 2018 om 00:54
    Je bent zeker niet de enige...
    Zoals iemand zegt: Ten Hag wil nog ff wat credits scoren..
    Vind ik leuk
    Sanuk +3263
    maandag 24 september 2018 om 02:48
    Iemand bij een 3-0 achterstand zijn debuut laten maken. Bewijs te meer dat ik van alles mis is in het hoofd van tenhag.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:01
    Te vroeg voor een 16 jaar jongen maar dit was te verwachten PSV isis z.goed bezig Ajax wist van de kwaliteit van PSV.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2232
    maandag 24 september 2018 om 05:14
    Gozer lijkt wel 26
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    maandag 24 september 2018 om 05:27
    Was wel te zien dat hij zenuwen had. Stond mooi te prutsen bij een ingooi voor Ajax. Laat zo’n speler invallen in de beker deze week. Als je voor staat.
    Ten Hag, wederom niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 05:29
    Deze wedstrijd stond al bol van de rare ten Hag beslissingen, daar kon deze nog wel bovenop. Waar slaat dat op als je uit bij de grootste concurrent een pak op je lazer krijgt. Bijzonder, weer....
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 06:15
    Ajax verkiest met 3-0 en nog praat pers en media alleen over Ajax. Beursgenoteerd bedrijf heeft altijd meer aandacht. Gaat om geld
    Vind ik leuk
    rober2704 +806
    maandag 24 september 2018 om 07:52
    Met de financiën komt het wel goed bij Ajax maar met het sportieve heb ik sterk mijn twijfels...Wel leuk voor deze veelbelovende sympathieke speler dat ie z'n debuut kon maken al vind ik het overdreven van Paulus de Boskabouter om dat in een topper te doen met een 3-0 achterstand op het scorebord. Maar Paulus heeft wel meer overdreven en vreemde acties...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:52
    Weer een van 100 miljoen, bla bla bla bla
    Vind ik leuk
    Gerro +7221
    maandag 24 september 2018 om 07:59
    Vorig jaar eindigde beide toppers in 3 nul voor de thuisploeg en waren beide thuis heer en meester dus lig hier niet wakker van.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4903
    maandag 24 september 2018 om 08:35
    “Je wilt nooit met 3-0 in Eindhoven verliezen, maar deze wedstrijden heb je ook soms”

    Eens per seizoen onderhand, ik moet zeggen deze Gravenberch leert snel
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:32
    Ajax was dolende. Hoe kan een trainer dan een speler laten debuteren. Of dacht hij dat het team dan beter zou worden???
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    maandag 24 september 2018 om 14:24
    nu nog zijn eerste balcontact
    Vind ik leuk