Schöne-uitspraken hingen in PSV-kleedkamer: 'Dat is wel anders gelopen'

    Schöne-uitspraken hingen in PSV-kleedkamer: 'Dat is wel anders gelopen'

    maandag 24 september 2018 om 07:42

    De uitspraken van Lasse Schöne voorafgaand aan PSV – Ajax werkten als olie op het vuur. Dat erkent Jorrit Hendrix. De middenvelder van de Amsterdammers zei dat Ajax na de topper bovenaan zou staan in de Eredivisie.

    "Ik hoorde al uitspraken dat zij na deze speelronde bovenaan zouden staan, maar dat is wel anders gelopen", glimlacht Hendrix in gesprek met De Telegraaf. De quote van Schöne was ook nog geprint en in de kleedkamer van PSV opgehangen. "Dit geeft natuurlijk een heerlijk gevoel. We zijn nog niet waar we willen en kunnen zijn, maar zo'n overwinning op Ajax geeft natuurlijk wel vertrouwen."

    Volgens Hendrix was PSV baas in eigen huis. "Met name in de eerste helft hebben we Ajax afgetroefd. We hebben ze onder druk gezet en niet in hun spel laten komen. Na rust weet je dat ze gaan komen, zij willen er natuurlijk niet met 3-0 of meer afgaan. We hebben ons ook in die tweede helft goed staande gehouden."

    Plaats een reactie

    LIO7 +1062
    maandag 24 september 2018 om 07:45
    Totaal overklast door PSV. Dit dreunt wel even door denk ik. Even terug op aarde komen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:50
    Ze dachten lekker bezig te zijn, maar Sturm Graz enz is natuurlijk geen graadmeter. Dat was de grote denkfout.
    Vind ik leuk
    Nilsinno +110
    maandag 24 september 2018 om 08:17
    Europees gewoon prima gedaan uit tegen PSV kun je verliezen voor Ajax zaak deze wedstrijd te vergeten en voor ten hag een leermoment dat je met zo’n centrum in grote wedstrijden not kunt beginnen
    Vind ik leuk
    Gordito +419
    maandag 24 september 2018 om 08:35
    Kun je idd verliezen maar de manier waarop doet niet veel goeds voorspellen voor Ajax tegen zwaardere tegenstanders. De grote monden dat psv wel even de oren gewassen zou worden hoor je hier niet meer. Complimenten voor psv (uit naam van iedereen die het psv niet toedichtte en ook niet uit hun mond kregen).
    Vind ik leuk
    Pazienza +148
    maandag 24 september 2018 om 08:54
    Ik hoor iedereen praten dat iedereen van ajax zei dat het een makkie zou worden. Pure onzin! Vantevoren had ik een aan elkaar gewaagde topper voorspeld. Maar als je ziet hoe de goalen vallen zijn er gewoon twee goals cadeau gegeven. PSV heeft dit wel deels zelf afgedwongen. Maar als je met eiting begint ipv van de beek en idd frenkie vs luuk neerzet dan kun je het idd vergeten. Neres kwam er een paar x langs, maar maakt vaker de foute keuze of geeft matige passes. Geen duelkracht alleen maar voetballers daar win je de oorlog niet mee. Dit verlies kun je voor 70% aan Ten Hag wijten. Heel makkelijk gedacht van hem.
    Vind ik leuk
    MG MG +237
    maandag 24 september 2018 om 09:50
    Ik snap totaal niet meer waarom van de Beek nog steeds een bankzitter blijft. Zodra hij invalt laat hij telkens zien dat hij de beter spelers van Ajax is. En hij is een aanjager die het voortouw in de strijd neemt. Onbegrijpelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:57
    Gefeliciteerd met de overwinning, niets op aan te merken...…
    Domme opmerking van Schöne…….
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    maandag 24 september 2018 om 07:46
    Ze staan wel eerste in de loser ranglijst 🤣
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 07:53
    En een stukkie los ook.
    Zeker op doelsaldo.
    Vind ik leuk
    La Luz +591
    maandag 24 september 2018 om 07:48
    Jorrit, dat lezen wij hier ook wekelijks, t went......
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:50
    Lassse wie? Oh ja die jongen die achter iedere lelijke dame van plezier aanzat tijdens zijn bachelor op Ibiza. Daar liep hij harder dan gisteren. Wat heeft die jongen al vaak dergelijke domme uitspraken vooraf gedaan. Hulde aan ten Hag die deze gigant lekker laat staan. Laten we hopen dat magic Erik nog jaren mag blijven zitten van zijn billenmaatje.....
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:50
    Hun zijn Ajax hun zijn de beste #heelhollandlacht
    Vind ik leuk
    Camacho +133
    maandag 24 september 2018 om 08:05
    Hun? Echt waar? Zeg dan niets....
    Vind ik leuk
    Bizzy +20732
    maandag 24 september 2018 om 07:53
    Ajax heeft nog steeds goed materiaal rondlopen. Tactische fouten van Ten Hag kwam duur te staan en dat heeft Van Bommel gestraft. Zie Psv overigens nog steeds als underdog voor de titel.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1608
    maandag 24 september 2018 om 07:57
    Dat is toch iets Amsterdams. Als het even goed gaat gelijk weer die blablabla. Nu weer even met beide beentjes op de grond. Ajax is overigens net als PSV goed bezig. Daar doet een pijnlijke nederlaag niets aan af. Maar iets minder van dat geblaat is wel prettig.
    Vind ik leuk
    Korm +35659
    maandag 24 september 2018 om 08:02
    vooraL dat geblaat inderdaad. Mensen mogen een voorbeeld nemen aan Frenkie. Prima reactie van die gozer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:28]
    Vind ik leuk
    HJR +7590
    maandag 24 september 2018 om 08:11
    Er zijn er veel meer die reageren als De Jong. Alleen daar wordt niet naar geluisterd ;). Er wordt alleen maar gereageerd op de uitspraken van Schone.
    Typisch is dat als een psv speler dit had gezegd en Ten Hag had het in de kleedkamer opgehangen, geen Ajacied die het leest. Het is natuurlijk mooi om overtuigd te zijn van je eigen kunnen, maar je moet er soms ook keihard voor werken, anders verlies je gewoon kansloos :(
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:13
    Dat ben ik volkomen met je eens. Wel een keer prettig dat er bij een Ajacied wat realisme te bespeuren is. Ik vind wel dat Ajax ook op de goede weg is ...Nu Feyenoord nog!
    Vind ik leuk
    Korm +35659
    maandag 24 september 2018 om 08:30
    Met Ajax is niks mis mee, een prima team die ook gewoon kampioen kan worden. Wel vind ik het leuk dat sommige op deze site ff de mond gesnoerd worden. Hopelijk stellen de supporters van PSV zich wel correct op en gaan niet naast de schoenen lopen want dat vind ik niet nodig.

    Tja Feyenoord, speelde gisteren wederom niet best maar sprokkelt wel gewoon de punten binnen. Hopelijk gaat deze ploeg ook goed draaien
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:56]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:59
    Korm, gefeliciteerd met de overwinning, niets op aan te merken...…
    Domme opmerking van Schöne…….
    Vind ik leuk
    Korm +35659
    maandag 24 september 2018 om 10:27
    Thnx maat :), al doelde ik niet eens op Lasse, die meent het niet wat hij zegt, die doet alles met een lach. Dat mag ik wel.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:11
    De eerste blaataapjes hebben zich vanochtend inmiddels hier weer gemeld. Ze leren het nooit.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:16
    Gefeliciteerd Schijtbak, viel niets op af te dingen.......
    We zagen jou ook niet de dagen na Barca, te schijterig?
    Vind ik leuk
    satesaus +807
    maandag 24 september 2018 om 08:01
    Haha, die Schöne heeft meer woorden dan daden, elk jaar weer. Vind het knap dat het bij Psv geholpen heeft, wordt Lassie toch nog ergens serieus genomen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 24 september 2018 om 08:09
    Stripfiguur lasse is toch nog ergens nuttig voor
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:12
    Totaal overklast door een ploeg die ze op alle fronten overklaste . Ja ajax was wederom de beste "op papier" en PSV in praktijk. Voetballen doe je met je voeten Lasse niet met je grote mond.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:17
    Goed gespeeld. Zoals psv betaamd. Ajax wederom naïef in Eendhoven. Bedankt ten Hag. Ook lekker voor die jongen om te debuteren met 3-0 achterstand. Fijn signaal.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:54
    Ja pure artogantie om te denken dat je naar 1 echte verdediger nodig hebt. En die arme frde jong achterin zetten. Vond als neutrale toeschouwer psv geweldig spelen. En als Spartaan was ik ook al tegen barcalona trots op Dumfries! Wat een geweldenaar!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4469
    maandag 24 september 2018 om 08:26
    Schöne kan beter bij woorden houden en het voetbalveld vermijden. Het was gisteren erg pijnlijk
    Vind ik leuk
    cheeks +3571
    maandag 24 september 2018 om 08:35
    De uitspraken van Schone hangen al 4 jaar in de kleedkamer. Wanneer leert Schone nu er van ?
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1771
    maandag 24 september 2018 om 08:43
    Eerlijk gezegd word ik wel een beetje moe van elke keer die uitspraken die vooral Schöne doet, natuurlijk is het goed om te zeggen dat je wint want anders zou het ook gek zijn.
    Echter heb je wel een grote kanttekening, je weet als Ajax zijnde dat je vorig seizoen er van af bent gegaan op strijd, passie en inzet met 3-0 en dan kun je juist zulke uitspraken niet hardop zeggen tenzij je het waar maakt.
    Voor de zoveelste keer hoor ik na afloop, dit was weer een wijze les.
    Hebben ze dan niet van vorig seizoen geleerd?
    En hoe naïef is het om te denken dat je continu de baas op het veld bent door centraal achterin te gaan spelen met Blind en Frenkie de Jong?
    Luuk de Jong is 8 centimeter groter dan beide heren en won alle luchtduels, ik vind het slap gelul van Ten Hag om te zeggen dat ze de vorige keer ook verloren hebben met Wöber.
    Laatstgenoemde is tenminste een echte mandekker en geen linksback waar je hem wel eens neerzet wanneer Tagliafico geschorst is, Wöber is ook 1,88 net als Luuk en had dan niet alle luchtduels verloren...
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    maandag 24 september 2018 om 08:44
    lekker man die Schone altijd met zijn grote mond
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20881
    maandag 24 september 2018 om 08:44
    Daarom moet Schöne ook gewoon een keer zn klep houden.
    Vind ik leuk
    remakil +5685
    maandag 24 september 2018 om 08:49
    Het is niet voor het eerst dat uitspraken van Schöne de motivatie vormen voor de tegenstander. Onbegrijpelijk! Je bent prof, maar je praat als een amateur.

    Ik begrijp echt niet dat die domme voetballers zo in de media praten. Je weet dat je de tegenstander motiveert zo. In feite benadeel je jouw club en team op die manier, maar nog steeds moeten de heren stoer doen in de media. Wat mij betreft zou een boete op zijn plek zijn, vanwege onprofessioneel gedrag..
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 09:10
    JH PSV Team 👍🏻
    Vind ik leuk
    Kaar +647
    maandag 24 september 2018 om 09:30
    Leert Schone het nu nooit?! Dit soort uitspraken doet hij al 4 jaar t.o.v. PSV en Feyenoord. Hij ziet toch wel dat hij elke keer weer voor joker staat. Lekker populistisch richting de Ajaxachterban, maar ik denk dat die er nu toch ook wel klaar mee zijn?
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:44
    Zit in Ajax DNA om tegenstander te kleineren en geen respect te tonen. PSV is er weer bij gebaat. Hoe dom kan je zijn?

    Ajax gaat zo weer ten onder aan eigen hoogmoed, arrogantie en geschapen verwachtingen door aankopen, waarvan alleen Tadic aanwinst is.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:46
    Ik dacht dat ze bij Ajax media training kregen. Zeker van Valentijn Driessen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:05
    Echt een geit die Schöne. Allereerst door zijn geitensik en ten tweede door al zijn geblaat. Ajax staat na morgen bovenaan. Vorig jaar elke wedstrijd van Ajax is de beste en hoort bovenaan en als we vandaag winnen moet ik het nog zien, blablabla.
    Nu ook weer. Ajax staat na zondag bovenaan. Ajax staat al 871 dagen niet bovenaan. De laatste keer dat dat ajax bovenaan stond was .............................................................................................. 8 mei 2016. Om 14.30 dan. Om 17.30 zaten ze huilend in hun bestickerde bus na de Graafschap-Ajax
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 16:54
    Speel voor wat je waard bent in plaats van je vooraf al rijk te rekenen!
    Vind ik leuk
    torinofc +269
    maandag 24 september 2018 om 17:52
    Die schone roept al zijn hele ajax tijd van alles maar het komt nooit uit
    Vind ik leuk
    wil +1077
    maandag 24 september 2018 om 22:42
    4-0 Nederlaag tegen Barcelona. Heeft hij dat ook in de kleedkamer gehangen.Sukkeltje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws