FC Groningen laat megatransfer lopen: Het ging richting de acht miljoen

    FC Groningen laat megatransfer lopen: "Het ging richting de acht miljoen"

    zondag 7 oktober 2018 om 13:12

    FC Groningen heeft in de zomer een miljoenenbod van CSKA Moskou op Ritsu Doan afgewezen. Het bedrag ging 'richting de acht miljoen', bevestigt directeur Hans Nijland.

    Nijland krijgt bij De Tafel van Kees het verwijt dat hij Doan niet voor de hoofdprijs heeft verkocht, ook omdat Groningen nu zo slecht draait. "Ik heb er absoluut geen spijt van", reageert de algemeen directeur. "We willen presteren, al lukt dat op dit moment even niet. Doan is een verschrikklijk goede voetballer en een belangrijke jongen."

    "In het verleden hebben we regelmatig het verwijt gehad dat we spelers te snel verkochten. Nu zijn we in staat om een speler als Doan vast te houden, maar kennelijk is het weer geen verstandig besluit."

    Nijland bevestigt dat CSKA Moskou ettelijke miljoenen bood. "Het was substantieel meer dan de vier miljoen euro die werd genoemd. Het ging richting de acht miljoen. We hebben met z'n allen gezegd: we doen het niet. Het is een serieus bedrag, waar je op de transfermarkt wat mee kunt. Maar Doan is een belangrijke speler voor ons."

    Poll

    Had Groningen dit bedrag moeten accepteren?

    (2508 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 7 oktober 2018 om 13:16
    1 troost voor Nijland, straks komt er een club die 8 miljoen bied voor Danny Buijs.....;-)
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    zondag 7 oktober 2018 om 13:19
    Ze hadden natuurlijk die 8 miljoen moeten pakken en daarmee 3 à 4 goede aankopen moeten doen. Selectie is heel matig en de gok met Buijs was dapper, maar pakt verkeerd uit. Spiegeltje Hans?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:24
    Ik kan kijken wat ik wil in die spiegel maar het pakt toch altijd verkeerd uit......;-)
    Vind ik leuk
    pietprecies +4822
    zondag 7 oktober 2018 om 15:13
    Hoezo moet hij spijt hebben dan? Op dat moment leek het een prima besluit blijkbaar.

    Stel dat hij nog een goed seizoen maakt dan komt er nog wat bovenop ook.
    Vind ik leuk
    tollie +869
    zondag 7 oktober 2018 om 14:19
    Of 8 miljoen voor gehele elftal incl stadion;)
    Vind ik leuk
    Joee +128
    zondag 7 oktober 2018 om 13:17
    Hansie is helemaal leip
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:32
    Ben ik helemaal met je eens, maar stel je voor dat je tegenwoordig normaal bent dat is toch geen leven man.
    Vind ik leuk
    Joee +128
    zondag 7 oktober 2018 om 13:52
    Dat is dan ook weer waar. Leipe hansie heeft het tenminste zwaar naar z'n zin met z'n real life football manager spel.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:56
    Nee joh, ik heb dat achterlijke football manager spel helemaal niet in huis, ik hou het gewoon bij de realiteit en heb niks met dit soort achterlijke spelletjes.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6222
    zondag 7 oktober 2018 om 13:17
    Haha wat ongelofelijk dom. Voor dat geld haal je 5 spelers die Groningen waardig zijn.
    Vind ik leuk
    Fc uuuuu +181
    zondag 7 oktober 2018 om 13:19
    Precies beter 5 nieuwe spelers die wat toevoegen dan die ene niet verkopen.
    Vind ik leuk
    flater +12
    zondag 7 oktober 2018 om 15:27
    wat kan je tegenwoordig nou kopen voor 8 miljoen?
    denk dat Doan in toekomst meer opbrengt.
    een elftal vullen met nog meer middelmatige spelers wat je met 8 miljoen kan kopen lijkt mij niet de oplossing.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    zondag 7 oktober 2018 om 17:10
    Als je goed scout koop je voor 8 miljoen een paar Doans.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +793
    zondag 7 oktober 2018 om 18:29
    Als dat zo is, dan had Ajax,Feyenoord of PSV dat allang gedaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Ik wil niet zeggen dat het heel makkelijk is, maar Groningen heeft Doan ook gevonden en gekocht voor een stuk minder dan 8 miljoen. Dus dan vind ik het gek alsof je voor 8 miljoen geen goede spelers zou kunnen kopen.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +793
    zondag 7 oktober 2018 om 18:59
    Een Doan,Suarez,Robben, die vind of heb je zelden. Groningen en Heerenveen hebben daar veel geluk mee gehad, maar je ziet bij bv Heerenveen dat die ook al een tijdje geen echte uitblinkers meer heeft gehad. Een uitblinker scouten voor weinig geld is gewoon erg moeilijk. Helemaal in deze tijd waarin de man-city,s haast alle toptalenten wegkapen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    zondag 7 oktober 2018 om 19:04
    Het hoeven ook niet allemaal toekomstige wereldsterren te zijn. Een iets minder groot talent dan Doan is voor Groningen ook uitstekend. En daar zijn er gewoon heel veel van. Alleen dan moet je wel goed scouten.
    Vind ik leuk
    Ypuh +43
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:25
    Die tijden dat je voor 1.5m een potentiele wereldtopper binnenhaald zijn gewoon echt wel voorbij. Ook al haal je zo'n wereldtopper binnen, dan is het vaak niet Groningen of Heerenveen die er flink aan verdiend, maar de club waar ze naar toe gaan. Robben is verkocht voor maar 4.5m, Suarez voor maar iets van 8m, van Dijk voor 3.5m etc. Leuke bedragen, maar het idee dat je daar 5 nieuwe versterkingen voor terughaalt is een illusie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:00
    Dus Doan was de laatste?
    Danjuma (Club Brugge), Rosario (PSV) zitten allebei bij Oranje en hadden samen nog geen half miljoen hoeven kosten als je op tijd was geweest.
    Dat andere clubs er meer aan verdienen klopt, maar is ook geen argument. Die moeten namelijk ook duurdere spelers kopen voor hun selectie.
    5 is wel moeilijk, dat geef ik toe. Alleen je bent ook geholpen met Doan verkopen, één nieuwe Doan en 2 andere behoorlijke spelers.
    Vind ik leuk
    flater +12
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:54
    soms heb je weleens geluk.
    maar denk dat het zeer moeilijk is iets tevinden waar je team echt sterker van word.
    zeker met de belachelijke bedragen wat tegenwoordig word betaald.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:55
    Volgens mij is het wel te doen als je goed scout.
    Die belachelijke bedragen worden vooral bovenin betaald. Rosario kostte PSV ook maar een paar ton.
    Als je Doan verkoopt en je haalt daar 2 of 3 van zulke talenten voor ga je volgens mij vooruit qua selectie.
    En er zijn wereldwijd genoeg talenten die nog betaalbaar zijn.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15745
    zondag 7 oktober 2018 om 13:19
    "Groningen waardig"....
    Met wat ze tot nog toe laten zien zijn zelfs de spelers van FC Balophetdak 5 dat...
    Vind ik leuk
    Joee +128
    zondag 7 oktober 2018 om 13:53
    Respectloze post ten opzichte van de plaatselijke FC Balophetdak...
    Vind ik leuk
    Eendracht +15745
    zondag 7 oktober 2018 om 14:52
    Sorry man, wist niet dat jij in dat team speelt...;)
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2299
    zondag 7 oktober 2018 om 13:18
    Achteraf had ik gezegd doen! Maar als Groningen 6e stond met uitblinker Doan vond iedereen inclusief ik het een meesterzet..
    Vind ik leuk
    Bergwag +850
    zondag 7 oktober 2018 om 14:21
    Klopt! Maar dan hadden ze wel betere spelers om hem heen moeten hebben, vind dat hansie dat toen had moeten zien en dus had moeten 'ruilen' tegen 5 subtoppers die het team in z'n geheel beter maakt dan nu 1tje die niet tot z'n recht komt vanwege het gebrek aan kwaliteit om hem heen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1492
    zondag 7 oktober 2018 om 14:37
    Allemaal achteraf gelul iedereen wil z'n beste spelers houden. Voor 8 miljoen koop je misschien twee of drie redelijke voetballers terug. Maar de kwaliteit van Doan ben je kwijt dus wat schiet je er mee op????
    Vind ik leuk
    Bergwag +850
    zondag 7 oktober 2018 om 14:41
    Snap ik wel. Maar je moet wel reëel blijven met wat je hebt. Je kunt je beste speler wel behouden maar als je weet dat ie niet tot z'n recht komt met t materiaal eromheen dan schiet t toch niet op om 'm te behouden? Die 8 miljoen goed investeren en je kunt omhoog gaan kijken.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1492
    zondag 7 oktober 2018 om 14:48
    Natuurlijk helemaal gelijk maar als men van te voren dit debakel al hadden zien aankomen dan hadden ze wel anders beslist. Daarom zeg ik makkelijk achteraf. Ik heb bv niemand hier op VP gelezen voor de competitie dat Doan verkocht moest worden.
    Vind ik leuk
    Bergwag +850
    zondag 7 oktober 2018 om 14:55
    Heb t topic ook gemist dat ie voor 8 miljoen verkocht kon worden... Wij mogen achteraf praten. Hansie niet, het is zijn werk
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:18
    Ik blijf me toch afvragen hoe die knip en plakstagaires van VP spelfouten kunnen maken?!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:22
    Je geeft het antwoord zelf al: omdat de spelfouten al in het geplakte materiaal zelf zitten. Ze worden betaald om te plakken, niet om te lezen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    zondag 7 oktober 2018 om 13:23
    Het curieuze is dat dit dus doorgaans niet het geval is.
    Vind ik leuk
    Streaker +3417
    zondag 7 oktober 2018 om 13:38
    Ze moeten de tekst op een bepaald hoeveelheid punten aanpassen om geen plagiaat te plegen? En dit doen ze door opzettelijke fouten in het artikel te zetten. Ook zou het kunnen dat alle artikels worden 'gemaakt' door analfabeten, maar hoe toevallig zou het zijn dat iedereen analfabeet is? Die kans lijkt me zeer gering.

    Ik gooi het op de plagiaat-theorie.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:11
    Aantrekkelijke theorie.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:19
    Vreselijk opportunistische mensen blijkt maar weer. En als hij nu verkocht was zaten ze te zeiken dat het te weinig was, of er geen adequate vervanging was gekomen. Goedkope als-dan opinie van allerlei mensen die weer een uitnodiging voor een voetbalpraatprogramma kunnen verwachten, wanneer stoppen we daar eens mee het serieus te nemen?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zondag 7 oktober 2018 om 13:19
    Als ze Doan hadden verkocht hadden ze 5 punten gehad voor de winterstop en 3 erna.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zondag 7 oktober 2018 om 13:25
    Leuk spreukje oo je bordje.😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:53
    Die is idd geniaal!
    Vind ik leuk
    pietprecies +4822
    zondag 7 oktober 2018 om 15:15
    Beter op de wallen naar een hoer dan voor PSV zijn en boer.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 13:25
    8 miljoen.... Stom om het niet te doen..... Ze hadden er vast 4 goede spelers voor kunnen halen...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:25
    Om te janken voor alles en iedereen die FC Groningen een warm hart toedraagt, bijna 8 miljoen misgelopen, pfff!
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zondag 7 oktober 2018 om 13:27
    Het ie wel de beste voetballer van Groningen, een dragende kracht. En dat hebber het geld daar haal je zo,n voetballer niet mee terug.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:35
    Voor 8 miljoen moeten er toch heel wat mooie mogelijkheden liggen op het gebied van vervangers voor FC Groningen lijkt mij?!
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zondag 7 oktober 2018 om 13:39
    Je weet dst de prijzen de pan uit rijzen, dus dan krijg je niet zo vergelijkbaar voetballer voor terug.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:48
    Dat klopt helemaal.
    Maar denk je niet dat er genoeg geschikte vissen zwemmen in de vijver waar Groningen in vist?!
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1580
    zondag 7 oktober 2018 om 13:35
    Met alle respect voor doan, maar 8 miljoen ? Meteen een goude strik er om heen . Nijland faalt hier hard naar mijn mening .
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:42
    Jammer genoeg hangt FC Groningen met wanbeleid aan elkaar de laatste jaren. Met deze gasten aan het roer is het wachten op degradatie. FC Groningen hoort niet zo laag te staan want het heeft veel meer potentie dan menig andere ED-club. Het wordt tijd dat er andere personen zich gaan bezighouden met het beleid en voetbaltechnische zaken in plaats van de personen die er nu zitten.
    Vind ik leuk
    FARMER1963 +162
    zondag 7 oktober 2018 om 13:50
    Gegokt en mis gegokt Hansje..........
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:51
    8 miljoen had je zeker 4 goede spelers voor kunnen halen maar Hans zag al dollar tekens door oproep japan en misschien >10 doelpunten dan richting de 15 miljoen
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 13:54
    Ik heb alle vertrouwen dat het helemaal goed komt met Groningen! De spelers zijn op dit moment allemaal uitvorm en er is de hele tijd onrust. Toch blijft iedereen achter de trainer staan en ik vind dat Jans en Nijland de rust bewaren en niet opeens iedereen gaat ontslaan. Goed beleid en ze hebben ook de spelers voor een hoge eindklassering. Ondanks dat het nu dramatisch is denk ik nogsteeds bovenaan rechterrijtje en miss zelfs linkerrijtje.
    Vind ik leuk
    Marco S +4400
    zondag 7 oktober 2018 om 13:56
    Voor 8 miljoen had ik hem verkocht en slim ingekocht. Zo’n topper is dat nu niet..
    Vind ik leuk
    Zymotic +152
    zondag 7 oktober 2018 om 13:59
    Had je beter niks over kunnen zeggen. 4 miljoen afwijzen valt nog wel wat voor te zeggen. 8 miljoen laten lopen is compleet gestoord.
    Vind ik leuk
    orion73 +1433
    zondag 7 oktober 2018 om 14:14
    Gewoon geld moeten pakken. Zo’n bod komt nooit meer. Met die 8 mln hadden ze 2 prima spelers voor kunnen halen en hadden ze nog geld overgehad.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:35
    Voor 8 miljoen had je spelers kunnen halen waarmee je makkelijk boven Fortuna, Emmen, De Graafschap en NAC had kunnen staan op de ranglijst. En nu kom je in degradatiegevaar. Olie, oliedom
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    zondag 7 oktober 2018 om 14:40
    Ikzelf zou de ruim 7,5 miljoen voor hem wel hebben geaccepteerd, maar daarmee laat je het overgebleven publiek van Groningen wel met doorsnee voetballers zitten. Ik weet daarnaast niet hoe dicht voor het einde van de transferwindow dit aanbod is geweest. Ik weet dus niet of er genoeg tijd was om te herinvesteren in 2 a 3 goede spelers.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31564
    zondag 7 oktober 2018 om 15:12
    Gelijk een hele grote strik erom.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:29
    Oude koeien uit de sloot halen is dit, elke keer fc groningen weer in het slechte daglicht zetten. (oke de resultaten en het voetbal zijn niet goed dat zie ik ook wel) maar de media zoekt gewoon steeds iets om maar te blijven zeiken over groningen. Het is al een paar maanden geleden dat dit speelde van doan, niks nieuws te melden blijkbaar (zoals zovaak).
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:59
    Nee moeten verkopen en investeren in nieuwe aankopen .
    De plank mis geslagen noemen ze dit .
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    zondag 7 oktober 2018 om 16:28
    Tuurlijk hadden ze dit moeten accepteren.Dan hadden ze hun elftal op meerdere plekken kunnen versterken.Nu heb je Doan en daarachter niets.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2539
    zondag 7 oktober 2018 om 16:52
    voor 8 miljoen had groningen een fatsoenlijk elftal kunnen kopen een gemiste kans denk ik.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:00
    Hans is weg een beetje kwijt denk ik!
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    trieste zaak bij mijn club!! indd 4 a 5 spelers met enig niveau was beter geweest!
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 16:37
    het bedrag zal niet hoger worden alleen maar lager
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:27
    Als het niet nodig is probeer zo speler te behouden die betaald zich zelf terug.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws