Fortuna Sittard toont veerkracht en vecht zich naar punt in aantrekkelijke kraker

    Fortuna Sittard toont veerkracht en vecht zich naar punt in aantrekkelijke kraker

    zondag 7 oktober 2018 om 14:05

    Het Eredivisie-duel tussen promovendi FC Emmen en Fortuna Sittard heeft zondag geen winnaar opgeleverd. Na een doelpuntrijke tweede helft werd het 3-3.

    Emmen veroverde in de eerste zeven wedstrijden van het seizoen zeven punten, één meer dan Fortuna Sittard. Dat puntje verschil stond symbool voor de eerste helft op de Oude Meerdijk. Emmen was nipt de betere ploeg, maar kon niet echt een vuist maken. Toch was het na 37 minuten raak. Alexander Bannink brak de ban: 1-0.

    In de rust greep Fortuna-trainer Kevin Hofland in door Lozaros Lamprou en Mica Pinto te brengen. Dat sorteerde effect, want de bezoekers uit Sittard werden meteen gevaarlijk via Branislav Ninaj. Nadat ook Lisandro Semedo een kans verprutste, sloeg Emmen toe. De ingevallen Jafar Arias kopte raak uit een vrije trap van Caner Cavlan.

    De 2-0 van Emmen bleek het startschot voor een doelpuntenfestijn. In een tijdsbestek van tien minuten bracht Semedo de spanning terug met de 2-1, Bannink maakte er vervolgens 3-1 van en Finn Stokkers profiteerde na tachtig minuten van een fout van doelman Kjell Scherpen: 3-2.

    In de slotfase ging Fortuna Sittard met man en macht op zoek naar de gelijkmaker tegen het slordige Emmen en de ploeg van Hofland kreeg loon naar werken. José Rodriguez kopte in de 91ste minuut de 3-3 binnen. Door het gelijkspel staan Emmen en Fortuna na acht wedstrijden op de veertiende en vijftiende plaats in de Eredivisie.

    Plaats een reactie

    AllAdIn +16452
    zondag 7 oktober 2018 om 14:08
    Lozaros, familie van?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:34
    Van Vasilli, Georgios, Jorgos en manuel inderdaad;)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16452
    zondag 7 oktober 2018 om 17:38
    Hahahaa
    Vind ik leuk
    meinema +1322
    zondag 7 oktober 2018 om 14:09
    6-6 geworden dus?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:35
    Was het maar zo, helaas moesten we het met de helft doen vandaag;)
    Vind ik leuk
    Casuals88 +2456
    zondag 7 oktober 2018 om 14:10
    3-1 voorsprong met nog 20 minuten te gaan mag je niet meer weggeven als zwemmen zijnde .
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:31
    Tsja met zo’n keeper in de goal win je geen wedstrijden.
    Wat heeft Emmen een kutkeeper zeg! Wat een ongelofelijke kutkeeper!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:36
    18 jaar oud, maar wat was ik blij met hem vandaag;)))
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:10
    Ik denk dat dit best een belangrijke wedstrijd was. Ik denk namelijk dat NAC laatste word, De Graafschap een naar laatste en dan word plek 16 uitgevochten door Fortuna en Emmen.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:21
    Als NAC nog een paar wedstrijdjes zo benadeeld wordt door de arbitrage is het klaar vrees ik...mooie club man, hoort in de eredivisie!!
    Vind ik leuk
    kwartje50 +893
    zondag 7 oktober 2018 om 17:21
    Hooren zogenaamd meer clubs in eredivisie,

    Wanbeleid in Breda kost ze de kop,

    Een jaar je selectie niet op orde en bent degradatie kandidaat

    NAC met het vreemdelingen legioen huurlingen maakt daar aanspraak op en terecht.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:44
    Of Groningen
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:13
    Nee joh die gaan nog wel hoog eindigen.. Is nu gewoon veel onrust, maar het bestuur blijft rustig en gaan niet ineens trainers of directeuren ontslaan en dat is vaak een goed teken en ook de selectie is normaalgesproken goed genoeg om boven in het rechterrijtje te staan en dat gaat ook nog wel gebeuren denk ik.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:37
    Jij bent duidelijk niet goed bij. Groningen heeft zo'n bagger team. Die gaan echt niet veel punten halen. Resultaat van jaren wanbeleid.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:42
    Doan, Mahi, Padt, Cassiera etc zijn in vorm spelers die een team naar het linkerrijtje kunnen leiden. Iedereen heeft zo'n korte termijn gedachten. Als je ziet welk beleid er wordt gevoerd en welke spelers ze hebben komt het goed. Nu ziet alles ff tegen, maar Groningen gaat nog wel wat punten pakken.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:10
    Leuke pot lijkt me, tenminste als je er naar gekeken hebt en niet zoals ik nu naar Fulham - Arsenal kijkt, maar die valt zeker ook niet tegen.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5483
    zondag 7 oktober 2018 om 14:11
    Boring Arsenal?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:13
    Nee hoor, beide ploegen spelen gewoon leuk en aantrekkelijk voetbal en een winnaar kan ik echt niet zeggen ondanks dat Arsenal nu met 2 - 1 voorstaat.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:43
    Jammer dat Arsenal uiteindelijk zo dik gewonnen hebt...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:38
    Haha, wel vergelijkbaar maat.
    Fortuna is zeer zeker niet altijd goed, maar wel zeer amusant, spannend, vol passie en zeer doelpuntrijk.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    zondag 7 oktober 2018 om 15:05
    Vol passie in de eerste helft :-)
    Vind ik leuk
    Pimman +3877
    zondag 7 oktober 2018 om 15:29
    Van harte! ..Zelf niet gezien maar wel gelezen. Lekker na een 3-1 achterstand nog een punt gepakt. Én niet te vergeten is die busreis dan gevoelsmatig ook een stuk korter..lekker man ;)
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:33
    Sympathieke reactie Pim, dank je wel😉
    Ben gezien het wedstrijdverloop ontzettend blij met dit punt.
    Vind ik leuk
    Pimman +3877
    zondag 7 oktober 2018 om 15:44
    Is goed 😀..snap ik. Ik ben Fortuna dit en vorig seizoen een beetje gaan volgen. Ze spelen best atractief en soms ook met spectacel. Mijn clubje (jij weet het☺)maar óók psv hadden het lastig in Sittard én waar het sowieso vaak sfeervol is. Vandaar mijn sympathie en hoop dat ze het goed blijven doen..
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:56
    Goed om te horen Pim.
    Bij 'ons' is het attractief voor beide doelen, voorin wordt makkelijk gescoord, maar achterin gaat er veel te veel fout.
    Leuk voor het publiek in ieder geval.
    Ik heb trouwens zoals jij ook al weet ook een grote sympathie voor Ajax;))
    Vind ik leuk
    Pimman +3877
    zondag 7 oktober 2018 om 18:54
    Hahaa ja klopt..dus werk aan de winkel voor de achterhoede. Schuurs wordt natúúrlijk wel gemist. Over hem gesproken, misschien gaat hij Wober nog wel uit het elftal spelen die kon mij vandaag niet helemaal bekoren. Was simpele overwinning vandaag op AZ.. was er blij mee maar voor de spanning in competitie niet goed. Fijne avond! Grt Pim ;)
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5483
    zondag 7 oktober 2018 om 14:11
    Mooi voor Fortuna!
    Vind ik leuk
    stratumseind +165495
    zondag 7 oktober 2018 om 14:26
    ECHTE fortunezen zullen blij zijn met dit zwaarbevochten punt inderdaad
    Vind ik leuk
    kwartje50 +893
    zondag 7 oktober 2018 om 17:18
    Wedstrijd van het jaar!
    Forzaa Fortuna!!!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:39
    Héél blij mee, en toch nog zeer zeer laat een puntje gepakt, natte billenwerk!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    zondag 7 oktober 2018 om 14:11
    Sta je met 2-0 voor en je eindigt met 3-3. Zware domper voor Emmen tegen een directe concurrent. Gun Fortuna ook niet om te verliezen, dan is een gelijkspel een terechte uitslag.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:40
    Fortuna speelde in de fases dat ze achterstonden veel te massaal op de aanval en dan vielen er helaas weer grote gaten achterin waarvan Emmen goed profiteerde.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1698
    zondag 7 oktober 2018 om 14:13
    Een foutenfestival maar wel een leuk foutenfestival! Denk dat deze 2 ploegen samen met NAC, Groningen, De Graafschap en Excelsior gaan strijden tegen degradatie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165495
    zondag 7 oktober 2018 om 14:25
    ik denk dat excelsior daar voetballend wel boven staat
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1698
    zondag 7 oktober 2018 om 14:26
    Normaal gesproken wel maar dit jaar vallen ze wat tegen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165495
    zondag 7 oktober 2018 om 14:32
    wat ik ervan gezien heb is dat ze een paar keer (knullig?) de drie punten op het laatst alsnog verspeelden, maar volgens mij spelen ze toch niet slecht?
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1698
    zondag 7 oktober 2018 om 14:36
    Klopt maar ook dat is kwaliteit, ik vind er minder stabiliteit en kwaliteit inzitten dan vorige jaren dat je wel doorhad van die redden het wel.
    Vind ik leuk
    Pimman +3877
    zondag 7 oktober 2018 om 15:34
    Misschien door de nieuwe trainer ..of wordt Mikevan Duinen misschien wel gemist?..hij oogt wat houterig maar wel redelijk veel scorend dus belangrijk.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:41
    Spannend en doelpuntrijk foutenfestival.
    Als Fortuna een solide centrumverdediger weet te strikken in de winterstop, dan zullen ze bij de degradatieplekken wegblijven.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    zondag 7 oktober 2018 om 15:52
    Die solide centrumverdediger is al gereserveerd...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:58
    Als je het over Schuurs hebt dan zijn jullie kansloos, die heeft op L1 aangegeven bij een eventuele verhuur louter e alleen naar Fortuna te willen.
    Anders huren jullie toch gewoon Niklas Süle van Bayern, die is ook veilig achterin;))
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    zondag 7 oktober 2018 om 16:05
    Ik doel op niemand specifiek. Maar wij hebben echt een betrouwbare, ervaren centrumverdediger nodig. Hoeft geen wereldwonder te zijn, maar een solide kracht die geen gekke dingen doet. Dan moet handhaving geen heel groot probleem zijn. Voetballen kunnen we wel.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:09
    Absoluut waar.
    Zeer positieve spelopvatting, maar net als bij ons rammelt de verdediging.
    Wel een leuke spannende wedstrijd gezien vandaag.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 7 oktober 2018 om 14:14
    Deze teams zijn toch gewoon aanwinsten voor de eredivisie?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:43
    Zeer amusant en aanvallend gedurft voetbal beide!
    Ze graven zich zeker niet in.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14337
    zondag 7 oktober 2018 om 14:17
    Scherpen was niet erg scherp vandaag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165495
    zondag 7 oktober 2018 om 14:25
    Knap terug geknokt van fortuna maar wat was het slecht in het begin.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 14:25]
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    zondag 7 oktober 2018 om 15:07
    Was idd. hemeltergend die 1e helft... Maar hoe krijg je het voor elkaar om dan toch nog een punt te pakken. Die mentaliteit gaat je in de degradatiestrijd wel helpen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165495
    zondag 7 oktober 2018 om 15:09
    dat zeker.
    emmen de graafschap nac groningen? ze doen niet veel voor elkaar onder , degene met de sterkste mentaliteit zal erin blijven
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:25
    Wat een passie en wilskracht en dat maakte deze wedstrijd meer dan de moeite waard.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:26
    Fortuna scoort zo ontzettend gemakkelijk en vaak, maar met deze verdediging is er vaak geen houden aan.
    Ik hoop dat ze Schuurs kunnen huren vsn Ajax in de winterstop om de boel te stabiliseren achterin.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:28
    Ospilatieri is een absoluut zeer beperkte KKD veddefiger, wordt continue overlopen.
    Niet meer opstellen, die brengt wekelijks meer ellende dan vreugde!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:29
    Verhuren aan Roda !😀
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:44
    Heel graag als jullie hem willen hebben, maar ik man me niet voorstellen dat jullie linksachter monder is maat?;))
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:29
    Zonde zeg. Na de graafschap geef je het ook tegen fortuna weer uit handen. 4 puntjes meer en je staat er zo goed voor. Maar goed, smalle selectie en als pamperkont veendorp dan weer zon draak van een wedstrijd voetbald. Zonde.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    zondag 7 oktober 2018 om 15:59
    Lievelingetje van de trainer he. En dan heb je de aanvoerder van Engeland onder 20 op de bank. Die jongen kan toch niet minder (lees: nonchalanter) zijn dan Veendorp?
    Vind ik leuk
    FCE1925 +204
    zondag 7 oktober 2018 om 18:47
    Suliman mag wat mij betreft een kans krijgen. En misschien moet van der Vlag er ook maar een keer in...
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    zondag 7 oktober 2018 om 21:26
    Dan Telgenkamp.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:29
    Wessel Dammers ook totaal de weg kwijt in de eredivisie.
    Speelt slordig, maakt veel fouten, is continue zoekende en pakt veel te veel gele kaarten.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:30
    Ongelofelijk zeg, die Alexander Bannink is echt dé schrik van Fortuna.
    Hij heeft al 8 keer in 10 wedstrijden gescoord tegen Fortuna en toch gaat het maar door:(((
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:33
    Semedo is echt geen schim meer van de vleugelaanvaller die vorig jaar alles in goud veranderede wat hij aanraakte.
    15 doelpunten en 15 assists afgelopen seizoen en dit seizoen echt dolende.
    Hadden ze die kleine 3 miljoen euro maar gepakt die West Bromwich Albion geboden heeft.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    zondag 7 oktober 2018 om 15:11
    Er was een akkoord maar toen werd de technisch manager bij WBA vervangen. Daarna nooit meer wat gehoord. Heel spijtig inderdaad. Moet duidelijk wennen aan het niveau, maar maakt die kans wel goed af.

    Lamprou tegen de Graafschap in de basis?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:32
    Ontzettend zonde inderdaad.
    Lamprou mag wat mij betreft in de basis beginnen tegen de Graafschap.
    Hij brengt elan en dreiging mee, en ik vind hem beter dan de veel te egoïstische spelende Semedo momenteel.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1568
    zondag 7 oktober 2018 om 14:42
    Emmen geeft het zelf weg.. Hadden gewoon 3 punten voor ze moeten zijn
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    zondag 7 oktober 2018 om 15:11
    Als m'n tante een wiel had gehad was het een kruiwagen geweest.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1568
    zondag 7 oktober 2018 om 15:14
    Mwah dan had ik regelmatig stenen op je tante gegooid zou ook wat zijn
    Vind ik leuk
    Motley +65
    zondag 7 oktober 2018 om 19:05
    Neem aan dat je fortuna bedoeld.de eerste helft was bar slecht van fortuna.maar de tweede helft waren ze heer en meester. Helaas was de scheidsrechter heel duidelijk voor
    Fc. emmen. Natuurlijk speelde de emmen keeper ook een heel belangrijke rol.maar zoals ik al zei ondanks die achterstand van 3-1 blijf ik erbij dat fortuna had moeten winnen
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1568
    zondag 7 oktober 2018 om 19:10
    Tuurlijk bedoel ik emmen na de 3-1 begon fortuna echt te voetballen maar dan mag emmen het nooit meer weggeven.. Ze vroegen er om door in de 84e minuut al in de hoek te gaan tijdrekken.. En dan helpt de keeper ook echt niet mee idd.. Zoveel dikke kansen kreeg fortuna verder niet vond ik.. Bannink kreeg ook nog een grote kans op 4-1
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32115
    zondag 7 oktober 2018 om 15:19
    Niet verkeerd zo'n uitslag. De toeschouwer heeft waar voor zijn geld gekregen... daar kunnen ze op Zuid nog heel wat van leren..... of niet soms Giovanni.... lamme tak.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    maandag 8 oktober 2018 om 12:24
    Giovanni was laf met die wissel en jullie hebben de rekening daarvoor vet betaald...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32115
    maandag 8 oktober 2018 om 18:55
    Als dat het nou was.... er is nog veel meer aan de hand dat voor geen meter klopt....
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    maandag 8 oktober 2018 om 19:08
    Absoluut. Van Geel. Dát is wat er aan de hand is.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +734
    zondag 7 oktober 2018 om 15:40
    En weer een punt voor Emmen. Hadden er 3 kunnen zijn. Ik vind het best wel knap hoe Emmen zich handhaaft.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    zondag 7 oktober 2018 om 16:01
    Dit was niet knap, dit was belachelijk. Je flikkert hier bijna moedwillig twee punten weg. Pfff...
    Vind ik leuk
    Analyse075 +734
    zondag 7 oktober 2018 om 16:11
    Klopt deze wedstrijd hadden ze moeten winnen. Vooraf aan dit seizoen was Emmen bij veel analisten de gedoodverfde degradant. Dat ze uit de eerste 8 acht wedstrijden 8 punten (hadden er 10 kunnen zijn) pakken is best wel knap.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +204
    zondag 7 oktober 2018 om 17:43
    Hadden er 4 meer moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Motley +65
    zondag 7 oktober 2018 om 19:10
    Jullie krijgen een punt téveel zul je bedoelen .eerste helft was fortuna echt slecht. Maar in de 2de helft waren ze heer en meester. En werd fc emmen duidelijk gered door een wel zeer duidelijk voor.emmen fluitende scheidsrechter
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    zondag 7 oktober 2018 om 21:27
    Hahaha!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:10
    Dit is voor de 2e keer in korte tijd je eigen glazen in gooien. Tegen deze ploegen moet je het doen. De punten tegen ado en utrecht zijn bonus.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    zondag 7 oktober 2018 om 18:04
    Inmiddels zijn die nog slechts compensatie...
    Vind ik leuk
    kwartje50 +893
    zondag 7 oktober 2018 om 17:15
    Forzaa Fortuna!!!!!!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1568
    zondag 7 oktober 2018 om 17:47
    Die totempaal was 2 keer bang om zn handen aan de bal te branden geloof ik.. Snap niet waarom hij komt en dan zn handen inhoud.. Blijf dan op de lijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fortuna Sittard toont veerkracht en vecht zich naar punt in aantrekkelijke kraker