Lukkien: 'Voor de mensen die het willen weten... hij keept gewoon tegen PSV'

    Lukkien: 'Voor de mensen die het willen weten... hij keept gewoon tegen PSV'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 23:53do 11-10-2018 om 23:53

    Kjell Scherpen ontving veel lof na zijn Eredivisie-debuut voor FC Emmen, maar maakt nu een mindere periode door. Afgelopen weekend maakte hij geen beste beurt tegen Fortuna Sittard. Toch houdt trainer Dick Lukkien vast aan de pas achttienjarige doelman.

    Volgens Lukkien is het volstrekt logisch dat het spel van Scherpen een grillig karakter heeft. "Daar neem ik alle verantwoordelijkheid voor, want dat wist ik toen ik besloot om hem een basisplaats te geven en daar lig ik ook niet wakker van. Het klopt dat hij een mindere wedstrijd heeft gespeeld, maar hij heeft ook goede duels achter de rug", zegt hij bij RTV Drenthe.

    Scherpen noemde zijn fouten tegen Fortuna Sittard 'leermomenten'. "Maar het leren moet wel in een hoog tempo gebeuren. Dat geldt niet alleen voor hem, maar voor meer spelers. Het is niet zo dat we elke week kunnen leren, want dan laten we teveel punten liggen", stelt Lukkien, die de jonge sluitpost desondanks niet zal slachtofferen. 

    "Maar voor de mensen die het willen weten... Kjell keept gewoon tegen PSV. Hij is nu weg met Oranje Onder 19. Ik denk dat dat ook goed is voor hem. Even in een andere omgeving en daar weer presteren en van daaruit pakken we hier volgende week de draad weer op."

    Lees ook'Ik heb de wedstrijd vergooid, vandaag was het echt ver onder de maat'

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:04
    Tegen PSV weer een dozijn leermomenten.
    Vind ik leuk
    Rondebal +702
    vrijdag 12 oktober 2018 om 05:30
    Haha, die goals vallen straks zo kort na elkaar, dat hij niet eens de tijd heeft om er van te leren ;-)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26697
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:43
    alle ballen op luuk
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1446
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:06
    PSV uit: makkie voor Emmen. Met twee vingers in de neus drie puntjes ophalen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:08
    man man man mensen zoals jij moeten gewoon vrouwenvoetbal kijken
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34703
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:16
    Sarcasme is een bijtende, soms gemene manier van spot. Sarcasme wordt soms gezien als humor, maar door sommige mensen ook als een persoonlijke aanval.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:07
    Je merkt echt dat het elftal het karakter van de trainer overneemt: zacht en lafmoedig.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2542
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:08
    Ongelooflijk... ook nog keeper van Jong Nederlands team
    Vind ik leuk
    Enden +4239
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:42
    Die zou het dan moeten zijn
    Vind ik leuk
    barry m +453
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:27
    en zo is dat!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13345
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:30
    Geef die jongen de tijd, is nog maar 18..
    Vind ik leuk
    Evoluon +122
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:57
    Ik heb wel weer een keer zin in dubbele cijfers
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:14
    Zoals 1-1 ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:57
    Dat is een dubbel cijfer, geen dubbele cijferS 😁
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5529
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:17
    Ik verwacht sowieso minimaal een score van 7-0
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:17
    Met een beetje moeite kan psv gewoon dezelfde uitslag neerzetten als 7 jaar en 361 dagen geleden op die dag (schrikkeljaren niet meegeteld)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 05:49
    Ik schat Emmen toch iets hoger in..
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9517
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:06
    Hij was toch klaar voor oranje na 1 wedstrijd ? He televaag ?
    Vind ik leuk
    yuuup +9940
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:43
    Ha wat toevallig. Dat wilde ik juist weten.

    En dan iedereen maar roepen dat het hier Ajax-primeur is. Waar blijven die reacties nu? Of zit iedereen te wachten op een Ajax bericht?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 06:45]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34703
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:15
    Dat gaat pijn doen. 7-0 of zo.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:25
    "Kjell keept gewoon tegen PSV". Wij wensen hem daarbij alle succes toe met een goed resultaat van 3 punten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:56]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52
    Als je jem zo jong voor de leeuwen gooit, dan MOET je hem ook wel laten staan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:54
    Die gaat de wedstrijd van zijn leven keepen!! Net zo iets als Pasveer vorig seizoen tegen Ajax.....
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2344
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:54
    Het is wel een lekkere wedstrijd om het goed te maken
    Vind ik leuk
    SanKev +864
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:56
    Nou, hoge ballen op luuk dus.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1504
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:00
    Beter dan Bijlow
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5007
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:57
    Mooi voor PSV
    Vind ik leuk
    grunnfan +330
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:59
    Je moet wel lukkien die 2e keeper is nog minder.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws