'Het kan zomaar dat Oranje tegen België een oorwassing krijgt en dan weg euforie'

    'Het kan zomaar dat Oranje tegen België een oorwassing krijgt en dan weg euforie'

    maandag 15 oktober 2018 om 08:40

    Een primeur in De Derde Helft: in de nabeschouwing van Nederland - Duitsland (3-0) kreeg de VP-community de kans om een plekje in de wekelijkse podcast te verdienen - en daar werd gretig gebruik van gemaakt.

    Onder de oproep werd massaal gereageerd: 87 gebruikers ventileerden hun mening. De leukste, beste, interessantste reacties werden uitgelicht in De Derde Helft, die vanaf maandagochtend vroeg weer in de podcast-stores staat.

    'Scorebordjournalistiek', zo betitelt aartstyle de euforie na de zege van Oranje. 'Ik vond het eerlijk gezegd matig tegen een matig Duitsland, dat nog een hoop kansen kreeg. Qua spelerspotentieel ziet het we goed uit, maar als team moet er nog veel gebeuren. Het zou zomaar kunnen dat je dinsdag (tegen België, red.) een oorwassing krijgt en dan weg euforie.'

    Het viel ehv-er op dat De Ligt een mindere dag had tegen Duitsland. 'Dat de Ligt minder was dan oa Blind en Dumfries, dat viel me het meest op! Wel allemaal harde werkers (ook de Ligt) willen er echt ervoor gaan!' En Thereisonly1 genoot als Feyenoorder van een Ajacied. 'Als Feyenoorder genoten van Frenkie! Wat een voetballer.'

    Beluister hier op Apple Podcast
    Beluister hier op Spotify
    Beluister hier op SoundCloud

    De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

    In De Derde Helft-podcast delen presentator Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    |Ajax| +1247
    maandag 15 oktober 2018 om 08:45
    Het blijven Belgen.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1162
    maandag 15 oktober 2018 om 08:56
    Die Belgen worden met grote cijfers opgerold, ik geef het je op een briefje.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    maandag 15 oktober 2018 om 09:07
    En Justin k wordt topscorer in Italië. Zo ken ik er nog wel 1.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1256
    maandag 15 oktober 2018 om 09:16
    Niet erin trappen, word een kutwedstrijd de sterren worden beetje gespaard en in de 60ste minuut staat er bijna compleet andere team op t veld!!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:47
    Juistem! Hoogmoed komt voor de val
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:53
    Het is toch een goed resultaat. Volgens mij heb ik niet gehoord dat we de Belgen ff oprollen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:01
    Hartstikke goed resultaat maar de feedback nadien sloeg nergens op. Frenkie de Jong gaan vergelijken met de enige echte nummer 14 etc slaat nergens op. Grote gedeeltes van de tweede helft vond ik Duitsland heer en meester maar ze faalden volledig in de afwerking. Sane viel in en NL bibberde en wist met kunst en vliegwerk de 1-0 vast te houden. Maar wat doet de NL'se pers en veel fans: het hele zooitje ophemelen alsof we wel even wereldkampioen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:32
    Daar heb je wel een punt. Sommige slaan wel door, maar volgens mij is het grote gros wel realistisch.
    Vind ik leuk
    jochempje +3227
    maandag 15 oktober 2018 om 11:40
    Dan zou België met 0-9 onderuit moeten gaan.
    Vind ik leuk
    fr0do +1390
    maandag 15 oktober 2018 om 08:49
    Denk ook wel dat NL flink op zn bek gaat tegen België want eerlijk is eerlijk een Duitsland in goede doen had dit Nederland ook een flinke tik uitgedeeld.
    We hebben aardig wat talent op het veld maar zijn er echt nog lang niet plus dat een aantal van die talenten nog een dalletje moeten krijgen zoals ieder talent heeft dus we zullen zien.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1359
    maandag 15 oktober 2018 om 08:50
    Die hoogmoed valt in mijn beleving heel erg mee. Ik hoor een hoop realistische reacties. Van spelers, trainer en alles daaromheen. Het was een heerlijk resultaat, we hadden zeker geen pech, er staat talent en er is een hoop werk aan de winkel... de enige die een probleem maken dat er niet is zijn de media. En onze calimero zuiderburen grijpen dat graag aan!
    Vind ik leuk
    fr0do +1390
    maandag 15 oktober 2018 om 09:35
    Ik denk eerder dat het inderdaad de media zoals VP is die de boel ophemelt ik geloof niet dat heel Nederland al in de polonaise loopt.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1288
    maandag 15 oktober 2018 om 09:45
    Precies. Het is vooral de media die de scorebord journalistiek hanteert. Iedereen valt over elkaar heen om te zeggen hoe goed het was en als het dinsdag dan fout zou gaan horen we in de media hoe slecht het was.
    We hadden zaterdag ook gewoon kunnen verliezen en dat had er ineens niets van geklopt aldus de media. Ik vind dat je daar door heen moet kijken, wat niet wegneemt dat we echt wel op de goede weg zijn. Maar ik vond de 2e helft tegen Frankrijk een stuk beter dan afgelopen zaterdag, nu gaven wel teveel kansen weg.
    Benieuwd naar morgen, al vrees ik echt een oefenpotje waar geen serieuze opstelling verschijnt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 09:45]
    Vind ik leuk
    MichPSV +8761
    maandag 15 oktober 2018 om 08:53
    Gewoon door gaan met winnen denk met bijna de zelfde cijfers als tegen Duitsland maar Belgie gaat er wel 1 maken 1-3 dus dan.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17902
    maandag 15 oktober 2018 om 08:59
    Scheelt wel dat v Dijk er niet bij is, speelde echt goed tegen Duitsland.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:04
    Kan, maar bij België kan het alleen maar minder gaan in de toekomst en bij Oranje kan het alleen maar beter gaan in de toekomst. We zullen elkaar ergens gaan kruizen...
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    maandag 15 oktober 2018 om 09:14
    Het kan ook een verschrikkelijk saaie 0-0 worden met veel geel en rood. Duitsland was matig en Nederland is een team in opbouw die al bij vlagen mooi voetbal speelt. Vergeet niet dat Nederland er een jaar geleden in zak en as bij stond. Mocht Nederland morgen winnen dan is dat een goede stap richting het duel met Frankrijk. Die telt namelijk. Winnen van Frankrijk betekent handhaving in de Nations League en wie weet nog meer.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4062
    maandag 15 oktober 2018 om 09:21
    Als Frankrijk en Duitsland tegen elkaar gelijk spelen betekent winnen tegen Frankrijk de poule winst.
    En daar kan Duitsland tegen Nederland niets meer aan veranderen.
    Maar je hebt helemaal gelijk.
    Winnen tegen frankrijk betekent sowieso de tweede plaats.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1575
    maandag 15 oktober 2018 om 09:32
    Het begint mij op te vallen dat de Ligt in de grote wedstrijden altijd "een mindere wedstrijd" speelt, alsof dat dan toevallig een keer gebeurd..
    Wordt veel teveel opgehemeld..
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    Oeb +126
    maandag 15 oktober 2018 om 11:28
    Valt mij op dat wanneer frenkie of de ligt s een keer minder goed speelt,er gelijk mensen zijn die zeggen dat ze teveel opgehemeld worden.....
    Vind ik leuk
    orion73 +1483
    maandag 15 oktober 2018 om 09:50
    Kom op zeg, we moeten die Belgen niet belangrijker maken dan ze zijn. Ze hebben een paar aardige spelers waarvan De Bruyne top is maar de rest valt wel mee. Hazard bljift een speeltuinvoetballer, en Lukaku zou bij Ajax 3e spits zijn.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1288
    maandag 15 oktober 2018 om 11:56
    Hazard een speeltuin voetballer? Haha, die status is hij echt wel voorbij. Zeker bij de beste zeven spelers ter wereld op dit moment. Lukaku derde spits bij ajax? Overdrijven is ook een vak.
    Vind ik leuk
    Haagie +13
    maandag 15 oktober 2018 om 09:52
    Laat die Belgen maar roeptoeteren!
    het Nederlands elftal is echt niet zo slecht als men denkt ! dat is een valkuil ! Natuurlijk is het nog niet wereldtop , maar het elftal barst van talent en het zijn nog jonge onervaren gretige gasten ! onvoorspelbaar dus ! doe maar stoer Belgjes ! we gaan het zien !
    Vind ik leuk
    Haagie +13
    maandag 15 oktober 2018 om 09:59
    Oja belgjes , let op de counter 😉 schijnt dat we daar levensgevaarlijk in zijn 😉
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 15 oktober 2018 om 10:29
    Totaal nutteloos die pot.
    Kan me niet voorstellen dat iemand hier ook maar zin in heeft.
    De eerste spelers met een gescheurde nagel zijn al naar huis.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21581
    maandag 15 oktober 2018 om 10:56
    87....massaal......
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:27
    Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken ..


    ❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:45
    Dat Nederland weer beterder lijkt aan het worden komt door 2 teams uit de niet zo veel voorstellende competitie. Of het Nederlands voetbal wordt beter. En geloof echt niet dat Nederland een oorwassing gaat krijgen van de Belgen die niet weten waarom De gekte er weer een beetje is, Maar Dinsdag weten de Belgen dat ook. Is nog steeds, was Duitsland zo slecht of was Nederland met echt fouten nog zo goed. Dinsdag weten we meer
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    maandag 15 oktober 2018 om 14:55
    De Ligt krijgt normaal geen tegenstander, dus dan speelt hij als ouderwetse 'wegpoetser' maar het was slim om v Dijk in de vrije rol te duwen door Uth op de iets zwakkere de Ligt te zetten. 2e helft pakte de Ligt het iets beter op maar toen speelde Oranje ook compacter.
    Ik wil graag de Ligt zien tegen Lukaku, dan kan je hem testen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws