'Ondanks aanbiedingen vanuit Duitsland en Engeland, koos ik in 1997 voor Ajax'

'Ondanks aanbiedingen vanuit Duitsland en Engeland, koos ik in 1997 voor Ajax'

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 11:58vr 19-10-2018 om 11:58

De competitiewedstrijd tussen sc Heerenveen en Ajax heeft zaterdag een speciaal tintje voor Ole Tobiasen. De oud-verdediger uit Denemarken speelde voor beide clubs.

Tobiasen verhuisde in 1997 van Heerenveen en Ajax. "Op een gegeven moment werd ik gebeld door een Deense zaakwaarnemer: Ajax had interesse. Of beter gezegd: Morten Olsen had interesse", blikt hij terug op de Ajax-website. "Hij belde me om op gesprek te komen. Ondanks meerdere aanbiedingen vanuit de Bundesliga en de Premier League koos ik voor Ajax. Het was de beste keuze voor mijn ontwikkeling."

Eenmaal in Amsterdam moest Tobiasen zich aanpassen. "Voor mij was het een grote stap, ik moest hard werken en vooral erg wennen. Het was nog een niveau hoger. Een groter verschil dan het jaar daarvoor toen ik van FC Kopenhagen naar Heerenveen ging. Ik had het geluk dat Foppe de Haan mijn trainer was bij Heerenveen. Hij bootste de Ajax-school na. Zo leerde ik het positiespel, pass- en trapoefeningen en noem maar op."

Tobiasen, tegenwoordig assistent-trainer bij Almere City FC, verwacht zaterdag een overwinning van Ajax op Heerenveen. "Ik denk gewoon dat Ajax wint. Het wordt niet makkelijk, maar ik voorspel een 1-3-overwinning."

Plaats een reactie

vrijdag 19 oktober 2018 om 12:13
Zonde dat deze jongen toen geblesseerd raakte, anders had z'n carrière er weleens heel anders uit kunnen zien. Goede voetballer was 't toen hij net bij Ajax arriveerde
Vind ik leuk
fier&koen +1888
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:14
Ajax wint dit simpel. Ze zijn in vorm en vind heereveen achterin niet heel sterk ogen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 12:19]
Vind ik leuk
Rodajc +17350
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:31
Voorzie iig veel goals, eigenlijk ongelofelijk dat er al 38 goals zIjn gevallen in 8 wedstrijden dit seizoen van Heerenveen. Dat zie je nergens anders in Europa.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:15
Dat was toch die Rechtsback van Ajax die een seizoen top speelde en kampioen werd om daarna heel lang in de lappenmand te gaan liggen.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:15
Helaas wederom sluikreclame hier.
Tobiasen implementeert nu de Ajax school bij Almere en kijk eens naar het resultaat.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:23
O-9 eindstand

Dolberg 3x
Huntelaar
Frenkie 2x
De ligt
Neres
Tadic
Vind ik leuk
frankn27 +5577
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:59
Normaal zou dat 9x assist ziyech zijn.... maar die is er dus niet
Vind ik leuk
karnisse +319
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:55
Dan gaan Frenkie en Neres het wel doen :)
Vind ik leuk
frankn27 +5577
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:06
Tegen Heerenveen 0-9 maakt niet veel uit.. 0-2 is genoeg maar als je kansloos verliest van psv schiet het niet op
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:59
Daarom de jong
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:27
wordt een 1-1 wedstrijd
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:49
Ech nie
Vind ik leuk
Degier +804
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:00
Ajax had toen net Champions League gewonnen en was het jaar daarop ook heel ver gekomen. Geen wonder dat hij toen voor Ajax koos. Voor de sportieve en financiele " uitdaging" kiezen spelers nu niet meer voor de Eredivisie.
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:09
Zolang Bulthuis speelt kan je net zo goed met zijn 10e spelen als tegenstander, allemachtig wat is die gozer slecht!
Vind ik leuk
markpark +1008
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:54
"Tobiasen verhuisde in 1997 van Heerenveen en Ajax". VP, misschien moeten jullie je 'eigen' artikelen eens nalezen nadat jullie het door Google Translate hebben gehaald.
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:04
Het is iets van 21 jaar geleden. Wat kan het mij schelen waar hij voor koos?!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws