Topclubs tonen interesse voor Oranje-international: 'Alle speculaties goed teken'

Topclubs tonen interesse voor Oranje-international: 'Alle speculaties goed teken'

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 10:38za 20-10-2018 om 10:38

Nathan Aké verruilde Chelsea vorig jaar voor Bournemouth en maakt sindsdien indruk in de Premier League. De Oranje-international zou zelfs in de belangstelling staan van Tottenham Hotspur en Manchester United. Manager Eddie Howe is lovend.

"Ik denk dat het een compliment is voor Nathan en hoe hij heeft gespeeld sinds hij definitief bij ons tekende", zegt Howe tegen Sky Sports. "Hij is het toonbeeld van consistentie geweest. Hij won alle individuele prijzen bij ons eind vorig seizoen en heeft die lijn dit jaar doorgetrokken. Alle speculaties en de clubs waaraan hij wordt gelinkt, zijn een goed teken."

Dat betekent niet dat Bournemouth hem zonder slag of stoot laat gaan. "Het betekent niet dat wij hem kwijtraken", stelt Howe. "Hij is een heel belangrijk onderdeel van wat we hier aan het doen zijn." De manager spreekt tegen dat de Spurs al een bod uitbrachten op de 23-jarige verdediger. "Dat komt niet bij ons vandaan. Ik weet niet waar het wel vandaan komt."

Howe is desondanks niet verrast dat zijn spelers in de belangstelling staan van grotere clubs. "Dat is onvermijdelijk als het team goed presteert. Ik zie het als een compliment voor het team. Het zal Nathan zeker niet afleiden, wetende hoe nuchter hij is. Hij heeft zo'n goede persoonlijkheid dat het geen enkel effect zal hebben."

Plaats een reactie

Analyse075 +1822
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:46
Leuke voetballer en elke keer dat ik hem zie voetballen denk ik daar gaat Ruud Gullit. Ake verdient een stap hogerop.
Vind ik leuk
Koeien +3098
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:21
Zag je toevallig nog die kopbal tegen Belgie? Niet alleen qua uiterlijk lijkt ie op mr Fantastic Game.
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:46
Goeie voetballer.

Vaste waarde voor Oranje.

Vind ik leuk
Sanders +4223
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:47
Is eigenlijk gewoon sneu voor die jongen dat we zo veel andere goede verdedigers hebben, want met hem in de basis heb je het al heel luxe als land.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:48
Die komt er wel...en dan te bedenken dat hij nooit in de eredivisie heeft gespeeld
Vind ik leuk
Jozef +40970
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:57
Is 23 en had via de Eredivisie in mijn ogen veel verder kunnen zijn...
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4512
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:53
tja, het is geen Frenkie de Jong he?
Vind ik leuk
Bbgida +18
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:24
Ake is vele malen beter dan Blind(ganger)!!!!!
Vind ik leuk
Supporter1 +273
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:48
Enige wat je nu als nederlands elftal kan doen is met 3 cv's gaan spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:41
Goede verdediger, maar Ik zie ake over een jaar of 3 wel naast de jong op het middenveld spelen in oranje. Zeer sterke multifunctionele voetballer. Was vroeger op middenveld een beest....maar als back ook goed hoor.
Vind ik leuk
hantayo +1173
maandag 22 oktober 2018 om 17:06
Het is inderdaad een middenvelder. Hij komt denk ik nooit meer op die positie. Wel jammer, ik zou hem daar wel bezig willen zien, hij moet bijna noodgedwongen zo sober spelen achterin.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:50
Mijn favo mits iedereen fit is....

Cilessen

Karsdorp De ligt de vrij van dijk Aanholt

De jong ake

wijnaldum

Promes. Depay
Vind ik leuk
Krav +197
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:07
Man man man jij wil ook niet winnen ook he
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:50
Hoezo, onderbouw....6aanvallend ingestelde spelers......de vrij de ligt en van dijk kunne. Inschuiven bij wens....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 19:50]
Vind ik leuk
Krav +197
zondag 21 oktober 2018 om 09:30
Het gaat er niet eens om of ze aanvallend ingesteld zijn. Als ze niet op een plekje spelen waar ze zich goed voelen komt er aanvallend niks van. Stel maar eens wat spitsen op als voorstopper. Dat is niet aanvallend maar dom
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 09:37]
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 10:39
Wie speelt waar hij niet hoort dan😂😂😂😂ake alleen op middenveld verder iedereen op een eigen plek....
Vind ik leuk
Krav +197
zondag 21 oktober 2018 om 12:08
Plekje en een plekje in een totaal ander systeem. Sorry dat ik alvast verder doordenk... een systeem waarvan al vaker is bewezen dat we dan alleen winnen met een dosis geluk en anders gewoon snel moeten terugschakelen op 433 om alsnog te winnen.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:04
Met 5-3-2 zijn we 3 e op een WK geworden
Vind ik leuk
Krav +197
zondag 21 oktober 2018 om 15:36
Och och och. We hebben gemazzeld en we hebben wedstrijden gewonnen toen van gaal het omzette naar 433.

En we hebben ons gewoon onder van gaal met 433 gekwalificeerd voor dat wk.

En daarbij.. hebben we meerdere finales gehaald en gespeeld met 433 of 4231
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 15:38]
Vind ik leuk