Heerenveen krijgt vier goals om de oren van Ajax: 'Heel goed team, dat staat vast'

    Heerenveen krijgt vier goals om de oren van Ajax: 'Heel goed team, dat staat vast'

    zondag 21 oktober 2018 om 07:08

    Sam Lammers erkent dat PSV en Ajax er met kop en schouders bovenuit steken in de Eredivisie, maar denkt ook dat er zaterdagavond meer in had gezeten voor sc Heerenveen. De Friezen kregen in eigen huis met 0-4 klop van de Amsterdammers.

    Bennett van Fessem
    HEERENVEEN 

    "Ik denk dat er veel meer in had gezeten", is Lammers stellig in gesprek met VoetbalPrimeur. "We komen na twee minuten al achter, maar daarna doen we het gewoon goed. We krijgen een aantal mogelijkheden en Ajax creëerde niet heel veel meer. Dan is het wel zuur als hij net voor de rust binnenvalt uit een corner. De doelpunten vielen op heel zure momenten."

    Lammers ziet dat titelconcurrenten Ajax en PSV hun duels ruim winnen. "Ze doen het heel goed. Het zijn goede elftallen, maar je weet dat je vandaag effectief moet zijn", zegt de spits, die gehuurd wordt van PSV. "Als we in de eerste helft wat effectiever waren geweest, hadden we wat langer in de wedstrijd kunnen blijven. Maar dat het een heel goed team is, staat vast."

    Check hieronder het volledige interview met Lammers

    Plaats een reactie

    Fokker +66
    zondag 21 oktober 2018 om 07:15
    Dit kan wel eens de opvolger van de jong worden!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 07:20
    Feyenoord 3-5. Toen zeker tegen een slap Heerenveen? Nee, nu niet.

    O ja. Zonder penalty natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 07:22]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 07:26
    PSV heeft goed gezien dat die lammers echt niks is met zijn 2 houten poten
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5327
    zondag 21 oktober 2018 om 08:07
    Zo dat kan hij in zijn zak steken :)
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 08:08
    Vond Ajax tot aan minuut 40 zeer matig ballen maar als je dan met 0-4 wint is dat veelzeggend. Sam Lammers heeft zijn club een geweldige dienst bewezen door weer eens ouderwets niks te presteren
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21475
    zondag 21 oktober 2018 om 08:10
    Goed hoor jongen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 08:29
    Excuses @Stratumseind : ik zat er net zo naast als de aanvallers van Heerenveen ;-)

    Het bierviltje wordt nu voor andere doeleinden ingezet. Ook lekker.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 08:35
    In de kleine dingen zie je dat deze jongen best eens ver kan komen. Interessante speler.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13086
    zondag 21 oktober 2018 om 09:00
    "Ik denk dat er veel meer in had gezeten"

    En daar ging het dus fout...
    Vind ik leuk
    Objectief +3090
    zondag 21 oktober 2018 om 10:03
    Dat denk ik niet. Heerenveen had de beste kansen in de eerste helft. Ajax was niet bijzonder sterk deze wedstrijd en gaf verdedigend veel weg.
    Een prachtgoal v Schöne, een blunder v Hahn, een zeer onterechte penalty en een goede aanval met eindstation Dolberg. Er had absoluut veel meer in gezeten wanneer Heerenveen en de scheidsrechter net wat scherper waren geweest. Alleen al in de eerste helft had Heerenveen 2 goals moeten maken los van de kansen die ze hebben gehad.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13086
    zondag 21 oktober 2018 om 11:23
    Ajax was inderdaad niet bijzonder sterk, maar alsnog hebben we geen moment echt in de problemen gezeten.
    Ja als Heerenveen wat scherper was geweest en wat beter dan had er zeker meer in gezeten, maar dat was niet het geval dus in principe zat er niet meer in dan dit.
    Je kunt ook zeggen dat als Ajax nou wat scherper was en het tempo wat omhoog had gegooid dan hadden ze makkelijk met 0-6 van het veld af kunnen lopen.
    Al met al krijg je gewoon met 0-4 op je klote en heb je geluk dat Ajax het na die vierde goal wel prima vond, dus hoe kun je nou beweren dat er meer in had gezeten.
    Je kan roepen dat Ajax niet geweldig speelde en dat er daarom meer in had gezeten, maar zelf kunnen ze het blijkbaar ook niet beter dan dat. Zelfs een matig Ajax is nog een maat te groot voor dit Heerenveen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    Objectief +3090
    zondag 21 oktober 2018 om 12:14
    Oneens. Wat ik zeg is dat de wedstrijd heel anders had kunnen verlopen wanneer zowel Heerenveen als de scheidsrechter net wat scherper waren geweest. De eerste 2 goals had die keeper v Heeenveen moeten hebben. Daarnaast had Onana 2 wereldreddingen die geen enkele andere eredivisie keeper zou maken.
    Het verschil in de eerste helft was dermate klein dat Heerenveen bij rust zeker met een voorsprong had kunnen rusten. In de 2e helft moest Heerenveen komen waardoor er gaten ontstonden en Ajax er inderdaad makkelijker doorheen kwam.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13086
    zondag 21 oktober 2018 om 14:13
    Dus de scheidsrechter had scherper moeten zijn, Heerenveen had scherper moeten zijn, de keeper had 2 goals moeten hebben...
    Wat nog meer? Had Abe Lenstra nog in deze tijd moeten leven en Ajax met 9 man spelen? Dan had het inderdaad heel anders kunnen verlopen.

    Hoe verzin je het dat de keeper die 1e goal moest hebben hahah, en dat Heerenveen met een voorsprong had kunnen rusten?
    Je bent echt niet goed bij je kokosnoot hoor, je doet net alsof Heerenveen het had verdiend om op voorsprong te komen en dat het door de scheidsrechter komt dat Ajax gewonnen heeft.
    Je bent echt alles behalve objectief, maar dat weet je zelf ook wel. Je hebt duidelijk niet zo veel met Ajax en dat is prima, maar doe dan niet net alsof je zo objectief bent want dat ben je gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Objectief +3090
    zondag 21 oktober 2018 om 17:52
    Ik kom regelmatig bij Ajax. Hoe vind je die?
    Vind ik leuk
    1974 +18
    zondag 21 oktober 2018 om 09:56
    Kan die stink neus niet verwijderd worden.
    Vind ik leuk
    James655 +889
    zondag 21 oktober 2018 om 10:06
    Lijkt te zijn gebeurd.
    Vind ik leuk
    onbemind +256
    zondag 21 oktober 2018 om 10:57
    Heel vreemd, Heerenveen speelde helemaal niet zo slecht, met veel
    agressie en beweging, desondanks wint Ajax door enkele uitbraken.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    zondag 21 oktober 2018 om 11:19
    Wat heeft Ajax toch een matige vervanger op de rechtsback positie. Die kan niet verdedigen. Wat een verschil met Mazraoui
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws