Jans reageert op kritiek van Derksen: Die opmerking lees ik veel

    Jans reageert op kritiek van Derksen: "Die opmerking lees ik veel"

    zondag 21 oktober 2018 om 11:55

    Johan Derksen zei onlangs dat Ron Jans de baan van technisch manager bij FC Groningen onderschat heeft en zijn netwerk misschien niet groot genoeg is. Laatstgenoemde heeft geen moeite met die uitspraak.

    "Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik weet niet of ik het heb onderschat, maar ik merk wel dat het best een moeilijke baan is", vertelt Jans aan Veronica Inside. "Volgens mij kunnen andere technisch managers dat bevestigen. Of het tegenvalt? In veel dingen wel, maar ik neem gewoon de verantwoordelijkheid."

    "Ik ben verantwoordelijk voor het samenstellen van de staf en de selectie. Dat doe je allemaal in overleg. Als dit het resultaat is, een zeventiende plek, dan is het logisch dat er kritiek op mij is. Ik ben ook kritisch op mezelf."

    Jans weerlegt dat zijn netwerk te klein zou zijn. "Die opmerking lees ik veel. Ook van andere mensen. Mensen weten niet wat mijn netwerk is. We willen het echt niet als een excuus zien, maar Carlos Aalbers is naar AZ vertrokken (hoofd scouting, red.), we hebben te maken met ziekte binnen de scouting."

    "Of het anders was geweest, weet ik niet, maar we zijn ook bezig om de scouting weer op poten te zetten. Daar ben ik positief over, maar dat kost tijd. Net als het creëren van een netwerk."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Gaat Groningen het redden?

    (3972 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 21 oktober 2018 om 11:58
    Bijna kerst,nog even volhouden
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 13:00
    Gaan ze kopen denk je hahaha..
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5779
    zondag 21 oktober 2018 om 11:59
    Derksen kan zo bij RTL aan de slag als paragnost. Hij weet precies wat andere denken.
    Vind ik leuk
    fier&koen +582
    zondag 21 oktober 2018 om 12:02
    Hij is alleen wel net weg bij RTL 😋
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5779
    zondag 21 oktober 2018 om 12:04
    Een zak geld doet wonderen.
    Vind ik leuk
    fier&koen +582
    zondag 21 oktober 2018 om 12:09
    Yep. Het is net een mens he😉
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9547
    zondag 21 oktober 2018 om 12:04
    Jans ziet er wel 20 jaar ouder uit vergeleken met vorig jaar.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:06
    Ronnie weet Groningen wel uit de puree te helpen.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3245
    zondag 21 oktober 2018 om 13:55
    Ronnie Tober?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 13:59
    Ronnie Brunswijk?
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3245
    zondag 21 oktober 2018 om 14:01
    Uiteindelijk zal het wel zijn Ron nie.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 14:02
    Als het Ron nie is wie is het dan wel?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:07
    Derksen heeft nu een keer wel gelijk. Jans is een trainertje en heeft zichzelf enorm overschat. Is voor Groningen te hopen dat hij ook snel tot die conclusie komt.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7420
    zondag 21 oktober 2018 om 12:09
    Ja maar als hij weer trainer wordt, dan komt hij weer wekelijks voor de camera 🤢.
    Ik moet er niet aan denken.
    Vind ik leuk
    kerel +2079
    zondag 21 oktober 2018 om 14:35
    Waarom niet..? Vind jans vaak wel goed overkomen.. als trainer iig.. dit is denk ik niet iets voor hem..
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:25
    Zien we jouw porum tenminste niet op de TV, al een hele opluchting.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 21 oktober 2018 om 12:17
    Jans is wel eerlijk en open.
    En dat in tegenstelling tot Derksen
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7420
    zondag 21 oktober 2018 om 13:15
    Ow ik heb een heel ander gevoel bij Jans. Namelijk dat van een type dat zich vaak anders voordoet dan hij is. De waterdouche van Bouy is daarvan wel het beste voorbeeld.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 21 oktober 2018 om 15:13
    In deze zaak vind ik hem eerlijk en open. :-)
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:46
    Klopt Jans wil graag de getapte jongen uithangen. Heeft over alle clubs mening maar vragen over Groningen ontwijkt hij. Hij wil nog te graag op stoel van trainer zitten.
    Voor een club als Groningen is momenteel de staf iets te “zwaar”.
    Zouden is meer moeten scouten in jeugd van Ajax, PSV en Feyenoord. Spelers die daar transfervrij vertrekken of net buiten basis vallen. Kwa salaris ook nog enigszins betaalbaar zijn. Tijd dat spelers als Berg, Stenman, Granquist, Silva en Suarez konden halen is wel voorbij.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1998
    zondag 21 oktober 2018 om 12:10
    Hij zegt heel veel maar lijkt meer gebakken lucht.
    Klinkt leuk de veranwoordelijkheid nemen en kritisch zijn op jezelf, maar als Groningen 17e staat mag er wel wat gebeuren ipv met cliche’s gooien.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6666
    zondag 21 oktober 2018 om 12:48
    Supporters geef Groningen wat tijd en ruimte dan komt het goed in de groene veste. Er zit daar genoeg know how om niet te degraderen!! Geduld is een schone zaak!!!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 13:00
    Eerlijk antwoord van Jans dat siert hem ook wel weer .
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 13:06
    Denk dat het meer aan trainer ligt die er bij Groningen echt niks van bakt. Vlug wisselen die man voor het te laat is. Met deze selectie moet Groningen zich kunnen handhaven maar ook niet meer dan dat. Ook Jans mag zich dit aanrekenen omdat hij verantwoordelijk is voor de selectie. De zeiksnor overdrijft natuurlijk weer en heeft iets persoonlijks tegen Jans.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 21 oktober 2018 om 15:14
    Of ligt het toch weer aan de selectie?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:49
    Geldboompjes zijn gekapt.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 13:18
    Troost je Rons Jans, in de hele technische voetballerij is nog nog eentje die het slechter doet als jij. Jij hebt misschien nog een netwerk maar het enige wat die Martin van Geel bij ons heeft is heet brei werk van zijn vrouw.
    Vind ik leuk
    rexxo +1286
    zondag 21 oktober 2018 om 14:20
    Dus geen netwerk.
    Selectie is wel heel erg bagger en een onervaren trainer bij een club in problemen is een hele slechte move.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31757
    zondag 21 oktober 2018 om 14:51
    Gewoon kappen ronnie.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:01
    Jans is gewoon een LUL WEG WEZEN ga maar weer naar Heerenveen, oh nee daar zou je nooit heen gaan zei je ooit
    Vind ik leuk
    WSO +1
    zondag 21 oktober 2018 om 17:22
    Uxyc
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 06:31
    Aan het eind staan De Graafschap, Fc Emmen,Fortuna S en bv een kleine club als Excelsior of VVV gewoon onderaan. Heeft alles met beschikbaar budget te maken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws