Gullit ziet pijnlijke situatie bij Chelsea: Ze vertrouwen Morata niet

    Gullit ziet pijnlijke situatie bij Chelsea: "Ze vertrouwen Morata niet"

    zondag 21 oktober 2018 om 16:45

    Ruud Gullit heeft het te doen met Alvaro Morata. De spits van Chelsea scoort weinig en dat heeft volgens de Nederlander alles te maken met de slechte samenwerking met Eden Hazard en Willian. 

    Net als vorig seizoen oogt Morata onzeker en zet de Spanjaard maar weinig van zijn kansen om in doelpunten. Gullit weet hoe het komt dat Morata in het Chelsea-shirt maar weinig scoort. "Hoeveel kansen krijgt Morata nou echt? Ze komen niet in de posities om kansen te creëren", begint Gullit zijn relaas bij BEIN Sports.

    "Weet je wat nog het ergst is? Hazard en Willian komen constant naar binnen, omdat ze hem niet vertrouwen. Het is heel lastig voor een spits om met deze spelers te spelen. Ze komen telkens naar binnen en dan weet Morata niet wat hij moet doen. Ook met voorzetten zoeken ze hem niet, want ze vertrouwen hem niet."

    Dit seizoen heeft Morata in 442 Premier League-minuten twee keer gescoord.

    Plaats een reactie

    Arvin +4297
    zondag 21 oktober 2018 om 16:49
    Je kan wel zeuren op de aangevers, maar hij moet zelf de goaltjes maken. Dan komt het vertrouwen en aanvoer vanzelf wel weer.
    Vind ik leuk
    power +5809
    zondag 21 oktober 2018 om 16:57
    Als je heel weinig of geen assist krijg kan je ook niet scoren als spits.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:47
    Probleem is dus dat hij niet eens echte aangevers heeft, of ze komen naar binnen voor eigen succes of ze spelen na een ander
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:51
    Hij heeft toch maar 1 jaar goed gespeeld, was dat niet bij juve. Kan toch niet van een topper spreken..
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:00
    Het blijft daar sowieso aanmodderen met de spitspositie, een paar weken geleden in de topper tegen Liverpool start Giroud, om vervolgens na 65 minuten gewisseld te worden voor Morata. Gisteren tegen United start Morata en wordt hij vervangen door Giroud; in beide wedstrijden hebben ze overigens niet gescoord.

    En iedereen weet eigenlijk wel dat ze beiden niet goed genoeg zijn, zeker als ze zonder het echte vertrouwen van de coach en medespelers rondlopen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 17:00]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zondag 21 oktober 2018 om 17:25
    Het is een beetje hetzelfde als toen jij bij Feyenoord op de bank zat Ruud... geen enkele aanleiding om vertrouwen te hebben in de vermeende kwaliteiten....
    Vind ik leuk
    barry m +350
    zondag 21 oktober 2018 om 17:42
    Dan zullen hazard en william wel gelijk hebben.
    raar dat ze allebei het zelfde met morata doen.
    dan zal morata zich aan hun moeten aan passen en zich op een andere manier zal moeten gaan spelen.
    of ze kopen een spits waar ze wel vertrouwen in hebben
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 22:15
    Als hazard zo goed was, had morata wel 3 x alleen voor goal gestaan....zie dat nooit gebeuren...hazard is ook maar om de 2 wedstrijden een keer echt goed, dan is ie weer 2 wedstrijden kut etc ....media gehypte speler....morata is ook maar beperkt en is meer een spits voor in een 4-4-2 opstelling....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws