Frenkie de Jong valt tegen in nieuw spel: 'Hij heeft tekortkomingen'

    Frenkie de Jong valt tegen in nieuw spel: 'Hij heeft tekortkomingen'

    maandag 22 oktober 2018 om 12:11

    In de nieuwste editie van de populaire voetbalgame Football Manager blijkt Ajax-pareltje Frenkie de Jong helemaal niet te kunnen verdedigen. Volgens Jeroen Thijssen, hoofd research in Nederland, is dat eigenlijk best logisch. 

    Op social media en fora reageerden Ajax-fans de afgelopen dagen verontwaardigd. De Jong, dit jaar in Amsterdam vaak ingezet als centrale verdediger, scoort in het spel héél laag op belangrijke kwaliteiten als koppen, mandekking en tackelen. "Tja, in het verdedigen is Frenkie de Jong gewoon niet heel goed", zegt Thijssen in gesprek met Voetbal International. 

    "Kijk, zijn mentale stats zijn prima. Hoge waarderingen op beslissingen, concentratie en anticipatie zijn ook gewoon heel belangrijk voor een goede verdediger. Die heeft hij wel gekregen, maar hij heeft op die positie ook tekortkomingen. In het echt en ook in de game."

    Afgelopen vrijdag kwam de beta-versie van Football Manager 2019 uit. Thijssen twijfelt of hij de kwaliteiten van De Jong vòòr de definitieve release toch niet moet opschalen. "Misschien dat ik hem qua positionering nog een kleine upgrade ga geven, maar aan zijn technische vaardigheden verander ik niks."

    Plaats een reactie

    Zoonvanmnoma +7078
    maandag 22 oktober 2018 om 12:17
    Thijssen komt vast uit Rotterdam of Eindhoven.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    maandag 22 oktober 2018 om 12:23
    Nee hij heeft gewoon gelijk. Positioneel is Frenkie goed, daarom staat hij verdedigend vaak op de goede plek. Verdedigend een duel aangaan is andere koek, heeft nagenoeg geen tackle en koppend stelt t eigenlijk niets voor. Alleen in de eredivisie met een fantastische pure verdediger als de Ligt ernaast kom je er mee weg.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:46
    Klopt. Én hangt dus af van de tegenstander welke positie-opties een coach heeft met De Jong. Maar dat hij van nature op het middenveld thuis is of wellicht zelfs een 'klassieke libero' (te vergelijken met Beckenbauer) staat buiten kijf.
    Vind ik leuk
    davidben +5267
    maandag 22 oktober 2018 om 16:42
    Heeft je vader je nooit iets verteld over Ronald Koeman?
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    maandag 22 oktober 2018 om 16:59
    Ik heb hem nog zien spelen hoor, maar goed, wat wil je hiermee zeggen?
    Vind ik leuk
    davidben +5267
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:26
    Die tackelde en kopte nooit. Heb je 'm echt zien spelen? Dit had je moeten begrijpen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16026
    maandag 22 oktober 2018 om 12:26
    Dat lijkt me nog altijd beter dan uit je oma komen....
    Vind ik leuk
    Zultkop +5384
    maandag 22 oktober 2018 om 12:30
    Had je beter niet kunnen zeggen....hij gaat je lastigvallen nu...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:43
    It takes one to know one. Als de waardering voor de tegenstanders of de kritische geest voor je eigen club en zijn spelers ontbreken, dan denk je zó. Een veilige manier om aan de realiteit te ontsnappen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 12:47]
    Vind ik leuk
    Korm +36475
    maandag 22 oktober 2018 om 15:30
    Tegen PSV hebben we kunnen zien hoe goed frenkie was in verdedigen ;)
    Vind ik leuk
    Zultkop +5384
    maandag 22 oktober 2018 om 12:17
    .....
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    HJR +7866
    maandag 22 oktober 2018 om 12:18
    OH shit, hoop dat Frenkie nog kan slapen na dit bericht :). Mooi spel overigens, hoop ´zinloze tijd´ in gestoken :). In de vorige edities dan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:24
    Dat klopt dat hij niet kan verdedigen,hebben we gezien met de 2-0 ;-)
    Vind ik leuk
    HJR +7866
    maandag 22 oktober 2018 om 12:28
    Mag hopen dat ze de kwaliteiten niet bepalen na 1 wedstrijd laat staan 1 moment ;)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    maandag 22 oktober 2018 om 19:59
    Frenkie is geen verdediger, dan kun je ieder moment zien.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:33
    Ik ook, lekker FM 18 blijven spelen en dan volgende zomer maar weer de nieuwe kopen. Soms een beetje onrealistisch, want VVV Venlo speelt Europa League kwalificatie en is gedegradeerd en FC Utrecht in de Champions League want die zijn kampioen geworden... en dat in het eerste jaar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 12:33]
    Vind ik leuk
    Johnnie +712
    maandag 22 oktober 2018 om 12:42
    Binnenkort kun je 2019 al kopen!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:07
    Weet ik, maar dat is toch duur voor hetzelfde spel maar met nieuwe spelers.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5255
    maandag 22 oktober 2018 om 12:18
    mmm speel al jaren championship manager 4 ben benieuwd of ik die nieuwere versies ook kan leren te spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:21
    Is dat net zoals vroeger, dat vond ik jaren terug een geweldige game. Is er veel veranderd? Toentertijd was hij heel simpel, maar geweldig om te spelen.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5255
    maandag 22 oktober 2018 om 12:27
    is wel een oudje man je begint in 2002/2003 net nadat Feyenoord de Uefa cup heeft gewonnen :P
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:35
    Ik meen me nog een versie 98/99 te hebben zelfs.
    Vind ik leuk
    Leozao +4130
    maandag 22 oktober 2018 om 12:20
    Lekker belangrijk. Stop playing get real!
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    maandag 22 oktober 2018 om 12:21
    Je bent gewoon een n00b als je Frenkie bij FM in de verdediging zet.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1017
    maandag 22 oktober 2018 om 12:30
    Toen het goed ging niet..was het een geweldige tactische vondst van ten hag ..en ben je dan een waardeloze trainer omdat 1 ploeg juist zijn zwaktes bloot legt??
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    maandag 22 oktober 2018 om 12:32
    Ik had het over FM. Over de realiteit: Het gaat goed als je tegen mindere tegenstanders speelt en veel de bal hebt, maar een blinde kan zien dat het niet de ideale positie voor hem is. Frenkie maakt een verdediging aanvallend sterker, niet verdedigend.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5001
    maandag 22 oktober 2018 om 13:30
    Was geen uitvinding van TH, Keizer heeft Frenkie in de verdediging gezet.. Zo zie je maar weer hoe veel mensen hun club een beetje in de gaten houden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 13:41]
    Vind ik leuk
    elmoo +651
    maandag 22 oktober 2018 om 14:39
    Tja ook als tenhag hem als cv neerzet
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    maandag 22 oktober 2018 om 12:21
    Als je over dit soort dingen gaat piepen ben je toch wel heel diep gezakt.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6029
    maandag 22 oktober 2018 om 12:22
    Ga vooral zo door VP. Dan blijven de bezoekers vanzelf weg. Dit soort berichten helpen een handje bij. Doe maar EditVP, lekker belangrijk.
    Vind ik leuk
    markpark +1016
    maandag 22 oktober 2018 om 12:22
    Wat een enorm interessant artikel zeg.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    maandag 22 oktober 2018 om 12:23
    Serieus?
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:26
    Kan me nog een football manager spel herinneren dat ik met Ajax, alleen Bergkamp erbij kocht en alles gewoon won met 5-0 , 6-1 4-0 etc etc.

    Vind ik leuk
    G.Kopf +1992
    maandag 22 oktober 2018 om 12:29
    Dat is lang geleden
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1992
    maandag 22 oktober 2018 om 12:29
    Tekortkomingen? De nieuwe Cruijf? Tssss
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:29
    Weet je op zich heb ik niet zo heel veel moeite hiermee, mits hij ook realistische scores heeft op zijn kwaliteiten, dus hoog in dribbelen, passing, vision, positioning, balance, ball control etc. etc. ….
    En dan bedoel ik dat veel van die dingen op wereldklasse horen te staan.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:32
    Na alle Johan's, Dennisjes etc. moeten volgens VP alle jongens straks Frenkie heten. Man, man er lopen meer voetballers op de velden. Straks moeten wij allemaal in therapie vanwege het Frenkiesyndroom.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:38
    Kom op VP, jullie slaan echt door nu.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    maandag 22 oktober 2018 om 12:38
    ahhh kijk nou ,in de virtuele wereld is het kwartje al gevallen nu in real life nog
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5488
    maandag 22 oktober 2018 om 12:46
    Gaan we computerspelletjes nu ook al serieus nemen? Het is geen sport en zal dat ook nooit worden.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    maandag 22 oktober 2018 om 12:57
    Eens, maar met een kleine kanttekening: er zijn clubs (geweest) die de database van FM gebruiken als input voor het scoutingsapparaat.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5488
    maandag 22 oktober 2018 om 13:07
    De grootste fout die ze hebben kunnen maken. Dat is het zelfde door op basis van youtube filmpjes spelers te gaan beoordelen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    maandag 22 oktober 2018 om 13:09
    Niet bepaald. YouTube filmpjes zijn momentopnames. Bij FM maken ze gebruik van alle beschikbare data van alle wedstrijden. Niet zaligmakend, maar het geeft vaak wel een goed beeld van spelers.
    Vind ik leuk
    Koenbres +758
    maandag 22 oktober 2018 om 19:17
    Niet mee eens, football manager is in bepaalde competities gewoon best goed in het scouten. Roberto Firmino is een voorbeeld van een speler die deels door het spel werdt opgepikt door Hoffenheim
    Vind ik leuk
    Lazy +12
    maandag 22 oktober 2018 om 13:26
    Football Manager heeft de grootste spelersdatabase ter wereld en de kwaliteiten van de spelers zijn - in veel gevallen - gebaseerd op rapporten van scouts die voor de game werken. Niet voor niets dat grote clubs als Watford, Everton en Bayer Leverkusen de inhoud van de database gebruiken bij het scouten en de analyse tool uit het spel gebruiken om hun eigen spel te verbeteren.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 22 oktober 2018 om 12:55
    Ben t ook met hem eens. Hij is geen hardcore defender.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5488
    maandag 22 oktober 2018 om 13:04
    Dat wisten we allang maar daar is hij ook niet voor aangenomen. Na 1 dramatisch experiment weten we nu wel dat hij nooit een cv zal worden.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:03
    Hahaha tegenwoordig nemen we mensen die dingen baseren op basis van een spelletje voor kleine kinderen al serieus.... zometeen gaan we spelers al beoordelen aan de hand van fischer price peuter speelgoed
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    maandag 22 oktober 2018 om 13:07
    Ook clubs baseren zich soms op dit spel:
    https://www.neveroffside.nl/is-waarom-profclubs-steeds-vaker-football-manager-gebruiken-transfers/
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:09
    Dat vind ik dan echt lachwekkend. Misschien kunnen we wedstrijden dan af gaan doen met e-games....
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    maandag 22 oktober 2018 om 13:12
    Lees het artikel dan eens. FM heeft 1300 scouts en een database van zo’n 700.000 spelers. Beetje veel voor enkel een spelletje voor kleine kinderen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    Koenbres +758
    maandag 22 oktober 2018 om 19:19
    Heb je het spel.wel eens gespeeld? Roberto Firmimo is destijds ook deels naar Hoffeheim gekomen door dit spel
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:22
    Niet kritisch zijn op de jong. Dat mag niet in Amsterdam. Het is een goede speler,maar volmaakt? Nee
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5488
    maandag 22 oktober 2018 om 13:42
    Oh jawel hoor, maar er is geen rede toe. We zijn hier in Amsterdam uitermate tevreden over Frenkie maar, hij is geen verdediger. Daar hebben we die andere wereldtopper voor, Mathijs.
    Vind ik leuk
    Lazy +12
    maandag 22 oktober 2018 om 13:23
    Kan weg...
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 14:56]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:26
    Pffff, ligt de hele redactie van VP zich elke dag af te rukken op een poster van Frenkie of wa? Je kunt maar een afgod hebben als voetbalsite maar dit slaat alles.
    Vind ik leuk
    Emnu +3431
    maandag 22 oktober 2018 om 13:40
    Frenkie is natuurlijk ook geen verdediger.

    De Jong en Blind tegen PSV was natuurlijk ook n kapitale fout van Ten Hag.

    Laat onverlet dat ik t wel met Ten Hag eens ben dat De Jong daar naast De Ligt goed zou moeten kunnen functioneren.

    Ik denk dat daar zelfs de toekomst van t Cruijffiaanse voetbal zou kunnen liggen.

    T gaat namelijk om de onderlinge afstanden bewaren, de ruimtes zoeken en deze benutten.

    Ruimtes worden steeds kleiner, t creëren van n ‘man meer’ situatie daarbij ook, daar gaat t juist om.

    De meeste ruimte ligt tussen 4 en 6, wie (in theorie) beter om dat in te vullen dan De Jong, mits er n beest als De Ligt bij staat om gaten te vullen?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3101
    maandag 22 oktober 2018 om 13:53
    Dat is best logisch toch.
    Wijnaldum rendeert ook beter als er een puinruimer achter hem het vuile werk doet.
    Zo heeft iedereen z'n kwaliteit en daar moet je een elftal op samenstellen.
    De enige die dat niet begrijpt en blijft ontkennen is Ten Hag
    Vind ik leuk
    ppdf +1124
    maandag 22 oktober 2018 om 13:58
    Volgens de statistieken ja bla bla. Volgens de statistieken zou Marinus Dijkhuizen een top trainer zijn. Nou dat pakte ook lekker uit.
    Vind ik leuk
    elmoo +651
    maandag 22 oktober 2018 om 14:02
    De jong is door de media de held maar football manager zit er niet vaak naast.
    De jong is de nieuwe man van glas.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    maandag 22 oktober 2018 om 14:06
    ik denk dat frenkie niet als verdediger moet opstellen,dan moet je ook de ligt als rechtsbuiten zetten oke. of tadic keeper.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    maandag 22 oktober 2018 om 14:16
    waar zou johan cruyff onze grootste voetballer wel niet gestaan hebben in dit spel met verdedigen en koppen met luuk de jong in dit onnozel spel dat een halve gare gemaakt heeft
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1065
    maandag 22 oktober 2018 om 14:17
    Kan er alstublieft voor de niet veel gamende bezoekers hier een aparte sectie voor gemaakt worden? Vorige keer ook over de footballrankings in EA.... Ik begrijp het principe clickbait, maar trap er toch weer in :(
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 14:17]
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    maandag 22 oktober 2018 om 14:21
    Boeie.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 14:55
    Maxim Tsigalko was een held!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5488
    maandag 22 oktober 2018 om 15:05
    STOP DE PERSEN !!!!!!! Volgen de laatste berichten zijn Ronaldo en Messi ook geen echte verdedigers.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:09
    Het voetbalnieuws van de dag. De wereld staat op zn kop door dit nieuwtje
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    maandag 22 oktober 2018 om 20:46
    Tsja, wat is het probleem. Wat voor een nitwit ben je als je Frenkie ook centraal in de verdediging zet.

    Wat zijn z'n stats als middenvelder eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Remark +1
    woensdag 24 oktober 2018 om 05:09
    Wat een volslagen nonsens! Ik heb Frenkie kopduels zien winnen van Wout Weghorst en wie na Ajax-Benfica nog durft te zeggen dat hij niet kan tackelen, kan samen met Jeroen Thijssen definitief de prullenbak in.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 oktober 2018 om 05:11]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws