'Heb het er wel eens over gehad met Van der Velde: wat zijn we domoren geweest'

'Heb het er wel eens over gehad met Van der Velde: wat zijn we domoren geweest'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 08:12vr 09-11-2018 om 08:12

De huidige situatie van FC Groningen gaat oud-speler Erik Nevland aan het hart. De Trots van het Noorden begint zondag als hekkensluiter aan het duel met rivaal sc Heerenveen, dat eveneens geen zorgeloze periode doormaakt.

"Het doet me pijn om te zien hoe Groningen er nu voorstaat, dat had ik me een paar jaar geleden niet kunnen voorstellen", vertelt Nevland aan Voetbal International. "In mijn tijd was de sfeer in het stadion fantastisch, nu is het leeg. Dat vind ik heel jammer, want ik herinner me Groningen als een heel mooie club met supporters die de club altijd en overal steunden. Dat is ook de reden waarom ik denk dat het uiteindelijk goed gaat komen. Ik kan me niet voorstellen dat Groningen degradeert."

Heerenveen staat er sportief beter voor, maar ook daar heeft de terugloop van supporters en sponsors voor omzetdalingen geleid. Dat is mede te wijten aan diverse interne conflicten, waaronder die tussen de vertrokken voorzitter Riemer van der Velde en de zittende directie in de periode 2006-2010. Toenmalig directeur Yme Kuiper betuigt spijt. "Daar heb ik het met Riemer later nog weleens over gehad. Van: wat zijn we een stel domoren geweest."

"Het is het niet waard geweest. Iedereen wilde de strijd winnen, maar uiteindelijk heeft niemand gewonnen. Er zijn heel veel mensen die sindsdien niet meer bij de club komen. Als je een groot Heerenveen wil hebben, heb je in deze regio alles en iedereen nodig", besluit Kuiper.

Poll

Wie wint de noordelijke derby tussen Groningen en Heerenveen?

(672 stemmen)

Plaats een reactie

Henkings +1007
vrijdag 9 november 2018 om 08:19
Er staat veel boven Groningen was de slogan toch?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:27
Nee
Vind ik leuk
SCH Fan +225
vrijdag 9 november 2018 om 08:34
Er gaat niets boven Groningen behalve de hele eredivisie
Vind ik leuk
Weetjewel +505
vrijdag 9 november 2018 om 08:21
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:20]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4114
vrijdag 9 november 2018 om 08:40
Groningen komt er sportief wel weer bovenop
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:40]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:52
Als Ajacied zeg ik dat het zeker goed komt met Groningen geef het zijn tijd nieuwe trainer exc.
Vind ik leuk
mazu +4071
vrijdag 9 november 2018 om 09:27
Fijn dat je dat zegt als ajacied, dat maakt echt indruk. Nu moet het wel goedkomen in Groningen, wat een geruststelling.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:28]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:05
Graag gedaan hoor 😁
Vind ik leuk
Cookee +13007
vrijdag 9 november 2018 om 12:23
Ik vond ze de laatste keer in 4-4-2 prima spelen.
Vind ik leuk
Cookee +13007
vrijdag 9 november 2018 om 12:21
Warrig verhaal, maar beide clubs zitten in de neergaande spiraal.
En dat keer je niet even om.
H'veen wilde ineens attractief gaan spelen zoals Cambuur en weet nu niet meer wat ze wel willen, hinken op 2 benen.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2454
vrijdag 9 november 2018 om 15:19
Heerenveen gaat in ijltempo Roda achterna. De gelijkenissen zijn legio en het achterland is zelfs nog kleiner dan in Kerkrade. Groningen moet ook uitkijken, ondanks het (veel) grotere verzorgingsgebied. Maar in Grun hebben ze in ieder geval in de gaten dat je om het niveau omhoog te krikken niet meer genoeg hebt aan de regio. Daar zijn ze in Heerenveen blijkbaar nog niet achter. En dat zou ze nog wel eens lelijk kunnen opbreken.

Eén ding is zeker: de manier waarop beide clubs 'groot' zijn geworden werkt niet meer in de moderne voetballerij. Wie daar het best mee omgaat en zijn beleid durft aan te passen komt uiteindelijk als winnaar uit de bus. Maar ik vrees met grote vrezen voor beiden.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:17
De trots van het noorden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws